janegab Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Tak -3cm wystarczy...zrob też wieksze wychylenie na dzwigience- bowden zapnij na dzwigience na najblizszym otworku...troche pokombinuj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Dzwignia przy sterze - otwór najbliżej osi obrotu Dźwignia przy serwie - otwór najdalej od osi obrotu Dodatkowo jeżeli masz taką możliwość to zmiksuj w aparaturze ster kierunku z lotkami w stosunku 50%, czyli 100% wychylenia lotek i 50% wychylenia syeru kierunku zgodnie z kierunkiem lotek. Spowoduje to, że przy skręcaniu z wychylonymi lotkami nos nie będzie uciekał na zewnątrz łuku. Praktycznie potem podczas lotów procent zmiksowania kierunku z lotkami dopasujesz obserwując zachowanie modelu. Ja w swojej Proxima II musiałem dać 80% ale też nie zwiększałem powierzchni steru kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Krzysztofie - taśmę klejąca zastąpiłem po prostu zawiasami . W Luky wyszło po pięć zawiasów na każda lotkę i klapę. Oceniam że jest to bezpieczne rozwiązanie. Zawiasy wklejone są do płata tak, aby oś obrotu była przy górnej powierzchni płata (rysunek). Mocowanie na taśmę klejącą jest nie stabilne. Przy długiej lotce (w Luky lotki i klapy mają prawie po jednym metrze) taśma odklejała się przy krawędziach płata ponieważ lotki i klapy po prostu odkształcały się (przypuszczam że lekko skręcały się pod wpływem naprężeń folii). W takim stanie zestaw przyjechał do Koszalina. Wstawione kawałki balsy i w to zawiasy usztywniły całą konstrukcję lotek i klap. Teraz jest pewnie. Wygląda to tak jak na zdjęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Kiedyś miałem zawiasy z taśmy w Calibrze Robbego. Popędzona - lotki zaczynały drgać i przenosić drgania na całe skrzydło. Po zmianie na zawias silikonowy - ustało. A lotka była znacznie mniejsza. Przykład powyżej jest rozwiązaniem wzorcowym ! Niestety, większość zestawów nawet renomowanych producentów (do których Reichard z pewnością należy) trzeba poprawiać. Będę czekał z niecierpliwością na relację z oblotu. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Ryszard dziękuje za kompletną informację, potwierdza to że każdy model trzeba traktować indywidualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a7498787 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Kiedyś miałem zawiasy z taśmy w Calibrze Robbego. Popędzona - lotki zaczynały drgać i przenosić drgania na całe skrzydło. Wszystko się zgadza. Warto jest dać taśmę z dwóch stron i wyeliminować luzy na orczykach. Szlachetne rozwiązanie to nie jest, ale proste i praktycznie darmowe. Najlepiej i najestetyczniej położyć silikon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 ...byle do wiosny i w górę. Luky Sport jest już trzecim moim modelem ze stajni Reicharda. Do tej pory spisywały się w locie bardzo dobrze (poprzednie to Monarch i Mythus). W każdym z nich było coś do poprawienia ale właściwości lotne miały bardzo dobre. Mam nadzieję że i Luky będzie udany. Obiecujęce jest stosunkowo małe obciążenie powierzchni no i ta imponująca rozpiętość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Rysio ! Ja latam i zimą...jaka cisza na lotnisku-zadnych przeszkod-i super termika. Jestem za Luky...bowiem mimo,że wzrok mam O.K to nam seniorom lepiej widac cosik wiekszego na niebie . jak bedziesz oblatywał swoje- nev bebe...zrob filmik -chętnie bym sie wybral. Pozdrawiam serdecznie janek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 OK będzie filmik. Co do pory roku - nie cierpię zimy. Mieszam chyba nie pod tą szerokościa geograficzną. O tej porze roku nasze lotnisko jeszcze śpi ( a jest piękne - widać to na fotkach na mojej stronie www). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Ja czesto bywam latem w Kolobrzegu / Bagicz-Ustronie morskie/ Twoje tereny zawsze kojarzą mi się z latem-słońcem. Zaraz wchodzę w Twoją stronę by zobaczyć fotki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Witam Wojtku mam TGY9xv2 nie wiem czy da się tak zmiksować, będę kombinował Tak myślę czy od razu nie przerobić tych zawiasów w siriusie na silikonowe??? Janku a ten silnik pulso pod jakim kątem ciągnie model? Tak przeszperałem całe forum na temat silników i znalazłem 2 które zachwalają, 1. MEGA Acn 22/30/3E http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11876 2. TR 36-48 800kv http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=31593 Pierwszy droższy, cięższy ale na pakiet 3s Drugi tańszy, lżejszy ale pełna sprawność na pakiecik 5s Czy te silniki dają taki ciąg jak piszą? Jak ty byś Janku porównał ten pulso który masz do tych które wymieniłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Marcinku...ja widzę,że z Siriusa chcesz zrobić -rakietę i koniecznie chcesz tak ładny samolocik skasowac...proponuję byś po easy gliderze troszeczkę nabral wprawy w lotach "prawdziwym" modelem- a bedziesz miał co latać...i kleić...! Ja w 3 modelach mam 3 szt- pulso ...słuzą mi po to by je wznieśc na odpowiednia wysokość a potem rozkoszować się szybowaniem. Używam tych samych silników by zawsze mieć rezerwę - zapas / np łożysk itp/ ja nie bede startowal z zawodach szybkościowych itp bo to mnie nie bawi- a motoerk pulso doskonale sie spisuje-i jest dość tani ok 300 zl. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Janku - które Pulso używasz ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Jurku ! Używam Pulso x2826/8 kv=1130 5mm mam 3 modele / o podobnej rozpiętości i wadze/ i wygodnie mi czasami podmieniać czesci z silnikow. mam zapas łozysk wiec nie mam problemu z serwisowaniem.Sa z tej marki wieksze silniki ale do siriusa sie nie mieszczą w kadłubie. Pozdrawiam -dziś zapowiada się fajna pogoda -szykuje sie do lotow.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 26 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Ależ broń Boże przed rozwaleniem tego modelu Jak mam kupić silnik to wole dołożyć stówkę, dwie, trzy i kupić mocniejszy a w nadajniku ustawić przykładowo 50% gazu i tak jak piszesz Janku podszlifować latanie i uczyć się latać prawdziwym modelem a może kiedyś... jak już to opanuje to 100% gazu i heyah w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Jasne, rozumiem Janku, całkiem rozsądne podejście do tematu. Wynika z tego, że Mega 22/30/3E ma prawie identyczne parametry. Jedyna różnica - Pulso jest outrunnerem a Mega 6-cio polowym inrunnerem. Tę Megę zasilaną 4 celowym pakietem mam w Backfire-u. Bierze coś koło 70A. Ale to szybki model i silnik włączam na 10 sekund. Masa do lotu ok.1700g. Sirius będzie ważył ok.3 kg ? Czyli nie ma szans na uzyskanie takiego wznoszenia a tym samym czasu pracy silnika. Przy dłuższej pracy turbo spinner może nie wystarczyć. Silnik raczej będzie przeciążony. Na 3 celach - O.K. ale wtedy zapomnijmy o dynamicznym, ostrym wznoszeniu. Marcin - poproś modelpiotrka, ma gdzieś film na którym nałożył starty Toxica, Backfira i Jantara. Fajnie to wychodzi i daje do zastanowienia. 42mm outrunner do Siriusa nie wejdzie ? Jeśli nie, to osobiście zastosowałbym tego Turnigy 3648 na 4 celach (wersja niskobudżetowa), Pulso lub za stówkę więcej - Megę 22/30/3E na 3 celach. Jeśli miałbym jeszcze 1 stówkę to kupiłbym MVVS-a Redlinera, na początek z większym śmigłem na 3 celach a po wlataniu się i opanowaniu modelu - tuning do 4 cel. Zwłaszcza, jeśli w przyszłości bardziej rajcuje Cię prędkość. Wbrew pozorom to są propozycje "turystyczne". Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 26 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Biorąc się za dalsze składanie zauważyłem że serwa w lotkach i klapach mają luz!!! Wyciągam sprawdzam orczyk, orczyk dokręcony zakładam i dalej luz!!! Z lewej strony klapa, z prawej lotka: Uploaded with ImageShack.us jak ruszam delikatnie klapą to widać ten luz: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us a tu luz na lotce trochę mniejszy Uploaded with ImageShack.us To normalne w tych serwach czy są uszkodzone? W jednym i drugim skrzydle to samo Podłączając pod odbiornik jak ruszam drążkami to normalnie działają tylko skąd ten luz? i czy to będzie miało jakie znaczenie podczas lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 kupiłbym MVVS-a RedlineraJurek, spójrz proszę do wątku o Kulbutinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Zacząłbym od poszukania luzów na mocowaniu popychaczy, czy bolec snapu ma luzy w dźwigni lotki/klapy/serwa. Tu 0,2mm, tam 0,3mm i razem mamy 0,5mm i na wychyłach wychodzi to co masz. Czy jak weźmiesz serwo do ręki to sama dźwignia serwa ma luz na zębatce - nie powinna go mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e-mir Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Marcin może zaprosisz sąsiada z Olzy na premierowy lot? Chętnie zobaczę Siriusa na tle nieba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi