Grzesiek Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 witam czy sa jakies parametry odnosnie ile moze bic wal wyrazane w setkach mm no o jak najlepiej wyprostowac moze ktos juz prubowal takiego myku
PK999 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 W setkach raczej nie powinien bić wcale. Dobry tokarz wyprostuje. Tylko będzie chciał gołego wału na stole a nie silnika.
AndrzejC Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 A ile "bicia" ma Twój wal. Sprawdzałeś? Grzesiek jak wiesz w naszych wodnych motorkach często zdarza się przekoszenie wału, co przewaznie kończy się powaznym uszkodeniem silnika. Po pierwsze sprawdź czy wał jet "osiowy" (pryzma, czujnik i te sprawy...) a póżniej daj to jakiemuś fachowcowi to Ci ten wał wyprostuje, jeżeli jest oczywiście krzywy i da się wyosiować. I łozyska stosuj o zwiekszonym luzie C3 to pomaga i pozwala nieco zwiększyć osiągi motorka. I jakby kto chciał się kłócić, to nadmieniam, że sprawdzilem to wielokrotnie w zawodniczych motorkach Moje wały mogą mieć max 0,01 bicia. Do 0,03 przeważnie nic się nie dzieje. Powyżej może być róznie. No i igły. Ich jakość ma bardzo duże naczenie. Osobiście stosuję igiełki firmy INA.A i to jeszcze je selekcjonuję. Moim zdaniem są najlepsze. Jak będziesz miał przekoszony wał, to pierwszzym objawem może być czarny " syf" na wylocie tłumika. I nierówna praca silnika , choć nie zawsze. W żarowych silnikach także świece pali... A.C.
darqo Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 W setkach raczej nie powinien bić wcale. Dobry tokaż wyprostuje. Tylko będzie chciał gołego wału na stole a nie silnika. Tak, ale zależy w którum miejscu jest skrzywiony.
Grzesiek Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 jeszcze nie rozbieralem i nie miezylem ile bije jutro to zmieze czujnikiem zegarowym motorek nabylem za dobre pieniadze RCGF 15 po piascie i koncówce walu widac ze bije kilka dych.Mysle ze jest po dzwonie ,aczkolwiek po innych elementach wyglada na nówke,(zadnych zarysowań),mysle ze skrzywiony jest tuz przy lozysku ale jak rozbiore to zobacze.Andrzejku te twoje CMB to wiem ze sa dopieszczone cacka ale nie dajmy sie zwariowac to nie wyczynówka RCGF,acz kolwiek wolal bym aby wcale nie bil
wapniak Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Będzie mały problem zrobić przyrząd do prostowania, nie wiem, czy to się opłaci,
Grzesiek Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 silniczek rozebrany w srodku jak nowka po cylindrze widac ze silniczek jeszcze w pelni nie dotarty(ryski po honownicy widoczne)ale nie stety na piascie jest 0.7mm Patrzac dalej Andrzej.C przepowiedział najgorsze,mianowicie brak współosiowosci czopów było 0.3 w warunkach domowych udalo mi sie wyprostowac do 0.1mm.Walniete jest na wykorbieniu,moze w pracy cos wiecej mi sie uda.dam do pomiaru chłopakom z QS na taka sprytna maszynke: https://www.google.pl/search?q=zeiss+scanmax&hl=pl&client=firefox-beta&hs=ypv&tbo=u&rls=org.mozilla:pl:official&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=-asLUd-wAqGp4AT4p4CIDQ&ved=0CC8QsAQ&biw=1024&bih=460 no i potem to juz kabinacja,i tak nic do stracenia nie mam.A nowy wał w MODELMOTOR kosztuje ok 85zł problem w tym ze realizaacja zamówienia trwa ok 2miesiecy.
mike217 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 " tokaż " to sobie nie da rady ale Tokarz możliwe , że tak.... 1
Grzesiek Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 Wrocilem z pracy i co wam powiem ,dziwna sprawa z tym walem wspólosiowosc mierzona na maszynie w miejcu podparcia lozysk wynosi 0.026mm ale jak wal podepsze sie na skraju czopow to czyjnik zegarowy pokazuje bicie 0.2mm moze wy cos powiecie bo ja juz nie kaman o co chodzi.skrzywiony nie jest bo mierzylem pryzma plytkowa i przylega do niej idealnie caly czop.
AndrzejC Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Może otwór (y) pod sworzeń korbowodu jest krzywo wywiercony? To może się zdażyć. Też kiedyś się z czymś takim spotkałem. I no sam sworzeń może być krzywy. I objawy mogą byc takie jak opisałeś. jak masz dostęp do dokładnych przyrządów to rozłóż wał i pomierz co jest przyczyną. Igły od razu sobie zmień. Jakby co to mogę Ci komplecik odstapić, ponieważ ostatnio zakupiłem pewną (z musu) dużą ilość porżadnych igiełek. Mysle,że będą pasowac do Twojego silnika. A.C.
Grzesiek Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 Problem w tym ze sworzeń korby jest na graco wpasowanu w dwie przeciwagi,a nie chcial bym w to az tak dogłebnie ingerowac Dzieki za chec udostepnienia igielek,ale raczej nie bede tego rozbieral bo nie bede mial juz jak zmontowac
AndrzejC Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Ja tam, nie wiem, ale wg moich doświadczeń każdy wał da się rozłożyć i złozyć ponownie. To nie jest duży problem I raczej na zimno się to robi, tylko odpowiednią prasę trzeba mieć. Ale jak się boisz to kup nowy wał. Drogi nie jest, więc może faktycznie nie ma sensu starego poprawiać. Tylko jaka pewność jest ,że nowy będzie dobry? A.C.
Grzesiek Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 kupie jednak nowy dzisjaj palilem motorek chodzi ale drgania ze strach sie bac. Moze ktos wie gdzie kupic , moze ktos posiada na sprzedaz dobry wał?W modelmotor 2 miesiace realizacja u R.Oleksego ok. miesiaca.Troche mi sie piekli.
Rekomendowane odpowiedzi