kwi@tek Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Witam zakupiłem ten model mimo wielu nieciekawych opini i potrzebuje dużo informacji abym nie wystawił również nieciekawego komentaża a więc pytam modelarzy którzy posiadali lub posiadają ten model -jaki motor -jak z wyważeniem czy jak w instrukcji czy inaczej -jak z ustawieniami klap -ogólnie jak model się sprawował Chciałbym o odpowiedzi modelaezy któży mieli lub mają ten model a nie modelarzy teoretyków pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Chciałbym o odpowiedzi modelaezy któży mieli lub mają ten model a nie modelarzy teoretyków pozdrawiam Marcin A mógłbyś podać wpierw swój wiek w profilu - please ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolin101 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 dużo widzę napisałeś też o tym jaki to model. Wybacz ale z tak wyczerpującą odpowiedzią i opisem możemy udzielić tak samo wyczerpujących opinii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Widzę że zabolał tekst napisany ale cóż już widać jakie padają wyczerpujące odpowiedzi napisałem jaki model a jeśli ktoś nie potrafi przeczytać nawet tytułu no to trudno nie potrzebuje od niego rad i proszę nie pisać aby pisać a błędy popełniają wszyscy to nie forum języka polskiego tylko modelarskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Ja taką cessnę miałem za zadanie oblatać. Była z silnikiem O.S.Max 46LA Nie udało mi się nią wystartować. Podejrzewam, że złożyły się na to następujące przyczyny. 1. Brak doświadczenia z silnikami spalinowymi (tylko na ucho ustawiłem maksymalne obroty) 2. Za słabe paliwo (było to paliwo do "docierania" bez domieszki nitro) 3. Za krótki i niezbyt równy "pas startowy" z za wysoką trawą + koła z owiewkami. Ale były to fajne dwie godziny jeżdżenia modelem po trawie Czyli z mojej strony jedyna porada to dobry pas startowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Cześć Marcin Tak się składa że miałem ten model , .napędzał go ASP 61 z tłumikiem pitt (650gram) pakiet odbiornika też ciężki 180gram na samym przodzie i jeszcze brakowało do wyważenia, także serwo gazu daj też na sam przód a ustawiony był według instrukcji waga do lotu wyszła około 3800gram z paliwem sam start bezproblemowy (na pasie betonowym) ale lądowania nie było po 5 minutach utrata zasięgu wbił się w ziemię 200 metrów ode Mnie (chińska podróbka odbiornika ar 500). To tyle co mogę napisać silniczek tej wielkości i będzie ok co do samego lotu nie było większych problemów do startu potrzebowałem około 30 metrów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 A mógłbyś podać wpierw swój wiek w profilu - please ... Wszystko fajnie ale jak można kogoś upominać a samemu nie mieć podane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Kolega kończy budowę tego modelu, czeka tylko na serwa i można startować Po pierwszym oblocie zdam relacje co i jak z wyważeniem to prawda, w cesnie siedzi benzynówką 20cc o wadze około 1kg serwo gazu obok silnika pakiety też na przodzie i jeszcze minimalnie ogon ucieka w dół na wyważarce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Ta benzynówka to chyba w 120. Mam taka Cessnę ,którą zakupiłem po krecie.Odbudowałem i kończę uzbrajać.Co mogę Ci poradzić na początek to wzmocnić wręgę silnikową.Modele CmPro cierpią na odklejające się wręgi silnikowe.Przed montażem należy dokładnie obkleić żywicą dookoła wręgę od środka.Jeżeli myślisz o dłuższym lataniu i to z nieutwardzonych lotnisk ,dorób dodatkową wręgę która podtrzyma kadłub między kabiną o ogonem.Bardzo często przy niefortunnych lądowaniach kadłub zapada się w tym miejscu.Zakładana przez producenta waga 3100 to pobożne życzenie.Mojej jeszcze nie ważyłem,na pewno będzie cięższa ze względu na naprawę.Co do silnika według mnie optymalne to 52-61.Mój egzemplarz latał na ASP 52 2T.i ponoć latał bardzo dobrze do czasu użycia klap przez niedoświadczonego pilota.Ja założę OS 46 AX i zobaczymy jak będzie sobie radził. Kolega kończy identyczną i zamontował OS 55AX waga z tego co pamiętam ok 3600. Co do modeli CmPro latają bez zarzutu i poprawnie (no może oprócz Katany 50 która wymaga szybkiego i płaskiego podejścia do lądowania) pomimo większej wagi niż podaje producent.Można trochę zejść stosując serwa 16g zamiast standardów.Tak mam zrobione w Lancair z silnikiem .61(trochę przesadzony ) waga do lotu 2900 i Spitfire 120 z Yamada YS.91.waga 4500. SC podawane przez producenta potwierdziło się w obydwu modelach więc nie ma co kombinować.Ew. korekty podczas oblotu. Kilka naszych filmów "nielotów" jak twierdzą znawcy tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 DZIĘKI panowie za opis swoich modeli zastosuje się do waszych rad Darku a co z klapami używałeś ich przy starcie?Jak dobrze pujdzie modelik oblatam w następną sobotę i napewno podzielę się wrażeniami i spostrzeżeniami pozdrawiam MARCIN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Startowałem bez klap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Skończyłem swoją A żeby pilot się nie nudził Dziś odbył się oblot.Lata jak marzenie.Waga do lotu 3750 g,silnik OS 46AX.Nie wiem jakim cudem ludzie rozbijają te modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nie wiem jakim cudem ludzie rozbijają te modele. Bo na forum jeszcze nikt nie nauczył się latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Panie Wojtku jakie śmigło Pan zastosował? Dostane ten model na warsztat i troszke mam strach sie za niego wziąć. Wszystko przez ta sporą wagę. Czy przód trzeba doważyć? Jak sobie radzi na trawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Śmigło 11 x 6 Apc sport.Doważać trzeba.Aby nie wozić zbędnego ołowiu zrobiłem pakiet z cel sub C o pojemności 2400 i wadze 280gr.Zamocowałem go do łoża silnika.Z trawy nie startowałem,ale zmieniłem koła na gumowe o największej średnicy jakie weszły w owiewki (chyba 65 lub 68 mm).Po niezbyt dokładnie skoszonym trawniku jeździła bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Witam a oto moja cessna jeszcze nie latana waga 3750 zatankowana gotowa do lotu silnik 4 takt saito 13,5 ccm śmigło apc 14x6 ale do lotu założę chyba 13x8jest mniejsze i nie będzie tak kosić trawy na lotnisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Ale z motorem to przesadziłeś.Wystarczyłaby 61.A śmigiełko masz za duże ,zalecane 13x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 4 Takt 13.5ccm mozna porównać z 2taktem 10ccm, mowisz ze to za duzo na ten model? Przy takiej wadze wydaje mi sie ze motor jest dobrze dobrany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 silnik duży ale lekki a więc i tak trzeba było doważać a śmigiełko docelowo tak jak pisałem będzie 13x8 powinno być ok a z drugiej strony zapas mocy zawsze wskazany w sobotę oblot chyba że pogoda spłata figla po oblocie napisze moje wrażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi