Skocz do zawartości

Modelarze w UK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak zamawiałem radio zwykłą przesyłką z możliwością śledzenia to oczekiwałem ok 30dni. Teraz ciężko mi dokładnie to sobie przypomnieć. Inne rzeczy zamawiane z Chin zwykle otrzymuję gdzieś tak po 30 -40 dniach.

Zazwyczaj wybieram standardową przesyłkę ze śledzeniem. Żadnych ekspresów, nie śpieszy mi się :-)

Paczki z Chin dochodzą mi w około 11 do 14 dni do Leicester do bazy ParcelForce.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witojcie. A ja mieszkam w Croydon (Południe Londynu).

 

Jestem członkiem klubu www.camfc.co.uk

 

Lotnisko mamy klubowe: https://www.google.co.uk/maps/place/Featherbed+Ln,+Holmbury+Grove,+Croydon+CR0+9AQ/@51.330092,-0.0079716,169m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4875ffe7852df313:0x6e7476101347ab45

 

Jak by ktoś chciał wpaśc polatać to niestety trzeba być członkiem innego klubu i mieć kwalifikacje (takie warunki ubezpieczenia).

 

W ostatni czwartek miesiąca robimy spotkania klubowe w pubie obok lotniska szybowcowego w Kenley (jak by ktoś chciał wpaść)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Koledzy z U K. Dwóch wariatów z Polandii tj z Lublina chce przyjechać na imprezę w Weston Park. czy moglibyście nam pomóc w przejazdach z Birmingham i do Birmingham i znalezieniu noclegu w Weston Park? Pozdrawiam. Piotrek. Jednocześnie zapraszam tydzien później na Polskie Skrzydła do Radawca pod Lublinem :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kurcze, dlaczego nikogo w pobliżu mnie nie ma ?

Znaczy najbliżej to Leicester .... ale to i tak godzina jazdy jak nic .....  A47 .... wredna droga .... nieeee lubieee 

Opublikowano

Cześć, mam pytanie do bardziej obeznanych . Mieszkam w Birmingham, niedaleko mnie jest klub ale żebym mógł w nim latać musze zdać BFMA A. Tylko ze ja chciałbym rekreacyjnie pogadać od czasu do czasu Bix 3 czyli motoszybowcem. Teraz pytanie, czy jak wykupie ubezpieczenie to mogę sobie iść na łąkę czy w jakieś takie miejsce i polatać czy są jeszcze jakieś wymagania co do tego?

Opublikowano

Z tego co pamiętam, to kilka stron wcześniej ktoś pisał, że jeśli posiadasz ubezpieczenie, o którym piszesz nic więcej nie potrzeba. Ale głowy nie dam ;p

Opublikowano

Potrzeba ;)

 

W UK nie ma terenów "niczyich".

 

Albo coś należy do kogoś albo do lokalnego Coucillu. Latanie w parkach, podmiejskich łąkach (Councill) z założenia odpada.

 

Latanie na farmach .. wedle uznania, ale łatwo nie jest dostać pozwolenie.

 

Na własną rękę nie próbuj latać "byle gdzie" bo możesz się na tym sparzyć. Zgłoś się do lokalnego klubu i lataj u nich. Są pewne zaostrzenia (wylatywanie poza wyznaczony mapą obszar kara pieniężna, wykluczenie z klubu itp. itd.), ale aż tak strasznie nie jest jak to wygląda. 

 

Warto zaznaczyć, że wszystko zależy od hrabstwa, w którym obowiązują inne zasady.

 

Samo ubezpieczenie to obowiązek by w ogóle móc latać a nie furtka do latania wszędzie.


No to i ja tu ładuje :) Leicester :) wraz z moim Soliusem z FPV które tylko trzeba podłączyć :)
I Ellipsoid Evo nie długo :)

 

Ja właśnie wróciłem do Leicester bo w PL byłem i jakoś koło weekendu można się zintegrować ;)

Opublikowano

No to lipa, jedynymi dniami w których mógłbym spokojnie podjechać i polatać to sobota i niedziela. Na lotnisku w parku (klubowe lotnisko) jest dużo ludzi, ja żeby móc samemu latać musze mieć stopień A. A jak się nauczyć latać żeby go zdobyć nie mogąc latać? Wiem ze wystarczy żeby był ktoś B, ale czy wtedy ta osoba musi stać przy nas czy może wystarczy ze jest w pobliżu, ktoś wie może?

Opublikowano

 Na lotnisku w parku (klubowe lotnisko) jest dużo ludzi, ja żeby móc samemu latać musze mieć stopień A. A jak się nauczyć latać żeby go zdobyć nie mogąc latać? Wiem ze wystarczy żeby był ktoś B, ale czy wtedy ta osoba musi stać przy nas czy może wystarczy ze jest w pobliżu, ktoś wie może?

Hej Kamil,

Idz do klubu i zapytaj co masz zrobic w Twojej sytuacji.

1. Sa kluby ktore nie maja wolnych miejsc dla nowych czlonkow a lista oczekujacych jest dluga na rok-dwa-trzy.

2. Sa kluby ktore szkola za darmo a nawet maja sprzet do tego czyli modele z calym wyposazeniem plus instruktor (tak jest u mnie).

3. Sa kluby w ktorych ktos szkoli za kase... nie warto.

4. Czym wlasciwie latasz ew. chcesz latac? waga predkosc typ modelu?

 

Aby wykupic czlonkostwo  BMFA czyli m.in. ubezpieczenie nie musisz nalezec do zadnego klubu to na pewno.

Certyfikaty A, B czy C zaleza od klubu ew. imprezy na ktorej chcesz wystartowac (zawody, pokazy).

 

Edit:

Mozesz latac gdzie chcesz i czym chcesz ale musisz pamietac o tym ze:

Jak Twoj model uderzy w kogos (nawet maly model) to odszkodowanie za to moze wyniesc spokojnie kilka tysiecy funtow a newt kilkadziesiat. Pisze tu np. o nacieciu skory na czyjejs dloni, przedramieniu itp- czyms czym w Polsce nikt nie zawracalby sobie glowy. Na zachodzie jest inaczej.

I to dlatego tak wazne jest ubezpieczenie a nie dlatego ze jest jakis przepis ktore je wymaga.

Robiac ryske komus na samochodzie zaplacisz za malowanie elementu plus straty spowodowane unieruchomieniem samochodu dla wlasciciela plus straty w biznesie plus za stres spowodowany calym zamieszaniem plus za dni bez samochodu za ktore wlasciciel otrymal samochod zastepczy itp :) wesolo :)

I to po to jest ubezpieczenie.

Jednak gdy masz gdzies spokojne miejsce do latania to lataj gdy jestes sam ale na wlasna odpowiedzialnosc.

Ubezpieczenie BMFA zabezpiecza Ciebie rowniez wtedy gdy sam sobie cos zrobisz np. jest tam ubezpieczenie dentystyczne oraz na wypadek smierci ew. trwalego uszkodzenia ciala (procenty jak w PRL)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Hej Kamil,

Idz do klubu i zapytaj co masz zrobic w Twojej sytuacji.

1. Sa kluby ktore nie maja wolnych miejsc dla nowych czlonkow a lista oczekujacych jest dluga na rok-dwa-trzy.

2. Sa kluby ktore szkola za darmo a nawet maja sprzet do tego czyli modele z calym wyposazeniem plus instruktor (tak jest u mnie).

3. Sa kluby w ktorych ktos szkoli za kase... nie warto.

4. Czym wlasciwie latasz ew. chcesz latac? waga predkosc typ modelu?

 

Aby wykupic czlonkostwo BMFA czyli m.in. ubezpieczenie nie musisz nalezec do zadnego klubu to na pewno.

Certyfikaty A, B czy C zaleza od klubu ew. imprezy na ktorej chcesz wystartowac (zawody, pokazy).

 

Edit:

Mozesz latac gdzie chcesz i czym chcesz ale musisz pamietac o tym ze:

Jak Twoj model uderzy w kogos (nawet maly model) to odszkodowanie za to moze wyniesc spokojnie kilka tysiecy funtow a newt kilkadziesiat. Pisze tu np. o nacieciu skory na czyjejs dloni, przedramieniu itp- czyms czym w Polsce nikt nie zawracalby sobie glowy. Na zachodzie jest inaczej.

