mariusz406 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 https://www.youtube.com/watch?v=PKpKSxKIzuk&feature=youtu.be lądowanie total porażka - proszę o wyrozumiałość ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Jak na moje oko to za wolne podejście. Spróbuj podchodzić do lądowania z większej wysokości, a nad pasem wyrównać i przytrzymać model. wiem wiem. krótki jest, ale poćwicz, a póżniej zaczniesz wyrównywać 'przed' pasem, żeby się wyrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 nie total porażka, bo samolot przeżył i to jak widzę bez większych strat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 widac ze nerwowo bylo, ten pas jest bardzo maly na ten samolot, zarowno jezeli chodzi o szerokosc jak i dlugosc. najlepiej byloby pocwiczyc na bardziej przyjanym lotnisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moriq Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 a do tego jak widzę, miałeś całkiem konkretny boczny wiatr... więc w połączeniu z wielkością lotniska to lądowanie całkiem dobre. Dobre dlatego, że model wyszedł bez szwanku a o to przecież chodzi najbardziej Do tego co napisał Rafał dodał bym jeszcze, jeżeli model zacznie Ci za bardzo opadać to nie próbuj tego niwelować zadzieraniem nosa tylko delikatnie dodaj gazu bo zadzieranie sprawi, że model straci prędkość zacznie opadać jeszcze mocniej i wtedy ratujesz się mocnym dodaniem gazu co sprawia, że lot jest bardzo nerwowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Pierwsza sprawa to zmniejsz wychylenia sterów ,ale mechanicznie nie elektronicznie.Cessna ma duży ster wysokości i każdy nawet drobny ruch przekłada się na nerwową reakcję. Druga sprawa to lądowanie na siebie.W takiej pozycji nie jesteś w stanie określić aktualnej prędkości i pozycji modelu modelu.lepiej stań bokiem na początku pasa i dolatując do siebie będziesz miał kontrolę nad prędkością i aktualną wysokością. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 W 9:30 to Ci chyba przepadł na chwilę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz406 Opublikowano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 tak 9:30 przepadł ... cieszę się że ten lot tak się skończył - dopóki nie opanuję dobrze lądowania to odpuszczę sobie loty ze zmiennym wiatrem ... dla porównania filmik z lotu F-18 kilka minut wcześniej ... https://www.youtube.com/watch?v=5jsSBwCrcNo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 docelowo twoje klapy jak je zmiksujesz z wysokoscia powinny pozwalac na bardzo strome i kontrolowane ladowanie nawet na tak malym pasie ale to trzeba gdzies wycwiczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz406 Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 takie coś wyszło ... https://www.youtube.com/watch?v=JgWfbWG60I0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz406 Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 jednak SW za mocno się wychyla - zanim klapy się opuszczą (spowalniacz) to model ostro daje w dół... mam nadzieję że znajdę "złoty środek" Muszę też pomyśleć jak wzmocnić przednie koło ... trochę się wygina przy lądowaniu ... Pas już poszerzyłem o ok 1m ale zamawiam koparo-ładowarkę i jeszcze ok 4 metry poszerzę (docelowo 10 szerokości i ok 100 m długości ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 jednak SW za mocno się wychyla - zanim klapy się opuszczą (spowalniacz) to model ostro daje w dół... mam nadzieję że znajdę "złoty środek" Muszę też pomyśleć jak wzmocnić przednie koło ... trochę się wygina przy lądowaniu ... Pas już poszerzyłem o ok 1m ale zamawiam koparo-ładowarkę i jeszcze ok 4 metry poszerzę (docelowo 10 szerokości i ok 100 m długości ) Miałem ten sam problem ze zgraniem SW i klap. Zanim się opuściły, SW szybko przeskakiwał i model nurkował. Rozwiązałem to przypisując klapy do przełącznika proporcjonalnego (czyli potencjometru) w Aurorze. Obecnie moment wysunięcia klap jest w locie niezauważalny. Minusem jest, że muszę ten potencjometr za każdym razem ustawiać (nie na zasadzie 0-1-2 jak w przełączniku 3-pozycyjnym) a to trochę rozprasza przy podejściu. Planuję to rozwiązać inaczej, przez odpowiednie zaprogramowanie faz lotu w aparaturze, ale nie spieszy mi się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Mam Cessnę z FMS. 1400 mm, coś około półtora kilo wagi, może ździebko więcej. Z początku strasznie jej nie lubiłem,bo co lądowanie to pogięta przednia goleń. W kocu się wkurzyłem, zdemontowałem oryginalny drucik, zdemontowałem osłonę koła, założyłem goleń sprężynującą (czyli drut zawinięty w na środku w kółko) i jak ręką odjął - samolot lata, ląduje, nic się nie wygina. Polecam... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Masz pod nosem,piękne lotnisko modelarskie w Bobrownikach,długość naszego lotniska 170 m na 100 m z pasem asfaltowym 120 m,a Ty się tak męczysz,zapraszamy dołącz do nas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz406 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Wiem Panie Henryku - znam lotnisko i bywałem tam,choćby na piknikach i muszę się zgodzić że jest to piękne lotnisko (super pas). Rozważam możliwość zapisania się do klubu modelarskiego ale mimo to posiadanie pasa za domem daje możliwość latania praktycznie każdego dnia (czasem kilka razy dziennie),odpada dojazd i demontaż modelu do transportu co jednak niesie za sobą potrzebę zarezerwowania większej ilości czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 a pro po klap; wczoraj testowalem uklad klapy + korekta wysokoscia na moim dragonfly'u i super to dziala, mozna naprawde konkretne przepadanie zrealizowac, samolot sadzac w miejscu. Moze wywal spowalniacze serw na klapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz406 Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 a tak oświetlenie prezentuje się po zmroku ... https://www.youtube.com/watch?v=0pwRrPccUq4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz406 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Mam Cessnę z FMS. 1400 mm, coś około półtora kilo wagi, może ździebko więcej. Z początku strasznie jej nie lubiłem,bo co lądowanie to pogięta przednia goleń. W kocu się wkurzyłem, zdemontowałem oryginalny drucik, zdemontowałem osłonę koła, założyłem goleń sprężynującą (czyli drut zawinięty w na środku w kółko) i jak ręką odjął - samolot lata, ląduje, nic się nie wygina. Polecam... Dzięki ... zrobiłem jak radziłeś i szok ... lądowania stały się przyjemne Pas jeszcze nie jest przedłużony więc ląduje na dużo gorszej "łące" a mimo to wspomniana goleń sprawuje się znakomicie ... postaram się wrzucić jakiś nowy filmik ... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz406 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 kolejny lot ... https://www.youtube.com/watch?v=-OKIKCkMXCg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz406 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 i tak połączyłem dwa tematy http://pfmrc.eu/index.php?/topic/19838-cessna-182-185m-epo/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi