Skocz do zawartości

Mini PZL23 Karaś z planami


robertus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Znając cie na pewno nie ma co pytać czy nic nie jest pokrzywione i czy SC jest w miarę prawidłowym miejscu......, w tym temacie możemy być o to spokojni .

Jedyne co przychodzi mi do głowy to napęd ,zwróć uwagę że masz spore śmigło i silnik o dość wysokim kv tu bym się upatrywał zakłóceń stateczności (a miał być do rekreacyjnego latania :) ) model mały, śmigło nie dość że duże to jeszcze ciężkie (MASTERA chyba widzę) -spory efekt żyroskopowy.

Jeśli są jeszcze jakieś "ukryte wady" płatowca to ciężko je wyłuskać z tego filmu bo mi to na razie wygląda na walkę ze śmigłem .Zdejmij gaz do zera po wzniesieniu a jeszcze przed pełną utratą kontroli i zobacz czy ma ochotę szybować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Silnik ma 3000kV, ale nie startowałem na pełnym gazie, tylko aby ciągnął w górę. Chciałem go wyciągnąć wysoko i później wytrymować.

Środek ciężkości ustawiłem tak jak dla pustego modelu, gdy go rzucałem.

Samolot do lotu waży 180gram.

Powierzchnia nośna 6dm2

Śmigło 6x3

pakiet 2s1000mAh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesunąłem wyważenie do przodu. Nie wiem jak to mi wyszło. Rzucałem pusty model, szybował poprawnie, uzbrojony wyważyłem tak samo.

Teraz lata znacznie lepiej. Mam więcej czasu na działanie. Startuję na 50% przepustnicy. Jak widać, na lotki nie reaguje w ogóle. Trzeba je powiększyć.

Wydaje mi się też, że na ster wysokości reaguje.

Zastanawiam się, czy śmigło 4: nie będzie za małe. Owiewka silnika ma 65mm, wychodzi na to, że takie smigło będzie ledwie wystawać o 1,75cm poza obrys. Kupię parę rozmiarów do testów, sam skłaniam się do 5"

http://youtu.be/E1dBI39Rrck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O końcówki śmigieł wystające ledwo za obrys kadłuba bym sie nie martwił . I tak to włąsnie te ostanie 1cm-1,5cm pracuje na 95% ciągu.

Zobacz Yaki i Su lub B-25 (modele) .W moim B-25 to było 2,5cm przy silniku o 4kg ciągu.

No i wywalił bym ten ciężki silnik, bo mocy 1:1 pownno być, a nie w połowie gazu już idzie w góre.

JAk wywalisz silnik to mniejszy pakiet możesz dać, mniejsze śmigło urwiesz sporo wagi.

Będzie latał (skoro bez napędu szybuje)

Powiększenie sterów przy zaciężkim modelu niewiele pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem

robert o wielkosc stat poz bym sie nie martwił - wcale nei jest mały. Tak samo odleglosc od skrzydel

 

natomiast lotek to "nie masz" :)

zrób na cąłej długosci skrzydeł - czyli polacz je z "klapami"

 

teraz smiglo:

to wielkie i ciezkie musi dawac piekny efekt zyroskopowy -ale z trym soeb juz poradziles ;)

nei martw sie wielkoscia i tym czy wystaje poza maske:

 

smiglo dziala na zasadzei wytwarzania przede wszystkim podcisnienia PRZED smigłem

-tak samo jak skrzydło

strumien zasmiglowy to wtórna sprawa;)

 

choc zgadza sie ze stłumienie swobodnego przepływu odzwierciedla sie i na wydajnosci ciagu

 

druga sprawa to fakt ze najefektywniej i tak pracuja koncówki smigiel poniewaz maja najwieksza predkosc kątową

 

powodzenia;)

 

PS jak juz zaczna dzialac lotki, nim zaczniesz robic nowy SW pokombinuj ze srodkiem ciezkosci

1/4 cieciwy albo mniej - wtedy modle jest b. stateczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga sprawa to fakt ze najefektywniej i tak pracuja koncówki smigiel poniewaz maja najwieksza predkosc kątową

 

 

Małe sprostowanie: prędkość liniową. Kątowa, przy stałych obrotach, jest stała i niezależna od położenia na łopacie obracającego się punktu .

 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzone modyfikacje bardzo pozytywnie wpłyneły na lot. Karas lata na tyle dobrze, że pokusiłem się nawet o loty w prawo, co dla mnie jest nieco trudniejsze niż w lewo. Niestety nie oczyściłem karty pamięci przed lotem i z ok 8 minut fajnego latania mam tylko kilka pierwszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze potestować profil KFm3 zanim zacznę się bawić w malowanie.

Dołączona grafika

Na tym profilu lata równie dobrze jak na KFm2, może nieco wolniej, nie przepada tak szybko.

Karaś lata dość szybko i pewnie. Może skuszę się na mniejszy akumulator i jeszcze lżejszy silnik. Wtedy powinien latać wolniej z uwagi na mniejsze obciążenie skrzydła. Teraz lądowania są dość szybkie i twarde. Stałe podwozie również nie ułatwia lądowań w trawie.

A jednym słowem, podoba mi się. Niedługo wrzucę plany ze sketchupa to sobie zrobicie taki mały lub w bardziej normalnym (przynajmniej dla mnie) rozmiarze.

A oto filmik z dzisiejszych lotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.