sławek Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Nie brałeś pod uwagę że ta "listwa" będzie jak hamulec? stracisz na ciągu i na efektywności sterowania "wektorem" bo pod nim wystąpią spore zawirowania powietrza . Ale reszta bomba i w przenośni i dosłownie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Brałem pod uwagę fakt działania listwy z oświetleniem jako hamulca dlatego zrobiłem ją możliwie jak najniższą - ma 1,7 cm. W tym modelu za "wektor ciągu" robiło wychylenie dysz silnika które połączone są z tylnymi sterami i tu się zgodzę że w dolnym ich położeniu listwa ograniczy ich działanie.Loty pokażą na ile ta modyfikacja wpłynie na właściwości lotne. Silnik ma zapas mocy , może śmigło z 6x4 będzie trzeba zmienić na 6x5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Listwę te masz na szczęście odrobinę cofnięta od krawędzi zawiasów "wektoru" ( wiem jak jest to rozwiązane dla tego używam słowo "wektor" w cudzysłowie) zrób tam bezbarwna owiewkę ,możesz zrobić z jednego kawałka bezbarwnego tworzywa od razu owiewkę przed i za listwą . Na pewno złagodzi hamowanie i zawirowania ,ale uwaga- czy z ,czy bez owiewki może ci się zmienić odrobina charakterystyka lotu i bez ponownego trymowania się nie obędzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Gratulacje. http://www.parkjets.com/home/2012/11/24/amazing-hellberg-f-18.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Ooo a tego nie widziałem. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Klękajcie narody no jednym słowem super również gratuluje 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Na pytanie jednego z kolegów z forum, któremu przesłałem "udoskonalone" plany F-18 spieszę z odpowiedzią w sprawie połączenia i miksowania serwomechanizmów. Dzięki nadajnikowi, który umożliwia miksowanie kanałów zastosowałem 2 serwomechanizmy co spowodowało konieczność rozdzielenia płatów steru wysokości. Jeżeli twój nadajnik nie posiada takiej możliwości to stosujesz np: 3 serwomechanizmy: 1 serwo na lewą lotkę, 2 serwo na prawą lotkę (obydwa serwa możesz poprzez kabel typu "Y" wpiąć na jeden kanał) i 3 serwo na ster wysokości i w tym przypadku nie ma konieczności rozdzielenia jego płatów. Ja używam nadajnika TURNIGY TGY 9X ale z innym niż fabryczne oprogramowaniem ER9x. Polecam wszystkim, którzy mają TURNIGY TGY 9X zmianę softu na ER9x - REWELACJA. Ustawiłem także funkcję klap - sterowanie 3 pozycyjnym przełącznikiem. A oto sekwencja ustawień mixerów: CH1 -100% ELE + -100% AIL + 30% HALF ID1 S (slow up i slow down na 3s) + 50% HALF ID2 S (slow up i slow down na 3s) CH2 -100% ELE + 100% AIL + 30% HALF ID1 S (slow up i slow down na 3s) + 50% HALF ID2 S (slow up i slow down na 3s) CH3 100% THR R -100% FULL !THR CH4 100% THR + 0% HALF !THR kanał CH3 to oczywiście sterowanie mocą silnika i przypisany mu przełącznik THR.CUT (pozycja w dół silnik wyłączony, pozycja w górę silnik załączony) kanał CH4 to kanał pod który mam podłączone diody SMD - imitacja dopalacza. Filmik z działania sterów na podstawie tych ustawień zamieszczę wkrótce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Rafale tak jeszcze dumamy z Wojtkiem nad tematem oświetlenia do JAS 39 i przeglądamy Twój temat i zastanawia nas co to za elementy (w czerwonym kółku) ... to są jakieś soczewki do diody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Tak to są soczewki z lampek diodowych służących do podświetlenia przycisków np: start/stop jakiegoś urządzenia a ta szara część tych lampek została przeze mnie oklejona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 I poleciał - lot nr 1 za dnia. http://www.youtube.com/watch?v=zAJrdOpeRKI 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Rafał super jak za dnia widać diody w skrzydła to jest extra teraz czekam na film w nocy ... tak stwierdzam że było za dnia więc musi być w nocy Rafale diody jakie użyłeś to 5 mm a jakie konkretnie dyfuzyjne ? Ogólnie napisz jak wrażenia z lotów z oświetleniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Pomimo wielu przeróbek - pylony, uzbrojenie, oświetlenie, tylna listwa "dopalacza" , dodatkowe okablowanie - model zachował swoje właściwości lotne, nie musiałem niczym go dociążać na dziobie czy ogonie. Lata się rewelacyjnie a oświetlenie dodaje uroku. Kolejny film jaki umieszczę to lot odbyty 45 minut po pierwszym locie - było już trochę szaro i oświetlenie jeszcze bardziej jest widoczne. Późnym wieczorem jeszcze nie latałem ale mam taki zamiar. Diody wybrałem "na oko" w sklepie testując tą czy tamtą - zamarudziłem w sklepie około 20 minut kupując... 5 diod i taśmę diod SMD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 lot nr 2 - 45 minut po pierwszym locie - było już ciemniej i zimniej stąd kamerzysta miał problem z utrzymaniem kamery a pilot z lądowaniem http://www.youtube.com/watch?v=C9uYswUZ1Ko&feature=vmdshb 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Widok oświetlenia silnika super, bardzo wyraziście ... dodatkowo fajnie widać mrugające światło na grzbiecie, dla mnie coś konkretnego ... reasumując model konspekt teraz troszkę odwagi i orać niebo jak się jeszcze bardziej ściemni ale tak jeszcze nie do końca ... trzymam kciuki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Rafał! Gratuluje udanego oblotu i przepięknego modelu Czekam na film z nocnych lotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Czy Wasze modele przy dodawaniu mocy silnika np: powyżej 70% mają tendencję do zadzierania nosa i idą samoistnie na wznoszenie - u mnie tak się dzieje i muszę korygować SW aby przy 100% mocy utrzymać model w locie poziomym. Zaznaczam, że model jest dobrze wyważony i w zakresie mocy poniżej 70% nie mam takiego problemu. Proszę o fachowe porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Nos mi idzie do góry przy 100% gazu ale nie pionowo tylko delikatnie się wznosi. A może skłon silnika, spróbuj dać do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 I na koniec postu krótki film z wrześniowego lotu szerszenia - widok z kamery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Nos mi idzie do góry przy 100% gazu ale nie pionowo tylko delikatnie się wznosi. A może skłon silnika, spróbuj dać do góry. Próbowałem zrobić skłon silnika...ale niestety po odkręceniu śrub okazało się że łoże silnika mocno przywarło do pomalowanej farbą wręgi i jest nie do ruszenia. Prędzej wyrwę całą wręgę niż łoże silnika... Trudno - w nowym sezonie popracuję nad trymowaniem sterów w locie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Tak przeglądałem dzisiaj http://www.parkjets.com/ i tak pragnę pogratulować filmu z lotu Twojej F-18-nastki na głównej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi