robertus Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Niestety oblot nie udał się. Dwa krótkie, identyczne loty Jakieś obserwacje i rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Znając cie na pewno nie ma co pytać czy nic nie jest pokrzywione i czy SC jest w miarę prawidłowym miejscu......, w tym temacie możemy być o to spokojni . Jedyne co przychodzi mi do głowy to napęd ,zwróć uwagę że masz spore śmigło i silnik o dość wysokim kv tu bym się upatrywał zakłóceń stateczności (a miał być do rekreacyjnego latania ) model mały, śmigło nie dość że duże to jeszcze ciężkie (MASTERA chyba widzę) -spory efekt żyroskopowy. Jeśli są jeszcze jakieś "ukryte wady" płatowca to ciężko je wyłuskać z tego filmu bo mi to na razie wygląda na walkę ze śmigłem .Zdejmij gaz do zera po wzniesieniu a jeszcze przed pełną utratą kontroli i zobacz czy ma ochotę szybować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Fakt. Silnik ma 3000kV, ale nie startowałem na pełnym gazie, tylko aby ciągnął w górę. Chciałem go wyciągnąć wysoko i później wytrymować. Środek ciężkości ustawiłem tak jak dla pustego modelu, gdy go rzucałem. Samolot do lotu waży 180gram. Powierzchnia nośna 6dm2 Śmigło 6x3 pakiet 2s1000mAh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Mniejszy pakiet wrzuć A śmigło GWS-a. Model tak jakby wpadał w płaski korek, może to coś podpowie? Tak, odkrycie Ameryki z tym płaskim korkiem na filmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Ja tez upatrywalbym winy w zespole silnik-smiglo. Widac ze silnik kreci zarowno smiglem jak i modelem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Zmniejsz śmigło do 4"-4,4" przy takim KV i powiększ powierzchnię stateczników jak w modelach z napędem gumowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Przesunąłem wyważenie do przodu. Nie wiem jak to mi wyszło. Rzucałem pusty model, szybował poprawnie, uzbrojony wyważyłem tak samo. Teraz lata znacznie lepiej. Mam więcej czasu na działanie. Startuję na 50% przepustnicy. Jak widać, na lotki nie reaguje w ogóle. Trzeba je powiększyć. Wydaje mi się też, że na ster wysokości reaguje. Zastanawiam się, czy śmigło 4: nie będzie za małe. Owiewka silnika ma 65mm, wychodzi na to, że takie smigło będzie ledwie wystawać o 1,75cm poza obrys. Kupię parę rozmiarów do testów, sam skłaniam się do 5" http://youtu.be/E1dBI39Rrck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Nie chodziło mi o reakcję na stery lecz o stateczność poprzeczną i podłużną.Zrobiłeś wszystko w skali i dla tego masz problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 No tak, jest w skali. Czyli powiększyć stateczniki. Oba? Poziomy u Karasia jest dość spory. Pomyslałem tez o oddaleniu statecznika przez wydłużenie części ogonowej. Czy to dobry pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Dopiero na tym zdjęciu widzę, jak bardzo mały jest statecznik poziomy. Najlepiej powiększ oba, zyskasz stateczność podłużną i poprzeczną (chyba coś pokręciłem, ale nie jestem pewien) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 powieksz poziomy a i wydluzenie dzwigni czyli kadłubowej czesci zaskrzydłowej to dobry pomysł bo widac na ostatnim zdjeciu ze statecznik jest dosc blisko skrzydeł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Może zdjęcie coś przekłamuje, w załączeniu plan, z którego go robiłem. Ale zrobię tak jak radzicie. Po pierwsze wydłużyłem kadłub za tylnym strzelcem o 17mm. Po drugie. Czy tyle wystarczy powiększyć stateczniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 O końcówki śmigieł wystające ledwo za obrys kadłuba bym sie nie martwił . I tak to włąsnie te ostanie 1cm-1,5cm pracuje na 95% ciągu. Zobacz Yaki i Su lub B-25 (modele) .W moim B-25 to było 2,5cm przy silniku o 4kg ciągu. No i wywalił bym ten ciężki silnik, bo mocy 1:1 pownno być, a nie w połowie gazu już idzie w góre. JAk wywalisz silnik to mniejszy pakiet możesz dać, mniejsze śmigło urwiesz sporo wagi. Będzie latał (skoro bez napędu szybuje) Powiększenie sterów przy zaciężkim modelu niewiele pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Silnik waży 24gram. 180gr na model tej wielkości to dużo? Przeglądałem wątki w tym dziale i to taka średnia waga. Elektroniki nie będę zmieniać. Koszty, koszty, koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 czołem robert o wielkosc stat poz bym sie nie martwił - wcale nei jest mały. Tak samo odleglosc od skrzydel natomiast lotek to "nie masz" zrób na cąłej długosci skrzydeł - czyli polacz je z "klapami" teraz smiglo: to wielkie i ciezkie musi dawac piekny efekt zyroskopowy -ale z trym soeb juz poradziles nei martw sie wielkoscia i tym czy wystaje poza maske: smiglo dziala na zasadzei wytwarzania przede wszystkim podcisnienia PRZED smigłem -tak samo jak skrzydło strumien zasmiglowy to wtórna sprawa;) choc zgadza sie ze stłumienie swobodnego przepływu odzwierciedla sie i na wydajnosci ciagu druga sprawa to fakt ze najefektywniej i tak pracuja koncówki smigiel poniewaz maja najwieksza predkosc kątową powodzenia;) PS jak juz zaczna dzialac lotki, nim zaczniesz robic nowy SW pokombinuj ze srodkiem ciezkosci 1/4 cieciwy albo mniej - wtedy modle jest b. stateczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TKC Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 druga sprawa to fakt ze najefektywniej i tak pracuja koncówki smigiel poniewaz maja najwieksza predkosc kątową Małe sprostowanie: prędkość liniową. Kątowa, przy stałych obrotach, jest stała i niezależna od położenia na łopacie obracającego się punktu . Pozdrawiam Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Małe sprostowanie: prędkość liniową. Kątowa, przy stałych obrotach, jest stała i niezależna od położenia na łopacie obracającego się punktu . Pozdrawiam Tomasz racja! przejęzyczenie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Poczyniłem parę modyfikacji. Jak pisałem wcześniej, wydłużyłem kadłub o 17mm. Powiększyłem nieco powierzchnie stateczników pionowego i poziomego. Powiększyłem lotki. Wstawiłem lekkie śmigło GWS 5x3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Wprowadzone modyfikacje bardzo pozytywnie wpłyneły na lot. Karas lata na tyle dobrze, że pokusiłem się nawet o loty w prawo, co dla mnie jest nieco trudniejsze niż w lewo. Niestety nie oczyściłem karty pamięci przed lotem i z ok 8 minut fajnego latania mam tylko kilka pierwszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Chciałem jeszcze potestować profil KFm3 zanim zacznę się bawić w malowanie. Na tym profilu lata równie dobrze jak na KFm2, może nieco wolniej, nie przepada tak szybko. Karaś lata dość szybko i pewnie. Może skuszę się na mniejszy akumulator i jeszcze lżejszy silnik. Wtedy powinien latać wolniej z uwagi na mniejsze obciążenie skrzydła. Teraz lądowania są dość szybkie i twarde. Stałe podwozie również nie ułatwia lądowań w trawie. A jednym słowem, podoba mi się. Niedługo wrzucę plany ze sketchupa to sobie zrobicie taki mały lub w bardziej normalnym (przynajmniej dla mnie) rozmiarze. A oto filmik z dzisiejszych lotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi