RobUK Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 Witam, Jakiś czas temu zacząłem myśleć o zbudowaniu pierwszego takiego wynalazku. Według moich założeń miałby mieć około 70 cm długości, rozpietość 55/60 cm waga na oko ze 200/250 g. może mniej (EPP) (chyba mniej). Myślę o wpakowaniu do tego EDF'a ale nie mam wiedzy jaki silnik, jaki wicherek ilo łopatkowy itd. Dlatego proszę o wskazówki, nie widzę sensu eksperymentowania. Co prawda z normalymi samolotami jest to nawet wskazane tu jednak wolałbym wesprzeć się już sprawdzonymi rozwiązaniami. Do tego oczywiście jaki ESC, bateria - jeśli jest jakaś minimalna pojemność wymagana itp. A jak już ukończę - kadlub, skrzydła, ster kierunku i wysokości już gotowe. Potrzebna tylko jakaś siła napędowa i elektronika - to pokażę co z tego wyszło.
GiulioN Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Tutaj jest dzial dotyczący prawdziwych Jetów. Lecz jest taki dział, w którym są EDF-y itp. wynalazki: http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=1021 Jeśli chodzi o porady to z całą pewnością możesz walić do waldi1983 lub f-150, oni są doświadczeni w EDF-ach
krankor Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Wydaje mi się ,że prostrzego trenerka jak depronowy trenerek edf trudno znaleźć. Ale mogę się oczywiście mylić
robertus Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Możesz też zamówić iskrę z epp w cyber-fly: http://cyber-fly.nazwa.pl/%20sklep%20stary/index.php?products=product&prod_id=729 . Tu opis budowy. Tu też
waldi1973 Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Witaj. Proponuję zbudować coś z prostymi skrzydlami. Propozycja Grzegorza i Roberta jest jak najbardziej uzasadniona. Gdybyś jednak chciał sam coś wytworzyć, to: 1. Rozpiętość - 800 - 1000mm 2. Napęd 64mm 3. Silnik np. Turnigy P2627L (4200KV) 4. Regulator - 35-40A 5. Pakiet 1500-2200mAh, 3S, 30C 6. Serwa 9g (np TG9e, HXT900, SG90) 7. Przewody zasilające (prądowe) - 12AWG Rezcz jasna - nie wyjdzie to model w granicach zakładanej wagi 200/250g Możesz też zbudować model mniejszy, lzejszy z mniejszym napedem, ale zasada jest taka, że im mniejszy modelik - tym szybszy i zaczyna to być sprzeczne z zalożeniem konstrukcyjnym modelu "treningowego'.. :mrgreen: GiulioN, - dziękuję w imieniu swoim i F-150 za miły gest.. Pozdrawiam.
Viper Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 A nie prościej na początek kupić ładnie latającego gotowca, nauczyć się latać edf-em, przeanalizować jak to działa, ewentualnie potem wykonać upgrade i mając już wiedzę i umiejętności brać się za budowę samodzielnie, zwłaszcza że jak się podliczy koszty elementów kupowanych oddzielnie, to coś mam wrażenie że wyjdzie podobnie. A oszczędność czasu i nerwów nieporównywalna. Proponuję przejrzeć ofertę HobbyKing, ja zdecydowałem się na Stingera 64, zresztą jest na forum wątek, w którym parę słów a`propos tego modelu zamieściłem. Ale oczywiście każdy jest Panem swojego czasu i portfela Pozdrawiam Viper
vowthyn Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 TUTAJ masz kilka parkjetów, w tym Super Bandita EDF. W budowie jest raczej prosty, myślę że nawet początkujący da sobie radę. Pilotaż może być nieco bardziej wymagający. Inne modele z tej strony również można wykonać jako EDFy.
RobUK Opublikowano 26 Lutego 2012 Autor Opublikowano 26 Lutego 2012 Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i rady. Nie brałbym się za budowę gdybym uważał, że nie podołam. Jak do tej pory wszystkie zbudowane przeze mnie samoloty "latały" w zasadzie bez zastrzeżeń. Nie było ich co prawda wiele (8? nie licząc papierowych połnokadłubowych latających szybowców). Mam też gotowca "Jet'cika" z napędem śmigłowym (x2) i radzą sobie z nim dobrze. A ponieważ lubię eksperymentować (daleko mi do denerwowania się porażkami) podjąłem taką właśnie decyzję "zbuduję sobie sam". Bo to i wiedzy troche przybędzie na temat budowania i na własnej skórze doświadczę co i jak. Dlatego nie zamierzam kupować tylko właśnie zmajstrować samodzielnie. Jaki będzie tego efekt okaże się wkrótce bo jak pisałem kadłub już gotowy, skrzydła w podstawowym zakresie już są także wykonane i kilka kolejnych elementów, teraz tylko zainstalować turbinę, serwa, odbiornik i ... na "kretowisko" Szansa, że polata jest ... ssssspora Oczywiście wszystkie rady i uwagi wziąłem sobie mocno do głowy. Z pewnością się przydadzą za co bardzo dziękuję.
RobUK Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Opublikowano 27 Lutego 2012 Vowthyn, ten mi najbardziej przypadł do gustu bo sporo części zamiennych posiadam http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/0/0/5/0/a2682433-10-Sock%20Parkflyer.jpg[/url]
vowthyn Opublikowano 27 Lutego 2012 Opublikowano 27 Lutego 2012 To jeszcze musisz zrobić konwersję na twin-EDF :-)
Rekomendowane odpowiedzi