pacek Opublikowano 5 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 dokładnie zestaw jest z DBsportandscale walnąłem się w tytule ale sam nie mogę tego poprawić, prośba do moderatora o korektę tytułu. zastanawiam się czy nie dać silnika cylindrami w dół, w takim położeniu chyba będzie lepsze chłodzenie, bo od spodu kadłuba są otwory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Mam do dołu i nieźle się nakombinowałem by chodził. Zanim dałem podgrzewanie świec (bo do dołu zalewają się olejem) przerobiłem gaźniki na nowe, regulowałem zawory, zainstalowałem pompe Perry, bo gasł mi na jeden cylinder. Nie dawaj lepiej, jak masz jak upchać garami do góry, to zrób tak. Ale powiem Ci ze na nowych gaźnikach 500obr wiecej mam i jest ten dzwiek wreszcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 5 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 no i jak zwykle nie mogłem sie powstrzymać, tym bardziej, że teraz nadchodzi mozolny etap szlifowania. zaczyna mi się podobać całkiem spory wyszedł. No ale jeszcze długa droga przede mną. A co to za gaźniki zasadziłeś, co do dźwięku to najfajniej jest jak się tłumiki zdejmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Dałem 2 gażniki od ASP 61 FS. Kombinowałem juz nawet z jednym gaźnikiem, z nowymi dolotami, bo tak jak mowie, gasł mi na jeden cylinder i do glowy mi nie przyszło ze się zalewał Te co oni dawali to od Irvinów 61 o iel dobrze pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 uff, uporałem się ze szlifowaniem skrzydeł, następnym razem więcej czasu poświęcę na przygotowanie elementów przed ostatecznym klejeniem i oszczędzę sobie czasu i nerw przy szlifowaniu po klejeniu, pozostało spasować lotki i tu mam zagwozdkę, serwa będą w dolnych skrzydłach na górne lotki napęd przenoszony popychaczami, miejsca jest sporo, standarty wchodzą swobodnie, tylko czy będą wystarczające ? Generalnie nie chciałbym się pchać w jakieś drogie historie, bo i tak już trochę pojechałem z budżetem, mam trochę zalegających hiteców 322 i 325, a w kolejce czekają kolejne projekty z epoki. Tak sobie patrzę na SE5 i jak narazie skala 1/4 wystarczy na pokrycie wybrałem koveral , już czuję że za zapaszek nitrocellonu dostanę eksmisję z domu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maj0r Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Witaj Arku! Właśnie ze względu na zapaszek ja jetem zmuszony zostać przy Solartex ... Co tu dużo mówić, kawał maszyny, od groma roboty, wydatków zapewne też, ale po zdjęciach widać, że dobra robota! Sam choruję na SE5 i Camela, ale, jak wspomniałeś na początku - ja też wolę poczekać, prawdopodobnie następny w kolejce będzie Piper lub Auster i dopiero później jakiś 'bipe'. Odnośnie V200 - w brytyjskiej prasie widziałem kilka piątek, większość, jak nie wszystkie miały silnik upside-down. Czy ma to jakieś znaczenie - nie wydaje mi się, chyba że chodzi o miejsce pod owiewką. Kiedy planujesz jakąś aktualizację?? Z chęcią będę obserwował ten wątek! Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 sezon kombatowy zakończony, tak więc przez jakiś czas SE5 będzie nr jeden bardzo bym chciał ulotnić go wczesną wiosną, a może uda się wcześniej, większość zagwozdek mam już porzemyślanych, a w kolejcjce czeka kolejny "bi" z epoki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maj0r Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Maniactwo, panie, maniatwo . Znam jednego modelarza, który ma 6 takich latawców - każdy z porządnym silnikiem, każdy dopieszczony w najdrobniejszych szczegółach... Moim zdaniem jednak warto, te samoloty mają w sobie to coś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 za dużo nie przybyło, ale było mnóstwo pracy koncepcyjnej i zacząłem oklejać górę kadłuba, mnóstwo czasu schodzi się z pasowaniem paneli, pierwszy oklejony i mała próbka blacharska, jeszcze wiele nauki przede mną ten panel będzie cały pokryty balachą, a tak przy okazji czym najlepiej kleić aluminium do sklejki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 oklejania paneli ciąg dalszy: cały czas brakuje kompasu jeszcze tylko garb-osłona karabinu, trochę blachy, przód będzie zdejmowany w całości, żeby mieć jakiś dostęp do silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maj0r Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Very impressive! Przyrządy były w pudełku, czy sam dorabiałeś? Wygląda kapitalnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 przyrządy jak pisałem wcześniej robiłem sam, jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi za wycięcie pierścieni z laminatu. . Niedawno zakupiłem koverall i nie mogłem się powstrzymać żeby nie spróbować, dla mnie bomba, na pierwszy ogień poszedł statecznik pionowy i kierunek, jedyny problem to nożyczki, muszę