Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Fakt,

nie mógł bym lecz w ostateczności wybiore te rozwiązanie .

Prawie zawsze korzstałem (kiedyś) z aparatur wymontowanych z zabawek, wiec jestm przyzwyczajony do tego, że nie można regulować prędkością. :( :( :(

 

A jak bym zrobił taki regulator napięcia?

http://www.fotosik.p...d922910718.html

Te w rurznych odcieniach siwego to oporniki .

Kolor natęrzenia koloru odpowiada ,,przepustliiości'' prądu.

 

A lbo takie coś :

http://www.spryciarz...obrotow-silnika

 

Chłopcze

Masz już 14 lat, a piszesz z takimi błędami, że nóż się w kieszeni otwiera. Takie niechlujne pisanie (błędy ortograficzne i interpunkcyjne, o odmianach nie wspomnę) na poziomie dziecka z pierwszych klas podstawówki, świadczy o braku szacunku dla osób, do których piszesz. Nie wspomnę już o tym, że bardzo źle świadczy również o Tobie. Nasz język jest czymś pięknym i unikalnym, nie wolno go tak szargać. Na forach internetowych takie pisanie jest powszechnie odbierane jako lekceważenie forumowiczów i brak kultury. Dlatego nie sądzę, żeby zbyt wiele osób odpowiedziało Ci poważnie na zadane pytania. Masz 14 lat i zwracasz się do kolegów modelarzy, którzy w większości są starsi od Ciebie. A więc jeśli chcesz być traktowany poważnie to zdobądź się na choć trochę wysiłku i pisz poprawnie. Zawsze zwracam uwagę młodym kolegom na takie coś jak beznadziejne pisanie. Nie odbieraj tego jako atak. Mam nadzieję, że moje uwagi zmobilizują Cię do tego aby co nieco poprawić. Jak dorośniesz to zobaczysz jak bardzo na ocenianie Ciebie przez innych będzie wpływać to jak np. napiszesz podanie o pracę. Z taką ilością błędów........... hmmm............. marne szanse na sukces. Zastanów się, proszę, czy nie warto pokazać się z lepszej strony i przeczytać czasami co się nabazgrało, poprawić i dopiero opublikować? Będzie nam bardzo miło odpowiadać młodszemu koledze jeśli napiszesz post poprawnie, po polsku.

Pozdrawiam

Piotr

 

P.S. A już całkiem rozwalił mnie " Kolor natęrzenia koloru odpowiada ,,przepustliiości'' prądu. " - Kolor natężenia koloru i przepustliwość, ciekawe :D.

Opublikowano

Chłopcze

Masz już 14 lat, a piszesz z takimi błędami, że nóż się w kieszeni otwiera. Takie niechlujne pisanie (błędy ortograficzne i interpunkcyjne, o odmianach nie wspomnę) na poziomie dziecka z pierwszych klas podstawówki, świadczy o braku szacunku dla osób, do których piszesz. Nie wspomnę już o tym, że bardzo źle świadczy również o Tobie. Nasz język jest czymś pięknym i unikalnym, nie wolno go tak szargać. Na forach internetowych takie pisanie jest powszechnie odbierane jako lekceważenie forumowiczów i brak kultury. Dlatego nie sądzę, żeby zbyt wiele osób odpowiedziało Ci poważnie na zadane pytania. Masz 14 lat i zwracasz się do kolegów modelarzy, którzy w większości są starsi od Ciebie. A więc jeśli chcesz być traktowany poważnie to zdobądź się na choć trochę wysiłku i pisz poprawnie. Zawsze zwracam uwagę młodym kolegom na takie coś jak beznadziejne pisanie. Nie odbieraj tego jako atak. Mam nadzieję, że moje uwagi zmobilizują Cię do tego aby co nieco poprawić. Jak dorośniesz to zobaczysz jak bardzo na ocenianie Ciebie przez innych będzie wpływać to jak np. napiszesz podanie o pracę. Z taką ilością błędów........... hmmm............. marne szanse na sukces. Zastanów się, proszę, czy nie warto pokazać się z lepszej strony i przeczytać czasami co się nabazgrało, poprawić i dopiero opublikować? Będzie nam bardzo miło odpowiadać młodszemu koledze jeśli napiszesz post poprawnie, po polsku.

Pozdrawiam

Piotr

 

P.S. A już całkiem rozwalił mnie " Kolor natęrzenia koloru odpowiada ,,przepustliiości'' prądu." - Kolor natężenia koloru i przepustliwość, ciekawe :D.

Może to dziwnie zabrzmi, lecz dziękuje za słowa krytyki.

Postaram się pisać poprawnie.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Małe OT

Mariusz,rzadka reakcja dlatego szacunek.

Pietka ma zdecydowaną rację, jednak 99 % ludzi zareagowało by oburzeniem/fochem wiec dobrze że zrozumialeś o co biega.

Opublikowano

Małe OT

Mariusz,rzadka reakcja dlatego szacunek.

Pietka ma zdecydowaną rację, jednak 99 % ludzi zareagowało by oburzeniem/fochem wiec dobrze że zrozumialeś o co biega.

Początkowo też miałem takie odczucie, lecz po dwukrotnym przeczytaniu postu, uznałem ze są to słuszne uwagi.

Opublikowano

Mariusz a tak z innej beczki. Skąd dokladnie jestes ? Ja do Rypina mam jakieś 40 km więc jak mieszkasz w okolicach moich stron to może w lato byśmy kiedy polatali. Pisze tutaj a nie przez pw dlatego że zaglądam tu z telefonu i nie chce mi się klikac w te małe ikonki ;-)

Opublikowano

Mariusz

Nie dziękuj, nie ma za co. Twoja odpowiedź i zrozumienie tej kwestii jest dla mnie miłe i cenne. Po prostu, trzymaj fason bo niedługo wejdziesz w świat dorosłych facetów i zobaczysz jaki jest ciekawy. A fajne dziewczyny nie lubią nie fajnie piszących chłopaków!!! :D

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Mariusz a tak z innej beczki. Skąd dokladnie jestes ? Ja do Rypina mam jakieś 40 km więc jak mieszkasz w okolicach moich stron to może w lato byśmy kiedy polatali. Pisze tutaj a nie przez pw dlatego że zaglądam tu z telefonu i nie chce mi się klikac w te małe ikonki ;-)

Fakt że nie buduje samolotów, lecz chętnie spotkał bym się i zobaczył model z prawdziwego zdarzenia.

Bardziej ciągnie mnie jednak do samochodów i czołgów.

P.S- Gdzie można kupić potencjometry takie jak w serwach?

Opublikowano

A może by tak zastosować przełącznik od wkrętarki,do tego czujnik spadku napięcia imamy pełen zakres obrotów i ochronę zasilania.

Też nad tym myślałem.

Opublikowano

Też nad tym myślałem.

Jeśli już iść w stronę PWM, bo tak działają te przełączniki to można z elektroniki serwa zabrać sobie sygnał z mostka H i podać na zewnętrznego mosfeta sterującego silnikiem. Tak pominie się mechanikę serwa i przełącznika wkrętarki i mamy całkiem sprawny regulator za jakieś 15zł.

 

Wadą takiego regulatora jest działanie od połowy zakresu kanału (tam gdzie centrum drążka) i brak możliwości automatycznego pomiaru zakresu ruchu drążka. Czyli trymerem trzeba ustawić tak aby silnik stał a ograniczając zakres np. poprzez Dual Rate zmiejszą się maksymalne obroty silnika.

 

P.S- Gdzie można kupić potencjometry takie jak w serwach?

Potencjometry w serwach są tak zrobione, że na ich osi jest oś orczyka która przenosi już jakieś tam obciążenia.

A że wymiarami są dopasowane do konkretnego serwa raczej nie da się kupić takiego luzem.

Opublikowano

Nie siedzę w temacie :ph34r: ale jak interesują Cię potencjometry z serw to mam parę standardów /mikro -dobrych/zepsutych i mogę Ci dać za free i sobie je rozpracujesz..

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanko.

Proszę o wyrozumiałość :D

Jeśli mam regiel lotniczy (jedno kierunkowy)

Na kablach podłączyć 2 przekaźniki i zrobić dwu kierunkowy działający na 1,5ch???

Potencjometry powodowały by odwrócenie biegunów prądu płynącego do silnika.

(Nie wspomniałem chyba o tym wcześniej, lecz potrzebuje regla dwu kierunkowego)

Czy są jakieś przeciwwskazania do mojego pomysłu??(przeciążenie regla, opór prądu???)

Dziękuje za każdą odp. :D

Opublikowano

Do zmiany kierunku obrotów silnika wystarczy jeden przekaźnik z dwiema trójkami styków. Do stałych za regulatorem podłączasz na przemian + i - a do ruchomych silnik.

Wysterować przekaźnik można poprzez wzmacniacz rozmontowanego serwa.

Koszt (jeśli popsujesz w tym celu dobre serwo ) wyjdzie taki sam jak byś kupił od razu regulator dwukierunkowy.

No i skomplikowana obsługa drugim kanałem.

Jednym słowem : sztuka dla sztuki.

Można , ale po co.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.