Gość Jerzy Markiton Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Dużo może być przyczyn. Ogólnie - brak symetri, luzy na popychaczach i samych sterach, niewycentrowane lotki, jeśli tylko na silniku (np: przy wzroście prędkości w nurkowaniu nie występuje ?) to raczej za duży wykłon (brrr, jak nie lubię tego określenia) silnika. Skrzydła w tym modelu też dość tańczą w miejscu mocowania - końcówkę można i o kilka cm swobodnie przesunąć - to też ma wpływ. Generalnie - musisz jednoznacznie stwierdzić, czy występuje przy każdym wzroście prędkości czy tylko podczas pracy silnika. Jeśli tylko podczas pracy silnika to sprawdź, czy nie odkształca się cały nos. Jeśli nie - to zmień jeszcze śmigło, najlepiej trochę mniejsze (średnica). Jeśli i w tym przypadku nie zaobserwujesz korzystnych zmian to przereguluj silnik, znaczy - zmniejsz odchylenie w prawo. Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Ja bym zaczął od dodania podkładki pod silnik, a dopiero później kombinował z resztą jeśli to nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Czyli na początek zrobię większy wykłon silnika w prawo. Jeszcze takie pytanie. Jeśli zwiększa się wagę modelu to wykłon powinien być większy(tak tylko pytam bo się nasuneła myśl) "Skrzydła w tym modelu też dość tańczą w miejscu mocowania - końcówkę można i o kilka cm swobodnie przesunąć - to też ma wpływ" Jurek O której końcówce mówisz to też sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Jeśli po dodaniu gazu model zaczyna skręcać w prawo, to zmniejsz wychylenie silnika w prawo. Nic nie zwiększaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabul Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Co się dzieje jak np. kręci korek w lewą strone. Wewnętrzne skrzydło jest na poza krytycznym kącie natarcia, tzn, oderwaniu strug powietrza. Gdy wychylimy lotkę w prawo, kat natarcia jeszcze bardziej się powiekszy i nie ma szans na wyprowadzenie. A zatem lotkami absolutnie nie KONTRUJEMY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Więc wyprowadzenie z korkociągu mam opanowane. Dziś jeszcze zrobiłem zerowy wykłon i jest lepiej jak dam w lewo parę stopni to pewnie będzie dobrze,ale to tak niepowinno chyba być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Nie, nie powinno. Jeśli faktycznie jest tak jak piszesz, to ten kadłub (mocowanie silnika) z osią niewiele ma wspólnego. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Ja nigdy nie ustawiałem silników w motoszybowcach tak aby na gazie leciał jak po sznurku bo nie o to tutaj chodzi. Tą chwilę potrzebną na wznoszenie da się wytrzymać jeśli model delikatnie skręca albo zadziera. Problem by był gdyby model podczas szybowania notorycznie skręcał. Jeśli lata prosto to ja bym sobie nie zawracał głowy duperelami i szukaniem wad na siłę tylko zajął się doskonaleniem umiejętności latania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Wojtass_nt masz u mnie piwo za ta odpowiedź! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekmagda3 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Taką samą odpowiedz dostałem od A.Blejzyka na temat skłonu i wykłonu silnika składając jego model Firsta+ . CYTUJE:A Blejzyk Witam, najlepiej uzyc nosa szybowcowego-obciac pod wymiar kolpaka i wstawic wrege,napedy sa na tyle lekkie ze nie bedzie problemu z wywazeniem,a model bedzie mial lepsza konfiguracje do lotu.Jesli koniecznie nos elektryczny,to tak jak jest ,nic nie trzeba zmieniac. Co do katow,odpowiedziec teoretycznie czy praktycznie? Praktycznie-uzywamy napedu jako holownika ,wiec wizualnie, ustawiamy wrege tak zeby kolpak z obcietym nosem tworzyl ksztalt zblizony do ksztaltu nosa nie obcietego. Sam kadlub od teoretycznego srodka ciezkosci, konstrukcyjnie(jest" wygiety") ,daje nam kat odchylenia w dol-zupelnie wystarcza.Kat odchylki w prawo?no jak ma przypominac model zmontowany noca przy latarce -prosze bardzo,nazywaja je nie bez powodu modele zdalnie sterowane ,czyli ma miec ktos nad nimi sprawowac kontrole,mysle ze w czasie kilku-kilkunastu sekund pracy silnika nic z zachwianiem jego stabilnosci lotu sie nie zdarzy,no gdyby do Mefista - Firsta ponad 20calowe lopaty smigla ... Pozdrawiam Artur Blejzyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Zbyt duży wykłon, czyli wychylenie silnika w bok. Przykręć go tak, aby był przechylony w prawo trochę mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 człowiek chyba nie zrozumiał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi