Jump to content

domowe sposoby na hamulce aero


Pablo_433

Recommended Posts

Witaj hamulce ale jakie ? Prosze doprecyzuj . (Plytowe w ksztalcie litery T czy dzwigniowe podnoszone z gornej krawedzi profilu a moze klapa z przedluzona krawedzia .) Kazde troszke inaczej sie buduje inne sily dzialaja za 1h wstawie pare fotek do zobrazowania ewentualnie polecam Scale model gliders . Wiele interesujacych rozwiazan zamieszczono w tej publikacji.

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego sadzisz ze działanie hamulca na dolnej powierzchni jest niewielkie? Przeciez tez zaburza przepływ powietrza. Chodzi tylko o to ze górną powierzchnię powietrze opływa szybciej i dlatego jest skuteczniejszy?

Link to comment
Share on other sites

Nie tylko Grunau. Minimoa też

post-880-0-11511600-1358076549_thumb.jpg

post-880-0-90467100-1358076541_thumb.jpg

Przymierzam się do zamontowania ich w swojej Minimoa z Royal Model ale mam pewne obawy czy nie osłabię skrzydła.

Skrzydło po odarciu z foli wygląda tak

post-880-0-34361200-1358076648.jpg

post-880-0-40940900-1358076669.jpg

post-880-0-90396300-1358076680.jpg

Zastanawiam się czy zrobiony hamulec naokoło zamknięty w ramce i pod wymiar tej ramki wycięte żebra i w to miejsce wklejony hamulec będzie OK.

Hamulce wklejone zaraz za dźwigaren, czyli na styk do kesonu.

Link to comment
Share on other sites

Paweł...

post-880-0-97968800-1358068815.jpg

 

Zastanawiam się czy zrobiony hamulec naokoło zamknięty w ramce i pod wymiar tej ramki wycięte żebra i w to miejsce wklejony hamulec będzie OK.

Hamulce wklejone zaraz za dźwigaren, czyli na styk do kesonu.

Nie osłabi to niczego, możesz tak to zrobić.

 

Odnośnie tegoż:

 

A czy tak zrobionych hamulców nie będzie wysysać w czasie lotu, bo chyba tu żadnej blokady?

 

Powinna być mechaniczna blokada zabezpieczająca hamulce przed wyssaniem (najprościej musi być mechanizm samoblokujący się). Samo serwo, tym bardziej jak będzie słabe, może nie wystarczyć. Dodatkowo wysysane hamulce będą działać na dźwignię serwa powodując zużycie prądu, przegrzanie, spalenie. Także myślę że post roku raczej, został zbyt przedwcześnie okrzyknięty . . .

Link to comment
Share on other sites

Rafał zaprawdę powiadam Ci, że samo serwo wystarczy.

Trzeba tylko bardzo, bardzo starannie dopasować hamulec i mechanikę jego działania do profilu skrzydła.

Zero luzów i zreo szczelin, no szczeliny zredukowane do skrajnego minimum, czyli dziesiąta część milimetra i serwo tak ok. 2,5-3kg na jeden hamulec.

Przy okazji hamulce lepiej zrobić na dwóch serwach mocowanych w skrzydle jak mocowanych w kadłubie i na długich popychaczach lub jednym serwie wkadłubie i również długich popychaczach.

Chodzi o zminimalizowanie do minimum miejsc gdzie mogą wystąpić luzy, co może skutkować nie domknięciem hamulca i wówczas go wyssa.

Sam pomysł z autoblokadą nie jest zły ale również nie jest konieczny.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.