Pioterek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Ja w moim Mustangu zrobiłem lotki osobno i mogę teraz zmieniać profil skrzydła przy pomocy miksera (obie lotki lekko do góry lub lekko na dół). To taki uproszczony efekt skręconego na końcu skrzydła.
Pioterek Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Załączam film z nauki latania w systemie Trener-Uczeń na aparaturze Futaba T14SG i T6EX 2.4GHz Fasst połaczonych przy pomocy "kabla radiowego" Futaba WTR-7. Nastawy modelu mogą być pobierane z nadajnika Trenera lub nadajnika Ucznia. W tym systemie osoba ucząca się opanowała samodzielne latanie w ciągu 3 dni. http://youtu.be/2iNpn234SPI
Johny88 Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 Mam pytanie ,o telemetrie w 14sg. Mianowicie żecz jest mega dziwna i nie wiem o co chodzi bo gdy mam odbiornik w moim fw 190 to mam pokazane w nadajniku napięcie w pakiecie do odbiornika (2x life) A jeżeli przełoże odbiornik do mustanga to nie pokazuje. Pytanie brzmi jak to uaktywnić, trochę nad tym siedziałem i nie mam zielonego pojęcia. A no i oczywiśćie każdy z modeli jest zapisany w pamięci nadajnika (2 różne programy) Pozdrawiam!
Dariusz Dudzik Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Mam pytanie ,o telemetrie w 14sg. Mianowicie żecz jest mega dziwna i nie wiem o co chodzi bo gdy mam odbiornik w moim fw 190 to mam pokazane w nadajniku napięcie w pakiecie do odbiornika (2x life) A jeżeli przełoże odbiornik do mustanga to nie pokazuje. Pytanie brzmi jak to uaktywnić, trochę nad tym siedziałem i nie mam zielonego pojęcia. A no i oczywiśćie każdy z modeli jest zapisany w pamięci nadajnika (2 różne programy) Pozdrawiam! Witam sprawdź czy w menu System na konkretnym modelu masz id odbiornika. Jeżeli niema tam numeru id odbiornika to włącz nadajnik ,wejdź do menu System najedź kursorem na "link'' naciśni przycisk RTN i włącz odbiornik oczywiście w tym modelu co nie działa telemetria.
Pioterek Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Ciekawostka Próbowałem dzisiaj założyć drugi model (o innej nazwie np. nr2 ) na tym samym odbiorniku telemetrycznym R7008SB - chcę najpierw wypróbować nowe radio na prostym i tanim modelu. Model nr 2 udało się w pełni zdefiniować ale nie było telemetrii (brak potwierdzenia i transmissii od odbiornika do nadajnika). Jakby zdefinowanie odbiornika przypisywało jego unikatowy mumer tylko do jednego modelu nr 1 w nadajniku. Obszedłem ten problem kopiując model nr 1 z działającą telemetrią na kartę SD a w nadajniku resetując ustawinia tego modelu 1 i zmieniając jego nazwę na model nr2 . Następnie skopiowałem z karty powtórnie model nr 1 z jego pierwotnymi ustawieniami i są teraz dwa różne modele na tym samym zdefiniowanym odbiorniku z działającą telemetrią. Miałem ten sam problem. Najlepiej założyć drugi model na już istniejącym i potem sobie poustawiać co trzeba.
HANS Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 update.. 1,51 http://www2.ripmax.net/Futaba_Upgrade.aspx?UGID=T14SG
Johny88 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Jak się wgrywa nowy update ? Jak któryś z posiadaczy t14sg wgra nowy update niech opisze jak to robic.. PZDR
Pioterek Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Opublikowano 4 Lipca 2013 Według powiedzenia że często "lepsze jest wrogiem dobrego" nie będę śpieszył się z nowym software. Z tego co wiem update robi się poprzez kartę SD. Najlepiej skopiować przed tą operacją wszystkie modele na SD i założyć sobie nową kartę sformatowaną na którą ściąga się ugrate. Wszystko masz w manualu. http://www2.ripmax.n...aspx?UGID=T14SG
Pioterek Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2013 T14 SG po 8 miesiącach eksploatacji. Ani się obejrzałem jak strzeliło 8 miesięcy. W tym roku eksploatowałem nadajnik wyjątkowo intensywnie głownie na 14 kanałowym i 7 kanałowych odbiornikach FASST. Nie mam w zasadzie żadnych zastrzeżeń jeżeli chodzi o funkcjonowanie sprzętu jako całości. Jest ok. Co mnie jednak denerwuje to dotykowe kółko wyboru menu. W zamyśle producenta bardzo fajna rzecz, wszystko zintegrowane w jednym dotykowym panelu i przez to nadajnik wygląda elegancko. Jednak podczas używania jest często denerwujące. Domyślam się, że jest to zespół przycisków pojemnościowych (reagujących na zmianę pojemności ew.oporności przy dotknięciu palcem) i rzecz w tym, że jest nieprecyzyjny (albo za łatwo albo za leniwie reaguje na polecenia, czasami trzeba dotykać kilka razy to samo pole aby wywołać zamierzony efekt. To jest element do dopracowania myślę że softwerowo. Ostatnio oglądałem nadajnik JR, tam sama precyzja wyboru menu jest bezbłędna choć rozwiązana tradycyjnie na klikierze.
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Fakt, w 8FG też było to upierdliwe. Teraz mam 12FG i całe szczęście że jest kółko/klikacz. Najlepiej jednak wspominam 10CP, wyświetlacz miała rewelacyjny,
wdanilowicz Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Jestem nowym użytkownikiem aparatury Futaba T14 SG. Chciałem uruchomić podstawową telemetrie t.j napięcie odbiornika i napięcie Rx-BATT Zgodnie z instrukcją w nadajniku zmieniłem ustawienie z 14CH na 12CH strona 92 ang. "Only receiver voltage and EXT voltage can be uset in FASSTTest12ch mode". Po zmianach ustawienia tracę łączność z odbiornikiem (R7008SB) użycie (LINK) nie pomaga. Proszę o pomoc co robię źle. Wersja oprogramowania 1.4. pozdrawiam Włodek D
Pioterek Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Jestem nowym użytkownikiem aparatury Futaba T14 SG. Chciałem uruchomić podstawową telemetrie t.j napięcie odbiornika i napięcie Rx-BATT Zgodnie z instrukcją w nadajniku zmieniłem ustawienie z 14CH na 12CH strona 92 ang. "Only receiver voltage and EXT voltage can be uset in FASSTTest12ch mode". Po zmianach ustawienia tracę łączność z odbiornikiem (R7008SB) użycie (LINK) nie pomaga. Proszę o pomoc co robię źle. Wersja oprogramowania 1.4. pozdrawiam Włodek D A po co zmieniałeś ustawienia odbiornika ? Ma być wybrany odbiornik FassTest-14 kan Single G. Potem trzeba odbiornik zbindować z nadajnikiem i zlinkować telemetrię przy włączonym odbiorniku. Strona 92 instrukcji mówi o ustawianiu progów i alarmów napięcia odbiornika.
wdanilowicz Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 A po co zmieniałeś ustawienia odbiornika ? Ma być wybrany odbiornik FassTest-14 kan Single G. Potem trzeba odbiornik zbindować z nadajnikiem i zlinkować telemetrię przy włączonym odbiorniku. Strona 92 instrukcji mówi o ustawianiu progów i alarmów napięcia odbiornika. Dziękuje Poradziłem sobie z problemem, telemetria działa tylko z modelem (new1 np).
Johny88 Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Witam mam problem z ustawieniem mixerów , chcę aby w moim b-25 gdy wypuszczam klapy ster wysokości kierował samolot na dół (b-25 strasznie puchnie) a lądowanie z oddanym drązkiem wys. to najgorsze co może być. Wszystko ładnie mam już ustawione ale problemem jest to, że działa co drugi raz ( co drugie pstryknięcie przełącznikiem SE od klap). Jest to przęłącznik dwu- pozycyjny i teraz działa to tak ( maksymalnie spuszczam na dół i wysokość schodzi razem , cofam i wysokość się cofa) jeżeli robie to drugi raz to nie działa, dopiero kolejno za 3 razem. O co chodzi ?? Proszę o pomoc
Pioterek Opublikowano 25 Października 2013 Autor Opublikowano 25 Października 2013 Witam Ja do opuszczania klap używam nie przełącznika, a SL. Ma to taką zaletę, że można wtedy klapy wychylić dowolnie. SL sygnalizuje dźwiękiem 50% swojego wychylenia więc mam i pół-klapy od razu. W dodatku gdy jest silny wiatr czołowy nie trzeba wychylać klap do końca ląduje się na pół-klapach. SL jest także sprzężony osobnym mikserem z SW. Wybrałem tu sobie krzywą wielopunktową którą dobrałem doświadczalnie. To działa bez zarzutu. Moja technika lądowania na klapach wygląda następująco: Decyzja o lądowaniu - podwozie wypuszczone, klapy na połowę, model rozpoczyna hamowanie Model na początku ścieżki schodzenia i ustabilizowany kierunek schodzenia - klapy na pełne wychylenie
Johny88 Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł ?
Pioterek Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 Ukazał się nowy soft do radia 3.0. Zmiany dotyczą głównie telemetrii: pojawiły się alarmy w j.angielskim i możliwość odczytu logów telemetrycznych na PC zapisywanych na karcie w nadajniku w wybieranym interwałem czasowym. Wszystkie softy są dostępne i darmowe i można je sobie uaktualniać samemu w prosty sposób.
Apathor Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Podpinam sie do watku, zeby wiedza o T14SG sie nie rozlazila po katach. Poniewaz instrukcja Futaby nie jest zbyt przyjazna, zachowam dla potomnosci przepis na zaprogramowanie klap. Moze sie komu przyda. Przepis jest spisany z mojego modelu, mozna sobie potem dopasowac do wlasnych ulubien. Najlepiej zrobic sobie nowy model w aparaturze i tam potrenowac, zeby nie psuc tego co juz mamy. Model: Dwie klapy sterowane przez 2 serwa na osobnych kanalach. W aparaturze domyslne nastawy kanalow dla sterow. Cel do uzyskania: Klapy na 3 pozycjach z kompensacja steru wysokosci. Ruch klap spowolniony. *** Ustawienia modelu: LNK -> MODEL TYPE: Type: AIRPLANE Wing: NORMAL 2AIL+2FLP Tail: AILEVATOR (lub NORMAL zaleznie od ilosci serw na sterze wysokosci) *** punkt centralny serw klap wyzerowany LNK -> SUB-TRIM: FLAP: +0 FLP2: +0 *** przelacznik uzywany do sterowania klapami to trojpozycyjny SG (domyslnie jest LD) LNK -> FUNCTION FLAP: SG *** menu regulacji gornego i dolnego polozenia klap MDL -> FLAP SET. UP: gorna pozycja klapy (jedna pozycja przelacznika SG) DOWN: dolna pozycja klapy (dwie pozycje przelacznika SG) OFFSET: kompensacja roznicy dlugosci dzwigni klap !!! Uwaga. UP i DOWN mozna odwrocic poprzez REVERS na serwach klap (LNK -> REVERSE), ja aurat tak mam. *** menu regulacji SRODKOWEGO polozenia klap MDL ->DUAL RATE FLAP NT: -10 (TU dopasowujemy srodkowa pozycje klap, ktora bedzie uzyta przy srodkowym ustawieniu przelacznika SG) *** Spowolnienie dla ruchu klap LNK -> SRVO SPEED FLAP: 20 FLP2: 20 *** Kompensacja steru wysokosci dla trzech pozycji klap MDL -> CMBFLP-ELE ELE: RATE1 -22% RATE2 -10% RATE3 +0% ELE2: j.w. ACT: ON MODE: B uwaga. Mode A to klapy dwu-pozycyjne. Mode B to klapy troj-pozycyjne. U mnie jest B przestawiane troj-pozycjynym przelacznikem SG Oczekiwany rezultat mozna zaprogramowac na inne sposoby ale ten wydaje sie dosc prosty. Jedyne, czego nie udalo mi sie osiagnac to spowolnienia (lub tez zwloki czasowej) kompensowanego steru wysokosci. Na szczescie u mnie sa to wartosci niewielkie i stopniowe wlaczanie klap nie powoduje drastycznego wachniecia modelu. Oczywiscie, jak ktos zna metody ulepszenia 'mojej' konfiguracji to prosze sie nie krepowac. Uwaga. Dobor kompensacji steru wysokosci nalezy dopasowac sobie indywidualnie w zaleznosci od zachowania sie modelu. Modele z klapami klasycznymi (jak np. Mustang i Thunderbolt) po wystawieniu klap zadzieraja do gory. Modele z klapami krokodylkowymi (jak np. Spitfire) raczej ida w dol. Proces doboru kompensacji zaczynamy wykonujac testy z ustawieniami na 0%. Potem delikatnie zwiekszamy, obserwacja w locie, ladowanie, korekta, obserwacja w locie.... itd... az do uzyskania lotu poziomego we wszystkich polozeniach klap. Uwaga2. Opcja CMBFLP-ELE moze miec odwrocone dzialanie RATEow, w zaleznosci od reversow na serwach. czyli w moim przykladzie: ELE: RATE1 +0% RATE2 -10% RATE3 -22%.
Rekomendowane odpowiedzi