TOMEK.CEKALA Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam posiadam regulator 20A i pakiet7,4v 2s 1400 mAh I chciałbym nabyć silnik Emax 2822 i mam takie pytanie czy na tym regulatorze i pakiecie będzie poprawnie pracował czy kupić nowy pakiet i regulator.
dawidos Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Będzie ok. Chociaż, jeszcze lepiej by było na pakiecie 3s 11.1V Ale to już zależy od tego w czym ma to latać. Ja na 2s latałem Pibrosem i Diablo 3d. Ale na 3s było więcej mocy.
Viader Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Będzie dobrze, do tego GWS albo APC 10x4,7SF.
Matrik123 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Z 2s bedziesz mial wystarczajacy ciag (ja z tym silnikiem, regulatorem 18a, lipolem 2s 750 mah, smiglo gws 10x4.7 mam ciag ok 440gram wiec do przykladowych trenerkow ok) jezeli bedziesz chcial wieksze osiagi wsadzisz 3s. Napisz do czego ma byc ten zestaw
TOMEK.CEKALA Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Jak na razie to do motoszybowca o wadze 600g a po zmianie pakietu na 11,1v 1500-2000mAh do depronowego dwupłatowca o przewidywanej wodze do 800g.To będzie jego docelowe zastosowanie.
wapniak Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam posiadam regulator 20A i pakiet7,4v 2s 1400 mAh I chciałbym nabyć silnik Emax 2822 i mam takie pytanie czy na tym regulatorze i pakiecie będzie poprawnie pracował czy kupić nowy pakiet i regulator. Ten silnik poprawnie pracował będzie. Ale to wszystko co można o tym zestawie powiedzieć. Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało. Aku 1400 najskromniejsze (czyli 15 C ) wytrzymuje też spoko 20 A i to kolejny argument za większym silnikiem. Aku i regler do najlżejszych nie należą, więc domyślam się , że to nie do hali ma być napęd. Więc oszczędność na wadze silnika to działanie bezsensowne. To też argument za większym silnikiem. Teraz śmigło. Nic nie piszesz do jakiego modelu to ma być napęd, ale jeśli przyjmiemy że do sporego to załóżmy śmigło 10x6 cali (GWS dd hd bardzo sprawne i tanie śmigiełka do elektryków). I żeby takie śmigło obciążało silnik ok 20 A potrzeba silnika przynajmniej 1400 KV, czyli ten znowu ma za mało, bo 1200. Dla śmigieł ok 8x4 będzie kV potrzebne nieco powyżej 2200. Reasumując, do tego co masz, optymalny będzie silnik o rozmiarach 28-30 do 36-30 , wadze 80-100 gram (to najprostszy wyznacznik mocy silnika) i o KV 1400-2300. Z takim napędem uzyskasz ciąg na poziomie 800 gram z dobrą sprawnością. Pozdrawiam
Irek M Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało.Sorki ale co za herezje opowiadasz :?: :!: To nie regulator pobiera prąd tylko silnik. Przez regulator popłynie tylko tyle ile silnik pobierze np w chwilowym zwarciu. Więc jak najbardziej racjonalne jest stosowanie regulatora o prądzie większym niż pobór silnika - maxymalny. Jesli byłoby tak jak piszesz; dla regla 20A silnik też 20A to przy żle dobranym śmigle lub zwarciu - zablokowane smigło - regulator odcina prąd lub spala się niestety. Na koniec podajesz , że optymalnym silnikiem - konkretnie do podanego zestawu - będzie silnik o kV 1400 - 2300. To co - ma zastosować turbinę do tego szybowca? Wiem, że są motoszybowce z takim napędem ale chyba pisałeś to w pośpiechu :mrgreen:
wapniak Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Sorki, ale chyba niewiele jeszcze wiesz o pracy regulatorów. Jeśli silnik zrobi, jak mówisz, chwilowe zwarcie, to kilkadziesiąt procent zapasu prądu nominalnego regulatora nic nie będzie znaczyło, bo popłynie prąd kilkanaście- kilkadziesiąt razy większy niż normalny prąd silnika. I to sprawą regulatora jest go ograniczyć. A jeżeli regulator nie zdołał tego zrobić, to i tak nie ma już czego ratować, bo regulator już nie żyje. I często przy okazji silnik. Każdy regulator posiada "rezerwę" prądu, to ten prąd chwilowy w specyfikacjach . Więc nie ma sensu dokładać rezerwy od siebie,skoro konstruktor już ją przewidział. Z zasady dobrze dobrany napęd to taki, który nie wymaga trzymania drążka gazu u góry non stop. I to też jest ważna przesłanka dla doboru prądów.. No i silnik pracujący gdzieś w połowie zakresu prądu ma znacznie lepszą sprawność niż na max. To wszystko oczywiście w warunkach odpowiedniego chłodzenia urządzeń. To z grubsza tyle. Edit: Oczywiście nikogo nie zmuszam do stosowania takich zasad doboru napędów elektrycznych. Pozdrawiam
Irek M Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 No i silnik pracujący gdzieś w połowie zakresu prądu ma znacznie lepszą sprawność niż na max.No i nieznajomości rzeczy ciąg dalszy... :rotfl:
wapniak Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Sorki, ale o silnikach też wiesz jeszcze niewiele... :twisted:
TOMEK.CEKALA Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 To jaki silnik będzie optymalny dla tego zestawu,oczywiście silnik chcę później wykorzystać do modelu depronowego dwu płatowca z czasów pierwszej lub drugiej Wojny Światowej,nie wiem jeszcze jaki to będzie model ale przewiduję jego wagę na max 800g i li pol 11,1v 1500-2200mAh.
Irek M Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Nie możesz tak zakładać; silnik do tego modelu, a potem do zupełnie innego. W pierwszym modelu sprawdzi się, a w drugim już nie. Dwupłat z I wojny będzie miał trochę lub bez trochę :idea: większe opory czołowe i ten sam silnik idealnie spisujący się w 1szym modelu w tym sobie nie będzie radził. Tego własnie doświadczyłem używając "dzwonka" w Fokker E. 106cm rozp i masie ok 800g. W łodzi latającej Aqua Star prawie 900g i rozp 120cm radził sobie bardzo dobrze... Ale wiesz - jak pisał pan Wapniak - nie wiele wiem na ten temat więc idź za jego radą to pewnie w zimie będziesz chodził w sandałach...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Irek wiem że masz spore doświadczenie w dwupłatach,więc napisz czy najpierw zbudować model i dopiero dobiera wyposażenie czy mógłbyś coś polecić z góry,bo będę teraz zamawiał kilka drobiazgów i przy okazji zamówił bym silnik i jeśli trzeba regulator.
Irek M Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Wiem, że łatwiej zamówić z góry ale wierz mi nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. model z depronu jest niby dużo lżejszy niz tradycyjny ale...ja do swego będę szukał co najmniej o ciągu 1000g.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Dzięki wszystkim za pomoc.I zrobię tak: Zamówię i tak tego Emaxa do motoszybowca.Po budowie dwupłata włożę go do niego jeśli nie będzie se radził kupie mocniejszy silnik a Emax i tak się przyda. :wink:
Irek M Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Ja mam ten silnik EMAX CF 2822 i nie założę go już do modelu nigdy. miałem takie dwa w Catalinie - mnie one wydają sie słabe choć jest tu na forum wiele osób zachwalających je. Jesli chcesz to dokładnie mogę napisać jutro jakie sa pobory prądu na smigłach 8', 9' i 10' ale były one wyższe od tych podawanych kilkunastu A. poniewaz robię pomiary na wadze będzie też znany ciąg statyczny.
