Skocz do zawartości

F-18 Super Hornet malowanie Daimondbacks


Rekomendowane odpowiedzi

Brałem pod uwagę fakt działania listwy z oświetleniem jako hamulca dlatego zrobiłem ją możliwie jak najniższą - ma 1,7 cm. W tym modelu za "wektor ciągu" robiło wychylenie dysz silnika które połączone są z tylnymi sterami i tu się zgodzę że w dolnym ich położeniu listwa ograniczy ich działanie.Loty pokażą na ile ta modyfikacja wpłynie na właściwości lotne. Silnik ma zapas mocy , może śmigło z 6x4 będzie trzeba zmienić na 6x5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwę te masz na szczęście odrobinę cofnięta od krawędzi zawiasów "wektoru" ( wiem jak jest to rozwiązane dla tego używam słowo "wektor" w cudzysłowie) zrób tam bezbarwna owiewkę ,możesz zrobić z jednego kawałka bezbarwnego tworzywa od razu owiewkę przed i za listwą .

Na pewno złagodzi hamowanie i zawirowania ,ale uwaga- czy z ,czy bez owiewki może ci się zmienić odrobina charakterystyka lotu i bez ponownego trymowania się nie obędzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na pytanie jednego z kolegów z forum, któremu przesłałem "udoskonalone" plany F-18 spieszę z odpowiedzią w sprawie połączenia i miksowania serwomechanizmów.

Dzięki nadajnikowi, który umożliwia miksowanie kanałów zastosowałem 2 serwomechanizmy co spowodowało konieczność rozdzielenia płatów steru wysokości. Jeżeli twój nadajnik nie posiada takiej możliwości to stosujesz np: 3 serwomechanizmy: 1 serwo na lewą lotkę, 2 serwo na prawą lotkę (obydwa serwa możesz poprzez kabel typu "Y" wpiąć na jeden kanał) i 3 serwo na ster wysokości i w tym przypadku nie ma konieczności rozdzielenia jego płatów.

 

Ja używam nadajnika TURNIGY TGY 9X ale z innym niż fabryczne oprogramowaniem ER9x. Polecam wszystkim, którzy mają TURNIGY TGY 9X zmianę softu na ER9x - REWELACJA. Ustawiłem także funkcję klap - sterowanie 3 pozycyjnym przełącznikiem.

 

A oto sekwencja ustawień mixerów:

CH1 -100% ELE

+ -100% AIL

+ 30% HALF ID1 S (slow up i slow down na 3s)

+ 50% HALF ID2 S (slow up i slow down na 3s)

CH2 -100% ELE

+ 100% AIL

+ 30% HALF ID1 S (slow up i slow down na 3s)

+ 50% HALF ID2 S (slow up i slow down na 3s)

CH3 100% THR

R -100% FULL !THR

CH4 100% THR

+ 0% HALF !THR

 

kanał CH3 to oczywiście sterowanie mocą silnika i przypisany mu przełącznik THR.CUT (pozycja w dół silnik wyłączony, pozycja w górę silnik załączony)

kanał CH4 to kanał pod który mam podłączone diody SMD - imitacja dopalacza.

Filmik z działania sterów na podstawie tych ustawień zamieszczę wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał super jak za dnia widać diody w skrzydła to jest extra :) teraz czekam na film w nocy ... tak stwierdzam że było za dnia więc musi być w nocy ;)

Rafale diody jakie użyłeś to 5 mm a jakie konkretnie dyfuzyjne ?

 

Ogólnie napisz jak wrażenia z lotów z oświetleniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo wielu przeróbek - pylony, uzbrojenie, oświetlenie, tylna listwa "dopalacza" , dodatkowe okablowanie - model zachował swoje właściwości lotne, nie musiałem niczym go dociążać na dziobie czy ogonie. Lata się rewelacyjnie a oświetlenie dodaje uroku. Kolejny film jaki umieszczę to lot odbyty 45 minut po pierwszym locie - było już trochę szaro i oświetlenie jeszcze bardziej jest widoczne. Późnym wieczorem jeszcze nie latałem ale mam taki zamiar.

Diody wybrałem "na oko" w sklepie testując tą czy tamtą - zamarudziłem w sklepie około 20 minut kupując... 5 diod i taśmę diod SMD :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widok oświetlenia silnika super, bardzo wyraziście ... dodatkowo fajnie widać mrugające światło na grzbiecie, dla mnie coś konkretnego ... reasumując model konspekt :) teraz troszkę odwagi i orać niebo jak się jeszcze bardziej ściemni ale tak jeszcze nie do końca ... trzymam kciuki i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Wasze modele przy dodawaniu mocy silnika np: powyżej 70% mają tendencję do zadzierania nosa i idą samoistnie na wznoszenie - u mnie tak się dzieje i muszę korygować SW aby przy 100% mocy utrzymać model w locie poziomym. Zaznaczam, że model jest dobrze wyważony i w zakresie mocy poniżej 70% nie mam takiego problemu.

Proszę o fachowe porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nos mi idzie do góry przy 100% gazu ale nie pionowo tylko delikatnie się wznosi. A może skłon silnika, spróbuj dać do góry.

 

Próbowałem zrobić skłon silnika...ale niestety po odkręceniu śrub okazało się że łoże silnika mocno przywarło do pomalowanej farbą wręgi i jest nie do ruszenia. Prędzej wyrwę całą wręgę niż łoże silnika... Trudno - w nowym sezonie popracuję nad trymowaniem sterów w locie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.