mariuszwez Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Kilka tygodni temu zobaczyłem a nawet filmowałem nowy model ESA Marka R. jest to dwusilnikowy Tigercat http-~~-//www.youtube.com/watch?v=D5qiWZnfUPM&context=C27e65ADOEgsToPDskIGNTp0-5ZOkgHjgOMP6wTc Dawno myślałem o poklejeniu jakiegoś modelu dwusilnikowego. Padło na nowy projekt Marka Bristol Beaufighter. Orientacyjne wymiary to: rozpiętość 97cm długość 65cm waga ?? nie mam pojęcia co wyjdzie silniki 2x 3f EMAX CF2805 Na pewno nie będzie się mieścił w klasie ESA ze względu na planowane składane podwozie, a co za tym idzie to waga,dlatego piszę w tym dziale wstępne szlify i przymiarki http://
Qbatus Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Strasznie mi się podoba ten "brzydak" zastanawiałem się kiedy startowałem w konkursie na model ESA czy zrobić jego czy Mosquito. Wybór padł na ten drugi, ale Beaufighter cały czas chodzi mi po głowie. Nie za mały, żeby robić składane podwozie ? Zmieści się w grubości płata? Będę śledził i trzymał kciuki.
mariuszwez Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2011 Podwozie mam już wstępnie zmontowane, nie ma problemu z miejscem bo znajdują się pod silnikami. Wieczorem dam zdjęcia z montażu, bo teraz pisze z komórki.
sławek Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Beaufighter!! BOMBA ,chodził mi po głowie ale bałem się problemu z wyważeniem przy tak krótkim przodzie kadłuba,siadam i śledzę temacik.
mariuszwez Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2011 Dalszy etap montażu czyli pasowanie podwozia kręcone komórką więc marna jakość, ale przynajmniej widać jak pracuje. trochę było przy tym zabawy http-~~-//www.youtube.com/watch?v=GxO4BdNMGgk czas na silniki regulator zamontowałem na wierzchu będzie miał lepsze chłodzenie jak czas pozwoli to jutro coś dalej się pozlepia
majula7 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Jak oceniasz mechanizm podwozia, bo ja mam obawy co do wytrzymałości, dlatego pierwsze loty mojego B-17 planuję z ręki. U mnie mechanizm będzie odwrócony o 180 stopni Pozdrawiam Patryk
RomanJ4 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Jak oceniasz mechanizm podwozia, bo ja mam obawy co do wytrzymałościMyślę, że przy takiej spodziewanej masie całości to i tak nadmiar wytrzymałości. Konstrukcyjne na takim się sadzają i wytrzymuje Jedyne co jest pod znakiem zapytania to czy zamocowanie w gondolach nie będzie za "małopowierzchniowe".
mariuszwez Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2011 Jest to mój pierwszy model z chowanym podwoziem, więc nie mam żadnego doświadczenia. Przy montażu wyglądał na dość solidny. Został wklejony do epp wiec na pewno będzie go pianka mocno amortyzowała przy lądowaniu. Maksymalne obciążenie według producenta 2,5kg
mariuszwez Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Dalsza część montażu czyli tylne kółko oczywiście wzdłuż kadłuba polecą wzmocnienia węglowe, przyklejone do mocowania tylnego koła zaś drut podwozia jest zakrzywiony w połowie sklejki w kierunku kadłuba, dzięki temu ma niewielki osiowy ruch. z okablowaniem było sporo pracy osłona silnika a oto wstępnie poklejony mój Bristol Beaufighter :jupi: :jupi:
sławek Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ni to Herkulesy ,ni to Merlliny ale i tak coś (jak dla mnie) było magicznego w tym krótkim dziobku , z przeciw bieżnymi śmigłami latał by jak po sznurku.
mariuszwez Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Jak widać na zdjęciu ma on śmigła przeciwbieżne. Mają różne kolory bo w moim pobliskim sklepie abc-rc skończyły się czarne (a tak na prawdę to zabrałem już ostatnie) jak je skasuje to będzie klapa
sławek Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Rzeczywiście- nie zauważyłem.A pakiecik i odbiornik pod klapką nad TYLNĄ częścią skrzydła?? silniki i podwozie wystarczą na wyważenie ? czy może pakiet jest wsuwany w kierunku dziobu a klapka se po prostu tu jest?
mariuszwez Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Niestety po wstępnym wyważeniu lipol będzie od spodu w samym przodzie. Pierwotnie miał być wsuwany maksymalnie do przodu od górnej klapki, ale zrezygnowałem z tego na rzecz oszklonej przedniej kabinki.
robertus Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 A w gondolach silników się nie zmieszczą?
mariuszwez Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 no nie bardzo, bo koła się musiały tam zmieścić, a poza tym 2 aku czyli waga to jedno, a kłopot z dużą ilością kabli w skrzydle to drugi problem
robertus Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Jakbyś dał dwa mniejsze aku w gondole to i kabli byś nie miał w skrzydłach Myślałem o miejscu za silnikiem, a przed golenią , ale ze zdjęcia nie widać ile miejsca jest.
Qbatus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Powoli nabiera kształtów:) Podoba mi się. Astatecznik poziomy już wklejony? Jeśli nie to może pokusił byś się o lekki wznios? Wiem, że to dość komplikuje projekt, ale to jedna z najbardziej charakterystycznych rzeczy w tym samolocie. Trzeba by tylko pokombinować z łącznikiem, połówki SW na osobnych popychaczach i gotowe.
mariuszwez Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 statecznik już wklejony,ale dałem mu możliwie jak największy wznios, taki żeby nie przeszkadzał w SW teraz dostaje malowanie więc wieczorem będą nowe zdjęcia
robertus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Myślałeś, żeby pomalować czarnym markerem prawe śmigło?
Rekomendowane odpowiedzi