robertus Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało. Aku 1400 najskromniejsze (czyli 15 C ) wytrzymuje też spoko 20 A i to kolejny argument za większym silnikiem. Aku i regler do najlżejszych nie należą, więc domyślam się , że to nie do hali ma być napęd. Więc oszczędność na wadze silnika to działanie bezsensowne. To też argument za większym silnikiem. Teraz śmigło. Nic nie piszesz do jakiego modelu to ma być napęd, ale jeśli przyjmiemy że do sporego to załóżmy śmigło 10x6 cali (GWS dd hd bardzo sprawne i tanie śmigiełka do elektryków). I żeby takie śmigło obciążało silnik ok 20 A potrzeba silnika przynajmniej 1400 KV, czyli ten znowu ma za mało, bo 1200. Dla śmigieł ok 8x4 będzie kV potrzebne nieco powyżej 2200. Dobierasz wyposażenie od :ass: strony. Fokker, ma racje. Najpierw dobiera się silnik i śmigło pod kątem ciągu i/lub prędkości strumienia a później regulator i akumulator pod kontem poboru prądu przez silnik.Nic nie stoi na przeszkodzie aby do tego emaxa zastosować regulator 30A. Co do do samego silnika mam go w SU-26 z EPP i w dwupłacie Ultimate i ciągu jest aż nadto. Na śmigle 10x4,7 miałem chwilowego prądu max do 23A na ziemi. W locie do 19A..
TOMEK.CEKALA Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Irku jeśli nie sprawi ci to kłopotu t poproszę bo już sam nie wiem co zrobić.
PROTON Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Sorki, ale chyba niewiele jeszcze wiesz o pracy regulatorów. Jeśli silnik zrobi, jak mówisz, chwilowe zwarcie, to kilkadziesiąt procent zapasu prądu nominalnego regulatora nic nie będzie znaczyło, bo popłynie prąd kilkanaście- kilkadziesiąt razy większy niż normalny prąd silnika. Nie bardzo rozumiem, gdzie ten silnik ma robić zwarcie? Prawda że silnik ma małą rezystancję ale ma dużą reaktancję indukcyjną. Przez co prąd zmienny duży nie popłynie. Jeśli chodzi o maksymalny prąd regulatora, to podaje się maksymalny prąd nasycenia kanału kluczujących tranzystorów. Po przekroczeniu tego prądu zaczyna rosnąć rezystancja przez co zaczyna się tracić w postaci ciepła dużo mocy na regulatorze.
wapniak Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Dobierasz wyposażenie od :ass: strony. Fokker, ma racje. Najpierw dobiera się silnik i śmigło pod kątem ciągu i/lub prędkości strumienia a później regulator i akumulator pod kontem poboru prądu przez silnik. Nic nie stoi na przeszkodzie aby do tego emaxa zastosować regulator 30A. Jak ja lubię takie posty!!!! Pozwolę sobie przypomnieć zadanie: Witam posiadam regulator 20A i pakiet7,4v 2s 1400 mAh I chciałbym nabyć silnik Emax 2822 i mam takie pytanie czy na tym regulatorze i pakiecie będzie poprawnie pracował czy kupić nowy pakiet i regulator. Odpowiedziałem: Ten silnik poprawnie pracował będzie. Ale to wszystko co można o tym zestawie powiedzieć. Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało. Aku 1400 najskromniejsze (czyli 15 C ) wytrzymuje też spoko 20 A i to kolejny argument za większym silnikiem. Aku i regler do najlżejszych nie należą, więc domyślam się , że to nie do hali ma być napęd. Więc oszczędność na wadze silnika to działanie bezsensowne. To też argument za większym silnikiem. Teraz śmigło. Nic nie piszesz do jakiego modelu to ma być napęd, ale jeśli przyjmiemy że do sporego to załóżmy śmigło 10x6 cali (GWS dd hd bardzo sprawne i tanie śmigiełka do elektryków). I żeby takie śmigło obciążało silnik ok 20 A potrzeba silnika przynajmniej 1400 KV, czyli ten znowu ma za mało, bo 1200. Dla śmigieł ok 8x4 będzie kV potrzebne nieco powyżej 2200. Reasumując, do tego co masz, optymalny będzie silnik o rozmiarach 28-30 do 36-30 , wadze 80-100 gram (to najprostszy wyznacznik mocy silnika) i o KV 1400-2300. Z takim napędem uzyskasz ciąg na poziomie 800 gram z dobrą sprawnością. Co tu jest z :ass: strony? To chyba jasne, że pytający chciał się zorientować do czego może użyć to co ma, przynajmniej ja tak to odebrałem. Pozdrawiam Nie bardzo rozumiem, gdzie ten silnik ma robić zwarcie? Jeśli tego nie rozumiesz, to proszę nie dyskutujmy... Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi