idfx Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Witam ! Korzystając z wolnej chwili, wybrałem się rano do shitshopu (sklep ze wszystkim, od marchewki po spalinową maszynkę do golenia ), gdzie sprzedawcy na ogół nie mają bladego pojęcia co sprzedają. Trafiłem na silnik jak w temacie. Czyściutki, kompresja jest. Postanowiłem się potargować ze sprzedawcą, żądającym za niego 45 funtów. Mimo, że nie mam o silnikach benzynowych zielonego pojęcia, udając doświadczenie dłuższe niż sam żyję, z miną pokerzysty utargowałem go na 20 funtów. Obok leżały śmigła RAM 10x6, APC 11x6 oraz APC 13x6 i zbiornik paliwa. Szybko to podłapałem, wmawiając że i tak się tego nie pozbędzie, bo nadają się tylko do tego silnika, a to bardzo żadko spotykany egzemplarz i nie sprzeda tego przez następne 5 lat.... Dołożył gratis . Za wszystko więc zapłaciłem w przeliczeniu 100 zł. Myślę, że to dobry zakup. Czy mógłbym prosić o opinie o tym silniku, jakim paliwem jest zasilany i jaki ma ciąg (tak mniej więcej, bo wiem że to zależy od śmigła). Do czego mógłbym go zastosować. W przyszłości planuję ulotnić coś benzynowego, póki co do nauki pozostaną elektryki. Uploaded with ImageShack.us Pozdrawiam !
Marcin K. Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Jest to silnik zarowy- www.nastik.pl/os-25la-p-679.html pod ten silnik model ok 140cm, ok 1300g żywej wagi. Paliwo z 5%nitro. Szeroki wachlarz zastosowań
Paweł Prauss Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Witam ! Korzystając z wolnej chwili, wybrałem się rano do shitshopu (sklep ze wszystkim, od marchewki po spalinową maszynkę do golenia ), gdzie sprzedawcy na ogół nie mają bladego pojęcia co sprzedają. Trafiłem na silnik jak w temacie. Czyściutki, kompresja jest. Postanowiłem się potargować ze sprzedawcą, żądającym za niego 45 funtów. Mimo, że nie mam o silnikach benzynowych zielonego pojęcia, udając doświadczenie dłuższe niż sam żyję, z miną pokerzysty utargowałem go na 20 funtów. Obok leżały śmigła RAM 10x6, APC 11x6 oraz APC 13x6 i zbiornik paliwa. Szybko to podłapałem, wmawiając że i tak się tego nie pozbędzie, bo nadają się tylko do tego silnika, a to bardzo żadko spotykany egzemplarz i nie sprzeda tego przez następne 5 lat.... Dołożył gratis . Za wszystko więc zapłaciłem w przeliczeniu 100 zł. Myślę, że to dobry zakup. Czy mógłbym prosić o opinie o tym silniku, jakim paliwem jest zasilany i jaki ma ciąg (tak mniej więcej, bo wiem że to zależy od śmigła). Do czego mógłbym go zastosować. W przyszłości planuję ulotnić coś benzynowego, póki co do nauki pozostaną elektryki. Uploaded with ImageShack.us Pozdrawiam ! Co do jednego masz zupełną rację, <<MURDOCK>> napisał to dość delikatnie, lecz ja napiszę w sposób bardzo dobitny: na silniczkach spalinowych się nie znasz, a na benzynowych to juz wcale nie, po co więc zakupiłeś ten silniczek? Żeby sobie krzywdę zrobić? Albo dlatego, że była okazja?
idfx Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 Po pierwsze, że była okazja, po drugie że przygodę z modelarstwem zacząłem dosyć niedawno i na przyszłość na pewno go wykorzystam (zakładam tu przyszlość w latach a nie tygodniach), po trzecie przewidziałem ewentualność sprawdzenia go czy jest sprawny, spieniężenia i zakupu dodatkowego wyposażenia do modelu z napędem elektrycznym. Ot i tyle... niesamowicie tajemnicze i skomplikowane, że aż kogoś korci zapytać. EDIT: poprawiłem post, przepraszam moderatorów... niektóre moje posty dziwnym tajemniczym trafem zniknęły z forum, ale sam sobie jestem winny. Próbuję się opamiętać i poprawić
Irek M Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 OS mają bardzo dobrą opinię wśród użytkowników - ja również taką wystawiam. Ten silniczek do dobry silnik, seria LA to popularne niewysilone silniki; odpalone w poniedziałek pracują aż do piątku . W pełni zgadzam się z Tobą - była okazja to brać. Mój 3,5cm ale FP 20 pracował ze śmigłem 9', Twój albo takie samo albo 10' jedenastka to już zupełnie za duże. Nie powiem do jak dużego modelu możesz włożyć go ale mój 3,5cm (twój to 4cm) pracował w trenerku 130cm rozp. i 1,3kg chyba oraz w Fw-190 120rozp. i masie ok 1800g.
idfx Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 Dzięki wielkie ! Podobnej odpowiedzi oczekiwałem.
skraf Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 U mnie 25LA pracuje w 1,2m rozp.(równy kilogram wagi). Model idzie pionowo w górę na śmigle 10x6 i paliwie 5% nitro.
idfx Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 No to super, właśnie zaczynam budowę modelu o rozpiętości 1,35 metra, więc na przyszłość się nada jak widzę. Teraz tylko miesiące nauki latania i raczej się skuszę pójść w kierunku "spalinowym"... ten dźwięk i zapach jest nie do zastąpienia
Marcin K. Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Tak sie to tylko ladnie czyta, slucha i ogląda:D moj pierwszy silnik byl mvvs. Dostalem juz ustawiony ale nie obyło sie bez kłopotów przy nim. Malo Brakowalo a bym sie zniechęcił. Dlatego proponuje Tobie dalej latac tym co sie ma, a pod ten silnik zbudować hamownie i nauczyc sie go ustawiać, odpalac no i cieszyć sie własnej roboty oparami rycyny !
idfx Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 Nawet nie próbuję zaprzeczyć o hamowni już pomyślałem, w weekend wyfrezuję sobie ładne mocowanie by nic nie odleciało i nie pozbawiło oka czy ucha tak jak pisałem, czekają mnie miesiące może lata bym się zdecydował na nim polatać, ale... nie mogłem obojętnie obok niego przejść, jak widziałem w gablocie sklepu w którym można zejść poniżej ceny, bo sprzedawcy za bardzo zależy by pozbyć się towaru.
Irek M Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 , a pod ten silnik zbudować hamownie i nauczyc sie go ustawiać, odpalac no i cieszyć sie własnej roboty oparami rycyny ! Co za głupoty wypisujesz, LA tym się charakteryzują, że nie trzeba niczego w nim ustawiać i regulować. Tym bardziej uczyć się odpalać. Ale jak ma się złe doświadczenia z mvvs'ami to nie znaczy, że tak samo będzie z o niebo lepszymi OS'ami
MASK Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Co za głupoty wypisujesz, LA tym się charakteryzują, że nie trzeba niczego w nim ustawiać i regulować. Tym bardziej uczyć się odpalać. Ale jak ma się złe doświadczenia z mvvs'ami to nie znaczy, że tak samo będzie z o niebo lepszymi OS'ami Trudno Irku porównywać produkt przewidziany dla początkujących jakim jest seria LA do silników dla zaawansowanych modelarzy. Jeśli ktoś na początek wybiera MVVS'a z zaawansowanym gaźnikiem, albo Enya z gaźnikiem typu GM, gdzie płaszczyzn regulacji jest aż trzy, to pewnie będzie miał trudniej niż ten co zaczyna z gaźnikiem jednoiglicowym i dyszą powietrzną "wolnych" obrotów, gdzie wystarczy wkręcić śrubkę do połowy otworka. OS 25 LA, to był mój pierwszy nowoczesny silnik po powrocie do modelarstwa ponad 10 lat temu, więc powinien budzić we mnie sentyment. Niestety został sprzedany na części, bowiem nikiel na tulei zaczął się łuszczyć. Potem było jeszcze kilka OS-ów, po czym zacząłem rezygnować z produktów tej marki. Obecnie nie latam na OS-ach w ogóle ani na jego klonach (wyjątek stanowi OS Wankel). Wiem, że u nas funkcjonuje niemal nabożne podejście do tej marki - nie przesadzajmy Ale, biorąc pod uwagę dostępność części zamiennych, powszechność tych silników i łatwość docierania, silniki serii LA nadają się na pierwszą spalinę jak mało które. Śmigła jakie masz raczej Ci się nie przydadzą. Zastosuj 9x5, 9x6, 10x3 lub 10x4. 10x6, to śmigło do silnika .40.
Marcin K. Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Mam asp 46 i ten egzemplarz moge porównać z os. Wystarczyło ustawić ilość składu mieszanki a silnik pali z palca. Panie Irku, nie mialem na mysli grzebanie w całym gazniku tylko głównie regulacje mieszanki. Nauczyc sie to słyszeć kiedy jest ok. A poza tym nie wiadomo w jakich rękach byl ten silnik tak ze hamownia sie przyda.
Paweł Prauss Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Jeśli chodzi o okazje to znam lepsze, silniczek z poniższego zdjęcia jeden z moich kolegów niedawno zanabył za przysłowiową flaszkę wódki... a ile jest wart można zobaczyć na przykład tutaj: http://www.ebay.com/itm/Super-Tigre-X15-F-I-RC-/190756131167?pt=US_Character_Radio_Control_Toys&hash=item2c69f3915f Zapomniałem napisać o tym wcześniej ale wspomniany w temacie posta silniczek OS nie jest silniczkiem benzynowym!!! Szanowny Moderatorze do roboty.
idfx Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie dam się kolejny raz sprowokować czyjejś upierdliwości.. Jak widać w pierwszym poście, nie wiedziałem jaki to jest silnik, a dopiero pytałem o niego. Dlatego omyłkowo go umieściłem w tym dziale. Poproszę o przeniesienie postu do 2-taktów by nikt się nie poszuł pokrzywdzony... Kolego Pawle, jak już gonisz moderatorów do roboty, to bądź konsekwentny i poproś Ich o usunięcie Swoich postów w tym wątku, bo jakby nie dotyczyły tematu i nic do niego nie wnosiły. Pozdrawiam ! Wnioskuję, że śmigła są za duże dla tego silnika. Gdyby ktoś był zainteresowany to mogę odstąpić nieodpłatnie (chyba, że macie coś zbędnego do elektryka, co może mi się przydać). Śmigła jak w opisie + to żółte na silniku - FK 10x6.
idfx Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Silniczek okazał się być nowym, obecnie na dotarciu. Pierwsze odpalenie, bez regulacji itp. Iglica wykręcona na 1.5 obrotu. Jak mi nie zabraknie odwagi, za 2 tyg. pierwszy test w locie. Obsadzony tu: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34598-micha%C5%9B-max-relacja-z-budowy/page-9
Irek M Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Czyli znowu miałem rację pisząc kiedyś, że na LA nie będziesz się uczył regulacji i odpaleń bo on sam chodzi . Tak jak kiedyś sławny [winczester'73] załadowany w poniedziałek strzela aż do piątku...
idfx Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2014 To fakt Spodziewałem się większych problemów, ale dzięki pomocy szanownego kolegi Andrzeja_t dałem radę. Na chwilę obecną troszkę go podregulowałem, pracuje lekko na przelaniu a po kilku lotach dopiero będę mógł regulować "na słuch" i pod obrotomierz.
Ciachoband Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Jeżeli jest na dotarciu, to 1,5 obrotu wydaje mi się za mało. Powinno go troche zalewać.. Ja mam 15LA i do płynnej pracy w powietrzu mam wykręcone 3-3,5 obrotu, bo inaczej przy wywijasach w powietrzu gaśnie.
Marcin K. Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Gratuluję! Mam obecnie odpowiednik tego os'a, asp w Wicherku25. Pięknie chodzi z palca:)
Rekomendowane odpowiedzi