robertus Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Trzymając się swojego postanowienia, że Piper ma wyjść ładny, zdarłem taśmę A co do profilu kfm, z racji tego że są ferie i jest dużo czasu, zrobię takie gołąbki http://www.rcclub.pl...st-profili-kfm/ Przekonam się w skali mini, jak zrobić np. kfm 3, bo nie chcę później skopać kolejnego skrzydła... A jeśli zrobie profil kfm 3, to rowki depronu muszą być wzdłuż skrzydła ? Wg mnie jest to całkowicie obojętne.Skrzydła KFm3 nie da się " skopać". Zobacz jak ja zrobiłem skrzydło kfm3 w Wing Dragonie, dojdziesz po linku w podpisie. To tylko trzy płyty pianki jedna na drugiej. Możesz zrobić rowkami w poprzek w zdłuż, na zewnąt lub do środka. Obejrzyj tez to
Krzysiek899 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Czy dobrze widzę, czy na tym filmie ten gość ma nóż, który tnie pod kątem?
macowca Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ok, jak przejrzałem relację z wind dragona, to wszystko stało się jaśniejsze Więc wiem, jak zrobić skrzydło. No, ale gołąbki zrobię i tak. edit: Mam jeszcze jedno pytanie Jak jest skrzydło to drugi stopień(czerwony) też ma być z pianki 5mm czy z 3mm ? Bo pierwszy stopień jak i skrzydło będzie z 5mm
RobUK Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Hej, Piper to jeden z moich ulubionych samolotów. Czy mogłbyś podesłać jakieś plany ? Mam właśnie w planie budowę kolejnego/nowego samolotu I ten by się doskonale wpasował w ten plan
macowca Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2013 Dołączam plany w pdf. Tutaj link do relacji budowy z rcgroups. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=291173&page=69 I link do budowy z pfmrc http://pfmrc.eu/index.php?/topic/20958-piper-l-4-grasshopper-depron-116cm/ j3cubrev4-1.0.pdf
sławek Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Co do grubości pianki na stopnie-przelicz jaka wysokość by miał profil twojego skrzydła przy grubości około 12% (do wolnego lotu nie mniej) będziesz wiedział jakiej grubości dać panele. Nie zawijaj krawędzi natarcia tylko oszlifuj ją po sklejeniu skrzydeł . Grzbiet kadłuba pod skrzydło odetnij na płasko pod kątem +3` względem statecznika poziomego. Wzmocnij go od środka by skrzydła i kołki na gumę miały dobre oparcie najlepiej płaską listewką -lepiej sie będzie trzymać pianki . W prostych górnopłatach robiłem tak jak na rysunku poniżej ,zamiast wymyślnych wreg -listewki nastawione na "czołowe zderzenie" a przy okazji było do czego przyczepić skrzydło i podwozie...
macowca Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 No więc, będzie jakaś różnica, jak nakleję taśmę na krawędź natarcia i wygnę to skrzydło, żeby zrobić pierwszy schodek, czy wytnę skrzydło, nakleję schodek i zeszlifuję na krawędzi ? I jeszcze, sławek mógłbyś bardziej wytłumaczyć te słowa: "Co do grubości pianki na stopnie-przelicz jaka wysokość by miał profil twojego skrzydła przy grubości około 12% (do wolnego lotu nie mniej) będziesz wiedział jakiej grubości dać panele." Wiem, wiem, pewnie jest banalne wyjaśnienie, ale po prostu nie rozumiem... i tak w ogóle dzięki, że chcecie pomóc, chociaż pewnie macie świadomość, że i tak skopie ten model
sławek Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Wyjaśnienie mojego wywodu jest proste ale może namotałem Przykładowo -jeśli skrzydło ma 10cm szerokości (od natarcia do spływu) to wysokość przecietna profilu lotniczego przy grubości 12% wynosiła by 12mm -czyli zrobić można taki płat z płyty 6mm+3mm+3mm =12mm (lub 3mm+6+3)
macowca Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 Wyszło mi 16,8mm. Mam tylko depron 5mm i 3mm więc mogę użyć 5+5+5, zgadza się ? Może jeszcze być 5+5+5+3, to pierwszy stopień byłby z 5+3, a drugi z 5 Przepraszam, że tak pytam, ale kfm to dla mnie nowość
sławek Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Nie jestem specem KFM ale myślę że wystarczy 5+5+5 ,nie warto doklejać dodatkowych płyt -mniejszy zysk od wagi. W drugim stopniu możesz schować dzwigar-jakiś węgielek lub listewka ...widzę że wstawiasz spory pakiecik wiec wzmocnienie wręcz wymagane. Jeśli już jako tako latasz skrzydła dałbym bez wzniosu (jeśli lotki będą) -dżwigar wtedy będzie nie dzielony-mocniejszy. Co do wyginania krawędzi natarcia -nie koniecznie może wyjść prosto i bez "fal" bezpieczniej skleić i oszlifować.
