macowca Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Opublikowano 4 Lutego 2013 Przykleiłem trzeci stopień. Zanim będe obklejał dół skrzydła, chciałem zrobić krawędź natarcia. I nie wiem, czy oszlifować tylko od góry, czy od dołu też?
robertus Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Odcinasz i szlifujesz, tak aby trochę przypominało prawdziwy profil. Aby było ładne zaokrąglenie na natarciu.
przemo Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Oszlifuj i dół i górę Tu masz zdjęcie rodziny profili Kfm, które już pewnie widziałeś i na zdjęciu widać że Twój profil jest zaokrąglony od góry i dołu jak w zasadzie każdy profil P.S. no a tym razem Robert mnie uprzedził Pozdrawiam
macowca Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Opublikowano 4 Lutego 2013 Tylko 363 strony No nic, wujek google mi pomoże.
sławek Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Zetnij pod kątem około 45`górną krawędź (warstwę) i oszlifuj tak przygotowane natarcie z dołu i góry -to TYLKO profil KFM nie przesadzajmy z odwzorowaniem profilu lotniczego. Znowu się mści zbyt wczesne oklejenie taśmą-poszarpiesz ją
macowca Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Opublikowano 4 Lutego 2013 Taśmy udało mi się nie poszarpać Zresztą wolę obkleić taśmą części niż gotowy model. Naprzykład teraz obklejam kadłub od nowa i mam ochotę rozwalić go o ścianę... Nienawidzę obklejać taśmą sklejonego modelu Jutro obklejam taśmą dół skrzydła... Zapytam się na zapas. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak połączyć lotki z jednym serwem na środku skrzydła? Chciałem zastosować pomysł robertusa Jednak ktoś ma może jakiś inny sposób:)
macowca Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Opublikowano 4 Lutego 2013 No właśnie ten patent się nie sprawdził(w poprzedniej wersji piperka i skrzydła). Ile się nawnerwiałem, bo lotka wychylała się tylko do góry, a na dół już nie
Wojtek Sz Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 ......................... Ile się nawnerwiałem, bo lotka wychylała się tylko do góry, a na dół już nie Dźwignie lotek wklejone miałeś zbyt daleko od osi obrotu lotek. Otwory w dźwigniach, w które wchodzą popychacze, powinny się pokrywać z osiami zawiasów. Inaczej zakres wychylenia lotek może być zbyt mały i różny w górę i w dół.
sławek Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Gdyby lotki były dłuższe (aż do kadłuba) sposób taki jak Roberta był by wskazany , w twoim przypadku radzę dwa np 5g serwa na kablu Y czyli wersja z dwoma serwami ze szkicu Wojtka.Kable schowasz za jednym ze stopni . Inne rozwiązania np druciane przedłużenia w osi itp zmniejsza efektywność lotek - to zbyt elastyczny napęd i zbędna waga .
macowca Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 No chyba zdecyduję się na te 2 serwa. Miałem zamiar zastosować to mocowanie serwa http://www.sgm.siedl...orady&Itemid=57 Wagi to dużo nie doda, zresztą przed chwilą ważyłem i obklejone skrzydło waży 54g Właśnie sprzedaję esky et6i, poczym kupuję turnigy 9xr . Więc akurat powinienem skończyć piperka, a jak dobrze pójdzie to po miesiącu- dwóch przyjdzie nadajnik i będzie oblot
robertus Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Wystarczy przykleić na piankową taśmę dwustronną.
macowca Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Opublikowano 6 Lutego 2013 W sumie racja, nie pomyślałem Dzisiaj biorę się za obklejanie kadłuba...
macowca Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 Jak na razie tyle. Skończony stat. pionowy i poziomy oraz sw i sk. Na zdjęciu są jeszcze zadziory z taśmy, albo akutalnie są usunięte. Dalej utrzymuję swoje zdanie: nie nawidzę obklejać sklejonego samolotu...
macowca Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Opublikowano 13 Lutego 2013 Prace powoli dobiegają końca Maskę silnika miałem zamiar zrobić jeszcze w tym tygodniu. Wręgę silnikową muszę przeszlifować papierem ściernym ponieważ zostały ślady bo kleju. Oklejony model ze skrzydlem i dwoma serwami 9g waży 130g. Nie wiem czy to dużo czy mało. Przewidywana waga końcowa to około 400g. A co do zastrzałów. Robić czy nie, byłoby to już bardziej dla wyglądu, a szczerze dużo by nie pomogły. Co do oblotu to muszę czekać. dzisiaj sprzedałem eskyja, i zaniedługo zamawiam turnigy 9xr
sławek Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Zastrzałów nie rób , tylko będą przeszkadzać w montażu i w awaryjnym odczepianiu się skrzydeł przy przyglebieniu Pokrycie góry ogona-(się czepiam) znowu element pokryty oddzielnie taśma a nie razem z całością. Zaklej to przynajmniej wąskim paskiem taśmy (miejsce łączenia) Bartek ma odrobinę racji co do lotek -możesz je albo wydłużyć w stronę kadłuba lub zrób je szersze , ale to górnopłat i może przynajmniej do korekcji lotu wystarczy ,możesz zaryzykować i sprawdzić to na oblocie lub powiekszyć je teraz. Statecznik poziomy na moje oko jest na złym kącie –powinien być zaklinowany względem skrzydła na ujemnym kącie tak do -3` a wygląda jak by był na dodatnim , jego pozycji już nie zmienisz ale sprawdź kąty i czy nie da się podciąć kadłuba lub coś podłożyć pod skrzydłem (pod natarciem) by uzyskać takie kąty. Nie widzę czy wzmocniłeś środek skrzydeł by guma je mocujące ich nie pocięła ,zwłaszcza natarcie i spływ (mam nadzieje że nie te gumy ze zdjęcia będą używane do lotu Dodam jeszcze sugestie że przy montażu skrzydeł na gumę linia kadłuba za skrzydłem nie powinna mieć uskoku -skrzydło przy uderzeniu w ziemie odchyla sie do tyłu i zgniecie sobie krawędź spływu i karczek ten o którym kryciu pisałem na wstępie. Skróć kołki do montażu gumy –nie dość że kiepsko wygląda z takimi „wąsami” to jeszcze takie długie i cienkie łatwo połamać .
macowca Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Opublikowano 16 Lutego 2013 Się czepiasz a ja odpowiem 1.Pokrycie góry ogona. Nie obkleiłem w całości ponieważ wtedy byłoby mi ciężko włożyć popychacze(nie włożyłem ich bo nie mam, czekam na pręty węglowe). I tak, górne poszycie będzie na końcu przyklejone do kadłuba. 2. Co do lotek. Wydaje mi się, że będą dobre. Przy Piperku v1 robiłem skrzydło z lotkami do samego kadłuba. Wychylenia były małe, a mimo to Piper i tak za szybko skręcał, po prostu za dużo na moje umiejętności 3. Kąt zaklinowania skrzydła wyszedł mi tak +2* 4. Skrzydła czymś wzmocnię, żeby gumki go nie niszczyły. 5. Kołki dam większe, te są tylko tak orientacyjnie włożone. W środku kadłuba dałem wzmocnienie żeby kołki nie niszczyły kadłuba. I to by było na tyle. Oblot prawdopodobnie za miesiąc, jak kupię T 9xr.
robertus Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 4. Skrzydła czymś wzmocnię, żeby gumki go nie niszczyły. Naklej pasek plastiku z teczki (ofertówki) na dokumenty
Rekomendowane odpowiedzi