Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety teraz już model wchodzi na taki stopień zaawansowania, że stosunek włożonej pracy do postępu wizualnego będzie maleć wykładniczo :P

 

-Domek silnika: mimo, że lubię piłkę włosową, to dużo sprawniej praca idzie wiertarką , dłutem i pilnikami w imadle. Elementy robione od razu dwa.

 

post-1173-0-66450300-1349546060_thumb.jpgpost-1173-0-33613200-1349546039_thumb.jpgpost-1173-0-90953900-1349546078.jpg

- Tutaj model z wstępnie zmontowanym domkiem i lotkami gotowymi do montowania zawiasów.

 

 

 

Skorupa w tym stanie z silnikiem KD A22-L Waży około 280g, czyli sam model puki co 200g . Waga do loru ,jaką przewiduję na obecną chwilę to... 666 g ,co już mi się raz zdarzyło :) .Zdjęcia robione w kiepskim oświetleniu, dla tego po podniesieniu kontrastu i innych poprawkach koloru model wygląda, jak miejsce zbrodni w UV. Na żywo wygląda czyściej.

post-1173-0-94440600-1349546117_thumb.jpgpost-1173-0-38772500-1349546138_thumb.jpgpost-1173-0-41018100-1349546159_thumb.jpg

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Prace nad owiewką silnika już ruszyły. Na domku skleiłem z depronu coś na kształt graniastosłupa o podstawie rzutu bocznego maski. Zostanie on wyszlifowany i w miarę możliwości oklejony przeźroczystą taśmą. Na takim kopycie wylaminuję maskę, a później ją wygładzę ,ile się da, potraktuję cieniutką warstwą szpachli tam , gdzie będzie trzeba i pomaluję . Tutaj ważna uwaga: projektując domek pod silnik trzeba uważać, żeby przypadkiem nie wylazł on poza obrys maski xD . Będę go musiał sfazować przy wrędze silnika o 4-5 mm, także tragedii wielkiej nie ma.

 

Na mocowanie podwozia zostawiłem miejsce na dole głównej wręgi. Tam wkleję lity klocek/ sklejkową półkę z trójkątami . Najpierw muszę mieć koncepcję samego podwozia, czy będzie ono druciane czy też laminatowe (w takim przypadku będzie mocowane nylonową śrubą, która w razie ostrego przyziemienia pod zbyt ostrym kątem pęknie ratując wręgę przed rozerwaniem).

Opublikowano

Dalsza część. Tak ,jak wcześniej pisałem zaczął się etap szczegółów (w zasadzie zostały dźwignie, zawiasy, podwozie i montaż wyposażenia z rzeczy niezbędnych do lotu + kosmetyka : pokrywa z kabiną i owiewka silnika)

 

 

Zacznę od niepowodzeń: owiewka z laminatu mi nie wyszła- kiedyś zrobiłem taką, ale była bardzo krótka, tej (dużej) nie dałem rady ładnie obciągnąć folią i wyszła taka maszkara, porozwarstwiana, pomarszczona z zewnątrz.

post-1173-0-37788500-1350152435.jpgpost-1173-0-53406400-1350152444.jpgpost-1173-0-71606200-1350152452.jpgpost-1173-0-86450900-1350152465.jpgpost-1173-0-97191100-1350152473.jpg

 

Szkoda moich nerwów na nią. Już siękleją części do nowej- będzie po prostu z depronu, oklejona folią. Tą technikę zastosowałem już raz w ultimate podobnej rozpiętości i efekt nie był najgorszy. Jak się postaram, a mam zamiar to wyjdzie dużo ładniej. (w zasadzie nie wiem, dla czego zacząłem budować dalszą wersję RT, zamiast ulotnić ultka :huh: , ale czeka sobie na półce już ze 2 lata -pewnie jeszcze do wiosny).

post-1173-0-07131700-1350152835.jpg

 

A teraz z udanych rzeczy: Doszły natarcia, wyszlifowałem końcówki (jedna się ukruszyła na końcu i czeka na transplantację) , zalążek pokrywy się zalągł, doszły rurki na bowdeny oraz domek otrzymał czwarty z pięciu elementów. Budowa może niedługo stanąć z braku świeżych serw. Mam sporą garść (dosłownie) serw, ale wszystkie są tanie i używane, a kasy w tym momencie brak.

post-1173-0-36106400-1350153381_thumb.jpgpost-1173-0-80317000-1350153435_thumb.jpgpost-1173-0-23803500-1350153452_thumb.jpgpost-1173-0-23590400-1350153476_thumb.jpgpost-1173-0-39563500-1350153494_thumb.jpg

Tutaj mały przerost formy nad treścią:

post-1173-0-81539000-1350153530_thumb.jpg

 

I ostatnia sprawa: Chyba znalazłem ciekawe rozwiązanie na prowadnice dla rurek fi 7...Zastanawiam się, czy nie rozpiłować lekko otworów i nie wkleić takich.

post-1173-0-78749600-1350153813.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Każda folia się roluje przy oddzielaniu. Do tego powstają ładunki elektrostatyczne (bardziej na podkładzie, ale na folii też). Zauważ, że w większości ,jak znajdę początek to od razu przykładam folię do elementu i dopiero odrywam resztę przez co folia przylega od razu do elementu (,a podkład zazwyczaj do ręki :P). Druga część tego "myku" polega na tym, że jak sam zauważyłeś ,jest ona zabezpieczona papierem woskowanym, a nie folią bez kleju (złota i bezbarwna , czarna jest na folii) ,przez co wcześniej wycięte elementy można lekko rozprostować bo ów papier nie ma takiej pamięci kształtu, jak folia. Co do marki i modeli:

-Bezbarwna

-złota

-złowieszczoczarna

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

...no i przyszła odwilż w temacie projektu. A jaki kolor będzie na pozostałej części modelu? Czerwony? Jakaś tablica przyrządów pokładowych z figurką pilota?

Opublikowano

Spód kadłuba z przodu będzie złoty ,tył spodu i lotki będą też bezbarwne. W tablicę się raczej bawić nie będę. wnętrze kabiny czarne, może figurka pilota.

Opublikowano

Dzisiaj na warsztat poszło podwozie , oklejanie lotek, które wczoraj wreszcie doczekały się dźwigienek oraz rozmyślania rozmieszczenia elektroniki , klapek, drzwiczek, mocowań maski (czyli planowanie rzeczy, których nie lubię robić). W tym stanie waży 629g (z całą elektroniką i elektryką,w tym aku 3s 1,8 Ah). Zakładając, że masa dobije do 700g (a pewnie i tak przekroczy) to obciążenie skrzydeł (statecznika nie liczę, bo płaski) wyniesie 57 lub więcej g/dm^2.

 

post-1173-0-15129600-1359753528_thumb.jpg

post-1173-0-28897400-1359753557.jpg

post-1173-0-00762000-1359753578.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Bardzo mi się podoba, myślałem nad zbudowaniem czegoś w tym stylu.

Jak tylko będziesz miał gotowe plany to z chęcią wystrugam sobie takie cudeńko ;)

Opublikowano

Klatka na pakiet. Sklejka 1mm trochę się powyszczerbiała tu i ówdzie przy obróbce, ale po zmniejszeniu rozmiaru zdjęć nie wygląda to tragicznie, jest równo i już myślę, jakby ją porządnie wkleić. Puki co plan zakłada przytwierdzenie jej na 3 poziomach: z przodu- do półki podwozia, po środku na 2 wystające oczka, przez które przejdzie tylna rurka dźwigara i z tyłu- 2 paski sklejki słojami w poprzek (gdyż będą pracować na ścinanie) ,które utworzą jakby półwręgę.

 

Planowanie:

post-1173-0-32801200-1360595793_thumb.jpg

 

Wycięte, sklejone- najpierw złapane na cyjanoakryl, później normalnie klejem do drewna.

post-1173-0-31334000-1360595814_thumb.jpg

 

W kadłubie (ledwo weszła! )

post-1173-0-26782500-1360595835_thumb.jpg

post-1173-0-21528700-1360595850.jpg

Opublikowano

Umocniłem skrzynkę, jednak nie tylko sklejką, ale i balsą. Do tego doszła płoza ogonowa. Uciekły mi otwory- taki materiał wredny ze starej piły. Sprężysty, ale jak się go przegnie, to pęka bez ostrzeżenia, ale i tak błyskotka niebrzydko wygląda na żywo :). Pomoże ona też w wymuszeniu umiejscowienia akku z przodu skrzynki( oby nie za bardzo)- odpadnie wtedy problem zabezpieczenia go od góry.

post-1173-0-82500800-1360616860.jpg

post-1173-0-26721100-1360616877.jpg

post-1173-0-25998300-1360616891.jpg

post-1173-0-52369600-1360616908.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.