przemo Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Zrób 5+5+5 ... powinno wystarczyć kolega Sławek mnie ubiegł
macowca Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 Ok, to zabieram się do pracy A jeśli chodzi o latanie, to można powiedzieć, że latam jako tako(no może trochę mniej). Skrzydło zrobię z lotkami.
macowca Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 Przymiarki na sucho EDIT: Cięciwa skrzydła ma 14cm, pierwszy stopień szerokość 7cm(od natarcia do spływu), a drugi stopień 5cm
macowca Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 No więc prawie całe skrzydło ukończone. Zostało przykleić jeszcze jeden stopień o obkleić taśmą dół skrzydła. Mam jedno pytanie, a mianowicie przy 3-cim stopniu zrobiła się taka brzydka przestrzeń(widać na zdjęciu). Zostawić jak jest? Czy to może na właściwości lotne coś wpłynie?
sławek Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Trzeci stopień gdyby został przyklejony wpierw do drugiego (czyli wpierw spływ 3 stopnia) a na końcu po wyschnięciu na krawędzi natarcia -nie powstała by ta szpara tylko ładny łuk przybliżający profil do standardowego . Ale na lot nie będzie to miało zauważalnego wpływu pod warunkiem że druga połówka będzie wykonana IDENTYCZNIE!! Jeśli wykonujesz skrzydła bez wzniosu szkoda że nie zrobiłeś ich jako jeden element-słabym punktem w takim układzie jest niepotrzebne dzielenie skrzydła na połówki. Nie wiem ,może jestem przewrażliwiony ale stopnie skrzydeł wyglądają na wpierw oklejone a potem sklejone ze sobą -mam nadzieje że tak nie zrobiłeś i to wygląda na powód "powstania szpary"
robertus Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Niepotrzebnie oklejałeś. Skrzydło kfm3 jest wystarczająco sztywne, a folia doadaje niepotrzebnej wagi. Złota zasada mówi: "im lżejszy samolot, tym wolniej lata". Dałeś jakieś wzmocnienie, listewka, rurka węglowa?
sławek Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Czemu nie-oklejac jak najbardziej taśma klejaca wzmocni i a przy okazji zastąpi farbę nie dodając zauważalnie wagi -ale po sklejeniu a wzmocnienie chyba dał bo widzę jak by listewkę drewnianą na fotce"pod pachą" Jak pamiętasz Robert oklejonego mam folia oracover Savoye Marchetti a to cięższa folia od taśmy klejącej.
macowca Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 Dałem jedną listewkę przec całą długość skrzydła. A skrzydło wolałem obkleić, żeby było jeszcze sztywniejsze. A zresztą chciałem, żeby jakoś to wyglądało...
robertus Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Tak, myślałem, jest spoko. Ile wynosi wymiar X u Ciebie?
Rekomendowane odpowiedzi