krankor Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Bardzo fajnie lata ten odkurzaczyk Choć wolno. Czy to są nadal loty przy niemal bezwietrznej pogodzie? Co będzie, jak trochę powieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Latam nim przy wietrze zerowym lub naprawdę delikatnym. Waga modelu to niecałe 300g. Obciążenie powierzchni nośnej to 12g/dm2. Przy większym wietrze poleci gdzieś jak latawiec. Jeszcze uwaga co do śmigła. Zmieniłem śmigło z obciętego 10x4,7 na obcięte 8x4,3. Oba obcięte do 6 cali. Na nowym mam większą prędkość strugi. Wcześniej silniczek nie rozkręcał się dobrze, było dla niego za ciężko. Na standardowym śmigle 6x4 nie lata. Obcięcie śmigła powoduje, że robią się spore łopaty do zagarniania powietrza, coś jak śruba okrętowa. Przepychanie tego powietrza przez tubę wywołuje przy okazji efekt szumu odrzutowca. Można porównać oblot na śmigle 10 cali z ostatnimi lotami na śmigle 8 cali. Wcześniej loty były wolniejsze, ale za to dźwięk był zaczepisty. Teraz uzyskałem nieco prędkości, ale mam mniej odgłosu odrzutowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 I tu pojawia się dylemat: mieć szybszy (według mnie trochę lepiej latający) model,czy lepszy dźwięk modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 A nie pomyślał nikt że pomogło by mu wstawienie tunelu? wręgi w prawdzie szczątkowe ale swoje zamieszanie w strumieniu powietrza robią-pomyśl Robert może nad tą drogą do poprawienia prędkości .-jakiś brystol ..na początek dla testu od śmigła po wylot..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Takie rzeczy trzeba robić na etapie budowy. Widziałem takie rozwiązanie na rcgroups, również przy MiGu-15. Jednak nic poza ewentualną zmianą napędu nie będę robił. Jestem z niego zadowolony, a wiadomo "lepsze jest wrogiem dobrego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Pod wpływem reklamy filmu Planes podrasowałem nieco buźkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Rewelacja! Już wiem zrobie jak się trafi w końcu jakiś wolny weekend Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Witam. Pod wpływem tego wątku też się pokusiłem na Migusia. sterowanie lotek poprowadziłem bowdenami w płacie. Zastanawiam się też nad wstawieniem tunelu w środku, eliminującego zawirowania przy tylnej przegrodzie Zawiasy lotek i steru wysokości zrobiłem z UHU-Por'a, zobaczymy jak się bedą sprawować. Tak jak Robert pisał wcześniej, praca w depronie z 'Komfortu' nie jest tak komfortowa jak w depronie Modelarskim, ale małymi kroczkami idziemy do przodu. Napęd planuję zrobić z TP2410-21 1400KV i śmigiełko 9x4 lub 10x6 przycięte do średnicy tunelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Fajny pomysł na sterowanie lotkami. Prawdopodobnie z tym silnikiem Twój Miguś nie poleci. Na rcgroups modelarze próbowali z wieloma silnikami i sugerowany jest silnik min 2000kV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Może i masz rację Robercie, ale spróbuje, bo mam takie silniczki pod ręką, jak nie wydoli - to zakupię coś z wyższym KV w tzw. międzyczasie dorobiłem ogonek Migowy - tak sie prezentuje nie za duży? kształ dobrany organoleptycznie z postera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Taki sam duży miałem przed cięciem. Moje wymiary to: szerokość u podstawy 190mm szerokość w szczycie 120mm wysokość po krawędzi natarcia 285mm wysokość po krawędzi spływu, od góry kadłuba 275mm -statecznik idzie na dół, bo robi tez jako wzmocnienie kadłuba. pozycja statecznika poziomego 80mm w pionie od górnej krawędzi statecznika pionowego. Czy ja widzę mocowanie silnika z tyłu? Jeśli tak to ten silniczek może dać radę. Wcześniej pisałem o silnikach jakie stosuje się w środku kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Czy ja widzę mocowanie silnika z tyłu? niee, to odpowietrzenie kaloryfera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Toś mnie zastrzelił, ha ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 To jak z tym tunelem tunelowcy radzą? mam jeszcze szansę zamontować go tylko w jaki sposób? Os A do B czy od A do C? Po prostej jak czerwona kreska czy zwężająca się jak pomarańczowa? Jeszcze jedno pytanie o silnik Emax CF2805 KV2840 - 150W - może pracować na pakietach 3s ze śmigiełkiem obciętym do 6' o skoku 5' lub 6'? bo na stronie piszą tylko o zasilaniu 2S. Czy silnik ten będzie pasował pod talerzyk z TowerPro? dokładnie o taki: KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgd4-2 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Ten silnik nie będzie pasował do talerzyka TowerPro. Emax ma grubszy element za który jest mocowany (średnica 11mm). Producent nie wspomina o mozliwości zasilania z 3s. http://www.emaxmodel.com/views.asp?hw_id=156 Na silniczku jest napisane, że zakres napięć zasilającycch to 7-9V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Jak wiesz u mnie jest emax cf2805, tylko z mocowaniem na patyk. Standardowo ten silnik ma mocowanie talerzykowe. Latałem Migusiem z pakietem 3S 850mAh. trzeba tylko się pilnować, aby nie za często dawać max gazu, bo to jednak dla silnika za dużo i się bardzo grzeje. Na 2S latam tak na 3/4 do maxa gazu. Na 3S startuje na maxa, ale szybko obniżam napięcie na silniku. Miguś to nie ścigacz, ma latać wolno i nisko, aby dzieciaki widziały jego usmiechniętą mordkę. Aha, jeśli chcesz użyć tego emaxa to musisz oszczędzać na wadze Widziałem, że stopień kfm na skrzydle i ogon masz z depronu 6mm. Tu jeszcze kombinujesz tunel, oj może być za ciężko dla niego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Wiosenne przewietrzanie hangaru. http://youtu.be/G6qSps4iAV8 Przy okazji podaję wymiary statecznika pionowego. W planach KenChina nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Bardzo fajny deproniaczek. Jedyny minus dla mnie to że jest z niego niezły powolniak...czy to na filmiku to było na pełnym gwizdku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Taki miał być, wolne i niskie przeloty ku uciesze dzieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 witam Robertus gdzie mozna zdobyc plan tego malenstwa??? bardzo fajnie lata . i prosty w budowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi