Skocz do zawartości

SWORD


janegab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomą rzeczą jest ,ze jesli dochodzi do grubszej naprawy laminatu to najlepiej to zrobi producent,bo może użyc tych samych materiałów,formy itd,ale jesli chodzi o drobne naprawy i podzespoły to podejrzewam,ze Janek ma większe doświadczenie niż chlopki na produkcji :) Krzyśku prostuje zeby nie było,ze kogoś wprowadzam w bład. ZAWIASÓW NIE SMARUJEMY SMAREM.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysku...nie przekonałeś mnie. Model praktycznie po każdym locie powinien być sprawdzony, nie mówiąc np. o locie z twardym lądowaniem, gdzie "przegląd" powinien być robiony od razu. I dopiero wtedy powinno się lecieć. I z tym ma się gdzieś jechać?!?! Przecież dokładny przegląd modelu to kilkanaście minut roboty w domu po lataniu lub jeszcze na lotnisku w czasie składania modelu.

 

Jurku, czasem po prostu nie potrzebnie się odzywasz....

Janku, Krzysiu.... proszę o więcej!!!

No dobra...jeździjcie na przeglądy modeli do producentów. Już więcej o tym nie pisze ;D hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysku...nie przekonałeś mnie. Model praktycznie po każdym locie powinien być sprawdzony, ...

No dobra...jeździjcie na przeglądy modeli do producentów. Już więcej o tym nie pisze ;D hehe

 

Nie pisałem, że tego nie robię i to co piszesz jest sprawa naturalną i każdy rozsądny modelarz pewnie tak robi. :D

 

Pod pojęciem „serwisowania”, które może nie jest trafne ale zostało użyte gdzieś wcześniej robię np. takie rzeczy:

 

- sprawdzenie całej struktury modelu oczyszczonego (umytego wcześniej), przegląd całości pod kątem uszkodzeń itp. ewentualne naprawy ( np. stosuje w swoich modela z kadłubami laminatowymi dla ochrony od spodu oklejenie folią samoprzylepną lub pasami taśmy samoprzylepnej miejsca, które jest najbardziej narażone przy lądowaniu. Po kilku miesiącach jest ona już mocno zużyta porysowana zadrapana więc zmieniam ją na nową a przy okazji sprawdzam czy nie ma peknięć),

- otwarcie pokrywek serwomechanizmów, sprawdzenie mocowania serwomechanizmów, sprawdzenie poprawności działania układów sterowania luzy itp.

-demontaż kołpaka, sprawdzenie mocowania silnika czy się śruby nie poluzowały, jak wygląda wręga silnikowa i jej stan mocowania itp.

- sprawdzenie połączeń elektrycznych ewentualne przeczyszczenie preparatem do tego przystosowanym.

 

To tylko kilka przykładów rzeczy, których nie robię po każdym locie a co jakiś czas lub wówczas kiedy wcześniej zauważę problem. Dodatkowo zakres czynności zależy od wielkości i skomplikowania modelu rozpisałem się tylko na przykładzie prostego elektroszybowca. ;)

 

A jak ktoś nie ma ochoty, czasu, umiejętności na takie sprawy może robić to producenta, kolegi, znajomego modelarz innej trzeciej osoby. Zestaw wykonawców można rozszerzyć o dowolną osobę która daje gwarancje tego co ma zrobić. :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu zgadzam się z Toba w pełni,ze to co wymieniłeś jest jak najbardziej zrozumiałe i robić to należy.Ale producent takimi pierdółkami się nie zajmuje,bo przegladać to on może stan techniczny modelu od strony łączeń,spawów,fartuchów itd..Te sprawy które wymieniłeś leżą w kwesti modelarza,więc nie dziwie się ,ze Jurek sie rozbawił
:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mnie rozweselacie, troszkę pojadę zawodowo i wyprostuję temat troszkę na wesoło troszkę na serio.

W modelarstwie rozróżnia się kilka rodzajów przeglądów.

Codzienny- wykonywany 1x dziennie którego zakres obejmuje:

Przegląd wzrokowy zewnętrznej części modelu.

Dotyczy wykrycia podstawowych niesprawności i stanu ukompletowania.

Czasochłonność - w zależności od typu od 5 do 30 minut.

