Grzesiek Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Ja z 18 lat te mu uzywalem sporo silników samozaplonowych w tym MVVS 1,5;KMD 2,5;MARZ 2;5 RYTM 2,5 i do wszystkich uzywalem ropy zamiast nafty nawet w instrukcji od MVVS-a bylo napisane o ile pamietam ropa "nebo" nafta co znaczy albo w proporcjach 50/25/25 lub 45/30/25 Co do Tomka to odpalalem kiedys COX-a na dykcie(to etyl skazony)chodzil ale problem w tym ze olej sie rozwarstwiał w paliwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Dzięki Grześku za odpowiedz,mam dostęp do spirytusu technicznego i na nim chciałem spróbować odpalić silnik ale obawiałem się zniszczenia motorka,ale skoro twój cox się nie rozpadł to może i mój silnik wytrzyma,jutro sprawdzę jak to będzie pyrkać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Tomek popróbyj z różnymi olejami ja oile mnie pamiec nie zawodzi to chyba mieszalem z mixolem (tylko to bylo w tamtych czasach dostepne)i sie rozwarstwiało moze syntetyk lub rycyna da pozytywny efekt.Zreszta w dykcie jest sporo wody moze to bylo problemem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 No , nie cudujcie... Z zakupem metanolu nie ma problemu. Oleje też nie są problemem. Najtańsze paliwo nie kosztuje drogo( choć moim zdaniem i tak za drogo) Więc po co kombinować? Czasy kiedy ciężko było dostać składniki do paliwa dawno minęły, więc po co męczyć te nasze motorki? A silnik żarowy nawet na benzynie ekstrakcyjnej popracuje. Tylko po co? A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 W sklepie ciężko o dobrą naftę, a ja używam takiej: jest naprawdę dobra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Zdecydowanie najlepsza jest rycyna, zresztą zapytajcie na czym obecnie lata się wyczynowo w wyścigu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Andrzej chodzi o to że etanol mogę mieć za free no prawie,olej rycynowy mam ,więc czemu by nie skorzystać i nie latać prawie za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Jak za free, to przez chlebek przepuść i spożytkuj w bardziej zboznym celu A kilo metanolu kosztuje coś ok 3 zl czyli tez prawie za free . A motorek na pewno będzie lepiej pracował. A dlaczego? Poszukaj na tym forum, bo już o tym gdzieś było pisane A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Faktycznie można kupić za 3,15pln za litr,a ja tyle przepłacałem w modelarskim.A co do etanolu technicznego to nie napił bym się go za żadne pieniądze!,wolę dobry bimberek ze sprawdzonego źródła . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Tomek poczytaj sobie tutaj, Ameryki nie trzeba odkrywać ponownie... http://www.os-engines.co.jp/english/bio_eng/pdf/bio_english.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojobojo Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Widzę że w sumie temat se rozwinął. JA dalej nie mam paliwa bo jestem w ty zupełnie zielony najlepiej byłoby mi kupić paliwo już gotowe bo to jest mój jedyny silniczek który znalazłem i nie chcę go zepsuć. Jeżeli na prawdę nie da się kupić gotowego paliwa w rozsądnej cenie to bardzo prosiłbym o proporcje rycyny eteru i nafty. A i w sumie nie wiem jakie duże śmigło mogę założyć do takiego silniczka. Dziękuję za pomoc ;-) A jeszcze jedno czy śmigło powinno być metalowe czy może być plastikowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Wojtek- jesteś na trzeciej stronie wątku- przeczytaj wszystkie posty, już na pierwszej stronie masz odpowiedzi- poza tym, z czego ma być- metalowych śmigieł się nie stosuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Śmigło kup plastikowe 7/4 skład paliwa poczytaj tu https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fpfmrc.eu%2Findex.php%3F%2Ftopic%2F28179-paliwo-samozaplonowe%2F&ei=Y7oPUYytGOaN4ASL0YGoDA&usg=AFQjCNFbXJePIep48THimBzRyj3P6NTwuA&sig2=AkzlwFz8hph9Dx2V5Fb3Gg . Dziś odpaliłem silnik na alkoholu etylowym z dodatkiem oleju rycynowego. Silnik odpalił i pracuje ale to wszystko co można powiedzieć o takim paliwie. Bardzo dużo mu brakuje do takich osiągów jak na paliwie gotowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 O ile pamiętam Rytmy miały "firmowe " śmigła 200x 200 czyli po "calowemu" 8x8 ale używać można 8x 4 lub 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Skład standardowego paliwa masz poniżej: olej rycynowy 25% eter dietylowy 35% nafta (jaka widać powyżej #45) 40% oczywiście mieszasz w stosunku objętościowym v/v w celu ułatwienia rozruchu można dodać azotyn amylu 0,5 – 2 % (wymiennie DII lub NITROCET 50) jako dodatek przeciwstukowy czteroetylek ołowiu 0,06-0,1% (nie powinno Ci się udać go zdobyć, ale w razie jakby co, to żeby nie było że nie ostrzegałem... jest on silną trucizną!!!, która wchłania się przez skórę) ekwiwalentem może być metanol w identycznych proporcjach a w celu zmniejszenia ilości nagaru stosuj LUBRIZOL 52M 0,1-0,5% śmigło o średnicy 200mm powinno być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 "można dodać azotyn amylu 0,5 – 2 % (wymiennie DII lub NITROCET 50)" A skąd bierzesz te składniki? Tylko się nie śmiej i nie kłóć A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Azotyn amylu robiłem kiedyś sam, ale ze względu na rakotwórcze właściwości azotynów (szczególnie w trakcie syntezy, potwierdzone chorobami nowotworowymi i przedwczesnym zejściem z tego świata kilku czołowych wyścigowców -którzy też to świństwo robili) odpuściłem sobie (lecz jak kto mimo wszystko chce sam spróbować to udostępnię przepis), zacząłem stosować Diesel Ignition Improver (można go było kiedyś zakupić na zachodzie, nie wiem jak jest teraz bo od kilku lat nie latam w wyścigu), a NITROCET 50 – czyli azotan 2-etylohexylowy, dostałem po znajomości do testów i twierdzę, że jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojobojo Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 paweł podrzuc przepis na e-maila i opisz co i jak bo z chemi mialem truje g_hucher@o2.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 z chemi mialem truje z polskiego chyba też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi