Jump to content

F-18 Super Hornet malowanie Daimondbacks


Recommended Posts

Witam

Jako nowo przybyły członek forum podzielę się moim doświadczeniem w budowie i lotach samolotu F-18 Super Hornet.

post-10327-0-71833100-1348229701.jpg

Plany ogólnodostępne w necie ale jak to ja dokonałem znacznych przeróbek/ modyfikacji itp. Stworzyłem plany w CADzie włącznie z planami szczegółowymi montażu serw i silnika, profiu KMF2, kabiny przezroczystej, figurki pilota, rakiety (jutro zabieram się za ich robienie) - kilkanaście godzin przy kompie :-)

Efekt końcowy jak w linku poniżej

 

https://picasaweb.google.com/RAFALR30/F18ESuperHornetVFA102DIAMONDBACKSDepron?authuser=0&feat=directlink

Model lata cudownie...

 

Są chętni na pozyskanie planów po udoskonaleniu?

Link to comment
Share on other sites

Model w całości sklejony z materiału do ocieplenia ścian (nie pamiętam nazwy, materiał z Castorama) w kolorze szarym - grubość 7 mm z jednej strony twardszy. Materiał ten bardziej wytrzymały od białego depronu a cena ta sama, waga niewiele większa od depronu.

Wzmocniłem tylko prętem węglowym o średnicy 3mm skrzydła, a wszystkie krawędzie okleiłem cienką kliszą pocięta w paski.

Farba akrylowa wodna w spreyu ECO REVOLUTION firmy Deco Color (w Castorama) - idealna do depronu (nie "wyżera" go), dłuższy czas schnięcia w stosunku do farb na osnowie nitro ( ta przy malowaniu z bliska potrafi nieźle podziurkować depron) .

Kalkomania z drukarki ;-), pilot to wycięta ze zdjęcia sylwetka wcześniej obrobiona w programie graficznym.

 

Elektronika składa się z:

- silnik Turnigy D2826-6 2200kvOutrunner Motor - 1 szt.

- śmigło APC 6x4 - 1 szt.

- serwo Turnigy TG92 - 2 szt.

- regulator 35-40A z radiatorem Hobby King - 1 szt.

- aku. Li-Pol Turnigy 1500 mAh 25-30C - 1 szt.

 

W temacie serva to po przeprowadzeniu kilu lotów polecam zastosowanie 4 szt servo - osobno po 2 na lotki i 2 na stery wysokości. Zauważyłem, że połączenie steru wysokości i lotek na jednym servo daje niezbyt dobry efekt w momencie startu. Model nabiera prędkości i trzeba drążek ściągać do siebie bardzo powoli gdyż podczas nabierania prędkości lotki także się wychylaja (razem ze sterami wysokości) i zachowują się jak hamulce. Start jest powolny. Po nabraniu prędkości to już inna bajka - model przy ściągnięciu drążka wysokości do siebie na 50% wychyleniach sterów pięknie robi beczką, efekt kobry itp.

Link to comment
Share on other sites

Widzę że kalkomanie pobrane stąd http://www.6mmflyrc.com/decals/ i zgodzę się z Wojciechem -szkoda że model "2D" -sam w migu Tomhe zrobiłem taki upgradzik do 3D i cieszy me oko http://pfmrc.eu/inde...-miga-by-tomhe/ .

A modelik wykonany ładnie .

 

Sławek twój model wygląda rewelacyjnie! Ja dopiero rozpocząłem przygodę z modelarstwem RC. Mam jeszcze Mustanga (Art-tech) któremu przerabiam kabinę (tablica przyrządów, fotel, figurka pilota, imitacje działek ) ale patrząc na Twój model kusi mnie aby przez jesień/zimę zbudować Su-27 w 3D.
Link to comment
Share on other sites

Ładny model Ci wyszedł ale szkoda, że zrobiłeś go sylwetkowego. Tak niewiele roboty trzeba by dołożyć aby kadłub był 3d.

 

To mój drugi z modeli jaki zbudowałem - początek przygody z modelarstwem RC. Pierwszy model to 3D Max Batix - jest na forum taki temat przeze mnie założony. Może przez jesień/zimę jakiś w 3D zrobię.
Link to comment
Share on other sites

Po krótkiej dyskusji ze Sławkiem wykonałem linie podziału za pomocą zaokrąglonej końcówki długiej igły - delikatnie tak by powierzchnia nie popękała i...udało się.

SKRZYDŁO

post-10327-0-98454000-1349385050.jpg

OD SPODU

post-10327-0-27659700-1349385057.jpg

W POWIĘKSZENIU

post-10327-0-28735100-1349385061.jpg

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci, ze teraz to zupełnie inny samolot, in plus.

Podobają mi się twoje zdjęcia od strony technicznej.

 

Dzięki Robert. Co do zdjęć - fotografia to moje pierwsze hobby, sesje w plenerze i w studio etc.
Link to comment
Share on other sites

Silnik ma nadmiar mocy ;-) a wszystkie elementy mają wagę "piórkową". Oglądając Twoje modele lub Sławka nosi mnie na zbudowanie przez zimę modelu 3D. Na tym F-18 uczę się różnego rodzaju technik klejenia, malowania, wykonywania linii podziału.

Link to comment
Share on other sites

W odniesieniu do wcześniejszych uwag cyt:"Zauważyłem, że połączenie steru wysokości i lotek na jednym servo daje niezbyt dobry efekt w momencie startu. Model nabiera prędkości i trzeba drążek ściągać do siebie bardzo powoli gdyż podczas nabierania prędkości lotki także się wychylaja (razem ze sterami wysokości) i zachowują się jak hamulce. Start jest powolny." sprawa się wyjaśniła :). Problem polegał na tym, że latałem z baterią 1300mAh, która niestety ma już faktycznie ...980mAh :(. Po włożeniu nowej baterii 1500mAh model przy starcie na pełnej mocy idzie w górę aż miło. Teraz trzeba uważać przy starcie na ruchy drążka steru wysokości bo można niezłą beczkę fiknąć tuż po starcie :) a ziemia coraz twardsza! .

Link to comment
Share on other sites

Nie jest to problem stricte spadku pojemności a spadku wydajności prądowej pakietu. Moje starsze pakiety 1300 mają co prawda pojemność 1220, ale nie podadzą tyle prądu co ostatnio kupiony 850. Ten nowy, nie dość, że mocniejszy to jeszcze lżejszy :)

Link to comment
Share on other sites

Nie jest to problem stricte spadku pojemności a spadku wydajności prądowej pakietu. Moje starsze pakiety 1300 mają co prawda pojemność 1220, ale nie podadzą tyle prądu co ostatnio kupiony 850. Ten nowy, nie dość, że mocniejszy to jeszcze lżejszy :)

 

Zgadza się - jeden problem pociąga za sobą drugi problem.

 

Wydajność prądową w najprostszy sposób można obliczyć ze wzoru Ip = Cp * x

, gdzie Ip to maksymalna wydajność prądowa pakietu,

Cp to pojemność pakietu

x to liczba, która jest określona na pakiecie literą C.

co jednoznacznie wskazuje, że wraz ze spadkiem pojemności pakietu spada i wydajność prądowa.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.