 

Tygodniowy- wykonywany 1 x w tygodniu zwykle w piątek.

Zakres czynności obejmuje czynności wykonywane w przeglądzie codziennym oraz:

- uruchomienie zasilania modelu, sprawdzenie stanu izolacji i połączeń kablowych

- sprawdzenie pracy serwomechanizmów

- sprawdzenie pracy powierzchni sterowych

Czesochłonność - 1 - 3 godzin

 

Miesięczny:

Zakres czynności obejmuje czynności wykonywane w przeglądzie tygodniowym oraz:

- sprawdzenie luzów mechanizmów

- sprawdzenie smarowania

- sprawdzenie mocowania

- pomiar napięcia zasilania połączone z cyklowaniem pakietu

Czasochłonność : do 5 godzin

 

Roczny:

Przegląd roczny wykonuje się w oparciu o wyspecjalizowany zakład, zwykle producenta lub autoryzowany serwis.

Czynności wykonywane podczas przeglądu rocznego obejmuje szereg procedur sprawdzenia przez mechanizmów głównych zgodnie z kartami przeglądów producenta oraz sprawdzenie stanu struktury nośnej płatowca. Zakres przeglądu określony przez producenta uprawnia do użytkowania modelu przed kolejny rok co jest potwierdzane wpisem w dokumentacji modelu.

Czasochłonność: zwykle 12-24 godzin.

 

Serwisowanie:

Czynności wykonywane okresowo połączone z przeglądem mechanizmów modelu oraz wymianą podstawowych materiałów eksploatacyjnych podlegających zużyciu eksploatacyjnemu.

W zakres serwisowania wchodzą czynności wykonywane podczas przeglądu rocznego oraz wymiana materiałów eksploatacyjnych.

Podczas serwisowania uwzględnia się wymianę modułów modelu, nie wymagających remontu zakładowego.

 

Jeszcze Panowie można wykonać:

Modernizację, naprawę, usprawnienie.

 

Aha mamy jeszcze przeglądy modelu:

- przed startowy

- po lądowaniu

- po 10 godzinach lotu (20, 50, 100) tzw, przeglądy oresowe wynikające z czasu nalotu

- po wystąpieniu niesprawności

 

Jak coś to mogę rozszerzyć zakres czynności wykonywanych w ramach każdego z przeglądów.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest taka książka a może raczej książki czyli prawidłowa dokumentacja modelu (mam nadzieję że macie i uzupełniacie wpisy):

"Książka obsług profilaktycznych" zawiera wykaz czynności obsługowo-naprawczych

"Książka ewidencji czasu lotu" zawiera wiadomo co ...

"Wykaz ukompletowania"

"Katalog części zamiennych"

"Książka ewidencji wykonanych czynności obsługowych"

..... :)

 

A właśnie w modelach produkowanych po 2012 dokumentacja dostarczana jest w wersji elektronicznej.

Książka serwisowa prowadzona jest online, identyfikacja po Vinie modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qfa, wiedziałem, ze te paczki z modelami jakieś takie zbyt lekkie.

Może wiecie gdzie mogę uzupełnić te braki? Najchętniej kupie takie juz uzupelnione do ... chociiaż jesieni.

 

PS Przy takiej ilości papierkologi kiedy WY macie czas polatać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAPRAWA=przeglad serwisowy poczytaj ...W 3CITY Marek na zbiorniku utopił RESPEKTA=napisał " WODOWANIE."..jak kochaja się dwa chłopy pisze sie "TAK INACEJ" .jak zabierasz się do laski tez jest GRA WSTĘPNA.. ja dziadek musze Cię jednak pouczyć tak byś chciał od razu "kawę na ławę"....hi...hi.. miales podać nr.tel.!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Przemku...Twój sword spisuje sie znakomicie . Wymieniłem jedynie pakiet na taki jak był od Ciebie w zakupie. Mimo .że to konstrukcja modelu z przed 15 lat lata jak "MAJZEL"...Dzisiaj malowalem kadłub- wyprawki.Silnik mega ma kopa nieziemskiego ale sword lata najczesciej na zboczu zapala przy 7-10 m/sek. Widziałes na pewno latanie na Lubstowie tam model w całej krasie. Będę naprawiał drobne uszkodzenia krawedzi natarcia -POZDRAWIAM janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.