Skocz do zawartości

Jak to odpalić 0_o


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nie wiem czy ten silniczek da się uruchomić, najbardziej zastanawiają mnie wycięcia pod cylindrem nei wiem czy one mają pełnić funkcje zaworów czy coś takiego. Jeżeli dałoby się to uruchomić to proszę o podpowiedź co jest do tego potrzebne.

 

Dziękuję z góry za pomoc

post-12187-0-39906300-1359371524_thumb.jpg

post-12187-0-09117400-1359371548_thumb.jpg

post-12187-0-25712900-1359371572_thumb.jpg

post-12187-0-95603100-1359371596_thumb.jpg

post-12187-0-80825100-1359371619_thumb.jpg

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Mam identyczny silnik. Jest to Rytm 2,5ccm.

Samozapłonowy 2t. Tak, te wycięcia z boku cylindra to kanały wydechowe.

 

Do odpalenia potrzebne stanowisko, śmigło i paliwo samozapłonowe - eter.

 

Jednak po stanie zewnętrznym widać, że ten egzemplarz może mieć problemy z odpaleniem i pracą.

Opublikowano

To są kanały wydechowe. Potrzebujesz do startu:

paliwa do silników modelarskich samozapłonowych (skład np. taki eter etylowy, nafta, olej- można kupić gotowe), śmigła- rozmiar np. 200 mm, lub i większe, zbiornik paliwa- może być jakaś fiolka z lekarstwa, czy coś w tym rodzaju, kawałek wężyka igelitowego (np. od kroplówek), silnik trzeba solidnie przykręcić śrubkami M3 do łoża, najlepiej ze sklejki (grubszej- tak z 10 mm). Poszukaj sobie w necie opisu lub filmu z takim procesem uruchamiania (diesel model motor- tagi).

Acha- trzeba trochę samozaparcia, jakby tak od "kopa" nie poszło.

Opublikowano

Panowie- nie załamujmy szczęśliwego właściciela silnika- jak ma trochę kompresji i nie jest jakiś pokiereszowany w środku, to może da radę.

Choć faktycznie, to może za dużo tego paliwa bym na początek nie kupował... I jeszcze o śmigle- nie powinno to by śmigło do elektryków- będzie za słabe, musi być do silników spalinowych (zresztą ten motorek pochodzi z czasów, kiedy tylko takie śmigła były dostępne, napęd elektryczny był daleko, daleko w przyszłości- która jednak niespodziewanie jest właśnie teraz).

Opublikowano

Odkręć tylną pokrywę i sprawdź stan motorka w środku jeśli nie ma rdzy to śmiało można odpalać,a jeśli rudzielec już się zalągł to trzeba by najpierw pozbyć się dziada.

Opublikowano

I jeszcze mała refleksja co do tego typu- silniki radzieckie (ZSRR)- ogólnie były dość kiepskiej jakości- zwłaszcza jak idzie o materiały użyte do wykonania. Na prządku dziennym było pękanie wału, czy korbowodu po kilku lotach, czy odpalaniach. Wizualnie było to wykonanie różne, czasem może i dość dobre- ale Rytm właśnie- był wyjątkowo zewnętrznie nieapetyczny- odlew niechlujny, forma chyba piaskowa, żadna tam kokila. I tak też wygląda ten egzemplarz- od urodzenia obciążony pod tym względem.

Opublikowano

I na tych brzydkich Rytmach ustanawiano rekordy prędkości na uwięzi. Nic lepszego w tamtych czasach nie było o tej pojemności w samozapłonach.

Jeśli nie ma rdzy w środku to należy odkręcić cylinder , poluzować śrubę kompresji i wybić przeciwtłok i trochę go rozruszać, na pewno jest zastojały. Dokręcić, wybić i tak parę razy.

Umyć w nafcie i jazda, a nuż się uda. Rozrusznik będzie na pewno przydatny. Ale ostrożnie, żeby nie połamać korbowodu.

Opublikowano

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Moim zdaniem silnik jest w bardzo dobrym stanie, kiedyś go rozkręcałem, umyłem i nasmarowałem olejem także w środku raczej nie ma rdzy. Martwię się tylko że na korbowodzie są luzy chodzi w prawo i w lewo, kompresja jest moim zdaniem też dobra bo trochę ciężko przekręcić ręką o cały suw. Jeszcze jedno pytanie do czego służy ta górna śrubka i co to jest przeciw tłok

 

a czy nie potrzebuję do tego żadnego gaźnika ?

