czhomik Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Czy ktoś spotkał sie z tym silnikiem ?? Wiem że jest to kopia DA 50 .Cena sporo niższa od DA.. Podobno chiński odpowiednik jest godny polecenia ... Czy to prawda ? Podstawowe dane techniczne silnika: Pojemność: 50,8 ccm Moc 5,2 HP / 7500 rpm Ciąg statyczny 13,6 kg Gaźnik WALBRO Zapłon 4,8-6,0 V, CDI Ignition Waga 1.550g (z zapłonem i tłumikiem) Min obroty 1.400 rpm Max obroty 9.000 rpm Zalecane śmigła 22-24 X 8-10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk134 Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 A kojarzysz stronę rctorun.pl http://rctorun.pl/Cup/sklep/index.html poczytaj i obejrzyj filmik. Ja trzymam model. Jak widać silnik sobie radzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czhomik Opublikowano 18 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 no własnie znam tą strone i to bardzo dobrze i słyszałem ze podobno ładnie śmigają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Od paru dni ma taki silnik mój kumpel i zacytuję część naszej korespondencji bo nie na wszystko mi jeszcze odpisał: -membrana jest zrobiona z płytki laminatowej Tu pytałem się jak wygląda membrama czy tak jak w DA 50 ? jak wygląda można obejrzeć w skleoie RCskorpion -> Mirek na tym filmiku facet pokazuje że skopali gwint pod świecę > oglądałeś u siebie mam nadzieję że jest ciaśniejszy niż na filmie > > http://www.youtube.com/watch?v=LgMVMEDK4Lc Darek te silniki chyba wszystkie są tak zrobione na piaście gwint jest też lużny , reszty nie rozkręcałem ale raczej będzie to samo do tego jeszcze pare dziwnych rys na tłoku i cylindrze co prawda poprzecznych raczej w trakcie składania zrobionych , najlepiej byłoby kupować w sklepie z dziesięciu by coś wybrał . Dlatego pisałem o membranie bo jak jest zrobiona tak samo jak cała reszta to będą problemy Czekam jeszcze na opis jak go odpali,sam dopiero będę miał go okazję zobaczyć w akcji w listopadzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 A mi sie coś nie bardzo chce wierzyć w to co niektórzy mówią na temat tego silnika. Mianowicie twierdzą, że silniczek chodzi jak DA. Może wygląda podobnie ale nie wierze, że za cenę mniejszą o połowę niż inne silniki tej klasy mogę kupić niezawodny, świetnie pracujący silnik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk134 Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 http://rctorun.pl/Cup/sklep/dl/Yak54+DL50cc.wmv Obejrzyj ten filmik jeszcze ni dotarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Widziałem już ten film, ale mimo wszystko nadal do mnie nie przemawia;) Sam mówisz, że silnik jeszcze nie dotarty także nie wiadomo co on za parę- pare naście lotów sobą będzie reprezentował. swoja droga bardzo ciekawy model:p benzynowy shock flyer:p ile to to waży? i na jakim smigle silnik pracuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Czytając od już dłuższego czasu podobne tematy na forum dochodzę do jednego wniosku. Nie ważny jest pomysł, nie ważne gdzie to jest produkowane, nie ważne co kto sprzedaje, nie ważna jest marka! Ważne jest by solidnie za to kasował! W każdym innym przypadku sprzedaje bubel! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Jeżeli coś w tym przypadku silnik kosztuje 50% ceny silników takich jak DA czy ZDZ to musi skądś ta oszczędność sie brać. jeżeli jest to kosztem materiałów no to niestety tańszy materiał= gorszy materiał. Jest jeszcze jakość obróbki wiadomo mniej dokładnie= szybciej, szybciej= taniej. I mamy silnik za 1200zł... i może ten silnik będzie chodził dobrze ale niech nikt nie mówi że to ten sam silnik co DA tylko tańszy... zasada stara jak świat za jakość sie płaci i tyle na ten temat;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 rabbitlkr - tylko zapytam Czy sądzisz iż wszelkiej maści różnych firm (nawet markowych) spalinowy sprzęt ogrodniczy to - bubel? Przecież całe narzędzia kosztują poniżej ceny DA50? Czy sądzisz iż silnik lotniczy potrzebuje zdecydowanie bardziej rozwiniętej technologi produkcyjnej? Skąd się bierze taka różnica cenowa? Czy sądzisz iż różnica w cenie pomiędzy (przykładowo) tym i tym silnikiem wynika z różnych kosztów oraz procesów produkcyjnych? Takich wyliczanek można robić sporo na cenę - ma wpływ zdecydowanie duuuuużo więcej czynników niż tylko materiał czy jakość wykonania. Nie jest tak iż cena idzie w parze z jakością wykonania czy materiałów. Na rzetelne opnie będzie trzeba po prostu poczekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk134 Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Rabitklr zobacz tu http://www.saumodelarnia.fora.pl/akro-trener-t78.html Tylko ten silnik jest już nie aktualny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Nie zawsze drozsze oznacza leprze co do silnika DA to ja uwazam ze przy tym silniku sporo placi sie za marke fakt jest to chyba jeden z najleprzych silnikow na swiecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Cena z reguły choć nie zawsze jest adekwatna do jakości. To że silnik chodzi teraz jest ok. ale jak bedzie chodził po np. 60 litrach wypalonego paliwa ? Pożyjemy zobaczymy . Moje doświadczenia wskazują na kilka ważnych wniosków. Np. w silnikach ZDZ cylinder wykonany jest przez pokrycie obrobionej powierzchni stopu aluminium warstwą nikasilu (piszę fonemami tak jak brzmi) czyli nie ma żadnej wstawianej tuleji, technologia motocyklowa z aprilli bo czesi cylindrów nie robią a robi aprillia czyli znana włoska marka motocyklowa.Wniosek niska waga.Temat mam przećwiczony .Jestem po remoncie ZDZ u producenta i wieloma osobistymi z nimi rozmowami. Cena to jakość. Pozdrówko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 na cenę - ma wpływ zdecydowanie duuuuużo więcej czynników niż tylko materiał czy jakość wykonania. wcale tego nie neguje;) aczkolwiek w duuużym skrócie tak to sie przedstawia;) Czy sądzisz iż wszelkiej maści różnych firm (nawet markowych) spalinowy sprzęt ogrodniczy to - bubel? Przecież całe narzędzia kosztują poniżej ceny DA50? owszem silniki modelarskie tylko przez to, ze maja w nazwie "modelarskie" są droższe ale maja większą moc i niezawodność niż wszelkiego rodzaju przeróbki a przynajmniej stosunek mocy do wagi. Także jednak za coś sie płaci;) co do silnika DA to ja uwazam ze przy tym silniku sporo placi sie za marke fakt jest to chyba jeden z najleprzych silnikow na swiecie to w końcu za co sie płaci za markę, czy za najlepszy silnik na świecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Panowie czy warto się spierać o rzeczy jasne i proste wszyscy wiemy ze za jakość sie płaci z drugiej strony koszty produkcji w stosunku do ceny są niebotycznie zawyżone, poczekajmy na recenzje użytkowników silnika i wtedy będziemy wiedzieć czy jest on chociaż w części wart swojej ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Ja mysle ze za marke Fakt wykonany jest bardzo dobrze wszystko jest dopracowany chodzi jak marzenie ale dlaczego cena ta tak sie rozni od np silnika od podkaszarki sthil?? lub innych lotniczych a te silniki tez chodza rewelacyjnie i bardzo dlugo tu cala role gra glowny znacze DA nie ma codow z kosmosu materialow na niego niewzieli jedynie co to obrobka napewno jest precyzyjniejsza niz w innych silnikach oznaczonych np. Made in China Ale to tylko moje zdanie nie kazdy musi sie z nim zgadzac Pozdrawiam Sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Kupiłem niedawno ten silnik do modelu Zlin 50.Jest to mój drugi silnik benzynowy.Pierwszy jest produkcji niemieckiej i kosztował sporo.Było z nim tez bardzo dużo kłopotów.Był zdecydowanie przereklamowany.Zobaczymy jak będzie sprawował sie DL. Wygląda solidnie ,gwint świecy rzeczywiście luźny ale świeca trzyma sie pewnie.W przyszłym tygodniu odpale to będę mógł coś więcej napisać. Zapomniałem :oops: , nie ma czerwonych srub :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Odpaliłem silniczek. Stoi na podwórku i pyrkocze przez dwie godziny przepisowe na paliwie 1/30.Nic w gaźniku nie regulowałem . Pierwsze spostrzeżenia: Bardzo łatwo zapala.Po odezwaniu sie silnika na ssaniu zapala przy trzecim obrocie śmigła. Szybko i pewnie wchodzi na obroty. Ze śmigłem Bambula 22/8 rozkręca sie do 7300 obr/min. Nie jest szczelny układ wydechowy.Z pod śruby mocującej Tłumik wydostaje się olej. Przy tej ilości oleju w paliwie , nie jest on spalany i pryska wokoło z rury wydechowej. Zbiornik 0,5l wystarcza na 75 minut pracy z 2500 obr/min. Zdjęcia wieczorem. Edit Najniższe stabilne obroty 1200. Silnik mocno trzęsie , łatwo wchodzi na obroty , nie gaśnie przy zdjęciu gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 znalazlem w koncu chwile zeby odpalic silniczek. Pali bardzo latwo, nic nie regulowalem, dzis przechodzil godzine, jeszcze godzinke w modelu na ziemi, i w gore Jak na ssaniu sie odezwie, to pali maksymaline przy 3 szarpnieciu za smiglo. Ponizej 2tys obr troche szarpie. Z tlumika troche pryska, ale dalem mu troche wiecej oleju niz 1/30, ale spod srob tlumika nic nie wylazi, wszystko suchutke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 w dziale akrobacja/ 3D rozwinęła się mała dyskusja odnośnie silników DA/DL jak ktoś chce sie wypowiadać, a nie miał do czynienia z tymi silnikami, to zapraszam tutaj: http://www.flyinggiants.com/forums/fg68/12712-dl-50-gas-engine-50cc-9.html użytkownicy mający DA i DL opisują plusy i minusy, i często DA dostaje w :ass: U nas jeszcze jest mało takich doświadczeń, a dużo gadania bez poparcia tego konkretnymi faktami i dlatego pozwoliłem sobie na wklejenie tego linku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.