I to dlatego tak wazne jest ubezpieczenie a nie dlatego ze jest jakis przepis ktore je wymaga.

Robiac ryske komus na samochodzie zaplacisz za malowanie elementu plus straty spowodowane unieruchomieniem samochodu dla wlasciciela plus straty w biznesie plus za stres spowodowany calym zamieszaniem plus za dni bez samochodu za ktore wlasciciel otrymal samochod zastepczy itp :) wesolo :)

I to po to jest ubezpieczenie.

Jednk gdy masz gdzies spokojne miejsce do latania to lataj gdy jestes sam.

Akurat to jak to tutaj wygląda odnośnie odszkodowań to doskonale wiem:-P ubezpieczenie to podstawa, nie zamierzam się zapisywać nigdzie do klubu. Wyczytałem ze o ile bye laws nie zabraniają to można latać w parkach i tak też zamierzam zrobić bo u mnie w birmingham nie ma nic o zakazie lotów tak więc :-P zamierzam kupić motoszybowiec bixler 3 i możliwe ze lepszy osprzęt do niego o ile mi ktoś doradzi w odpowiednim wątku bo dalej czekam :-)

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Co do zakazów / nakazów warto się upewnić w regionalnym Coucillu bo to nie jest w UK tak, że jak tu to i wszędzie ....

Opublikowano

Wykupujac ubezpieczenie w BMFA otrzymasz BMFA handbook z pelnymi aktualnymi przepisami dotyczacymi latania modelami.

Znajdziesz tam dokladne informacje gdzie mozna agdzie niemozna latac. Minimalne odleglosci od zabudowan, drog etc. Handbook jest dostepny za free online.

Najprosciej pojechac kawalek za miasto i pogadac z pierwszym lepszym wlascicielem jakiejs farmy. Miejsc jest co niemiara. Tam gdzie sa owce :)

Uczyc sie latac w parku to nie jest najlepszy pomysl :)

Powodzenia

Opublikowano

Co do zakazów / nakazów warto się upewnić w regionalnym Coucillu bo to nie jest w UK tak, że jak tu to i wszędzie ....

 

 

Wykupujac ubezpieczenie w BMFA otrzymasz BMFA handbook z pelnymi aktualnymi przepisami dotyczacymi latania modelami.

Znajdziesz tam dokladne informacje gdzie mozna agdzie niemozna latac. Minimalne odleglosci od zabudowan, drog etc. Handbook jest dostepny za free online.

Najprosciej pojechac kawalek za miasto i pogadac z pierwszym lepszym wlascicielem jakiejs farmy. Miejsc jest co niemiara. Tam gdzie sa owce :)

Uczyc sie latac w parku to nie jest najlepszy pomysl :)

Powodzenia

Co do councillu, sprawdzilem tutejsze bye laws odnosnie parkow, jesli chodzi o RC to jedynie trzeba miec pozwolenie na plywanie lodziami po jeziorkach/stawach etc. Tak wiec latanie w parkach nie stanowi problemu, ubezpieczenie oczywiscie kupie przed rozpoczeciem zabawy. W handbooku przeczytalem co i jak. Moze park nie jest najlepszym miejscem do nauki, ale neistety nie mam tutaj innego miejsca, zreszta w tutejszych parkach ze swieczka szuakc ludzi.

 

Mam maly problem odnosnie tego ze chce latac motoszybowcem piankowym, mianowicie, da sie nim przy tutejszej pogodzie(wietrzna) latac? Szkoda mi sie pakowac okolo 120 funtow po to zeby po kilku razach stwierdzic ze to byla pomylka bo nie da sie latac.

Opublikowano

Da się latać, ale w nauce to nie będzie pomagać bo musisz być przygotowany na bardzo szybkie reagowanie w sterowaniu a te odruchy trzeba sobie wyrobić. Ciężko polecić jakiś model do nauki na takie warunki .. a coś o pogodzie tutaj wiem :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.