Skocz do zawartości

p-51 z depronu


Kalix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tutaj rozumiem że zewnętrzne płyty to 2 osobne tak? czy jedna "złamana" i przeszlifowana? a rurkę rozumiem żeby puścić w tej środkowej?

Jeszcze się zastanawiam czy robić tak, żeby końcówki skrzydeł lekko unosiły się do góry? i jak to trzeba by było zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam pytanie odnośnie budowy skrzydeł, wyczytałem, że przy kfm3 drugi stopień musi mieć 75% całości, a trzeci 50%, czy to się zgadza?

 

@SP7GTA czy też mógłbym prosić o te dane? :) tak na przyszłość :)

 

** SEMFF WWII bojowe samoloty 30 projekty z planów i filmów ** - RC Groups

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się zastanawiam czy robić tak, żeby końcówki skrzydeł lekko unosiły się do góry? i jak to trzeba by było zrobić?

 

Ja, w jednej ze swoich konstrukcji, zrobiłem ze sklejki mini dźwigary o przekroju spłaszczonego V. Szerokość ramion była równa grubości płyty depronu, a kąt miedzy nimi odpowiadał kątowi wzniosu końcówki. Wklejone w płytę dolną skrzydła i w końcówkę, utrzymywały ją pod właściwym kątem dając mocne połączenie, Ja dałem po dwa takie dźwigary na końcówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy warto coś takiego robić, bo nie mam praktycznie żadnego doświadczenia i na razie zależałoby mi żeby model nie był za bardzo skomplikowany, dzięki czemu popełniłbym jak najmniej błędów.

Przepraszam za głupie pytanie, ale czy funkcji dźwigaru nie będzie pełniła rurka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, nie bardzo zrozumiałem. Chcesz zrobic uszy na koncach skrzeydeł, czy skrzydło ze wzniosem?

Ze wzniosem byłoby bardziej makietowo. Mój pomysł. Przeciąć skrzydło na poł w rurkę węglową wkleic na żywicę krzywego gwoździa.Przekrój skrzydła dociąc tak aby ładnie się stykało na całej grubości profilu i skleić na soudal, który wypełni szczelinę i niedokładności.

Ale możesz tez zrobić na płasko, latac będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rezygnuj ze wzniosu - prosty i skuteczny sposób na dźwigar podał robertus, Przy kilkustopniowym wzniosie nie stracisz skuteczności lotek Z linku zamieszczonego przez SP7GTA budowałem FW-190 i P-40. Pierwszy ze wzniosem latał bardzo stabilnie i w ogóle był "niesamowicie lotny", przy drugim podczas nocnego schnięcia skrzydełka się wyprostowały na płasko i był potem trochę trudny w pilotażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Krzysiek narysował.

 

 

Mam pytanie do robertusa - w Twoim przykładowym zdjęciu KFM 3 rowkowana strona płyty jest na zewnątrz. Zawsze myślałem, że powinno się to dać do środka... czy taki układ płyt ma jakiś aerodynamiczny sekret?

 

Oczywiście. Każdy rowek to taki miniaturowy stopień kfm.

Pojęcie "Rowkami do wewnątrz" wzięło się wyłącznie z estetyki. To skrzydło zrobiłem z premedytacją rowkami na zewnątrz. Jest nie oklejone i nie pomalowane. Wykończenie rowkowej powierzchni byłoby dość trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro skrzydła są doklejane z boków kadłuba to zrób dźwigary rurkowe dłuższe, aby łączyły się w kadłubie. Od spodu wytnij szczelinę aby rurka mogła wejść.

Dopasuj wyszystko i dopiero wtedy wklej gwóźdź na żywicę ustalając skrzydła względem kadłuba i dopasowanie. Szczlinę zamaskujesz wyciętym urzednio kawałkiem, lub dorobisz nową zaślepkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.