Skocz do zawartości

instalacja paliwowa OS FS 91S


U 257
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam banalny ale wazny dla mnie problem.Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem OS 91 Surpass chyba starszego bo bez pompy.To moj pierwszy 4-takt po ASP 40 i za nic nie moge sie dowiedziec gdzie podlaczyc krociec od odpowietrzenia karteru [z dolu pod walem].Jedyna wskazowka jaka udalo mi sie znalezc to podlaczenie go do kolektora ssacego ale tam nie ma gdzie.Tak sobie wydedukowalem,ze jedynym sensownym polaczeniem to podlaczenie przez trojnik do zasilania gaznika,a moze wypuscic go luzem na zewnatrz?Dodam tylko,ze przesledzillem wszystkie tamaty i slowa nie znalazlem chyba ze zle szukalem?Dopiero stawiam piewsze kroki wiec prosze o wyrozumialosc i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba żle szukałeś bo był temat poruszany nie raz :) . Nie mam swego teraz przed oczami ale pamiętam, że króciec ten jest połączony z krócem kolanka gażnika. Jest więc inaczej niż w ASP FS np 61 czy 80 gdzie króciec ten jest nie połączony , że sie tak wyrażę. Wejdż np w mój temat Fokker D.VIII może natrafisz na fotkę tego szczegółu. Albo w google wrzuć nazwe silnika potem "przekieruj' na fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to nie musisz go nigdzie podłączać. Jak wgłębisz sie w temat to zobaczysz , że wystarczy wyprowadzić rurkę na zewnątrz modelu. Wszystkie inne idee padają po dogłębniejszym przeanalizowaniu. Pozdrawiam

Piotr

 

W tym wypadku olej ze skrzyni korbowej wraca do obiegu, gdy króciec wolny jak np w ASP to chlapie na model. Więc jaka to ma być nietrafiona idea? Fakt , że to raczej obłoczek oleju niż miałby spływac kroplami i w ASP własnie tak mam - rurka na zewnątrz by nie zbierało się w przedziale silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, a nawet trzeba tak zrobić, ale nie o tym jest ten wątek. Starsze osy 4-t miały wyprowadzony króciec odmy skrzyni korbowej pionowo w dół (u dołu silnika) i nie posiadały możliwości podłączenia odmy z kanałem dolotowym za gaźnikiem. W nowych już była taka możliwość więc są czyściutkie. I w ich przypadku musisz tak podłączyć bo inaczej będzie łapał lewe powietrze. W przypadku tych starszych można albo przerobić albo jak Koledzy piszą rurka wystarczy. Nie wiem tylko czy taka przeróbka uda się bez zmiany położenia króćca odmy, w nowszych jest w innym miejscu, może to mieć wpływ na fazę pojawiania się w skrzyni nad i podciśnienia.

Edytowane przez klaps6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc.Moj OS to stary model z wyprowadzonym kroccem u dolu i bez mozliwosci podlaczenia do kolektora ssacego.Szukalem na forum silniki i nie przyszlo mi do glowy zeby zajrzec na inne fora,ale znalazlem Fokkera tylko,ze to nowszy model silnik,nie ma krocca z dolu tylko odlew na niego,po za tym zauwazylem tylko wezyk wychodzacy z okolic pokrywy walka rozrzadu.Oczywiscie zaczynam zawsze od Google ale nie moglem nic znalezc,jedynie dane techniczne.Zrobie tak jak radzi Piotr.Puszcze odme na zewnatrz,w koncu to 4-ro suw.W swoim vw polo tez odme wypuscilem pod silnik ba mial przedmuchy i zapaskudzal mi filtr powietrza.Z drugiej strony po co mi olej w kolektorze ssacym skoro jest juz w paliwie.Martwi mnie tylko jedna rzecz.Czy rzeczywiscie tak pluje olejem z tego odpowietrzenia?Skad tyle oleju w karterze?Czy tyle przedostaje sie przez zamek na pierscieniu?A moze tak jak w "doroslym" silniku zrobic jaki odolejacz?Probowal ktos,cos,kiedys?Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju wypluwanego raczej nie zauwazysz podczas pracy silnika. Więcej go będzie z wydechu mimo, iż 4suw jest baaaardzo czyściutki pod tym względem niż 2suw. W takim razie zrób tak jak wspomniano - na króciec wężyk lużno zwisający poza komorą silnika. Tak mam w obu ASP.

Na pierwszej załączonej fotce widok króćca wchodzącego

Dołączona grafika

na drugiej wychodzącego

Dołączona grafika

Edytowane przez Irek M
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.