Zefirek Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 Zastawiałem się trochę nad odpowiednim silnikiem i wybrałem: Turnigy D3536/6 1250KV Brushless Outrunner Motor Spec. Battery: 2~4 Cell /7.4~14.8V RPM: 1250kv Max current: 34A No load current: 3A Max power: 500W Internal resistance: 0.034 ohm Weight: 102g (including connectors) Diameter of shaft: 5mm Dimensions: 35x36m Prop size: 7.4V/10x5 14.8V/9x4.7 Max thrust: 1270g Do zasilania przewiduje pakiet LiPo 3S o pojemności 2200mAh. Jakieś sugestie, co do wyposażenia? Dziękuje za wszystkie podpowiedzi co do wyboru silnika Zamówiłem ten, który wybrałem. Prace powoli postępują, wyciąłem otwory w kadłubie niezbędne do zamontowania wyposażenia.
Marcin Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Moze sie przyda http://pfmrc.eu/index.php?/topic/13212-blejzyk-tom-17m/page__hl__%2Bblejzyk+%2Btom__fromsearch__1 fajny model, niesie sie przy lądowaniu bardzo, więc hamulce z lotek warto mieć.
Zefirek Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 Moze sie przyda http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1 fajny model, niesie sie przy lądowaniu bardzo, więc hamulce z lotek warto mieć. Nie widziałem - dzięki Kleiłeś skrzydło na prosto czy ze wzniosem?
Marcin Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Mialem delikatny wznios. Chyba. Dawno to bylo. Nie pamietam :-(
Zefirek Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Ja mam tak. Dzięki za zdjęcie, u mnie wygląda to podobnie Tomku, jaki dałeś wznios u siebie w Tomie, a może kleiłeś płat na prosto? Jak ustawiłeś silnik (skłon, wykłon)?
Zefirek Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Prace nad modelem powoli posuwają się do przodu. Troszkę czekałem na serwa, na ster wysokości trafiło HS-82MG na ster kierunku HS-81. Dotarł silnik i zastanawiam się jaki dać skłon i wykłon... może kleić na prosto a podczas holowania korygować lot sterem wysokości? Czekam na Wasze podpowiedzi
Zefirek Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Czekałem na Wasze podpowiedzi i się nie doczekałem ... Wydaje mi się, że zasada wklejania wręgi silnikowej we wszystkich motoszybowcach z napędem elektrycznym jest podobna, jeśli się mylę to proszę o poprawienie. Delikatny skłon i wykłon wydaje się być zalecany, ale tragedii nie będzie jak wkleimy na prosto. Jednak w myśl zasady, że "miksowanie silnika z wysokością - to jak leczenie syfa pudrem" (zwrot, z tematu o faklonie, który zapadł mi w pamięci ) wolałbym tego uniknąć.
Shock Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 W akrobatach to dość istotna sprawa ,w mottoszybowcu zdecydowanie mniejsza.Zwykle producenci w motoszybowcach wklejają na prosto wręgę silnikową -przynajmniej ja widziałem tak w kilku modelach . W moim obecnym Virusie również jest prosto,nic nie podkładałem,silnik jest w osi i nie widzę żadnych problemów w locie silnikowym. Pochylenie wyszło "automatycznie" zgodnie z wklejoną wręgą. W "samolotach" zwykle owiewka silnika jest już specjalnie "ścięta" aby kołpak ładnie przylegał ,w motoszybowcu jak dałbyś skłon/wykłon to wyglądało by to trochę beznadziejnie -szpary.Nawet jeśli by trochę "ciągneło" od momentu śmigła to jest to do przeżycia w motoszybowcu bo silnik pracuje tylko chwilowo ,w momencie wyciągania .
robintom Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Ja dałem lekko w dół.. Przy pierwszych lotach nie kręcił ale ostro dawał w górę i musiałem go dusić poziomym.
Marcin Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Jak możesz to daj skłon w dół albo szykuj się na mocne korygowanie SW. Mój TOM był tzw 'zapierniczaczem' więc nawet na silniku swoje umiał pogonić, a wtedy utrzymywanie w miarę prostego lotu wymagało sporo oddania steru wysokości.
Zefirek Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Wręga silnikowa gotowa - pozostaje jeszcze kwestia ustawienia silnika. Ze względu na długi dziób modelu chyba przedłużę przewody do silnika, co ułatwi jego późniejsze podłączenie do regulatora.
Zefirek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Jak możesz to daj skłon w dół albo szykuj się na mocne korygowanie SW. Mój TOM był tzw 'zapierniczaczem' więc nawet na silniku swoje umiał pogonić, a wtedy utrzymywanie w miarę prostego lotu wymagało sporo oddania steru wysokości. 3 stopnie skłonu wystarczy?
Zefirek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Wręga silnikowa jest już wklejona.
mordelarz Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Zefirek napisał: Ze względu na długi dziób modelu chyba przedłużę przewody do silnika, co ułatwi jego późniejsze podłączenie do regulatora. ...dążyłbym raczej do skracania przewodów
Zefirek Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Zefirek napisał: ...dążyłbym raczej do skracania przewodów Dlaczego? Za duży ciężar? ...a może za duży opór?
samolocik Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Nie, łatwiej zmieścić się w wąskim i "krótkim" kadłubie jak jest mało miejsca a dużo wyposażenia do upchania U Ciebie wygląda na to, że przewody będą w sam raz bez skracania i bez wydłużania.
Zefirek Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 Po oklejeniu ... Tom zmienił się nie do poznania Waga w chwili obecnej 770 gram
heksodus Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Mam pytanie czy pakiet 2200 4s wchodzi do kadłuba?
Zefirek Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Mam pytanie czy pakiet 2200 4s wchodzi do kadłuba? Wydaje mi się, że nie będzie problemu z upchaniem w kadłubie takiego pakietu. Mam 2,2 Ah 3s i jest jeszcze duuużżżo miejsca. Czy powstaje kolejny Tom?
Rekomendowane odpowiedzi