Autsajder1983 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Polatałem dzisiaj trochę swoim Zlinem 50 Zlin 50 oraz Ultronem. Temperatura -8 Niestety dzisiejsze latanie nie obyło się bez ofiar. Ofiarą padł Ultron. Na początku wszystko było ok. Jednak po jakiś 30 sekundach lotu silnik nagle wszedł na maksymalne obroty stery w maksymalne wychylenie i piękny korek z 20 metrów zakończył się ogromnym kretem. tak jakbym stracił panowanie nad modelem na nic nie reagował. Zastanawiam się co mogło być przyczyną. wyposażenie: emax 2822 regulator mystery 20A serwa hxt 900 odbiornik corona RP6D1 pakiet turnigu 800 mah radio Hitec Optic 6 (35 mhz) Pakiet naładowany gdyż do końca szedł na wysokich obrotach (po uderzeniu napięcia na celach po 4,15. pakiet więc chyba odpada. Po kraksie odbiornik tak jakby się nie widział z radiem ( po powrocie do domu już było ok) Napięcie zasilające radio też ok ( sprawność radia potwierdza późniejszy lot zlina bez problemów z innym odbiornikiem i wyposażeniem). Radio sygnalizowało niskie napięcie dopiero po locie zlinem. Straty: Model zniszczony do skrzydeł o dziwo dalej wszystko ok:) ( tak więc do odbudowy się nadaje) Ośka 2822 do wymiany o dziwo śmigło przetrwało:) Kondensator na regulatorze do wymiany widać że dostał prawdopodobnie pakietem gdyż się odkształcił. Kondensator już wymieniony (o dziwo pakiet cały) Czy możliwe jest że do regulatora dostała się niewielka ilość śniegu prze lotem (leżał na ziemi) i to spowodowało kraksę. Po krecie trochę śniegu w nim było, jednak mogło dostać się przy kraksie. Teraz pytania: 1. Gdzie mogę kupić termokurczkę na regulator?? 2. Czy możliwe jest że do regulatora dostała się niewielka ilość śniegu prze lotem (leżał na ziemi) i to spowodowało kraksę?? Po krecie trochę śniegu w nim było, jednak mogło dostać się przy kraksie. 3. Czy popychacze sterów zrobione z prętów węglowych mogły zakłócić odbiór?? 4. Czym zastąpić kabel anteny (izolacja się przetarła) czy po prostu zaizolować ?? Zdjęcia rozbitka niebawem:) Uploaded with ImageShack.us popychacze Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrp Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 1. Gdzie mogę kupić termokurczkę na regulator?? Chyba mam kawałek, podaj adres na PV 2. Czy możliwe jest że do regulatora dostała się niewielka ilość śniegu prze lotem (leżał na ziemi) i to spowodowało kraksę?? TAK! 3. Czy popychacze sterów zrobione z prętów węglowych mogły zakłócić odbiór?? Tak. Ja oddalam antenę od prętów, np. ciągnąc ją po skrzydle. 4. Czym zastąpić kabel anteny (izolacja się przetarła) czy po prostu zaizolować ?? Jeśli drut jest cały, to naciągnij termokurczliwy wężyk i obkurcz. Jak nie masz wężyka, to przyślę razem z osłoną regulatora. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Czy po wysuszeniu (już poleżał na letnim grzejniku) mogę bez obaw używać tego regulatora?? Czy śnieg w regulatorze pozbawił by mnie kontroli nad serwami?? ( do końca szedł do Ziemi na maksymalnych obrotach) Zastosuje więc popychacze tak jak w oryginalnym projekcie (linki). Zrobiłem takie gdyż dodało to sztywności sfatygowanemu ogonkowi:) Po odbudowie regulator i pakiet umieszczę w środku kadłuba a klapkę dam od góry (gdzieś widziałem na forum taki patent w ultronie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam. Napisałeś, że po kraksie odbiornik jakby "nie widział się" z radiem, a w domu było już wszystko w porządku. Miałem kiedyś podobny problem z Coroną 8-mio kanałową 35mHz . Na mrozie następowała utrata łączności i też miałem kraksę, model przestał reagować na stery, w domu było już wszystko OK. Powodem były zimne luty w odbiorniku. Na Twoim miejscu sprawdziłbym też odbiornik. Pozdrawiam Krzysiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Na co zwrócić uwagę jak "zbadać" który to może być lut?? Do tej pory nie miałem z nim problemów latał wcześniej w fW 190 ESA w ubiegłą niedzielę nawet przy -18 ręce zamarzły a odbiornik nie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Jeżeli dotychczas odbiornik działał Ci na mrozie to być może nie jest to jego winą. Najlepiej włóż odbiornik na kilkanaście minut do zamrażalnika w lodówce, a potem zanim się nagrzeje podłącz i spróbuj czy działa. Ja swój odbiornik wysyłałem do p. Pieca z Bydgoszczy, ponieważ sam nie czułem się na siłach poprawiać lutowanie. Po poprawieniu lutów było wszystko OK. Krzysiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Zimne luty sprawdzisz wykałaczką. Podłącz do zasilania i naciskaj na luty wykałaczką i obserwuj czy traci sygnał. Dobrze to robić we dwóch. Jedna osoba szuka lutów, a druga rusza drążkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Wczoraj jeszcze podłączyłem regulator gdyż chciałem go sprawdzić i już nie dał żadnego napięcia na silnik i odbiornik (serw nie podpiąłem). Najbardziej prawdopodobnym winowajcą kreta jest zatem regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Duża kraksa. Jak w moim na 30m wypiął się aku to model na morde w glebe. Złamało się tylko śmigło 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Chyba dlatego że do końca silnik chodził na maksymalnych obrotach więc i nabierał prędkości. A Twój jeśli akumulator się odłączył to spadał z mniejsza prędkością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 No ale na samiutką mordę Słabo zbudowałeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Zbudowałem standardowo wiec depron (podkłady podłogowe 3 mm) bez wzmocnień zależało mi na niskiej wadze:). Zresztą nie widząc kraksy ja nie widzę podstaw do oceniania wytrzymałości konstrukcji ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi