Pablo_433 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Posiadam szybowiec GRUNAU 4.5 m i gdy stoi na płozie zawsze opada płat na prawo tzn prawy płat więcej waży niż lewy ,pytanie czy musze to wyrównać wagowo { gdy opre na lewym płacie to zostaje na lewym oparty } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Wyważ poprzecznie model, ale i tak zawsze opadnie na skrzydło gdy będzie stał na ziemi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozzo Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Wyważ poprzecznie model, ale i tak zawsze opadnie na skrzydło gdy będzie stał na ziemi I sprawdź prawidłowość montażu płozy. Zmierz odległość krawędzi płozy od końcówki skrzydła lewego i prawego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 jaki wpływ na lot ma takie wyważenie skrzydeł jeżeli są siły nośne działające na profil płata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Przy małym modelu i ogromnej różnicy ciężarów połówek płata będzie to przeszkadzało. W modelu z taką powierzchnią nośną trochę większa masa z jednej strony np. po naprawie będzie niezauważalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Mam Minimoa 3,4m z RoyalModel. Waga skrzydeł różni się o dobre 50g teraz nawet więcej. W locie nie ma problemów, model szybuje prosto bez tendencji skręcania w kierunku cięższej połówki. Zważ skrzydła i będziesz wiedział jak duża jest różnica. Może się okazać że nie ma żadnej tylko jak mówi Marcin płoza w kadłubie jest niesymetrycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 dzieki wszystkim za podpowiedzi i jak pisze Konrad jest to niewiele znaczące ,u mnie jest to około 50 gram różnicy między płatami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Jeśli jest to szybowiec i róznica w wadze płatów przekracza 20g to będziesz miał problemy przy holowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Moja Minimoa startuje z ręki. Z holowaniem jak pisze Patryk może być trochę inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Będzie, nie będzie... To jak model zareaguje na cięższą połówkę to indywidualna sprawa każdego modelu. Niekoniecznie musi łapać skrzydłem o ziemię przy holowaniu. Niekoniecznie musi też ciągnąć go na tą stronę w locie. Dla pewności jednak dolepił bym jakiś kawałeczek ołowiu na spodzie końcówki i po problemie. Po co zachodzić w głowę jak rozwiązanie problemu jest prozaicznie proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 ... Dla pewności jednak dolepił bym jakiś kawałeczek ołowiu na spodzie końcówki i po problemie. ... Ta metoda potrafi być "zdradziecka" - http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29691-model-opada-na-lewe-skrzydlo/page__view__findpost__p__394190, a tu dodatkowo jest duże ramię.Jeżeli to może wyważać bliżej osi. Może najpierw sprawdzić jak zachowuje się w locie. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi