wojobojo Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Witam. Nie wiem czy ten silniczek da się uruchomić, najbardziej zastanawiają mnie wycięcia pod cylindrem nei wiem czy one mają pełnić funkcje zaworów czy coś takiego. Jeżeli dałoby się to uruchomić to proszę o podpowiedź co jest do tego potrzebne. Dziękuję z góry za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Mam identyczny silnik. Jest to Rytm 2,5ccm. Samozapłonowy 2t. Tak, te wycięcia z boku cylindra to kanały wydechowe. Do odpalenia potrzebne stanowisko, śmigło i paliwo samozapłonowe - eter. Jednak po stanie zewnętrznym widać, że ten egzemplarz może mieć problemy z odpaleniem i pracą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 To są kanały wydechowe. Potrzebujesz do startu: paliwa do silników modelarskich samozapłonowych (skład np. taki eter etylowy, nafta, olej- można kupić gotowe), śmigła- rozmiar np. 200 mm, lub i większe, zbiornik paliwa- może być jakaś fiolka z lekarstwa, czy coś w tym rodzaju, kawałek wężyka igelitowego (np. od kroplówek), silnik trzeba solidnie przykręcić śrubkami M3 do łoża, najlepiej ze sklejki (grubszej- tak z 10 mm). Poszukaj sobie w necie opisu lub filmu z takim procesem uruchamiania (diesel model motor- tagi). Acha- trzeba trochę samozaparcia, jakby tak od "kopa" nie poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 W tym stanie jak widać na foto to prawdopodobnie będzie to ostatnie odpalenie tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Panowie- nie załamujmy szczęśliwego właściciela silnika- jak ma trochę kompresji i nie jest jakiś pokiereszowany w środku, to może da radę. Choć faktycznie, to może za dużo tego paliwa bym na początek nie kupował... I jeszcze o śmigle- nie powinno to by śmigło do elektryków- będzie za słabe, musi być do silników spalinowych (zresztą ten motorek pochodzi z czasów, kiedy tylko takie śmigła były dostępne, napęd elektryczny był daleko, daleko w przyszłości- która jednak niespodziewanie jest właśnie teraz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Odkręć tylną pokrywę i sprawdź stan motorka w środku jeśli nie ma rdzy to śmiało można odpalać,a jeśli rudzielec już się zalągł to trzeba by najpierw pozbyć się dziada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 I jeszcze mała refleksja co do tego typu- silniki radzieckie (ZSRR)- ogólnie były dość kiepskiej jakości- zwłaszcza jak idzie o materiały użyte do wykonania. Na prządku dziennym było pękanie wału, czy korbowodu po kilku lotach, czy odpalaniach. Wizualnie było to wykonanie różne, czasem może i dość dobre- ale Rytm właśnie- był wyjątkowo zewnętrznie nieapetyczny- odlew niechlujny, forma chyba piaskowa, żadna tam kokila. I tak też wygląda ten egzemplarz- od urodzenia obciążony pod tym względem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 I na tych brzydkich Rytmach ustanawiano rekordy prędkości na uwięzi. Nic lepszego w tamtych czasach nie było o tej pojemności w samozapłonach. Jeśli nie ma rdzy w środku to należy odkręcić cylinder , poluzować śrubę kompresji i wybić przeciwtłok i trochę go rozruszać, na pewno jest zastojały. Dokręcić, wybić i tak parę razy. Umyć w nafcie i jazda, a nuż się uda. Rozrusznik będzie na pewno przydatny. Ale ostrożnie, żeby nie połamać korbowodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojobojo Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Moim zdaniem silnik jest w bardzo dobrym stanie, kiedyś go rozkręcałem, umyłem i nasmarowałem olejem także w środku raczej nie ma rdzy. Martwię się tylko że na korbowodzie są luzy chodzi w prawo i w lewo, kompresja jest moim zdaniem też dobra bo trochę ciężko przekręcić ręką o cały suw. Jeszcze jedno pytanie do czego służy ta górna śrubka i co to jest przeciw tłok a czy nie potrzebuję do tego żadnego gaźnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Przeciwtłok reguluję objętość komory spalania (czyli masz taki silnik około 2,5 cm3), a jest to właściwie coś jakby regulacja kąta wyprzedzenia, czy momentu zapłonu mieszanki.Gaźnik masz- to jest ta ukośna rurka z tyłu silnika (to dysza powietrza) przez którą przechodzi z kolei dysza paliwa z igłą regulującą. To taki gaźnik- rozpylacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojobojo Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Aha rozumiem czyli muszę kupić paliwo i powinno się udać tylko muszę jakiś zakrapiacz załatwić zamiast zbiornika bo chyba to nie potrzebuje dużej dawki paliwa ?? A do paliwa mogę dodać jakiegoś oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Ja Ci napisałem- kup gotowe paliwo, już będzie z olejem. Zakrapiacz, jak napisałeś zastąp lepiej strzykawką- ale to tylko do zalania (to czynność zamiast ssania), zbiornik jest konieczny, bo te krople, które wstrzykniesz, to tylko dadzą parę wybuchów- żeby się kręcił, musisz mieć instalację paliwową: wężyk (na króćcu naprzeciwko igły "gazu"), a drugi koniec zanurzony w zbiorniku. Zbiornik może być niewielki, ale musi być, inaczej się nie ucieszysz gromkim klangiem i dymem. A to sama rozkosz.... Ale poszukaj filmu- lepsze to niż tysiąc słów- kupę czasu może zająć opis jak zassać paliwo, jak wysoko zbiornik, jakie położenie śmigła przy jego zakładaniu, a potem jak to wyregulować, bo są tu dwie rzeczy do regulacji- gaźnik i kompresja. Najlepiej to zobaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 kup gotowe paliwo do silników samozapłonowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Iglica powinna być odkrecona ok 2i pól obrotu. Moje Rytmy "chodziły" z paliwem 1/3 olej 1/3 nafta i 1.3 eter ale teraz jestem za kupnem gotowego paliwa Reszta już została powiedziana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojobojo Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dzięki ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 I na tych brzydkich Rytmach ustanawiano rekordy prędkości na uwięzi. Nic lepszego w tamtych czasach nie było o tej pojemności w samozapłonach. Napisz proszę kto, gdzie i kiedy na rytmie pobił jakiś rekord prędkości na uwięzi?BTW Były w tym czasie też i inne motorki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 I już byś się kłócił Były w SAMOCHODACH na uwięzi Mam nawet dwa takie autka z Rytmami w srodku. Jedno z nich zdobyło chyba, nawet mistrzostwo Polski w swoim czasie I dość szybko te autka po torze pomykały Jak będzie zapotrzebowanie, to nawet zdjęcia tych autek mogę wstawić A.C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Nie RYTM-y tylko TEMP-y masz w swoich autkach Andrzeju. Też mam takie... O, tu dla przykładu był sobie jeden na Ebay-u:http://www.ebay.com/itm/Rare-USSR-Russian-Racing-Engine-TEMP-1-/360546426157?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMESELX%3AIT&nma=true&si=Phqew6QYMbM7QzoEXYy4m1vAXsU%253D&orig_cvip=true&rt=nc Mnie jednak nadal szczególnie interesują te rzekome rekordy na RYTM-ach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Podpowiem: Rosiński-Sulisz w wyścigu modeli latających na uwięzi. Cała niemal czołówka juniorów w samochodach śmiglakach na uwięzi. I zapewne dużo więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Podaj proszę źródło, w znanych mi obecnie nic na ten temat nie ma, a tak przy okazji to skąd Oni byli? Jeszcze tylko tak dla uściślenia tematu to rekord w wyścigu nie jest rekordem prędkości, to dwie różne klasy. W prędkości lata się głównie na silnikach żarowych i stąd moje wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi