bojler Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Olo i tutaj się z Tobą zgadzam, zacząłem analizować za i przeciw i po przeczytaniu kilku tematów dotyczących pokrywania modeli wybór padł na folię. Górę jednak wzięła folia ze względu na dużą kolorystykę (pomijając łatwość pokrywania). Postęp technologiczny w modelarstwie jest tak duży że nie ma co kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Mam dwa silniki asp. .46 2t i .61 4t. Oba pracują swietnie. Dlatego idąc za ciosem kupie do wichra asp 4ccm. Co do pracy to nigdy nie mialem problemów. Łatwo sie odpala, ustawia. No bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekII Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Dzięki za rozwianie moich wątpliwości co do silnika. Poprzedniego wicherka pokryłem papierem japońskim a obecnego folją. Z porównania stwierdzam że folja jest praktyczniejsza tzn. szybciej się okleja, łatwiej i można to robić w mieszkaniu, nie trzeba się męczyć z farbowaniem a potem łatwiej się ją czyści i naprawia. Jednak model który obecnie wykonuje (RWD-5 z książki W Schiera)zamierzam pokryć japonką, ale to pewnie dlatego że jak patrzę na modele kryte papierem to mi się moje młode lata przypominają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Akurat masz wiek żeby sie młode lata przypominały Rozumiem jakby to było 2x więcej wiosen ale teraz? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekII Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 masz racje powinno być "młode". tzn. lata w podstawówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Ja troszeczkę wolniej robię swojego Wicherka, tak to wygląda na dzień dzisiejszy. Mam również pytanie czy zamiast wklejania dębowych listewek w komorze silnika można to łoże wykonać ze sklejki 10 mm wg wzoru jak na fotce co trochę da obciążenia na przód. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekII Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Musisz mieć możliwość regulacji kąta ustawienia silnika. Pewnie i tak dużo doważać nie będziesz musiał bo lekko ci wychodzi z tego co widać dojdzie ci jeszcze silnik, pakiet możesz dać bardziej z przodu itp. Takie rozwiązanie jak w oryginalnym projekcie jest bardzo praktyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Zawsze mozna dac podkładki pod silnik. Dobre rozwiązanie. I pewnie tak zrobie. Mam tak w innym modelu. Jutro zapodam zdjecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Jutro zrobię fotki jak to mocowanie silnika wygląda u mnie. Moja maszyna tylko wymiarami i kształtem przypomina Wicherka a co jest w środku to moja sprawa i na moje możliwości. Guru Schier nie miałby pretensji że nie trzmałem się planu ważniejsze jest to że dalej robimy te Wicherki. W kadłubie będziesz robił oszkloną kabinę czy tylko ją zakleisz i dasz inny kolor w kształcie tych szyb? Jakie i z czego planujesz podwozie? Sprawa z silnikiem,głowicą do góry czy do dołu. Chodzi mi tu o wygląd i wydech spalin. Do dołu wygląda wg.mnie ładniej i nie pluje tak spalinami na bok kadłuba. Nie mam problemów z odpaleniem i silnika mi nie zalewa. Palisz z palca czy rozrusznikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 No więc po kolei: Kabina dam inny kolor jako imitację szyb podwozie wykonam z blaszki aluminiowej 1,5 - 2mm grubości, koła o średnicy od 50 - 65 mm silnik będę chciał zamocować cylindrem do góry, wydech spalin w dół , tłumik wydłużony rurka silikonową. Rozruch rozrusznikiem. Zbiornik paliwa o pojemności 180 ccm Silnik jednak zamontuje ASP 25 o pojemności 4ccm. Czekam teraz na dostawę silnika i pozostałych materiałów i zaczynam montaż skrzydeł, wznios zostawiam taki jak w oryginale bo nie robię lotek tylko SW i SK. I na koniec pytanie: jakie śmigło zamontować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 9x5, 9x6 Jak dobrze bede stał z kasa to zainwestuje w os .25la Co myślicie o transparentnej błękitnej folii na szyby? Reszta modelu juz oklejona nietransparentnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Marcin daj fotki to się zobaczy. Jak zrobiłeś dostęp do wyposażenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Bedze klapka z gory, dostęp do serw i odbiornika. Tak jak w wicherku by vespa, oraz dostęp do pakietu od dołu, zaraz za wrega silnikową. Od gory na magnesach, dol na zatrzasku. Zdjecia jutro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Kilka fotek mojej maszyny Podwozie jest z drutu 3 mm a to co pokazuję to wypełnienie sklejką z biedronki i oklejone. Te druciane odciągi naciągają sprężyne w kadłubie i amortyzacja jest naprawdę OK Popychacz wysokości to rurka węglowa jest lekka i sztywna kupiona w Chinach. Ster kierunku i tylne kółko napędzany osobnymi linkami Dolny luk i dostęp do serwa wysokości i silnika Górny luk i dostęp do sewa kierunku i tylnego kółka. Do tego był mocowany odbiorniki potem mocowany do ostatniej wręgi. Klapki zrobione są z płótna szklanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 No super, fotki będą pomocne bo jest co podpatrzyć. Olo a jak masz rozwiązane mocowanie skrzydeł? Ja natomiast mam pytanko dotyczące wykonania statecznika poziomego. otóż jako że kupiłem zestaw z wyciętymi żebrami z balsy 2 mm i różnią się od tych na rysunku. Z tego co wydedukowałem to przednia część statecznika ma być pokryta balsą 1 mm, z góry i z dołu , od strony listwy spływu to samo. I teraz proszę o pomoc a raczej jakąś sugestię albo radę jak wykonać ster wysokości. I czy do klejenia wystarczy tylko klej cyjanoakrylowy? W załączeniu fotka żeberek. Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Żebra na statecznik poziomy w planach sa dwuwypukle symetryczne. Jezeli masz profil płasko wypukły to lepiej zostaw te żebra i zrób statecznik płaski. Bez profilu. Z balsy 5x10 i bedzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Żebra na statecznik poziomy w planach sa dwuwypukle symetryczne. Jezeli masz profil płasko wypukły to lepiej zostaw te żebra i zrób statecznik płaski. Bez profilu. Z balsy 5x10 i bedzie dobrze. Ja chciałbym jednak wykonać statecznik z tym profilem a przy okazji unikać uproszczeń, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M52 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 (...) model który obecnie wykonuje (RWD-5 z książki W Schiera)(...) Masz oryginalne plany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 W takim wypadku to musisz samemu sobie wyciąć żebra. Autor Twojego W25 źle odczytał plany i dlatego wyszło płaskowypukłe. Możesz sam kombinować lub wskocz na rcszamotuly.pl i pogadaj z Łukaszem, może dotnie tobie na laserze. Ja mam od niego model i elemonty są świetnie wycięte tak że polecam. Poniżej zdjęcia mojego postępu prac. Jest także mocowanie silnika w innym modelu wycięte z jednego kawałka sklejki 10mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekII Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Dotyczy RWD-5: mam oryginalne palny z książki z 1973 ( w częściach formatu A4, rozeszły się na zakładkach), profile w skrzydle trzeba kreślić od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi