jarek1303 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Model wymaga jeszcze wyregulowania. Klapy+ lotki sprzęgnięte dają niezłego kopa w zakrętach, tak samo klapy+lotki w dół a ster wysokości do góry (pętla w mgnieniu oka). Chociż nie wyregulowany, czuć jak chodzi za ręką. Walczę jeszcze z Butterfly. Chciłbym go przypisać do kanału 3 , ale coś mi nie wychodzi.
specyfick Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Klapy z lotkami w funkcji lotek to klasyczna już funkcja w tej klasie. Są 2 szkoły klapy i lotki wychylają się o tą sama wielkość lub klapy mniej niż lotki o 50 %. O pierwszej wersji (równo) czytałem i tak mówi teoria. Stosowałem i 3 metrowy model latał jak 50 cm pylonik. W relaksie miałem na 50 %. Ale jak masz równo można zawsze nieco ograniczyć wychylenia. Jak są równo podobno jest mniejszy opór, a o to chodzi ... Każdy ma inne teorie. Klapy i lotki (CAMBER) do steru wysokości miałem w relaksie na max 7 mm. Relax lubi takie wychylenie. Inne moje modele nie akceptują takiego aż dużego. Ale w Aurorze możesz zrobić w tej funkcji CAMB->ELE (albo odwrotnie) tzw. ADJUST. Mam tak zrobione i jest super. Dodajesz trym funkcji, Adjust Function i pod trymerem wybranym (LT, CT, RT) możesz dostosowywać dodatkowo moc tego wspomagania camberem. To jest super funkcja, dla różnego charakteru lotu możesz sobie dostosować jak chcesz, jak ci pasuje w locie. Tak samo jest z innymi funkcjami. Ja np przy słabym wiaterki mam mniej a przy mocnym więcej, jak chce ostro kręcić. Klikam cyk cyk trymerkiem i jest git. nie wiem w czym problem z Buteterflajem. Ja mam tradycyjnie pod drążkiem gazu i tak powinno być. Ale jak chcesz mieć inaczej na pstryku czy suwaku, czego nie polecam to można. Chyba jest opcja taka. Ale ja zawsze mam pod drążkiem gazu. Masz możliwość liniowego wkładania hamulca, delikatnego odpuszczania, co jest WAŻNE no i szybko chowasz przy lądowaniu. Wspomaganie Camberem Wysokości dla fazy termika musisz mieć wyłączone bo się pokabani. Camber wychylony i jeszcze SW go dołożysz, aerodynamika tego nie dźwignie. Może być gorzej. ja camber w fazie termika mam dostosowany Lewym Sliderem LS. Jak chce mieć mniej to Slajderkiem oddaje. Mam przedział od 0 do 100 % ustawionego cambera. A silnik na pstryk i po sprawie. Pisz, rozwiążemy problemy jak coś.
jarek1303 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 No właśnie problem z Buteterflajem.Może źle opisałem, gdzie chcę go podłączyć?. Cały czas próbuje go podpiąć pod lewy drążek (rozumiem, że u ciebie jest to ''pod drążkiem gazu'') . Nie mogę znaleść jak przepisać Buteterflaj pod ten drążek?. Cały czas pokazuje mi tylko pod przypisywanie przełączniki. Przy wychyleniach lotek+ klap, klapy ustawione mam na 50%. Nawroty wykonuje prawie w miejscu (muszę się do tego przyzwyczaić). Muszę ustawić jeszcze EXP, reaguje zbyt nerwowo na dotyk drążków.
specyfick Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Nie mam radia przy sobie, jestem na weekendowym wypadzie, ale pod drążek gazu da się zrobić, nie problem. ..... A chyba wiem w czym masz problem... Wersja softu ma znaczenie w wersji 1.08 już chyba tego nie ma. Przypisz przełącznik włączający mikser, tak jak każdy inny. Musi być przypisany, akurat do butterlya, ponieważ taki bug to jest, w wersji 1.08 tego już nie ma jaki pisałem. Przypisz przełącznik, nie pamiętam, ten po prawej stronie na dole, 2 pozycyjny, ten stale włączony w jednej pozycji, na sprężynie. Chyba G. Tam ustaw aby ten przełącznik, w pozycji dolnej, cały czas włączał mikser. Reszta już się pojawi o ile pamiętam dobrze. Przy drążku będzie jeszcze ustawienie pozycji "martwej". Czyli np 10 % od góry nie powoduje jeszcze wychyleń. Tak ustaw, bo czasem się zdarza że latając o 1 mm wychylisz drążek w dół i latasz na takim lekko wychylonym motylu. Jak dostanę nadajnik w rękę napiszę dokładniej, jak nie uda ci się.
jarek1303 Opublikowano 2 Września 2012 Autor Opublikowano 2 Września 2012 Loty RELAXEMhttp://youtu.be/h3N3u4KbVwk
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 Jarku - tonie w zakrętach ! Spróbuj je robić na większej prędkości. To jest szybki model. - Jurek 1
jarek1303 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Opublikowano 8 Września 2012 Jurku masz racje- cały czas walczyłem z wyważeniem.Pan Witold-producent modelu zalecił mi wyważenie w granicach 63-67mm.Starałem się trzymać środek ciężkości ok.65mm, ale jak zauważyłeś było coś nie tak.Teraz środek ciężkości mam na 68mm i w końcu driwie test wychodzi prawidłowo. Model przy ostrym nurkowaniu pomału wraca do lotu poziomego. Do tej pory lawirowałem między ść. a ustawieniem statecznika poziomego. A jeszcze jedno - JUREK doprowadzisz mnie do rozwodu nawet nie wiesz, jakich argumentów zaczynam używać i co obiecuje w zamian, aby żonka chociaż spojrzała przychylnym okiem na to ... http://allegro.pl/to...2614226116.html .....trafiłem na wielki betonowy (żelbetonowy) mur. Paweł wiesz jak poradziłem sobie z Buteterflaj - domiksowałem sobie na mikserze lotki, przypisałem to pod przełącznik a przełącznik pod kanał 3 (klapy). Model praktycznie ląduje pod nogi. Moje wrażenia początkującego latacza- model wybacza wiele błędów, jest bardzo szybki , ale też bardzo wolny (klapy i lotki 1mm w dół). Przy przeciągnięciu nie zdarzyło mu się pójść w korkociąg ( co mnie najbardziej cieszy). Model wybaczył mi nawet takie wyczyny przy lądowaniu. Dodałem gazu na zaciągniętych klapach. http-~~-//youtu.be/pBnFbkQ_RiA
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 To albo klapy klapy były słabo wychylone albo silnik anemiczny, albo masz go na drążku i nie dałeś pełnej mocy. Normalnie powinna być kasacja modelu ! - Jurek
cZyNo Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 To jeszcze pod przełącznik buterflaya zrób mikser blokujacy Silnik. Choć jednak bym zrobił odwrotnie buterflaya na drązek silnik na przełącznik. Dziwne ze masz takie problemy z buterflayem na apce.
specyfick Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 Coś tam namieszałeś. W aurorze da się zrobić wszystko. A ty jakoś przekombinowałeś. Powiedz jak to chcesz mieć a spróbuje ci napisać jak to zrobić. Jaki mode ? Proponuję zrobić to tradycyjnie: Hamulec na drążku, Silnik na przełączniku lub sliderze. Nie ma większego problemu.
cZyNo Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 I poradziłeś sobie z programowaniem aparatury?
Krytek Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Jarek1303 co za kamerkę miałeś na modelu
Czopek Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 @jarek1303 Możesz mi powiedzieć, jakiej średnicy masz kołpak? Niedawno też zamówiłem motoszybowiec z Wistmodel, z tym że Victormax. Aktualnie czekam na realizację zamówienia. Ponieważ i Victormax i Relax mają takie same kadłuby z kołpakami będzie tak samo, oczywiście pod warunkiem, że zastosuję taki sam napęd
jarek1303 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 ,,KRYTEK" -Co do kamerki, użyłem tą http://www.ebay.pl/i...984.m1497.l2649 Przemek - średnica kołpaka wynosi 27mm.
Czopek Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Przemek - średnica kołpaka wynosi 27mm. Wielkie dzięki za informację. Rozmawiałem z p. Witkiem z Wistmodel i bez problemu dopasuje mi do mojego napędu.
heksodus Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Przemku. Jaki motor zastosowałeś? Ciekawi mnie jaka maksymalnie wejdzie średnica. Bo raczej na sneu nie ma szans?
TommyTom Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Miejsca jest tyle co na Kira 480-31 lub 480-34. Można sprawdzić na stronie Kontronik jak jest rozmiarówka. Naprawdę jest mało miejsca w tym elektroszybowcu na coś bez przekładni.
heksodus Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Miałem na myśli z przekładnią. Ma chyba koło 30mm. Z rana sprawdzę, ale motor ma 39,5 i zastanawiam się czy to by wlazło bez ucinania sporej części kadłuba.
Rekomendowane odpowiedzi