Skocz do zawartości

Nowy model - Pfalz E.IV


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak właśnie myślałem, że sterowanie poprzez skręcanie płata to jednak duża trudność, a szkoda... z drugiej strony, ciekawe czym należałoby pokryć skrzydło żeby dało się je skręcić odpowiednio, i jakie musiałoby być w tym celu serwo... coś czuję że ze 25 kg (zakłądając, że kąt skręcenia skrzydłą byłby niewielki - dużego nie trzeba).

Opublikowano

Witam Szanownych Kolegów!

 

Samoloty wytwórni Pfalz w Nadrenii były produkowane według wzoru Morane H a nie jak wspomniano Nieuport.Licencja na Morane H i L została wykupiona przed wojną i zakłady produkowały ich wierne kopie

umieszczając znak firmowy wzorowany na znaku Morane.Wielokrotnie modyfikowane nigdy nie zagroziły konstrukcjom Fokkera , który również wzorował się na Morane H,a skopiowanie jego i dodanie do samolotu synchronizatora uchroniło go przed bankructwem.Podczas wojny prawa licencyjne nie były przestrzegane , jednak po wojnie Pfalz musiał płacić firmie Morane Saulnier wysokie odszkodowanie ,a Fokker przeniósł się do Holandii.

Opublikowano

IRKU Foker E-lll jest to model pełna makieta, w skali 1:4 rozoiętość 238cm.Foker jest bez lotek, sterowany zwichrzeniem płata tak jak w orginale. Zrobiony kilka lat temu, wisi pod sufitem. To nie jest mój Foker ,tylko Zbyszka z Kolbaszowa Górna. Rozmawiałem na temat planów ma opracowane samemu i moze udostępnic.

 

Ps:IRKU telefonu Zbyszka nie mogę podać na Forum tylko prywatnie.

Opublikowano

Bardzo lubie warbirdy z IIWoW ale te z I jakos do mnie nie przemawiaja.

Cale szczescie ze sa tacy maniacy jak wy i mozna popatrzec na te piekne modele. :D

Opublikowano
najbardziej to mnie odrzuca od tych samolotów ten ptasi profil skrzydla, jak to latac tym na plecach??

Normalnie.

Jakaś karimata na trawkę, kładziemy sie na plecach i latamy :D

Opublikowano

Papcio masz rację - pomyliłem Morana z Nieuportem :oops:

Do Twojej wypowiedzi dodam jeszcze, posiłkowałeś się ksiązką " Samoloty myśliwskie I wojny światowej", ale przecież to nie grzech :wink: Ja mam ją w rękach codziennie.

 

Co do sterowania płatem - chodziło Marcin o skrecanie czyli zwichrzenie aerodynam. końcówek płata. nie wiem jaka siła jest potrzebna ale pod tym linkiem jest instrukcja modelu Pfalz i to rozwiązanie jest pokazane;

 

http://www.kwmairpl.com.ph/KWDownloadPage.asp?Manual=RC-05DE&Lang=English

 

trzeba tylko kliknąć czerwony fragment z tekstu

Opublikowano
najbardziej to mnie odrzuca od tych samolotów ten ptasi profil skrzydla, jak to latac tym na plecach??

 

 

Arturze ja motoszybowcem o roz.250cm latam na plecach,przy dobrej pogodzie. Biore leżak kłade się na plecach i szybuje do znudzenia.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jak postanowiłem tak zrobiłem... :wink:

 

fokkereiii001kz0.jpg

 

fokkereiii002fl1.jpg

 

Jednak wprawne oko zauważy, że to nie do końca, to co miało być :shock: Postanowiłem najpierw zrobić mniejszą wersję, a jesli spodoba mi się to wtedy powstanie wersja "pełnowymiarowa"

Zaraz też muszę podjąć decyzję, czy ma byś na spalinkę czy elektryke to maleństwo...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.