modelmaniak Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Chciałbym popełnić desperacki krok i kupić chiński silnik 4 suwowy... Wybór padł na Magnum XL-61RFS... O jego wyborze zadecydowała jego niska waga i małe gabaryty... Niestety nie mogę znaleźć w sieci zbyt wiele informacji na jego temat. Dlatego proszę o Wasze opinie na jego temat... Chciałbym zastosować ten silnik do napędu Madmana o rozp.1400mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Myśle że bez obaw możesz kupować - silniki sprawdzone ... Tego Madmana to on ... fiu fiu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Nie masz sie co zastanawiac Przemku, bo ten mój 8,5 chodzi super, zapala od pierwszego kopa i idąc za Twoją radą /po naszej rozm.tel./ też bym go wziął do Bristola. Wytarguj dobrą cenę i zamawiaj od razu 2 szt. No bo przecież coś do niego włożyć muszę, a niekoniecznie musi to być też taka sama jednostka 8,5 cm...Skoro jeszcze na dodatek gabaryty te same...Deczko więcej "pary" nie zaszkodzi. Tylko aby ta cena nie powalała...Wicie - rozumicie. Ale jako "stary Żyd" mam nadzieję, że przekonasz sprzedawcę , szczególnie, że bedzie to zakup "hurtowy" Na tym Allegro można trafić nówki za dobrą cenę, ale to trzeba cierpliwości i targowania się. Do wiosny daleko i mi się nie śpieszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Chciałbym popełnić desperacki krok i kupić chiński silnik 4 suwowy... Sądząc po Twoich wypowiedziach dotyczących silników spalinowych, oraz wogóle towarów od skośnookich przyjaciół, musisz być naprawdę w wielkiej desperacji Osobiście jestem zadowolony z 4takta Magnum. Co prawda jest to inny model i w dodatku mój jedyny taki silnik - nie mam więc żadnego porównania, zwłaszcza do YS czy Saito poniżej których w normalnej niedesperackiej sytuacji pewnie nie schodzisz :wink: Identyczny XL91FSR ma Tomek, a mój jest wypożyczony do Arturowego Sharka, może oni coś jeszcze dopowiedzą od siebie. Mam nadzieję, że Tobie też trafi się udany. PS Wybacz małą złośliwość, ale coś mi tak świtało w pamięci z tymi 4 taktami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Wybacz małą złośliwość, ale coś mi tak świtało w pamięci z tymi 4 taktami Haha!!! YS'a to ja nigdy nie miałem.... A Saito 150 faktycznie eksploatuje z powodzeniem... W normalnej sytuacji kupiłbym OS'a 70FS... Niestety... stwierdziłem że mojego madmana bede napędzał 4 taktem... i pojawiły sie problemy. Chodzi głównie o gabaryty i masę dostepnych silników 4 suwowych które mógłbym zastosować do w.w modelu... Istnieją tylko 2 możliwości: 1.OS MAX 70 FL masa ok. 450g 1.1kW 2.Magnum XL-61RFS ok 430g 1 kW Saito przestało mi się podobać z powodu technologii AAC- moim zdaniem gorsze od ABC i od Ring'a. AAC jest tylko lżejsze od innych rozwiązań... OS MAX 70FL jest to moim zdaniem odpowiednikiem jakościowym OS'a serii LA... Dlatego odpada... Faktycznie moje zdanie na temat chińszczyzny jest bardzo negatywne... Jednak nie istnieją na rynku konkurencyjne motorki o podobnych parametrach do Magnum XL-61RFS jak wspominałem chodzi o gabaryty. Z tego faktu wynika moja desperacja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Jak wczoraj rozmawialismy z Magnum FS 52 AR jestem zadowolony,zapala od pierwszego kopa, chodzi super. Na Alegro kupiłem dwie nówki po 450 zł + 13 zł przesyłka. Oto parametry Magnum XL - 61 RFS Tłok z piersćieniem Zakres obrotów 2100-10400 Docieranie nie mniej niz 20% olejuz domieszką rycyny do 10% nitra Waga 445 g z tłumnikiem Swieca OS Max typ ,,F" Moc 0,83 kW Pozdrawiam,Henryk S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 YS'a to ja nigdy nie miałem.... a chcesz mieć ?? bo mam jednego na handelek A co do magnuma to sądze że lekko przymały może być do madmana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 YS'a to ja nigdy nie miałem.... a chcesz mieć ?? bo mam jednego na handelek Co to za silnik i dlaczego taki drogi? :wink: A co do magnuma to sądze że lekko przymały może być do madmana Mój madman ma ok 1380mm rozpietości...i jest proporcjonalnie zmniejszony... Pierwotnie miał tam siedzieć ST45... ale się sprzedał... Jężeli OS 70FL "targa" 1,5 metrowego madmana to magnum 61RFS poradzić sobie powinno z jego mniejszą wersją...bez "czkawki"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Ale moc tego FS 70 to podałeś Przemku chyba z ulańską fantazją , bo 1,9 KM to nawet moja 15-tka nie wyciągnie. Pomyliłeś oznaczenia kW to nie to samo co KM :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Pomyliłeś oznaczenia kW to nie to samo co KM :wink: Masz rację Irku.... To przez pośpiech... Oczywiście chodziło o KM... 1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 0,9863 HP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 znalazłem troche opini na rc universe: Magnum XL-61 RFS very nice. this motor has been is my sig senior for 2 years and is absolutly great ! purrs like a pussycat and a ho-lot more ! Great engine. I have about 6 gallons thru my 61-rfs and it just keeps getting better. I was disappointed at first with the power and RPM but soon discovered the timing was off from the factory (no one is perfect). Now the engine turns a 13-4W APC at 10K before a couple clicks rich for flight, I can get a reliable 2100-RPM idle and it always starts and runs without any problems. I am Very happy with this engine and would recommend it to anyone who is looking for a good 4-stroke at a great price. ONe great .61 Four Stroke. Love it! Great value for $$$. Not as powerfull as a Saito .72, but has plenty of power to hover my 4lb 5oz sledge w/ a 13x4 APC. Tutaj to chyba gościa ponisło.... Sweet little engine. I purchased this engine used, but the previous owner had only broken it in on a test stand. I put the engine in a GP .40 sized Cub and the engine is a perfect match. I achieved a perfect, consistent idle at 1800 RPM and max RPM at 9000, with a MA 13X6 prop. Can achieve scale flight at 1/4 to 1/3 throttle and still has plenty power to get you out of a jam, although not unlimited power. Superb engine for the money! Dlatego decyduje się na tę chińszczyznę... Może też będę mógł napisać takie pochlebne opinie o swoim motorku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Chyba faktycznie deczko przesadził w tym ostatnim cytacie, ale faktem jest , że mój 8,5 chodzi bez zarzutu i porównując wizualnie z OS-em niewiele jakością wykonania od niego odbiega. Kupuj śmiało Przemku i myślę, że będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 ostatnio kupiłem MAGNUMA 70 4 takta, śmiało możesz się za te silniki brać Przemku, a co do jego oblotu to napiszę w spalinkach w modelu ULTIMATE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 ostatnio kupiłem MAGNUMA 70 Dlaczego Piotrze nie kupiłeś 91? Przecież oba silniki mają te same gabaryty i masę... A trochę więcej mocy nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 do tego modelu wystarczy mi 70-tka, a kto wie??? może w przyszłości kupię 90-tkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gfilipek Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 modelmaniak: Czy ostatecznie zakupiłeś tego Magnuma 61RFS ? Byłbym zainteresowany jego osiągami, a dokładniej ciągiem statycznym. Z arkusza mi wychodzi w w granicach 2.4kg przy śmigle 12x7... Mógłbyś skorygować ? (Silnik będzie używany w Extrze 330L 1.43 m Producent zaleca 4T 52-63...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Przemo do czegoś innego sie przymierza. Pooglądaj dokładnie wcześniejsze wpisy tego Pana /z przed 2-3 dni.../to zobaczysz , co kombinuje ten "cfaniaczek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gfilipek Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Przemo do czegoś innego sie przymierza. Pooglądaj dokładnie wcześniejsze wpisy tego Pana /z przed 2-3 dni.../to zobaczysz , co kombinuje ten "cfaniaczek" Saito ? No szkoda... teraz się nie dowiem jak ten silnik działa. Najczęściej piszą o .91 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 nie dawno kolega kupił 4taktowego magnuma i jest zadowolony ze spokojem można kupic taki silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.