bojler Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 Olo i tutaj się z Tobą zgadzam, zacząłem analizować za i przeciw i po przeczytaniu kilku tematów dotyczących pokrywania modeli wybór padł na folię. Górę jednak wzięła folia ze względu na dużą kolorystykę (pomijając łatwość pokrywania). Postęp technologiczny w modelarstwie jest tak duży że nie ma co kombinować.
Marcin K. Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Mam dwa silniki asp. .46 2t i .61 4t. Oba pracują swietnie. Dlatego idąc za ciosem kupie do wichra asp 4ccm. Co do pracy to nigdy nie mialem problemów. Łatwo sie odpala, ustawia. No bajka.
GrzesiekII Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Dzięki za rozwianie moich wątpliwości co do silnika. Poprzedniego wicherka pokryłem papierem japońskim a obecnego folją. Z porównania stwierdzam że folja jest praktyczniejsza tzn. szybciej się okleja, łatwiej i można to robić w mieszkaniu, nie trzeba się męczyć z farbowaniem a potem łatwiej się ją czyści i naprawia. Jednak model który obecnie wykonuje (RWD-5 z książki W Schiera)zamierzam pokryć japonką, ale to pewnie dlatego że jak patrzę na modele kryte papierem to mi się moje młode lata przypominają.
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Akurat masz wiek żeby sie młode lata przypominały Rozumiem jakby to było 2x więcej wiosen ale teraz? :D
GrzesiekII Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 masz racje powinno być "młode". tzn. lata w podstawówce.
bojler Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 Ja troszeczkę wolniej robię swojego Wicherka, tak to wygląda na dzień dzisiejszy. Mam również pytanie czy zamiast wklejania dębowych listewek w komorze silnika można to łoże wykonać ze sklejki 10 mm wg wzoru jak na fotce co trochę da obciążenia na przód. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
GrzesiekII Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Musisz mieć możliwość regulacji kąta ustawienia silnika. Pewnie i tak dużo doważać nie będziesz musiał bo lekko ci wychodzi z tego co widać dojdzie ci jeszcze silnik, pakiet możesz dać bardziej z przodu itp. Takie rozwiązanie jak w oryginalnym projekcie jest bardzo praktyczne.
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Zawsze mozna dac podkładki pod silnik. Dobre rozwiązanie. I pewnie tak zrobie. Mam tak w innym modelu. Jutro zapodam zdjecie.
olo Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Jutro zrobię fotki jak to mocowanie silnika wygląda u mnie. Moja maszyna tylko wymiarami i kształtem przypomina Wicherka a co jest w środku to moja sprawa i na moje możliwości. Guru Schier nie miałby pretensji że nie trzmałem się planu ważniejsze jest to że dalej robimy te Wicherki. W kadłubie będziesz robił oszkloną kabinę czy tylko ją zakleisz i dasz inny kolor w kształcie tych szyb? Jakie i z czego planujesz podwozie? Sprawa z silnikiem,głowicą do góry czy do dołu. Chodzi mi tu o wygląd i wydech spalin. Do dołu wygląda wg.mnie ładniej i nie pluje tak spalinami na bok kadłuba. Nie mam problemów z odpaleniem i silnika mi nie zalewa. Palisz z palca czy rozrusznikiem?
bojler Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 No więc po kolei: Kabina dam inny kolor jako imitację szyb podwozie wykonam z blaszki aluminiowej 1,5 - 2mm grubości, koła o średnicy od 50 - 65 mm silnik będę chciał zamocować cylindrem do góry, wydech spalin w dół , tłumik wydłużony rurka silikonową. Rozruch rozrusznikiem. Zbiornik paliwa o pojemności 180 ccm Silnik jednak zamontuje ASP 25 o pojemności 4ccm. Czekam teraz na dostawę silnika i pozostałych materiałów i zaczynam montaż skrzydeł, wznios zostawiam taki jak w oryginale bo nie robię lotek tylko SW i SK. I na koniec pytanie: jakie śmigło zamontować?
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 9x5, 9x6 Jak dobrze bede stał z kasa to zainwestuje w os .25la Co myślicie o transparentnej błękitnej folii na szyby? Reszta modelu juz oklejona nietransparentnie.
bojler Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 Marcin daj fotki to się zobaczy. Jak zrobiłeś dostęp do wyposażenia?
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Bedze klapka z gory, dostęp do serw i odbiornika. Tak jak w wicherku by vespa, oraz dostęp do pakietu od dołu, zaraz za wrega silnikową. Od gory na magnesach, dol na zatrzasku. Zdjecia jutro
olo Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Kilka fotek mojej maszyny Podwozie jest z drutu 3 mm a to co pokazuję to wypełnienie sklejką z biedronki i oklejone. Te druciane odciągi naciągają sprężyne w kadłubie i amortyzacja jest naprawdę OK Popychacz wysokości to rurka węglowa jest lekka i sztywna kupiona w Chinach. Ster kierunku i tylne kółko napędzany osobnymi linkami Dolny luk i dostęp do serwa wysokości i silnika Górny luk i dostęp do sewa kierunku i tylnego kółka. Do tego był mocowany odbiorniki potem mocowany do ostatniej wręgi. Klapki zrobione są z płótna szklanego.
bojler Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 No super, fotki będą pomocne bo jest co podpatrzyć. Olo a jak masz rozwiązane mocowanie skrzydeł? Ja natomiast mam pytanko dotyczące wykonania statecznika poziomego. otóż jako że kupiłem zestaw z wyciętymi żebrami z balsy 2 mm i różnią się od tych na rysunku. Z tego co wydedukowałem to przednia część statecznika ma być pokryta balsą 1 mm, z góry i z dołu , od strony listwy spływu to samo. I teraz proszę o pomoc a raczej jakąś sugestię albo radę jak wykonać ster wysokości. I czy do klejenia wystarczy tylko klej cyjanoakrylowy? W załączeniu fotka żeberek. Uploaded with ImageShack.us
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Żebra na statecznik poziomy w planach sa dwuwypukle symetryczne. Jezeli masz profil płasko wypukły to lepiej zostaw te żebra i zrób statecznik płaski. Bez profilu. Z balsy 5x10 i bedzie dobrze.
bojler Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 Żebra na statecznik poziomy w planach sa dwuwypukle symetryczne. Jezeli masz profil płasko wypukły to lepiej zostaw te żebra i zrób statecznik płaski. Bez profilu. Z balsy 5x10 i bedzie dobrze. Ja chciałbym jednak wykonać statecznik z tym profilem a przy okazji unikać uproszczeń,
M52 Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 (...) model który obecnie wykonuje (RWD-5 z książki W Schiera)(...) Masz oryginalne plany?
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 W takim wypadku to musisz samemu sobie wyciąć żebra. Autor Twojego W25 źle odczytał plany i dlatego wyszło płaskowypukłe. Możesz sam kombinować lub wskocz na rcszamotuly.pl i pogadaj z Łukaszem, może dotnie tobie na laserze. Ja mam od niego model i elemonty są świetnie wycięte tak że polecam. Poniżej zdjęcia mojego postępu prac. Jest także mocowanie silnika w innym modelu wycięte z jednego kawałka sklejki 10mm.
GrzesiekII Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Dotyczy RWD-5: mam oryginalne palny z książki z 1973 ( w częściach formatu A4, rozeszły się na zakładkach), profile w skrzydle trzeba kreślić od nowa.
Rekomendowane odpowiedzi