Opublikowano

Przeciwtłok reguluję objętość komory spalania (czyli masz taki silnik około 2,5 cm3), a jest to właściwie coś jakby regulacja kąta wyprzedzenia, czy momentu zapłonu mieszanki.Gaźnik masz- to jest ta ukośna rurka z tyłu silnika (to dysza powietrza) przez którą przechodzi z kolei dysza paliwa z igłą regulującą. To taki gaźnik- rozpylacz.

Opublikowano

Aha rozumiem czyli muszę kupić paliwo i powinno się udać tylko muszę jakiś zakrapiacz załatwić zamiast zbiornika bo chyba to nie potrzebuje dużej dawki paliwa ?? A do paliwa mogę dodać jakiegoś oleju?

Opublikowano

Ja Ci napisałem- kup gotowe paliwo, już będzie z olejem. Zakrapiacz, jak napisałeś zastąp lepiej strzykawką- ale to tylko do zalania (to czynność zamiast ssania), zbiornik jest konieczny, bo te krople, które wstrzykniesz, to tylko dadzą parę wybuchów- żeby się kręcił, musisz mieć instalację paliwową: wężyk (na króćcu naprzeciwko igły "gazu"), a drugi koniec zanurzony w zbiorniku. Zbiornik może być niewielki, ale musi być, inaczej się nie ucieszysz gromkim klangiem i dymem. A to sama rozkosz.... Ale poszukaj filmu- lepsze to niż tysiąc słów- kupę czasu może zająć opis jak zassać paliwo, jak wysoko zbiornik, jakie położenie śmigła przy jego zakładaniu, a potem jak to wyregulować, bo są tu dwie rzeczy do regulacji- gaźnik i kompresja. Najlepiej to zobaczyć.

Opublikowano

Iglica powinna być odkrecona ok 2i pól obrotu. Moje Rytmy "chodziły" z paliwem 1/3 olej 1/3 nafta i 1.3 eter ale teraz jestem za kupnem gotowego paliwa

Reszta już została powiedziana :D

Opublikowano

I na tych brzydkich Rytmach ustanawiano rekordy prędkości na uwięzi. Nic lepszego w tamtych czasach nie było o tej pojemności w samozapłonach.

 

Napisz proszę kto, gdzie i kiedy na rytmie pobił jakiś rekord prędkości na uwięzi?

BTW

Były w tym czasie też i inne motorki...

Opublikowano

I już byś się kłócił :P Były w SAMOCHODACH na uwięzi :) Mam nawet dwa takie autka z Rytmami w srodku. Jedno z nich zdobyło chyba, nawet mistrzostwo Polski w swoim czasie :D I dość szybko te autka po torze pomykały ;) Jak będzie zapotrzebowanie, to nawet zdjęcia tych autek mogę wstawić :)

A.C

Opublikowano

Nie RYTM-y tylko TEMP-y masz w swoich autkach Andrzeju. Też mam takie...

O, tu dla przykładu był sobie jeden na Ebay-u:http://www.ebay.com/itm/Rare-USSR-Russian-Racing-Engine-TEMP-1-/360546426157?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMESELX%3AIT&nma=true&si=Phqew6QYMbM7QzoEXYy4m1vAXsU%253D&orig_cvip=true&rt=nc

post-10468-0-45685300-1359445382_thumb.jpg

post-10468-0-24186000-1359445389_thumb.jpg

 

Mnie jednak nadal szczególnie interesują te rzekome rekordy na RYTM-ach.

Opublikowano

Podpowiem:

Rosiński-Sulisz w wyścigu modeli latających na uwięzi.

Cała niemal czołówka juniorów w samochodach śmiglakach na uwięzi.

I zapewne dużo więcej.

Opublikowano

Podaj proszę źródło, w znanych mi obecnie nic na ten temat nie ma, a tak przy okazji to skąd Oni byli?

Jeszcze tylko tak dla uściślenia tematu to rekord w wyścigu nie jest rekordem prędkości, to dwie różne klasy.

W prędkości lata się głównie na silnikach żarowych i stąd moje wątpliwości.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.