skraf Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Witam! Planuję zakup paliwa do moich 2taktów (ASP .46 i OS MAX 25LA) i zauważyłem, iż pojawiło się coś nowego... Jest dość tanie i zachęca do kupna, a za razem jest ta niepewność czy będzie odpowiednie. http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=393_396_401&products_id=12396 Co o nim powiecie, zamawiać je czy brać stare i sprawdzone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Olej wyłącznie syntetyk, to nie budzi zaufania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Dość tanie? Za 5% nitro i 12% syntetyku? To co powiesz o tym? http://arcticglow.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=35&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=36 Ma i syntetyk i rycynę (zalecana do ASP) i więcej nitro za mniejszą cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Latałem na tym paliwie i koledzy także. Używane było do różnych silników w samolotach i heli . Wszyscy byli zadowoleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Dość tanie? Za 5% nitro i 12% syntetyku? To co powiesz o tym? http://arcticglow.co...emart&Itemid=36 Ma i syntetyk i rycynę (zalecana do ASP) i więcej nitro za mniejszą cenę. Z przesyłką wyjdzie mnie na to samo, tym bardziej, że w Modelemax kupie jeszcze parę innych pierdół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Skoro bardzo się uparłeś na Meccamo to sobie kup to paliwo, tylko pamiętaj, że stracisz gwarancję na swoje silniki latając na nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Gwarancje straci ? A to z jakiego powodu ? Czy w gwarancji jest napisane aby tego paliwa nie używać ? Ja latałem na stratosie 15% nitro kupowanym w nieistniejącym już "Wimarexie",silnik OS 90 FX . Latałem na YS 110 i YS 140 na 20 % nitro.Silniki do dziś mają dobrą kondycję.Na lotnisku latali chłopaki innymi silnikami i też jak pisałem wszyscy byli zadowoleni. W stosunku do powszechnie stosowanego paliwa Model Technics jest zauważalny wzrost mocy,silniki pracują równo a model po locie jest o wiele czystszy.Takie same negatywne opinie pojawiały się na temat paliwa Tornado. Wczesniej lataliśmy na nim. Mój OS 25 LA do dziś jest sprawny a wylatał ze cztery sezony. Nie piszcie nie bo nie.Napiszcie dlaczego nie mozna uzywać tego paliwa i poprzyjcie najlepiej własnym przykładem. Rycyna ? A co daje ten olej ? Dlaczego jest niezastąpiony w dzisiejszych czasach ? Podobno oleje syntetyczne do paliw na bazie metanolu robione są z udziałem rycyny,gdyż muszą się w paliwie rozpuszczać.Tak kiedyś gdzieś słyszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Też tego nie rozumiem ale chyba nie muszę Sam osobiście zużyłem ponad 100 l paliwa Tornado bez "śladu" rycyny i nigdy nic nie stało się silnikom. Najwięcej na MVVS-ie 10. czyli starszej konstrukcji . Gwarancje straci ? A to z jakiego powodu ? Czy w gwarancji jest napisane aby tego paliwa nie używać ? Ja latałem na stratosie 15% nitro kupowanym w nieistniejącym już "Wimarexie",silnik OS 90 FX . Latałem na YS 110 i YS 140 na 20 % nitro.Silniki do dziś mają dobrą kondycję.Na lotnisku latali chłopaki innymi silnikami i też jak pisałem wszyscy byli zadowoleni. W stosunku do powszechnie stosowanego paliwa Model Technics jest zauważalny wzrost mocy,silniki pracują równo a model po locie jest o wiele czystszy.Takie same negatywne opinie pojawiały się na temat paliwa Tornado. Wczesniej lataliśmy na nim. Mój OS 25 LA do dziś jest sprawny a wylatał ze cztery sezony. Nie piszcie nie bo nie.Napiszcie dlaczego nie mozna uzywać tego paliwa i poprzyjcie najlepiej własnym przykładem. Rycyna ? A co daje ten olej ? Dlaczego jest niezastąpiony w dzisiejszych czasach ? Podobno oleje syntetyczne do paliw na bazie metanolu robione są z udziałem rycyny,gdyż muszą się w paliwie rozpuszczać.Tak kiedyś gdzieś słyszałem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 W instrukcji do serii LA napisane jest 20% Castor Oil. A w instrukcji do ASP wyraźnie jest napisane, żeby nie używać paliwa zawierającego wyłącznie olej syntetyczny a oleju (po dotarciu) ma być minimum 16% z niewielką domieszką rycyny. Pewnie MASK właśnie to miał na myśli, wspominając o gwarancji. Tymczasem wskazane paliwo ma tylko 12% wyłącznie syntetyku. A zdanie: ,,Idealny również do docierania nowych jednostek". ......pozostawię bez komentarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Więc jeżeli je zakupię to dolać do niego jakiegoś oleju? Rycyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Felerem tego paliwa jest niski % oleju.Aby spokojnie latać trzeba minimum 16,17% najlepiej 18%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 A wiesz ile tej rycyny dolać? I czy wtedy będzie nadal niby taniej, niż kupno paliwa sugerowanego przez producentów? Pomijając inne aspekty, nie chodzi o to, czy jest taniej tylko o powtarzalność wyników pracy silnika z obrotomierzem w ręku. Na jednym śmigle takie obroty i czas lotu, na innym inne i inny czas. Jak nie pasuje, zmieniasz paliwo na takie z większą zawartością nitro, ale nigdy mniej oleju, niż zaleca producent. Producent - nie dystrybutor, bo to dwie różne sprawy. A gdzie to sprawdzić? A tu: http://www.gpdealera.com/cgi-bin/wgainf100p.pgm?I=OSMG0026 Jak byk - 5-15% nitro i minimum 20% oleju. Dlatego podałem link do w miarę optymalnego paliwa dla obu marek - OsMax i ASP. Przy niezbyt wyczynowym użyciu silników będzie dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Tak Kolego, nadal będzie NIBY taniej, bo rycyna jest równie tania jak to paliwo. A ile jej - to oczekuje od Was, żebyście zasugerowali mi co i jak... Nie mam stałych dochodów więc nie mogę sobie pozwolić na wszelkie dogodności i staram się wszystko jak najtaniej rozegrać... Ale skoro dla niektórych jest to zbyt trudne do zrozumienia... To polecam przypomnieć sobie lata swojej młodości kiedy to mieliście swoje marzenia i staraliście je spełnić, ale zwykle była jakaś przeszkoda i najczęściej były to finanse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Arogancją i nonszalancją na forum nic nie zyskasz. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzdam Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Andrzej, wytłumacz mi jedną rzecz. Na początku skraf poprosił o opinię nt. tego paliwa - Ty ją wyraziłeś; i dobrze. Później zapytał się o to ile by musiał dolać rycyny, żeby z 12% zrobić bodajże 20% - skoro Skraf nie prosi już o opinię, a dalszą informację, to po co Ty znowu ją dajesz(notabane znamy ją już przecież...), zamiast udzielić odpowiedzi; jeżeli jej nie znasz, to nie masz obowiązku udzielania się. Odnośnie zyskania na forum - nie sądzę, żeby dla Skraf'a akceptacja społeczności forum była ważna - przyszedł po informacje. Odnośnie pytania. Jeżeli dodatkowe 8 punktów procentowych miałaby stanowić rycyna to sądzę, że możemy to sobie obliczyć bez większych problemów(przyjmując, że procenty dotyczą objętości, nie masy): 0,12*5 + 1*x = 0,2(5+x) 0,6 + x = 1 + 0,2*x 0,8*x = 0,4 x = 0,5(litra rycyny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 A ja bez wzorów matematycznych i wywodów 80ml/L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Damian. NIe muszę ale skoro zapytałeś to tłumaczę. Nie zapytał ile tylko CZY dolać a jak odradziłem to wyskoczył z pretensjami że on właśnie tego oczekiwał. No, niestety, jasnowidzem nie jestem. A skoro już tak sumiennie liczysz to dokończ to równanie. Twierdzisz, że 0,5l . Tyle rycyny w tym samym sklepie 22,45zł + paliwo 69,50zł = 91,95zł. Minus jakieś 17zł różnicy za przesyłkę. Wychodzi około 75zł. Faktycznie wyjątkowa okazja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 No i skoro pół litra więcej oleju to ile % nitra będzie w paliwie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 I tak już zniechęciliście mnie do tego tańszego paliwa Zakupiłem z tego sklepu co polecił mi andrzej_t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzdam Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 No i skoro pół litra więcej oleju to ile % nitra będzie w paliwie ? To swoją drogą, pominąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi