motyl Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 A jal miał orginał skonstruowany przechył ?? Zmieny kąt zaklinowania płatów ??
Pawel_W Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Tak właśnie myślałem, że sterowanie poprzez skręcanie płata to jednak duża trudność, a szkoda... z drugiej strony, ciekawe czym należałoby pokryć skrzydło żeby dało się je skręcić odpowiednio, i jakie musiałoby być w tym celu serwo... coś czuję że ze 25 kg (zakłądając, że kąt skręcenia skrzydłą byłby niewielki - dużego nie trzeba).
motyl Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Al emiał skrecane w sensie wichrowane skrzydła ?? czy ruchome jak jak pływający statecznik ??
ADAM_GDA Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Trzymam za Ciebie kciuki. Projekt jest niesamowity...
Papcio Chmiel Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Witam Szanownych Kolegów! Samoloty wytwórni Pfalz w Nadrenii były produkowane według wzoru Morane H a nie jak wspomniano Nieuport.Licencja na Morane H i L została wykupiona przed wojną i zakłady produkowały ich wierne kopie umieszczając znak firmowy wzorowany na znaku Morane.Wielokrotnie modyfikowane nigdy nie zagroziły konstrukcjom Fokkera , który również wzorował się na Morane H,a skopiowanie jego i dodanie do samolotu synchronizatora uchroniło go przed bankructwem.Podczas wojny prawa licencyjne nie były przestrzegane , jednak po wojnie Pfalz musiał płacić firmie Morane Saulnier wysokie odszkodowanie ,a Fokker przeniósł się do Holandii.
Henryk S. Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 IRKU Foker E-lll jest to model pełna makieta, w skali 1:4 rozoiętość 238cm.Foker jest bez lotek, sterowany zwichrzeniem płata tak jak w orginale. Zrobiony kilka lat temu, wisi pod sufitem. To nie jest mój Foker ,tylko Zbyszka z Kolbaszowa Górna. Rozmawiałem na temat planów ma opracowane samemu i moze udostępnic. Ps:IRKU telefonu Zbyszka nie mogę podać na Forum tylko prywatnie.
Artur Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 tak mi sie podobaja te wasze stare złomy , ze coraz bardziej sie skłaniam zeby zrobic jakiegos weterana
motyl Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 .... te wasze stare złomy ,..... No coraz piękniejsze określenia mają
Tomek Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Bardzo lubie warbirdy z IIWoW ale te z I jakos do mnie nie przemawiaja. Cale szczescie ze sa tacy maniacy jak wy i mozna popatrzec na te piekne modele.
Artur Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 najbardziej to mnie odrzuca od tych samolotów ten ptasi profil skrzydla, jak to latac tym na plecach??
MiQ27 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 najbardziej to mnie odrzuca od tych samolotów ten ptasi profil skrzydla, jak to latac tym na plecach?? Normalnie. Jakaś karimata na trawkę, kładziemy sie na plecach i latamy
Tomek Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Poza tym jak w takiej delikatnej konstrukcji zrobic czolgowe /Tomkowe wzmocnienia.
Irek M Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2006 Papcio masz rację - pomyliłem Morana z Nieuportem :oops: Do Twojej wypowiedzi dodam jeszcze, posiłkowałeś się ksiązką " Samoloty myśliwskie I wojny światowej", ale przecież to nie grzech :wink: Ja mam ją w rękach codziennie. Co do sterowania płatem - chodziło Marcin o skrecanie czyli zwichrzenie aerodynam. końcówek płata. nie wiem jaka siła jest potrzebna ale pod tym linkiem jest instrukcja modelu Pfalz i to rozwiązanie jest pokazane; http://www.kwmairpl.com.ph/KWDownloadPage.asp?Manual=RC-05DE&Lang=English trzeba tylko kliknąć czerwony fragment z tekstu
Henryk S. Opublikowano 6 Grudnia 2006 Opublikowano 6 Grudnia 2006 najbardziej to mnie odrzuca od tych samolotów ten ptasi profil skrzydla, jak to latac tym na plecach?? Arturze ja motoszybowcem o roz.250cm latam na plecach,przy dobrej pogodzie. Biore leżak kłade się na plecach i szybuje do znudzenia.
Irek M Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2006 Pewnie już wklejałem ten link, ale dla niezdecydowanych robię to jeszcze raz Film przedstawia lot "ptasiego" profilu... http://www.srbatteries.com/media/e1_340.wmv http://www.airfieldmodels.com/video/sr_batteries_fokker_eindecker_e1/maiden_flight.wmv
Henryk S. Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 IRKU podaje adres do strony Fokkerów. WWW.proctor-enterprises.com
MareX Opublikowano 7 Grudnia 2006 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Te duże modele b. fajne, ale ceny też amerykańskie. Niby wszystko jest w zestawach, ale mimo wszystko...
Irek M Opublikowano 7 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2006 Heniu, podaną stronę znam od dawna, chyba wszystkie ze starociami. Podaję Wam link do linków staroci. http://www.hoosierdawnpatrol.com/hoosier_dawn_patrol_009.htm
Irek M Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Jak postanowiłem tak zrobiłem... :wink: Jednak wprawne oko zauważy, że to nie do końca, to co miało być :shock: Postanowiłem najpierw zrobić mniejszą wersję, a jesli spodoba mi się to wtedy powstanie wersja "pełnowymiarowa" Zaraz też muszę podjąć decyzję, czy ma byś na spalinkę czy elektryke to maleństwo...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.