Skocz do zawartości

dwutakt vs czterotakt


fredzio

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem na etapie wybierania silnika do madmana i nasunęło mi się kilka pytań:

Jakie zalety mają silniki 4t nad 2t?

Do funflaya lepiej wybrać 4t czy 2t?

Opublikowano

Ja przy swoim Madmanie mam 2 takt .61 i dość ładnie lata ale Tomasz ma przy swoim U-Can-Do ma czterotakta 1.25 choć w zupełniści wystarczyłby .91 ,efekt jest niesamowity ,model lata wolniej ,dostojniej ,kręci figury bez dotykania gazu a przy tym ten dzwięk

Opublikowano

ja doradzał bym wybranie 4t do funflya. O wiele lepiej reaguje na gaz.

Ile bedzie wazył Twoj madman z wyposazeniem??

Jak koło 3kg to proponuje własnie .91 do niego zamontowac 4t

Opublikowano

4 takt zakreci ci wiekszym smiglem.Pali mniej paliwa.Mozesz miec problemy z ustawieniem zaworów,na początku.Ma fajny dzwiek.Jest troche slabszy od 2 takta ,dlatego stosuje sie te silniki z odpowiednio wieksza pojemnoscia.Lepiej wchodzi na obroty,lepiej reaguje na drązek gazu.

 

I to chyba najwazniejsze cechy :P

Opublikowano
eze napisał/a:

Mozesz miec problemy z ustawieniem zaworów,na początku.

 

Na początku radzę trzymać się z daleka od zaworów.

 

Regulacja zaworów, to żadna tajemna wiedza. Niestety silniki 4T wymagają niemal natychmiastowej ingerencji w ich regulację. Jesli nowy silnik ma poprawną szczelinę (trzeba sprawdzić przed pierwszym rozruchem), to zawory trzeba regulować juz po wstępnym dotarciu, czyli po kilkudziesięciu minutach pracy silnika. A potem po kilku godzinach pracy jeśli potrzeba. Oczywiście mozna sie nie przejmować i latać na półmilimetrowej szczelinie, tyle tylko, ze trzeba będzie dość szybko wymienić wałek rozrządu :devil:

Opublikowano

Co do regulacji zaworów. Po rozpakowaniu ASP FS 61 od razu go odpaliłem, pracował równo i przyjemnie. jednak zachciało mi się sprawdzić szczeliny na zaworach - na jednym 0,1 mm na drugim trochę więcej prawie 0,2 mm jesli dobrze pamiętam. Oczywiście od razu poprawiłem na 0,04 - 0,1mm tak jak podano w instrukcji. Efektem tego silnik za żadne skarby nie chciał odpalić, koledzy latali , a ja kręciłem i kręciłem rozrusznikiem. Postanowiłem jednak wrócic do zastanych regulacji i silnik od razu odpalił... Dlatego MASK z tą regulacją wcale nie jest to takie oczywiste.

Opublikowano

przypadek Fokkera wcale nie jest odosobniony, bardzo podobna sytuacja była z regulacją zaworów w OS 91. Wyregulowany wg instrukcji nie chciał pracować a rozregulowany chodzi bez problemowo...

Opublikowano

A moze po prostu przy dotarciu wszystko ustawia sie pod zawory i jest tak a nie inaczej? Moze ustawienie zaworów przed pierwszym uruchomieniem powinno zmienić sytuację?

Opublikowano

Marcin, chyba to nic by nie zmieniło na lepsze bo ja wyregulowałem w/g instrukcji po wypaleniu 3 zbiorniczków po ok. 110cm. Może własnie po dotarciu nastepuje "samoistne" dopasowanie szczelin. Myślę, że z 2l już wylatałem więc mogę sporawdzić ile teraz luz wynosi.

Opublikowano

eh troche namieszaliscie chlopakowi w glowie tymi zaworami .Teraz bedzie bal sie 4 suwa.Zostawmy to na razie na dalszy plan.Zajmijmy sie zglebianiem tajemnic i roznic jakie sa miedzy 2 suwem a 4 taktem :P :twisted:

Opublikowano

Ja z silnikiem Magnum 61FS miałem tak, ze po kilku godzinach użytkowania, zaczął tracić moc do tego stopnia że loty stawały się niemożliwe ! Silnik odpalał się łatwo ale miał coraz gorsze osiągi. Okazało się, ze luzy na zaworach były kolosalne (ponad 1mm) i śruba trzymajaca te dźwigienki była lekko odkręcona. Po ustawieniu jak w instrukcji (mniej więcej) wszystko wróciło do normy. Od tamtego czasu wylatałem już wiele godzin i luz sie praktycznie nie zmienił.

Opublikowano

Rzeczowo i na temat:

Z mojego doswiadczenia wynika że zawory ustawiamy po do tarciu jak wszystko się ułozy czyli około 5L i drugi raz po kilkudziesieciu lotach minimalnie sie rozjedzie najczesciej zawór wydechowy. Czynnosc banalnie prosta do wykonania nawet dla nie doswiadczonej osoby.

 

Różnice

-4t o pojemnosci 11,5ccm pali tyle samo paliwa co 2t 7,5ccm wnioski wyciągnij sam...

-4t ma lepszy dzwiek miły dla ucha

-4t mniej rzyga olejem (ocena wzrokowa co potwierdziło kilku moich kolegów)

-4t większe smigło i duzo wiekszy moment obrotowy niz w 2T powoduje mimo mniejszej mocy przytej samej pojemnosci 2takta, że silnik natychmiast oddaje moc która przekłada się na ciąg co daje nieocenione korzysci do latania 3D a szczególnie da się to odczuć podczas robienia zawisu, nie ma porównania, do 3D tylko 4t... to zupełnie nowa jakośc latania.

-4t wieksze smigło (duży moment), mniejsze obroty silnika=wolniejsze latanie

-4t ma dużo wieksze drgania od 2t przez co zaczynają nam sie odkrecac srubki w metalowych serwach czego nie było na 2t :-) snapy też jakoś prędzej spadają z dzwigni i trzeba je zabezpieczyc nakładając np wężyk na snap. Model na wolnych trzesie sie jak galareta wiec i konstrukcja nie powinna byc jak z zapałek.

-4t najczesciej ma gaznik z tyłu przez co trzeba czasami kombinować ze sterowaniem przepustnicy ale to już ciezko nazwać wadą, tak tylko o tym wspomniałem bo czasami mnie to irytowało.

 

Jak sobie jeszcze cos przypomnę to dopisze :-)

Proponuję wkleic ten temat na początek, sam dostaje nagminnie zapytania o róznice a pytanie powtarza sie na kazdym forum po kilka razy, co wy na to ?

Opublikowano

A tak z drugiej beczki moze ktos mi doradzi.Mam piperka z nastika j-3 cub 25.Roz skrzydel 1270 mm dlugosc 800.Mam w nim silnik 2 suwowy 0,28 asp i chcialem to zamienic na 4 suwa.Ale nie wiem jaka ma byc jego pojemnosc./?I czy wogole dam rade go tam zmieścic.Czy ASP 30 FS 5 cm3 da rade ??

Opublikowano

Nie miałem Pipera ale trenerka o takiej rozpiętości. Napędzał go silnik OS 20 FP - czyli 3,5cm. Przy masie ok 1400g latał OK. Czy do tak małego modelu jest sens nabywania 4suwa tego nie wiem. Ja kupiłbym nieco większy do nastepnego - większego modelu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.