olo Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Jeżeli silnik będziesz mocował w plastikowym łożu to tak dobra 5 to wytrzyma,jeżeli jednak będziesz mocowal silnik wg. planów na klockach przyklejonych do boków do 3 też wystarczy.To nie model pancernika Zależy jaki masz plan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 U mnie Kadlub skończony oraz jedna połówka płata jeszcze bez lotki. Została druga połowa płata i stateczniki. Planuje silnik asp 4ccm. Wrege mam ze sklejki 4mm, wystarczy to? Czy dokleic na kanapkę jeszcze jedno 4mm? Bedziesz robił wypełnienie miedzy dźwigarami? Ja wrzuciłem balse 1 mm, słoje pionowo. Skrzydlo wręcz pancerne. Polecam te rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Daj jakieś fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekII Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Pierwszą wręge mam ze sklejki 3mm, silnik przykręcony na podstawce z duralu 2mm a podstawka do dębowych klocków 10x10 przyklejonych do sklejkowych boków kadłuba. Model zaliczył kilka kretów podczas oblatywania i nigdy tam nic nie pękło więc sklejka 4 lub 5mm tym bardziej wytrzyma. Wypełnienie między dźwigarami o którym wspomniał ci Marcin w twoim przypadku jest wskazane bo dzięki temu uzyskasz zamknięty przekrój skrzynkowy o dużej wytrzymałości na skręcanie. Ważne jest według mnie wzmocnienie kadłuba nakładkami ze sklejki w miejscu gdzie łamią się podłużnice (odcinki tam gdzie kończą się sklejkowe boki i żebra a zaczynają listewki nie wiem czy dobrze opisałem) bo w pierwszym wicherku po kraksie w tych miejscach pękł mi kadłub. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Nie budujemy modeli zeby je rozbijac:D chodzi ci o przejście z kadluba na podłużnice, i za pewne głównie górne, przy skrzydle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Fajnie by było jak byście wrzucili jakieś fotki, można by było coś podejrzeć. Co do mocowania silnika to będę robił tak jak na rysunku. Jak już wcześniej pisałem modyfikacje Wicherka wprowadzać będę z konieczności ze względu na użyte materiały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Są i zdjęcia! To co na foto waży 311g. skrzydło 90g, kadłub 221g. Brakuje lotki i musze jeszcze wyszlifować wypełnienie międzydźwigarowe. Silnik zastosuje asp 4ccm. Za oryginalną wręge wrzuce sklejke 4mm tak dla pewności. Łoże plastikowe nastawne. Sewra standardowe. Zbiornik paliwa 100-150ccm. Nie wiem jak rozwiązać dostęp do wyposarzenia. Montować wysoko tak żeby od góry był dostęp, czy od dołu i zrobić klapke. Jeżeli zrobię od dołu to będzie bardziej stateczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Marcin jakich listewek użyłeś do robienia bo z tego co wiem to części wycięte laserem są ze sklejki 4 mm i 3 mm żebra. Mój zestaw wycięty CNC jest ze sklejki 3mm żebra z balsy 3mm . Zestaw został tak zaprojektowany że muszę przednią część skrzydeł tj od listwy natarcia do dźwigara pokryć balsą 1 mm. Jak zrobię skrzydła to wrzucę fotki. Do mojego Wicherka za radą kolegów zamówiłem silnik ASP 21A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Świetny,mam duży sentyment do Wicherka,kiedyś też go zbudowałem od podstaw i jako wolno lotkę i pewnego razu po wypuszczeniu modelu w powietrze, zerwała się burza i już go więcej nie zobaczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Kadłub prawie gotowy, wkleiłem wzmocnienia połączenia sklejki i listewki w dolnej części kadłuba oraz pogrubiłem wręgę w komorze silnikowej. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Przeczytałem dość sporo na temat krycia modelu papierem japońskim i im więcej czytam tym większy mętlik. Czy po wyszlifowaniu kadłuba należy go pomalować wstępnie nitroceilonem? I od czego zacząć zakładanie pokrycia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Jak kładłem papier japoński, to nigdy nie malowałem wstępnie modelu nitrocellonem - pierwszy raz o tym słyszę. Tylko nie myj pędzla w wodzie! Oklejając model trzymaj się z dala od wody, wilgoć w lakierze po zaschnięciu spowoduje białe plamy i matowienie powierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Mowisz o kesonie, ta nakładka z balsy 1mm na żebra od natarcia do dzwigara. Ja mam kadlub ze sklejki 4mm i żebra ze sklejki balsowo lipowej 3mm. Zamawiajem od innego allegrowicza i troszke inna konstrukcja. Nie bede robił kesonu. Jakos mi sie nie chce:p skrzydlo mam wystarczajaco sztywne. Do tego dojdą pracujące zastrzały to juz w ogole nie boje sie o skrzydlo. W przyszlym tygodniu będę kończył mechanikę modelu. Jak wykonać okrągłe zawiasy szczelinowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekII Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Przy oklejaniu papierem japońskim ważne jest też żeby do rozcieńczania cellonu używać rozpuszczalnik nitro dobrej jakości. Kiedyś jak dodałem takiego nitra z marketu w plastikowej butelce to nitrocellon barwił na biało. Nigdy nie malowałem modeli nitrocellonem przed oklejaniem ale niektórzy malują. No i koniecznie skrzydła i statecznik suszyć przez kilka dni przypięte do deski. Dobrze jest też ułatwić sobie prace i np przestrzenie między rozpórkami tam gdzie łączy się statecznik pionowy z kadłubem powypełniać balsą żeby mieć do czego papier przykleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 coś ostatnio moda na "Wicherki". sam ostatnio popełniłem "15tkę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 No właśnie i nawet na allegro pokazało się coś takiego: http://allegro.pl/kadlub-samolotu-rc-spalinowy-i2988474860.html Kadłub z minionej epoki, ciekawe jaką ma wagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Kultowy model, stary ale jary:) moze wroci do łask Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekII Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Co do malowania konstrukcji nitrocellonem to w książce W. Schiera w części wersja wodna autor proponuje żeby pomalować całą konstrukcje cellonem żeby zabezpieczyć przed wilgocią . Może kiedyś będzie chciało wam się wykonać pływaki i polatać nad jeziorami dlatego lepiej się zabezpieczyć. Tak na marginesie: Czy ktoś może używa silnika ASP i mógłby mi odpowiedzieć czy łatwo się uruchamiają, nie są nadmiernie awaryjne itp. bo mój mds to mnie wykończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Również polecam silnik ASP posiadam dwie sztuki i nie ma z nimi najmniejszego problemu,nie tak dawno jeszcze miałem problem z odpaleniem po dłuższym przestoju ale winą okazało się zasilanie świecy.Prawidłowo dotarty u mnie palą od pierwszego uderzenia w śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej nowicki Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Pozdrawiam serdecznie ładny model powstaje to są wspaniałe maszyny same latają i sprawiają sporo radości ,największy jaki zbudowałem to był wicherek 75 powiększony 3 razy 3,3m waga 13gk silnik 45ccm3 życzę samych przyjemności z budowy i latania no i może spotkamy się w WILCZYCH LASKACH Co do silnika to znajomy latał wicherkiem 25 z silnikiem 4ccm3 nie była to rakieta stawał w miejscu podczas większego wiatru ale dawał rade osobiscie wybrał bym 40 lub 46 ASP lub OS 40 la Os 40la odwdzięczy ci się niebywałą kulturą pracy pozdrawiam andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Oklejnie fola pokryciową jest raczej łatwiejsze i prostsze niż oklejanie papierem na nitrocellon. Nitrocellon też bardzo śmierdzi a to może niektórym przeszkdzać. Do klejenia i naciągania folji wystarczy Ci zwykłe żelazko a potem sobie może dokupisz profejonany sprzęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi