sławek Opublikowano 10 Listopada 2012 Opublikowano 10 Listopada 2012 Nie brałeś pod uwagę że ta "listwa" będzie jak hamulec? stracisz na ciągu i na efektywności sterowania "wektorem" bo pod nim wystąpią spore zawirowania powietrza . Ale reszta bomba i w przenośni i dosłownie
RAFALR30 Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Opublikowano 10 Listopada 2012 Brałem pod uwagę fakt działania listwy z oświetleniem jako hamulca dlatego zrobiłem ją możliwie jak najniższą - ma 1,7 cm. W tym modelu za "wektor ciągu" robiło wychylenie dysz silnika które połączone są z tylnymi sterami i tu się zgodzę że w dolnym ich położeniu listwa ograniczy ich działanie.Loty pokażą na ile ta modyfikacja wpłynie na właściwości lotne. Silnik ma zapas mocy , może śmigło z 6x4 będzie trzeba zmienić na 6x5.
sławek Opublikowano 10 Listopada 2012 Opublikowano 10 Listopada 2012 Listwę te masz na szczęście odrobinę cofnięta od krawędzi zawiasów "wektoru" ( wiem jak jest to rozwiązane dla tego używam słowo "wektor" w cudzysłowie) zrób tam bezbarwna owiewkę ,możesz zrobić z jednego kawałka bezbarwnego tworzywa od razu owiewkę przed i za listwą . Na pewno złagodzi hamowanie i zawirowania ,ale uwaga- czy z ,czy bez owiewki może ci się zmienić odrobina charakterystyka lotu i bez ponownego trymowania się nie obędzie .
robertus Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Gratulacje. http://www.parkjets.com/home/2012/11/24/amazing-hellberg-f-18.html
RAFALR30 Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 Ooo a tego nie widziałem. Dziękuję.
przemo Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Klękajcie narody no jednym słowem super również gratuluje 1
RAFALR30 Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 Na pytanie jednego z kolegów z forum, któremu przesłałem "udoskonalone" plany F-18 spieszę z odpowiedzią w sprawie połączenia i miksowania serwomechanizmów. Dzięki nadajnikowi, który umożliwia miksowanie kanałów zastosowałem 2 serwomechanizmy co spowodowało konieczność rozdzielenia płatów steru wysokości. Jeżeli twój nadajnik nie posiada takiej możliwości to stosujesz np: 3 serwomechanizmy: 1 serwo na lewą lotkę, 2 serwo na prawą lotkę (obydwa serwa możesz poprzez kabel typu "Y" wpiąć na jeden kanał) i 3 serwo na ster wysokości i w tym przypadku nie ma konieczności rozdzielenia jego płatów. Ja używam nadajnika TURNIGY TGY 9X ale z innym niż fabryczne oprogramowaniem ER9x. Polecam wszystkim, którzy mają TURNIGY TGY 9X zmianę softu na ER9x - REWELACJA. Ustawiłem także funkcję klap - sterowanie 3 pozycyjnym przełącznikiem. A oto sekwencja ustawień mixerów: CH1 -100% ELE + -100% AIL + 30% HALF ID1 S (slow up i slow down na 3s) + 50% HALF ID2 S (slow up i slow down na 3s) CH2 -100% ELE + 100% AIL + 30% HALF ID1 S (slow up i slow down na 3s) + 50% HALF ID2 S (slow up i slow down na 3s) CH3 100% THR R -100% FULL !THR CH4 100% THR + 0% HALF !THR kanał CH3 to oczywiście sterowanie mocą silnika i przypisany mu przełącznik THR.CUT (pozycja w dół silnik wyłączony, pozycja w górę silnik załączony) kanał CH4 to kanał pod który mam podłączone diody SMD - imitacja dopalacza. Filmik z działania sterów na podstawie tych ustawień zamieszczę wkrótce.
przemo Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Rafale tak jeszcze dumamy z Wojtkiem nad tematem oświetlenia do JAS 39 i przeglądamy Twój temat i zastanawia nas co to za elementy (w czerwonym kółku) ... to są jakieś soczewki do diody?
RAFALR30 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 Tak to są soczewki z lampek diodowych służących do podświetlenia przycisków np: start/stop jakiegoś urządzenia a ta szara część tych lampek została przeze mnie oklejona.
RAFALR30 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 I poleciał - lot nr 1 za dnia. http://www.youtube.com/watch?v=zAJrdOpeRKI 1
przemo Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Rafał super jak za dnia widać diody w skrzydła to jest extra teraz czekam na film w nocy ... tak stwierdzam że było za dnia więc musi być w nocy Rafale diody jakie użyłeś to 5 mm a jakie konkretnie dyfuzyjne ? Ogólnie napisz jak wrażenia z lotów z oświetleniem
RAFALR30 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 Pomimo wielu przeróbek - pylony, uzbrojenie, oświetlenie, tylna listwa "dopalacza" , dodatkowe okablowanie - model zachował swoje właściwości lotne, nie musiałem niczym go dociążać na dziobie czy ogonie. Lata się rewelacyjnie a oświetlenie dodaje uroku. Kolejny film jaki umieszczę to lot odbyty 45 minut po pierwszym locie - było już trochę szaro i oświetlenie jeszcze bardziej jest widoczne. Późnym wieczorem jeszcze nie latałem ale mam taki zamiar. Diody wybrałem "na oko" w sklepie testując tą czy tamtą - zamarudziłem w sklepie około 20 minut kupując... 5 diod i taśmę diod SMD .
RAFALR30 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 lot nr 2 - 45 minut po pierwszym locie - było już ciemniej i zimniej stąd kamerzysta miał problem z utrzymaniem kamery a pilot z lądowaniem http://www.youtube.com/watch?v=C9uYswUZ1Ko&feature=vmdshb 2
przemo Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Widok oświetlenia silnika super, bardzo wyraziście ... dodatkowo fajnie widać mrugające światło na grzbiecie, dla mnie coś konkretnego ... reasumując model konspekt teraz troszkę odwagi i orać niebo jak się jeszcze bardziej ściemni ale tak jeszcze nie do końca ... trzymam kciuki i pozdrawiam
Wojtek Sz Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Rafał! Gratuluje udanego oblotu i przepięknego modelu Czekam na film z nocnych lotów
RAFALR30 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2012 Czy Wasze modele przy dodawaniu mocy silnika np: powyżej 70% mają tendencję do zadzierania nosa i idą samoistnie na wznoszenie - u mnie tak się dzieje i muszę korygować SW aby przy 100% mocy utrzymać model w locie poziomym. Zaznaczam, że model jest dobrze wyważony i w zakresie mocy poniżej 70% nie mam takiego problemu. Proszę o fachowe porady.
przemo Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Nos mi idzie do góry przy 100% gazu ale nie pionowo tylko delikatnie się wznosi. A może skłon silnika, spróbuj dać do góry.
RAFALR30 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2012 I na koniec postu krótki film z wrześniowego lotu szerszenia - widok z kamery
RAFALR30 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Nos mi idzie do góry przy 100% gazu ale nie pionowo tylko delikatnie się wznosi. A może skłon silnika, spróbuj dać do góry. Próbowałem zrobić skłon silnika...ale niestety po odkręceniu śrub okazało się że łoże silnika mocno przywarło do pomalowanej farbą wręgi i jest nie do ruszenia. Prędzej wyrwę całą wręgę niż łoże silnika... Trudno - w nowym sezonie popracuję nad trymowaniem sterów w locie.
przemo Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 Tak przeglądałem dzisiaj http://www.parkjets.com/ i tak pragnę pogratulować filmu z lotu Twojej F-18-nastki na głównej stronie
Rekomendowane odpowiedzi