Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Tutaj rozumiem że zewnętrzne płyty to 2 osobne tak? czy jedna "złamana" i przeszlifowana? a rurkę rozumiem żeby puścić w tej środkowej?

Jeszcze się zastanawiam czy robić tak, żeby końcówki skrzydeł lekko unosiły się do góry? i jak to trzeba by było zrobić?

Opublikowano

Jeszcze się zastanawiam czy robić tak, żeby końcówki skrzydeł lekko unosiły się do góry? i jak to trzeba by było zrobić?

 

Ja, w jednej ze swoich konstrukcji, zrobiłem ze sklejki mini dźwigary o przekroju spłaszczonego V. Szerokość ramion była równa grubości płyty depronu, a kąt miedzy nimi odpowiadał kątowi wzniosu końcówki. Wklejone w płytę dolną skrzydła i w końcówkę, utrzymywały ją pod właściwym kątem dając mocne połączenie, Ja dałem po dwa takie dźwigary na końcówkę.

Opublikowano

Tylko czy warto coś takiego robić, bo nie mam praktycznie żadnego doświadczenia i na razie zależałoby mi żeby model nie był za bardzo skomplikowany, dzięki czemu popełniłbym jak najmniej błędów.

Przepraszam za głupie pytanie, ale czy funkcji dźwigaru nie będzie pełniła rurka?

Opublikowano

Kuba, nie bardzo zrozumiałem. Chcesz zrobic uszy na koncach skrzeydeł, czy skrzydło ze wzniosem?

Ze wzniosem byłoby bardziej makietowo. Mój pomysł. Przeciąć skrzydło na poł w rurkę węglową wkleic na żywicę krzywego gwoździa.Przekrój skrzydła dociąc tak aby ładnie się stykało na całej grubości profilu i skleić na soudal, który wypełni szczelinę i niedokładności.

Ale możesz tez zrobić na płasko, latac będzie.

Opublikowano

myślałem, o wzniosie, ale też przeczytałem, że przy wzniosie, lotki są mniej skuteczne i chyba, zostanę przy płaskim... boję się za bardzo kombinować, żeby czegoś nie zepsuć po drodze.

Opublikowano

Nie rezygnuj ze wzniosu - prosty i skuteczny sposób na dźwigar podał robertus, Przy kilkustopniowym wzniosie nie stracisz skuteczności lotek Z linku zamieszczonego przez SP7GTA budowałem FW-190 i P-40. Pierwszy ze wzniosem latał bardzo stabilnie i w ogóle był "niesamowicie lotny", przy drugim podczas nocnego schnięcia skrzydełka się wyprostowały na płasko i był potem trochę trudny w pilotażu.

Opublikowano

Piknie ten MIG wyszedł, aż trudno uwierzyć że to z takich kawałków posklejane. Oklejany papierem z wierzchu?

 

Kalix - warbird bez wznoisu no bez jaj:P Bez wznoisu nie da sie tym latać.

Opublikowano

Mam pytanie do robertusa - w Twoim przykładowym zdjęciu KFM 3 rowkowana strona płyty jest na zewnątrz. Zawsze myślałem, że powinno się to dać do środka... czy taki układ płyt ma jakiś aerodynamiczny sekret?

Opublikowano

Robertus mam nadzieję, że dobrze Cię zrozumiałem i chodziło Ci o coś takiego? Dołączona grafika

i rozumiem, że ten gwóźdź ma być w środku rurek przeciętych i połączonych klejem?

Opublikowano

Oj chyba nie tak. Wznios powinno mieć całe skrzydło, a nie końcówki. Moim zdaniem o to tu chodzi:post-8153-0-08128200-1355964479.png

Jeśli się mylę, to proszę o poprawienie.

Opublikowano

Tak jak Krzysiek narysował.

 

 

Mam pytanie do robertusa - w Twoim przykładowym zdjęciu KFM 3 rowkowana strona płyty jest na zewnątrz. Zawsze myślałem, że powinno się to dać do środka... czy taki układ płyt ma jakiś aerodynamiczny sekret?

 

Oczywiście. Każdy rowek to taki miniaturowy stopień kfm.

Pojęcie "Rowkami do wewnątrz" wzięło się wyłącznie z estetyki. To skrzydło zrobiłem z premedytacją rowkami na zewnątrz. Jest nie oklejone i nie pomalowane. Wykończenie rowkowej powierzchni byłoby dość trudne.

Opublikowano

Skoro skrzydła są doklejane z boków kadłuba to zrób dźwigary rurkowe dłuższe, aby łączyły się w kadłubie. Od spodu wytnij szczelinę aby rurka mogła wejść.

Dopasuj wyszystko i dopiero wtedy wklej gwóźdź na żywicę ustalając skrzydła względem kadłuba i dopasowanie. Szczlinę zamaskujesz wyciętym urzednio kawałkiem, lub dorobisz nową zaślepkę.

Opublikowano

jeszcze myślałem nad zrobieniem takiej "rynienki" która by była w skrzydle ale rurka nie przechodziła by przez nią równo, ale lekko po skosem, przez co powstawał by wznios.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.