Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Znając cie na pewno nie ma co pytać czy nic nie jest pokrzywione i czy SC jest w miarę prawidłowym miejscu......, w tym temacie możemy być o to spokojni .

Jedyne co przychodzi mi do głowy to napęd ,zwróć uwagę że masz spore śmigło i silnik o dość wysokim kv tu bym się upatrywał zakłóceń stateczności (a miał być do rekreacyjnego latania :) ) model mały, śmigło nie dość że duże to jeszcze ciężkie (MASTERA chyba widzę) -spory efekt żyroskopowy.

Jeśli są jeszcze jakieś "ukryte wady" płatowca to ciężko je wyłuskać z tego filmu bo mi to na razie wygląda na walkę ze śmigłem .Zdejmij gaz do zera po wzniesieniu a jeszcze przed pełną utratą kontroli i zobacz czy ma ochotę szybować.

Opublikowano

Fakt. Silnik ma 3000kV, ale nie startowałem na pełnym gazie, tylko aby ciągnął w górę. Chciałem go wyciągnąć wysoko i później wytrymować.

Środek ciężkości ustawiłem tak jak dla pustego modelu, gdy go rzucałem.

Samolot do lotu waży 180gram.

Powierzchnia nośna 6dm2

Śmigło 6x3

pakiet 2s1000mAh

Opublikowano

Mniejszy pakiet wrzuć :D A śmigło GWS-a. Model tak jakby wpadał w płaski korek, może to coś podpowie?

Tak, odkrycie Ameryki z tym płaskim korkiem na filmie

Opublikowano

Przesunąłem wyważenie do przodu. Nie wiem jak to mi wyszło. Rzucałem pusty model, szybował poprawnie, uzbrojony wyważyłem tak samo.

Teraz lata znacznie lepiej. Mam więcej czasu na działanie. Startuję na 50% przepustnicy. Jak widać, na lotki nie reaguje w ogóle. Trzeba je powiększyć.

Wydaje mi się też, że na ster wysokości reaguje.

Zastanawiam się, czy śmigło 4: nie będzie za małe. Owiewka silnika ma 65mm, wychodzi na to, że takie smigło będzie ledwie wystawać o 1,75cm poza obrys. Kupię parę rozmiarów do testów, sam skłaniam się do 5"

http://youtu.be/E1dBI39Rrck

Opublikowano

Nie chodziło mi o reakcję na stery lecz o stateczność poprzeczną i podłużną.Zrobiłeś wszystko w skali i dla tego masz problem.

Opublikowano

No tak, jest w skali.

Czyli powiększyć stateczniki. Oba? Poziomy u Karasia jest dość spory.

Pomyslałem tez o oddaleniu statecznika przez wydłużenie części ogonowej. Czy to dobry pomysł?

Dołączona grafika

Opublikowano

Dopiero na tym zdjęciu widzę, jak bardzo mały jest statecznik poziomy. Najlepiej powiększ oba, zyskasz stateczność podłużną i poprzeczną (chyba coś pokręciłem, ale nie jestem pewien)

  • Lubię to 1
Opublikowano

powieksz poziomy a i wydluzenie dzwigni czyli kadłubowej czesci zaskrzydłowej to dobry pomysł bo widac na ostatnim zdjeciu ze statecznik jest dosc blisko skrzydeł

Opublikowano

Może zdjęcie coś przekłamuje, w załączeniu plan, z którego go robiłem.

Ale zrobię tak jak radzicie.

post-7718-0-39809000-1345399729_thumb.jpg

 

Po pierwsze wydłużyłem kadłub za tylnym strzelcem o 17mm.

Po drugie.

Czy tyle wystarczy powiększyć stateczniki?

Dołączona grafika

Opublikowano

O końcówki śmigieł wystające ledwo za obrys kadłuba bym sie nie martwił . I tak to włąsnie te ostanie 1cm-1,5cm pracuje na 95% ciągu.

Zobacz Yaki i Su lub B-25 (modele) .W moim B-25 to było 2,5cm przy silniku o 4kg ciągu.

No i wywalił bym ten ciężki silnik, bo mocy 1:1 pownno być, a nie w połowie gazu już idzie w góre.

JAk wywalisz silnik to mniejszy pakiet możesz dać, mniejsze śmigło urwiesz sporo wagi.

Będzie latał (skoro bez napędu szybuje)

Powiększenie sterów przy zaciężkim modelu niewiele pomoże.

Opublikowano

Silnik waży 24gram.

180gr na model tej wielkości to dużo? Przeglądałem wątki w tym dziale i to taka średnia waga.

Elektroniki nie będę zmieniać. Koszty, koszty, koszty.

Opublikowano

czołem

robert o wielkosc stat poz bym sie nie martwił - wcale nei jest mały. Tak samo odleglosc od skrzydel

 

natomiast lotek to "nie masz" :)

zrób na cąłej długosci skrzydeł - czyli polacz je z "klapami"

 

teraz smiglo:

to wielkie i ciezkie musi dawac piekny efekt zyroskopowy -ale z trym soeb juz poradziles ;)

nei martw sie wielkoscia i tym czy wystaje poza maske:

 

smiglo dziala na zasadzei wytwarzania przede wszystkim podcisnienia PRZED smigłem

-tak samo jak skrzydło

strumien zasmiglowy to wtórna sprawa;)

 

choc zgadza sie ze stłumienie swobodnego przepływu odzwierciedla sie i na wydajnosci ciagu

 

druga sprawa to fakt ze najefektywniej i tak pracuja koncówki smigiel poniewaz maja najwieksza predkosc kątową

 

powodzenia;)

 

PS jak juz zaczna dzialac lotki, nim zaczniesz robic nowy SW pokombinuj ze srodkiem ciezkosci

1/4 cieciwy albo mniej - wtedy modle jest b. stateczny

Opublikowano

druga sprawa to fakt ze najefektywniej i tak pracuja koncówki smigiel poniewaz maja najwieksza predkosc kątową

 

 

Małe sprostowanie: prędkość liniową. Kątowa, przy stałych obrotach, jest stała i niezależna od położenia na łopacie obracającego się punktu .

 

Pozdrawiam

Tomasz

Opublikowano

Małe sprostowanie: prędkość liniową. Kątowa, przy stałych obrotach, jest stała i niezależna od położenia na łopacie obracającego się punktu .

 

Pozdrawiam

Tomasz

 

racja! przejęzyczenie :) dzięki :)

Opublikowano

Poczyniłem parę modyfikacji.

Jak pisałem wcześniej, wydłużyłem kadłub o 17mm.

Powiększyłem nieco powierzchnie stateczników pionowego i poziomego.

Powiększyłem lotki.

Wstawiłem lekkie śmigło GWS 5x3

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Wprowadzone modyfikacje bardzo pozytywnie wpłyneły na lot. Karas lata na tyle dobrze, że pokusiłem się nawet o loty w prawo, co dla mnie jest nieco trudniejsze niż w lewo. Niestety nie oczyściłem karty pamięci przed lotem i z ok 8 minut fajnego latania mam tylko kilka pierwszych.

Opublikowano

Chciałem jeszcze potestować profil KFm3 zanim zacznę się bawić w malowanie.

Dołączona grafika

Na tym profilu lata równie dobrze jak na KFm2, może nieco wolniej, nie przepada tak szybko.

Karaś lata dość szybko i pewnie. Może skuszę się na mniejszy akumulator i jeszcze lżejszy silnik. Wtedy powinien latać wolniej z uwagi na mniejsze obciążenie skrzydła. Teraz lądowania są dość szybkie i twarde. Stałe podwozie również nie ułatwia lądowań w trawie.

A jednym słowem, podoba mi się. Niedługo wrzucę plany ze sketchupa to sobie zrobicie taki mały lub w bardziej normalnym (przynajmniej dla mnie) rozmiarze.

A oto filmik z dzisiejszych lotów

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.