Marcin K. Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Jeżeli nie zasysa paliwa to musisz mieć rurkę robiącą ciśnienie niedrożną. Sprawdź to dokładnie.
f-150 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Około 2,5 do 3 obrotów. Jak odpalisz silnik to daj na pełny gaz wolno, tak żeby nie zgasł i dokręcaj powoli iglicę, aż będziesz słyszał, że śmigło wydaje taki charakterystyczny odgłos i obroty będą naprawdę wysokie. A gdzie to wyczytałeś?.W instrukcji obsługi?Jaki charakterystyczny odgłos?Poczytałeś bzdury na forach i próbujesz postować w kilku tematach. Następny nabijacz liczników postów.Odkręć sobie trzy obroty i spróbuj uruchomić silnik.Gwarantuję Ci że będzie tak zalany że nawet nie pierdnie. W SAITO też "podobno" trzeba uruchamiać odkręcając 4 obroty.Gwarantuję urwaną korbę i pokaleczone ręce. Nie ma reguł i złotych przepisów.Silniki różnych producentów mają różne parametry regulacyjne ,że o indywidualnych danego egzemplarza nie wspomnę. ROOS uruchamiaj zaczynając od max 2 obrotów i raczej będziesz go sręcał niż dodawał. Jeżeli nie ciągnie paliwa ,a iglica jest odkręcona nawet o jeden obrót,to przyczyny mogą być dwie. Pierwsza to najczęściej zatkany rozpylacz w gażniku.Zostawione paliwo i rycyna zalepia wszystko.Najłatwiej sprawdzić dmuchając w rurkę podciśnienia w zbiorniku przy otwartej przepustnicy.Musi lecieć bez problemu.Jeżeli trzeba mocno dmuchać lub nie leci w ogóle to do gażnik do czyszczenia. Drugi to kłotop z podciśnieniem,ale to na ogół objawia się przy większych obrotach,na wolnych będzie chodził.
skraf Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Kolego f-150 - nie, nie naczytałem się na jakiś forach o tym, a z doświadczenia to wiem. Zwykle gdy miałem problem to odkręcałem tyle ile napisałem i pięknie zapalał... Jaki charakterystyczny odgłos? Taki, który wydaje silnik na wysokich obrotach... Specjalnie dla Ciebie nagram film przy najbliższej okazji jak będę miał odkręcone 3 obroty i odpali...
bzik4 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 ROOS czy Ty w tym swoim Meteorku masz rozpylacz przy powierzchni czy na środku gardzieli? Jeśli przy powierzchni to przerób na środek - będzie działał bez nadciśnienia. tak to ma wyglądać http://free.of.pl/m/modelarstwo/elektron/zdjecia/silnik1.jpg Może będzie więcej pożytku z tego tematu jak będą się wypowiadały osoby które przynajmniej widziały i miały w ręku Meteora
ROOS Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Opublikowano 4 Maja 2012 Witam ponownie... Z góry przepraszam za banalne pytanie.... Doszedł mi dzisiaj zbiornik paliwa, no i wychodzą od niego 3 rurki . A u mnie w silniku znajduję tylko jedno miejsce do zaczpienia ujścia paliwa. Z tego co wnioskuję czytając inne tematy tochyba muszę wykonać kruciec od strony skrzyni korbowej... Proszę o jak najdokładniejsze wytłumaczenie czynności jakie muszę wykonać. pozdrawiam ROOS
Irek M Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Jedna rurka zasilająca silnik, druga rurka do króćca tłumika - daje ciśnienie do zbiornika paliwa, trzecia rurka do tankowania. I zagadka rozwiązana.
karlem Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Irek, a czy Mietieor ma tłumik? Jedna rurka, ta ze ssakiem sięgającym do dna zbiornika, na rozpylacz w gaźniku. Druga, ta wygięta w górę zbiornika, na króciec ciśnienia, czyli takie coś, na które można nałożyć węzyk z jednej strony, a z drugiej nagwintowane jest M3 i wkręca się to w górny lewy otwór dekielka zamiast zwykłej śrubki M3. Można też nawiercić i nagwintować nadlew znajdujący się pod gaźnikiem. Trzecią spokojnie możesz zaślepić. Rafał (skraf), nie wątpię, ze piszesz z doświadczenia, ale bądź łaskaw zauważyć, że ten silnik nie posiada gaźnika RC, czyli nie można "dać na pełny gaz wolno i powoli dokręcać iglicę" 1
MASK Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 A ja bym nie robił żadnej instalacji ciśnieniowej. Silniki z tego okresu miały przystosowane gaźniki do ssania paliwa bez żadnych dodatkowych "urządzeń". Nawet protoplasta ( - jakie ładne słowo) tego silnika - Super Tigre G 20/15 - miał podawanie ciśnienia ze skrzyni korbowej do zbiornika paliwa tylko jako opcję. Instalacja ciśnieniowa tego typu powoduje, że silnik jest trudny w rozruchu i regulacji. Jeśli zależy Ci tylko na uruchomieniu tego silnika, to pozostaw pozostałe dwie rurki niepodłączone.
Irek M Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 Nie czytałem konkretnie o jaki silnik chodzi, skupiłem się na zbiorniku
ROOS Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Opublikowano 5 Maja 2012 No to jeszcze raz zapytam Gdzie mógłbym dostać taki króciec do instalacji ciśnieniowej?
Marcin K. Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 W praktycznie kazdym modelarskim. Części do silników. Gwint M3
ROOS Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Opublikowano 6 Maja 2012 OK, znalazłem . Dzięki wszystkim za pomoc, w razie kolejnych problemów z Meteorkiem będę pisał.
ROOS Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2012 Witam wszystkich ponownie ! Z powodu braku czasu piszę dopiero teraz. Otóż tak jak wcześniej radziliście zaopatrzyłem się w króciec. Wczoraj po podłączeniu wszystkiego silnik odpalił raz pracując jakieś 10 sekund a następnie zgasł. Później gdy próbowałem go odpalać palił, lecz od razu gasł. Dziś ponowiłem próby, lecz bez zbytnich sukcesów bo Meteorek w ogóle nie zapalił... Oto kilka zdjęć z dzisiejszego dnia. http://zapodaj.net/16b0a64d75ea2.jpg.html http://zapodaj.net/f3bac7e942c4a.jpg.html Proszę o jakieś podpowiedzi..
skraf Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Koniec końców, nie będzie lepiej jak zaopatrzysz się w trochę nowocześniejszy sprzęt? Choćby jakiś używany ASP czy nawet MVVS tej samej pojemności...
ROOS Opublikowano 30 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2012 Za to dzisiaj silniczek chodził bez problemów odpalając "z pierwszego". Chodził póki mu paliwa nie zabrakło...
Rekomendowane odpowiedzi