zainwestować w jakieś dobre, bo moje po cięciu blaszek aluminiowych raczej są do d.... , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 udało mi się dziś trochę podłubać, a w zasadzie zdobyłem kólka bloczków , niestety tylko 4 a potrzebuje 6 na pierwszy ogień poszedł statecznik poziomy no i jak wspominałem wczoraj próbka pokrycia koverallem no i jeszcze próbka okienka rewizyjnego, trzeba je jeszcze troche dopracować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 kolejna aktualizacja, uporałem się z napędem sterów, tzn widać tylko napęd wysokości ale do kierunku i płozy jest wszystko wytyczone wystarczy włożyć linki, zamontowałem serwa na kierunek i wysokość, mam nadzieje, że dadzą radę, w końcu to nie akrobat, no i jeszcze trochę posmrodziłem cellonem przy oklejaniu kadłuba i statecznika poziomego (jak czegoś nie wymyślę to czeka mnie eksmisja za zapachy ) ze względów technologicznych boki kadłuba będą oklejane dpoiero na końcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 no i prawie uporałem się ze stójkami w skrzydłach przy okazji w zestawie jest fajny patent na mocowanie stójek (pamiętajmy że to tylko model do rekreacji) do dolnego płata stójki zaczepia się haczykami o do górnego na magnesy, do stójki mocowana jest blaszka o w skrzydle osadzone jest gniazdo z magnesem. Fajny patent odpada przykręcanie śrubek na polu, a w połączeniu z patentem do szybkiego montażu naciągów (o czym napiszę w odpowiednim momencie) powinno być zupełnie przyzwoicie z montażem i demontażem modelu na polu. górne mocowanie stójki. dolne mocowanie blaszka na stójce gniazdo w skrzydle haczyk na dole stójki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 za wiele nie przybyło, ale prawie uporałem się z podwoziem. można by jeszcze zrobić osłonę amortyzatorów, ale nie wiem czy się zdecyduje, to w końcu ma być model do rekreacji i nie chciałbym się zakopać w szczegółach, a poza tym chyba jeszcze troche za cienki jestem. narazie za amortyzatory robią recepturki, docelowo będzie sznur gumowy b zacząłem też dłubać przy chłodnicy, będzie musiała być dzielona, żeby można było wyjąć silnik tzn dół na stałe, góra demontowana, narazie "obiłem" blachą podstawę pod żaluzjami będzie jeszcze siatka imitująca chłodnicę, tylko się zastanawiam czy ta "blacharka" nie świeci się ciut za bardzo Odbyłem pouczającą rozmowę z Panem Radkiem i dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy, wielkie dzięki a dziś doszłą do mnie przesyłka ,z OL-PEN Model czyli mam już komplet serw i zasilanie oraz trochę galanterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 widzę, że trochę piszę dla siebie, ale... po rozważeniu wszystkich za i przeciw spróbowałem jednak obrócić silnik cylindrami w dół, demontaż górnego okapotowania byłby dość skomplikowany, atrapy silników i długie rury wydechowe. udało mi się wcisnąć silnik, jest jedno małe ale, wystające po za kadłub regulacje obrotów, w sumie dość wygodnie tym bardziej że to pólmakieta, tylko się zastanawiam czy nie będą narażone na uszkodzenia, wystają od dołu kadłuba. z wydechami powinienem sobie jakoś poradzić bo tu jest dużo możliwości. to zaznaczone ołówkiem było by wycięte żeby poprawić chłodzenie. wystające śruby regulacyjne. widok z góry, po prawej widać jeden z tłumików. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Te bagnety wystające z kadłuba to już wszystko czy to tylko tak sobie? Jakiej średnicy są te pręty? Sznur gumowy już masz? Do mego modelu w skali 1/4 pasuje tylko ten 3mm grubszy już wizualnie nie bardzo. Zastępczo radzę sobie zakładając recepturki ale cięte z dętki - po 3-4 na stronę. Guma szybko przeciera się i starzeje ale na lotnisku spokojnie wytrzyma jeden dzień lotny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 a gdzie można kupić taki sznur ? Szpilki 4mm wchodzą w specjalne gniazda w skrzydłach, a do tego jeszcze naciągi. Wydaje mi się że da rade, bo nawet bez naciągów wszystko jest dość sztywne. ta blaszka służy do blokowania skrzydeł, będzie jeszcze docięta tak aby nie była niebezpieczna w transporcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 a gdzie można kupić taki sznur ? Szpilki 4mm wchodzą w specjalne gniazda w skrzydłach, a do tego jeszcze naciągi. Wydaje mi się że da rade, bo nawet bez naciągów wszystko jest dość sztywne. ta blaszka służy do blokowania skrzydeł, będzie jeszcze docięta tak aby nie była niebezpieczna w transporcie. A to OK, wizualnie wydawały się strasznie cieniutkie. W moim NIEUPORCIE bagnety mają tylko 3mm ale gdy naciągnę linki i to wszystko jest ładnie sztywne.Ten sznur gumowy to do wyciągarki szybowców - modeli oczywiście. Występuje jako 3mm i 5 czy 6mm. Bywa w modelarskich sklepach ale chyba bardzo rzadko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi