Krzyś63 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam Przeszukuję fora i szukam modelu np. motoszybowca który pozwoli mi rozpocząć przygodę z lataniem RC. Właściwie nie znalazłem nic konkretnego, gdzie powiedziano by,że to powinien być taki a taki model. Chciałbym dodać, że nie mam kolegi który mógłby mi pomóc. Podsumowując powinien być to model z zestawu, który pozwoli mi rozpocząć latanie w miarę bezboleśnie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytan Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam Na początek proponuję coś wolnego,np,Easy GLIDER PRO. Model spokojny,dobry do nauki latania. Dużo wybacza początkującym,odporny na kretobicia. Tu masz wszystko napisane o nim ,link: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3950-easy-glider-pro/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Posiadam ten motoszybowiec. Polecam do nauki latania rc http://abcrc.pl/p/62/2982/model-pioneer-1400mm-trenerek-rtf-kompletny-zestaw-rtf-gotowe-do-lotu-samoloty-i-szybowce.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Bixler, Pioneer, Easy Star lub podobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 może też rozważ elektro junior s Graupnera ? dostepne są części w kraju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Najpierw symulator na komputerze. Szukaj modelu, którego aparaturę można podłączyć do komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 polecam axn floater z hk , mój pierwszy motoszybowiec, dużo mnie nauczył do tego jakąś tanią apke hk albo turnigy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Też polecam pioneera 1400 , za niecałe 500 zł masz RTF. Model łatwo się naprawia, a tak wogóle to ciężko go zniszczyć. Mój ma 3 dni, a sporo przeszedł; krety, zatopienie, i jak narazie tylko ciut kleju na dziobie:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyś63 Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Witam Hura !!!!!!!! Udało się!!!!!!! Pierwszy udany lot Pionieerem trwał około 15 minut. W międzyczasie udało mi się wykonać parę pętli (czasami ratując się przed kretem ). Niestety trochę ze stresu, a trochę z paniki, że skończy się zasilanie wylądowałem trochę awaryjnie ( korkociąg). Ale i tak jestem bardzo zadowolony. Teraz pytanie trochę popękał mi przód kadłuba oraz zdeformowała się krawędź natarcia skrzydła, Proszę o info lak to wzmocnić ( pożądane zdjęcia). Drugie pytanie - niestabilny lot - samolot miał tendencje do skręcania w prawą stronę ( może trymowanie, ale próbowałem regulować. Trzecie pytanie dotyczy odrywających się lotek - w jaki sposób je naprawić? Ps gdzieś na forum widziałem oklejony przód kadłuba i krawędzie natarci. Czy to jest rozwiązanie? Pozdrawiam Krzyś 63 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 (edytowane) Witam Przeszukuję fora i szukam modelu np. motoszybowca który pozwoli mi rozpocząć przygodę z lataniem RC. Właściwie nie znalazłem nic konkretnego, gdzie powiedziano by,że to powinien być taki a taki model. Chciałbym dodać, że nie mam kolegi który mógłby mi pomóc. Podsumowując powinien być to model z zestawu, który pozwoli mi rozpocząć latanie w miarę bezboleśnie. Pozdrawiam Witam Hura !!!!!!!! Udało się!!!!!!! Pierwszy udany lot Pionieerem trwał około 15 minut. W międzyczasie udało mi się wykonać parę pętli (czasami ratując się przed kretem ). Niestety trochę ze stresu, a trochę z paniki, że skończy się zasilanie wylądowałem trochę awaryjnie ( korkociąg). Ale i tak jestem bardzo zadowolony. Teraz pytanie trochę popękał mi przód kadłuba oraz zdeformowała się krawędź natarcia skrzydła, Proszę o info lak to wzmocnić ( pożądane zdjęcia). Drugie pytanie - niestabilny lot - samolot miał tendencje do skręcania w prawą stronę ( może trymowanie, ale próbowałem regulować. Trzecie pytanie dotyczy odrywających się lotek - w jaki sposób je naprawić? Ps gdzieś na forum widziałem oklejony przód kadłuba i krawędzie natarci. Czy to jest rozwiązanie? Pozdrawiam Krzyś 63 No,i te 15 miut w powietrzu,to sukces ,klejenie teraz,to normalka,allle jak,się do tego przyzwyczaisz,o klejach,jak mówi Kiepski,są ''przeróżniaste'' ,tak że na forum ,było to opiswane dziesiątki razy.Na lotki taśma i w górę. Edytowane 1 Września 2012 przez tytan12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyś63 Opublikowano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Witam Po paru lotach i kretach dzisiaj poszedłem polatać (piękna pogoda). Niestety coś się stało i model zaraz po starcie zaczyna skręcać na prawe skrzydło (patrząc od tyłu). Nawet jak uda się go wyciągnąć wyżej prawie w ogóle nie reaguje na próby ustabilizowania lotu. co robić? PS. Po krecie wymieniłem śmigło, wszystkie lotki i stery działają. wydaje mi się, że lekko drga wał silnika. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 wydaje mi się, że lekko drga wał silnika. Jeśli tak jest, to teoretycznie drgająca spora masa (śmigło) może mieć wpływ na stabilność lotu lekkiego modelu. Poza tym szkoda łożysk silnika. Oczywiście wykluczając przy tym zwichrowanie geometrii płatowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Teraz pytanie trochę popękał mi przód kadłuba oraz zdeformowała się krawędź natarcia skrzydła, Proszę o info lak to wzmocnić ( pożądane zdjęcia). Pozdrawiam Krzyś 63 http://zapodaj.net/ff39ae17f1b75.jpg.html Krawędzie natarcia skrzydeł okleiłem taśmą wzmacnianą, nos kadłuba również, i przez całą długość przykleiłem pasek taśmy na "brzuchu" modelu. Złapałem już wiele kretów i model wytrzymuje zacnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekmagda3 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Witam Po paru lotach i kretach dzisiaj poszedłem polatać (piękna pogoda). Niestety coś się stało i model zaraz po starcie zaczyna skręcać na prawe skrzydło (patrząc od tyłu). Nawet jak uda się go wyciągnąć wyżej prawie w ogóle nie reaguje na próby ustabilizowania lotu. co robić? PS. Po krecie wymieniłem śmigło, wszystkie lotki i stery działają. wydaje mi się, że lekko drga wał silnika. Pozdrawiam A napisz czy czasami nie grzmotnołeś jakoś silnikiem i nie zmienił ci się wykłon silnika Skłon i wykłon - z sąsiedniego forum - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=9096 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyś63 Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Witam Z tym wykłonem może być coś na rzeczy. Proszę o info jak go zmienić bo Pioniera kupiłem w wersji złożonej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekmagda3 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Na załączonym linku Artu przedstawia co to jest skłon i wykłon silnika ,chodzi o to że jeżeli ci model zakręca w prawo to może jest za bardzo silnik skręcony i przez to model za bardzo zakręca-dlatego pytałem czy nie uderzyłeś silnikiem i ten kąt mógł się zmienić ,mogła się zmienić też geometria modelu , a czy to skręcanie dzieje się tylko w locie z załączonym silnikiem czy po wyłączeniu model dalej zakręca czy leci prosto bo jeżeli leci prosto to zmienia postać rzeczy i przyczyny trzeba szukać gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyś63 Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Witam Obserwując umocowanie silnika to można stwierdzić, że niema on żadnego wykłonu tzn jest w osi modelu. Pierwsze loty zaraz po kupieni ucharakteryzowały się właśnie tendencją do skręcania w prawo( ale dużo mniejszą). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyś63 Opublikowano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Szanowni Koledzy Proszę o jakąś podpowiedz, co do wykłonu silnika w Pinieer 1400. Przeszukałem różne fora i mam totalny kogiel mogiel. Pytanie - ma być wykłon czy silnik w osi modelu. Zastanawiam się jeszcze w kwestii geometrii modelu. Wydaje się, że niema zmian ( położenie skrzydeł i stateczników jest odpowiednie). Pozdrawiam PS proszę o pilny post. Chciałbym jeszcze polatać w tym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz_86 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Tu koledze objaśniamy: http://pfmrc.eu/inde...je/page__st__40 Tak na zdrowy łeb za przeproszeniem... śruba silnika musi być w linii sklejenia kadłuba (patrząc od góry), a kąt względem kadłuba na tyle zdrowy i ustawiony z wyobraźnią, aby silnik pchał model do przodu. Do tego, oczywiści silnik nie może się telepać jak chorągiewka na wietrze. To chyba raczej normalne... to nie wentylator pokojowy! Co do tego skręcania modelu.... Najpierw to zobacz na jakimś symulatorze komputerowym, w którą stronę model skręca, gdy wychylają się np. lotka ta, a ta... Potem to się przydaję, gdy ma dojść do pierwszego lotu. Ustaw jakby co rewersy na aparaturze, Zobacz czy lotki się nie blokują. Zobacz czy skrzydła nie są pokrzywione. To łatwo sprawdzić. Weź w rękę.. celuj okiem od tyłu, od przodu... Coś musi być nie tak. A może wykonujesz zbyt nerwowe ruchy po wyrzucie modelu? Trzeba ochłonąć. Poćwiczyć na symulatorze, Wtedy serce tak nie wali mocno i kolana nie są już z waty, kiedy dochodzi do pierwszego razu... albo jednego z pierwszych. Pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz_86 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Pierwsze loty zaraz po kupieni ucharakteryzowały się właśnie tendencją do skręcania w prawo( ale dużo mniejszą). Pozdrawiam Co do taśmy, to o taką chłopakom chodzi. http://dapi.istore.p...ermesh,45m.html Ja posklejałem kadłub po kretach na sztywno żywicą modelarską. Zrobiłem coś jeszcze po całym spodzie silnika przykleiłem taśmę śliską białą (nie szpeci tak bardzo modelu), a pomaga przy lądowaniu. Ślizg jest lepszy i nie niszczy się bardzo kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi