armand Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 Witam, Maszło mnie na Jet'a - ale brak doświadczeń Jak w temacie jak zacząć, może ktoś ma jakiś link do bazy wiedzy?? Co warto kupować a co już nie (jest starą technologią)
Marcin Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 Ale tak w ogole chcesz z jetami zaczac czy koniecznie juz większymi? Bo jak 'dla smaku' to bierz funjeta
armand Opublikowano 25 Października 2007 Autor Opublikowano 25 Października 2007 2m rozpiętości i ponad 200 km/h - bo tyle to na tłokowym silniku latam :wink:
Marcin Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 Ahaaa No tak, Wy tam macie jednego Jeta na Chobocie. Choć nie ukrywam, że funjet jeden przekrooczył 200 km/h. Ok, juz nie mieszam.
Boogie Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 Pogadaj z chlopakami z Poznania- Rysiu Kucz i Tomek Kicinski to specjaliscie w Polsce jesli chodzi o Jety i same odrzutowe silniki, w koncu sami je robia.
piotr Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 tu jest ciekawy link, może cię natchnie http://www.su27.de/seite1.htm
marcin133 Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Powiedz Armand co już zrobiłeś w tym kierunku oprócz oczywiście chęci i ochoty (to ma raczej wielu ) może na konkretne problemy uda się poszukać konkretnych odpowiedzi.
armand Opublikowano 26 Października 2007 Autor Opublikowano 26 Października 2007 Model 2m waga do lotu pewno 5-6 kg latające skrzydło ze szczątkowym kadłubem + system odzyskiwania na spadochronie, start z wyrzutni. Ten dopiero za parę dni leci w dziewiczy lot. Zobaczymy czy SC zostało dobrze ustalone. :wink: Wychodzi mi ze szczątkowej wiedzy silnik JET wielkości 60. Ale tu poruszam się po omacku. Bardziej nie jak się robi model, to jakoś czasami mi wychodzi, ale napęd JET - tu niewiem prawie nic. to może trochę pytań laickich: - rozruch zautomatyzowany czyli zasobnik z gazem na pokładzie do rozruchu?? - koszty paliwa realne i chyba oleju tu nie do końca rozumiem jak to jest ?? - praktyczne zakresy prędkości JET - czy obowiązkowy jest moduł pomiaru prędkości dla komp. zarządzającego silnikiem??
japim Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Wychodzi mi ze szczątkowej wiedzy silnik JET wielkości 60.Ale tu poruszam się po omacku. Bardziej nie jak się robi model, to jakoś czasami mi wychodzi, ale napęd JET - tu niewiem prawie nic. to może trochę pytań laickich: - rozruch zautomatyzowany czyli zasobnik z gazem na pokładzie do rozruchu?? - koszty paliwa realne i chyba oleju tu nie do końca rozumiem jak to jest ?? - praktyczne zakresy prędkości JET - czy obowiązkowy jest moduł pomiaru prędkości dla komp. zarządzającego silnikiem?? Powiem szczerze ze nie wiem jak dobiera sie naped w zaleznosci do masy i predkosci przelotowej. Wlasnie trenuje krzywe mocy silnikow ale elektrycznych w polaczeniu z krzywymi smigiel - ale Jet, to troche inna bajka. Mozna pokusic sie o bilans masy, pedu, energii i czego tam jeszcze i korzystajac z danych odnosnie ciagu, wydatku masowego powietrza, temperatury gazow, obliczyc jak teoretycznie bedzie sie taki silnik zachowywal. Jednak zanim zaczniemy wywazac otwarte drzwi trzeba by tego poszukac - chociazby patrzac jakie silniki sa stosowane do jakich modeli. Rozruch automatyczny, autonomiczny to niestety rozrucznik elektryczny i gaz na pokladzie. Mozna zrobic rozruch automatyczny na ziemi, i zeby nie wozic calego majdanu w powietrzu to tymczasowo podpinasz sie pod zewnetrzne zrodlo - zarowno, paliwa, gazu na start jak i pradu... Calkiem jak w prawdzimym lotnictwie. na stronie AMT stoi np w specyfikacji Olympusa ze silnik jedzie na mieszance paliwowej: JET A1 i czegos tam jeszcze z 4.5% dodatkiem oleju np takiego: AeroShell Turbine Oil 500 : http://store.skymartsales.com/aetuoil500is.html Olympus akurat 640g/min paliwa wiec mozesz oszacowac koszty. Chodzi Ci o predkosci samolotu czy obrotowe silnika turbinowego? Jezeli o przelotowe samolotu to czy chodzi Ci o maksymalna dostepna czy minimalna? Maksymalnie to Jety lataja nawet do 300km/h chociaz rekord predkosci z 1999 roku modelem BVM Bandit wyniosl cos ok 430km/h: http://amtjets.com/speed_record_attemp99.html Modul predkosci chroni turbine przed rozwaleniem lozysk i samej turbiny na skutek przekroczenia maksymalnej dozwolonej predkosci obrotowej. Jezeli tylko wysterujesz odpowiednio pompe paliwowa, to nie widze problemu zeby silnika nie moc uruchomic. ECU kontroluja prace silnika i jednoczesnie dbaja o jego bezpieczenstwo i dluga zywotnosc. Baz tego (automatyczny rozruch, przelaczanie z gazu na paliwo, wychladzanie silnika po odcieciu paliwa, nie opuszczenie do przekroczenia dopuszczalnej temperatury i predkosci obrotowej, odpowiednia krzywa wydajnosci pompy jako funkcja gazu itd itp) sterowanie silnika jest mozliwe - ale mniej przyjazne.
armand Opublikowano 26 Października 2007 Autor Opublikowano 26 Października 2007 Minimalna prędkość jest raczej mniej istotna w tym modelu :wink: Czyli można liczyć, że 300 km/h jest prędkością osiągalną zakładając prawidłowo dobrany profil, masę itd. Humm, jak porównuję najprościej jak potrafię obciążenie pow. nośnej to wyniki w JET są bliskie "latających żelazek" ale tak musi być. W sumie nie wiele to mi zmienia - prędkośc minimalna jest jak pisałem bez większego znaczenia. No tak ale pierw trzeba zobaczyć jak lata to moje cudo a brzydkie strasznie jest. :wink: Zobaczymy przy ilu dostaje flateru, jeśli nie ukręci mi silnika :wink:
japim Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Do Twoich zastosowań AMT wypuscila teraz silnik TITAN UAV Ale i tak chyba nie jest to najwiekszy dostepny komercyjnie silnik do zastosowan modelarskich...
armand Opublikowano 26 Października 2007 Autor Opublikowano 26 Października 2007 Za drogi na jednorazowy lot :wink:
hubert_tata Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 trzeba zobaczyć jak lata to moje cudo a brzydkie strasznie jest. Pokaż koniecznie, piękno w tym przypadku to chyba sprawa drugorzędna
Ja-Jacek Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 A gdzie i kiedy przewidziane sa testy?
olo Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Nie daj się dłużej prosić i pokaż tego brzydala
jędrek Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Witam A może coś takiego chciałbyś zrobić ? :shock: napęd dwa silniki JET CAT P200 waga około 120 kg prędkość około 400 km/h ;D
armand Opublikowano 26 Października 2007 Autor Opublikowano 26 Października 2007 Zdjęcia nigdy przed oblotem, bo tylko one zostają z modelu. :wink: Zobaczymy jak będzie z pogodą po 1 listopada. Testy to mocno powiedziane - obloty, zobaczymy czy potrafi latać. Albo łąka na której zazwyczaj latamy, albo w Chrcynnem. To w sumie zwykły model i wcale nie taki duży 2m latające skrzydło dla nie wtajemniczonych to wielkie testy a to po prostu zwykły oblot modelu tyle że startuje z wyrzutni, a to mocno ułatwia start :wink: . To żadna rewelacja tak naprawdę dla modelarza - te testy, ale za to cały dzień można latać sobie. Na razie dostanie 23 ccm żarowy, docelowo pewno 35 cmm Roto albo MVVS a może nawet 25 ccm wystarczy. Jędrek - Nie te budżety i nie takie zadanie ma zaplanowane do wykonania. Jakoś te konstrukcje "profesjonalne" strasznie ciężkie są, ja mam świadomośc pola walki itd. ale bez przesady naprawdę latałem 2,2m prawie 13 kg gotowy do lotu. Lądowanie prawie nie istniało, psuło się okrutnie, lądowanie na spadochronie z duszą na ramieniu, że jak gruchnie to nie będzie co zbierać, a i tak raz się połamało skrzydło przy lądowaniu na spadochronie. Edit: A tu taki model z zeszłego roku 2,5X2,5m, silnik żarowy MDS 35 ccm 12,5 kg gotowy do lotu z litrem paliwa. Jeden z pierwszych lotów po wytrymowaniu w sumie się wlecze bo jeszcze przed eksperymentami ze śmigłami :wink:
japim Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Edit: A tu taki model z zeszłego roku 2,5X2,5m, silnik żarowy MDS 35 ccm 12,5 kg gotowy do lotu z litrem paliwa. Jeden z pierwszych lotów po wytrymowaniu w sumie się wlecze bo jeszcze przed eksperymentami ze śmigłami :wink: Widze Armand, ze dorwales sie do sprzetu wojskowego Kiedys widzialem podobny platowiec. Przy swojej powierzchni i "lekkosci" wykonania podobno lata nawet na 15cm3
japim Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 To w sumie zwykły model i wcale nie taki duży 2m latające skrzydło dla nie Czyzby cos w tym stylu Ewentualnie mniejszy kolega komara lub szerszenia :twisted:
armand Opublikowano 27 Października 2007 Autor Opublikowano 27 Października 2007 Widze Armand, ze dorwales sie do sprzetu wojskowego Kiedys widzialem podobny platowiec. Przy swojej powierzchni i "lekkosci" wykonania podobno lata nawet na 15cm3 W sumie to go "wystyrugałem" razem z kolegami z depronu i styroduru - to prototyp. Taki AirCombat tylko większy miała być zachowana sylwetka, w sumie to największy "depronowieć" jaki zrobiłem :wink: Tzw. B-etka latała na początku na 10 cmm Webry. :wink: Bardziej latające skrzydło niż delta, takie Zagi z kadłubem, ale napęd ciągnący. Pochwalę się po oblotach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.