Skocz do zawartości

REICHARD - SIRIUS


Marcin851

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzwignia przy sterze - otwór najbliżej osi obrotu

Dźwignia przy serwie - otwór najdalej od osi obrotu

Dodatkowo jeżeli masz taką możliwość to zmiksuj w aparaturze ster kierunku z lotkami w stosunku 50%, czyli 100% wychylenia lotek i 50% wychylenia syeru kierunku zgodnie z kierunkiem lotek.

Spowoduje to, że przy skręcaniu z wychylonymi lotkami nos nie będzie uciekał na zewnątrz łuku.

Praktycznie potem podczas lotów procent zmiksowania kierunku z lotkami dopasujesz obserwując zachowanie modelu.

Ja w swojej Proxima II musiałem dać 80% ale też nie zwiększałem powierzchni steru kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie - taśmę klejąca zastąpiłem po prostu zawiasami . W Luky wyszło po pięć zawiasów na każda lotkę i klapę. Oceniam że jest to bezpieczne rozwiązanie. Zawiasy wklejone są do płata tak, aby oś obrotu była przy górnej powierzchni płata (rysunek). Mocowanie na taśmę klejącą jest nie stabilne. Przy długiej lotce (w Luky lotki i klapy mają prawie po jednym metrze) taśma odklejała się przy krawędziach płata ponieważ lotki i klapy po prostu odkształcały się (przypuszczam że lekko skręcały się pod wpływem naprężeń folii). W takim stanie zestaw przyjechał do Koszalina. Wstawione kawałki balsy i w to zawiasy usztywniły całą konstrukcję lotek i klap. Teraz jest pewnie. Wygląda to tak jak na zdjęciu.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Kiedyś miałem zawiasy z taśmy w Calibrze Robbego. Popędzona - lotki zaczynały drgać i przenosić drgania na całe skrzydło. Po zmianie na zawias silikonowy - ustało. A lotka była znacznie mniejsza. Przykład powyżej jest rozwiązaniem wzorcowym ! Niestety, większość zestawów nawet renomowanych producentów (do których Reichard z pewnością należy) trzeba poprawiać.

Będę czekał z niecierpliwością na relację z oblotu.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość a7498787

Kiedyś miałem zawiasy z taśmy w Calibrze Robbego. Popędzona - lotki zaczynały drgać i przenosić drgania na całe skrzydło.

Wszystko się zgadza.

 

Warto jest dać taśmę z dwóch stron i wyeliminować luzy na orczykach.

Szlachetne rozwiązanie to nie jest, ale proste i praktycznie darmowe.

 

Najlepiej i najestetyczniej położyć silikon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...byle do wiosny i w górę. Luky Sport jest już trzecim moim modelem ze stajni Reicharda. Do tej pory spisywały się w locie bardzo dobrze (poprzednie to Monarch i Mythus). W każdym z nich było coś do poprawienia ale właściwości lotne miały bardzo dobre. Mam nadzieję że i Luky będzie udany. Obiecujęce jest stosunkowo małe obciążenie powierzchni no i ta imponująca rozpiętość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysio ! Ja latam i zimą...jaka cisza na lotnisku-zadnych przeszkod-i super termika. Jestem za Luky...bowiem mimo,że wzrok mam O.K to nam seniorom lepiej widac cosik wiekszego na niebie . jak bedziesz oblatywał swoje- nev bebe...zrob filmik -chętnie bym sie wybral. Pozdrawiam serdecznie janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Wojtku mam TGY9xv2 nie wiem czy da się tak zmiksować, będę kombinował :) Tak myślę czy od razu nie przerobić tych zawiasów w siriusie na silikonowe??? :)

Janku a ten silnik pulso pod jakim kątem ciągnie model? Tak przeszperałem całe forum na temat silników i znalazłem 2 które zachwalają,

1. MEGA Acn 22/30/3E http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11876

2. TR 36-48 800kv http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=31593

Pierwszy droższy, cięższy ale na pakiet 3s

Drugi tańszy, lżejszy ale pełna sprawność na pakiecik 5s

Czy te silniki dają taki ciąg jak piszą?

 

Jak ty byś Janku porównał ten pulso który masz do tych które wymieniłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinku...ja widzę,że z Siriusa chcesz zrobić -rakietę i koniecznie chcesz tak ładny samolocik skasowac...proponuję byś po easy gliderze troszeczkę nabral wprawy w lotach "prawdziwym" modelem- a bedziesz miał co latać...i kleić...! Ja w 3 modelach mam 3 szt- pulso ...słuzą mi po to by je wznieśc na odpowiednia wysokość a potem rozkoszować się szybowaniem. Używam tych samych silników by zawsze mieć rezerwę - zapas / np łożysk itp/ ja nie bede startowal z zawodach szybkościowych itp bo to mnie nie bawi- a motoerk pulso doskonale sie spisuje-i jest dość tani ok 300 zl. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku ! Używam Pulso x2826/8 kv=1130 5mm mam 3 modele / o podobnej rozpiętości i wadze/ i wygodnie mi czasami podmieniać czesci z silnikow. mam zapas łozysk wiec nie mam problemu z serwisowaniem.Sa z tej marki wieksze silniki ale do siriusa sie nie mieszczą w kadłubie. Pozdrawiam -dziś zapowiada się fajna pogoda -szykuje sie do lotow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ broń Boże przed rozwaleniem tego modelu :D Jak mam kupić silnik to wole dołożyć stówkę, dwie, trzy i kupić mocniejszy a w nadajniku ustawić przykładowo 50% gazu i tak jak piszesz Janku podszlifować latanie i uczyć się latać prawdziwym modelem :D a może kiedyś... jak już to opanuje to 100% gazu i heyah w górę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jasne, rozumiem Janku, całkiem rozsądne podejście do tematu.

Wynika z tego, że Mega 22/30/3E ma prawie identyczne parametry. Jedyna różnica - Pulso jest outrunnerem a Mega 6-cio polowym inrunnerem. Tę Megę zasilaną 4 celowym pakietem mam w Backfire-u. Bierze coś koło 70A. Ale to szybki model i silnik włączam na 10 sekund. Masa do lotu ok.1700g. Sirius będzie ważył ok.3 kg ? Czyli nie ma szans na uzyskanie takiego wznoszenia a tym samym czasu pracy silnika. Przy dłuższej pracy turbo spinner może nie wystarczyć. Silnik raczej będzie przeciążony. Na 3 celach - O.K. ale wtedy zapomnijmy o dynamicznym, ostrym wznoszeniu.

Marcin - poproś modelpiotrka, ma gdzieś film na którym nałożył starty Toxica, Backfira i Jantara. Fajnie to wychodzi i daje do zastanowienia.

42mm outrunner do Siriusa nie wejdzie ? Jeśli nie, to osobiście zastosowałbym tego Turnigy 3648 na 4 celach (wersja niskobudżetowa), Pulso lub za stówkę więcej - Megę 22/30/3E na 3 celach. Jeśli miałbym jeszcze 1 stówkę to kupiłbym MVVS-a Redlinera, na początek z większym śmigłem na 3 celach a po wlataniu się i opanowaniu modelu - tuning do 4 cel. Zwłaszcza, jeśli w przyszłości bardziej rajcuje Cię prędkość. Wbrew pozorom to są propozycje "turystyczne". Powodzenia

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc się za dalsze składanie zauważyłem że serwa w lotkach i klapach mają luz!!! Wyciągam sprawdzam orczyk, orczyk dokręcony zakładam i dalej luz!!!

Z lewej strony klapa, z prawej lotka:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

jak ruszam delikatnie klapą to widać ten luz:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

a tu luz na lotce trochę mniejszy

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

To normalne w tych serwach czy są uszkodzone? W jednym i drugim skrzydle to samo :D

Podłączając pod odbiornik jak ruszam drążkami to normalnie działają tylko skąd ten luz? i czy to będzie miało jakie znaczenie podczas lotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od poszukania luzów na mocowaniu popychaczy, czy bolec snapu ma luzy w dźwigni lotki/klapy/serwa.

Tu 0,2mm, tam 0,3mm i razem mamy 0,5mm i na wychyłach wychodzi to co masz.

Czy jak weźmiesz serwo do ręki to sama dźwignia serwa ma luz na zębatce - nie powinna go mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.