Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nabylem niedawno Voladora rozpietosc okolo 135cm. a silniczek zalecaja spalinke.

mysle o ASP52 chyba 8,5ccm.

Model wazy prawie 3kg ale doliczyc osprzet to wyjdzie okolo 5kg.a z tegoco sie dowiedzialem od goscia ktory sie zajmuje modelarstwem mowi ze powinien byc ok, lepiej miec zapas mocy.

Ja do poczatkujacych naleze wiec prosze o jakies porady , moj pierwszy spalinowiec !

Posiada ktos taki model.na co trzeba najbardziej zwrocic uwage przy skladaniu ?

I jak z tym silniczkiem ? nie za ciezki a rozstawy mocujace pod łoze to sa standard?

prosze o rade

post-8816-0-75357100-1364413928.jpg

Opublikowano

Pros Wszechmocnego zebys zmieścił sie przy 4kg to jakos uda ci sie latac. Ale i tak bedziesz mial superszybką cegłę. Jak bys sie zmieścił do lotu w 3kg to juz jakos by sie latalo...

Opublikowano

Dokładnie jak pisze Marcin.

Waga 5 kg to dla takiego modelu koszmar-cegła to mało powiedziane :) .

8,5 cm to ledwie uciągnie..

Rób to max. lekko ...

Opublikowano

Koledzy 2950g do lotu.Przy 5 kg to nie miałbyś żadnych szans na .52.Ale i tak widział bym tu .61 jako silnik docelowy.Jak na pierwszą spalinę to kiepsko sobie wybrałeś typ modelu.

Opublikowano

Moja pierwsza spalina byla Extra 300 na 8ccm. Model jak model. Wazne jak sie umie latac. Ja wsiadłem na spaline po 4 latach latania. Nie sugerujcie sie silnikiem i modelem bo wszystko leży w umiejętnościach pilota.

Musisz podać wymiar otworów pod mocowanie łoża. Wtedy bedziemy mogli stwierdzić czy to jest standardowe. Serwa pewnie standard, warto by poszukać takie ok 30 g. Zbiornik 250ml.

Opublikowano

2950g no chyba zle tam doczytalem. czemu zly wybor jak na poczatek?nie jest to moj pierwszy model ogolnie, ale 1 jakos spalinowy tak to na elektrykach chulam.

noi wlasnie nie wiem jaki tu zestawik spalinowy zapodac.mozna proscic o pelne opisy silniczkow.

61? to jeszcze wiecej ccm?

rozstaw podloze 45mm

 

serwa kupilem te

 

http://allegro.pl/sh...item=3077228632

 

 

 

ps. poza tematem dzisiaj oblatalem (wlasnej roboty) nowego F/A 18 i nie rozwalilem (depronowiec pelny nie jakis tam szkielet)choc niezle wialo

 

wiec chyba dam rade :)

Opublikowano
(depronowiec pelny nie jakis tam szkielet)choc niezle wialo wiec chyba dam rade :)

właśnie dlatego koledzy powyżej mają wątpliwości.

 

Wiele gotowych modeli pod silnik spalinowy to tzw. trenerki ..... to są właśnie modele od których należy zaczynać.

Nikt nie odmawia Ci zapału i nie kwestionuje Twoich możliwości, ale lekkie elektryki a ciężkie spaliny dzieli taka różnica jak bokserów w skrajnych kategoriach wagowych.

 

ms

Opublikowano

Jasko ,zrozum że tu nie chodzi o zniechęcanie Cię abyś model ulotnił.

Kupiłeś ,umiesz latać ,zawalcz więc aby ten model poleciał ale wcześniej poczytaj ,pooglądaj ,zorientuj się co chcesz osiągnąć-czy tylko aby to latało czy by dawało Ci przyjemność z tego latania.

Porównam Ci tylko przykładowo że modele (akrobaty) o rozp 1860 mm i silnikach benzynowych 30/35 cm potrafią ważyć ok 4500-5500 g więc jak sobie wyobrażasz ten twój model,tym bardziej że to nie górnopłat/trener gdzie mógłbyś latać na granicy szybowania/lotu.

Przemyśl sprawę .

Opublikowano

byla cenowa okazja.wiec go zwinolem wada to przypalona jedna lotka. w weekend zwarze go na sucho ile ma

tam z waga to sie chyba pomylilem zle zrozumialem co gosciu mi w sklepie mowil.gotowy do loto to 2950 jak pisal kolega wyzej

wiec musze sie zmiescic w tej granicy

a ma ktos taki model tu na forum?

Opublikowano

Ja za tę okazyjną cenę liczyłem na 1,6m i miałem ochotę dać 4takta ASP. Minimum 61, a pewniej 91 (czyli 10-15cm3) - wybór miał być podjęty dopiero po obejrzeniu, pomacaniu i zważeniu.

 

To samo polecam dla tego mniejszego - obejrzeć, zważyć i ocenić ile wyjdzie do lotu. Wydaje mi się, że silnik 2T 46-51 powinien być ok dla lekkiego Fun Fly, powiedzmy około 2kg do lotu. Cięższy też będzie latał, ale waga do lotu dla takiego modelu >3kg nie będzie już przyjemnością, nawet gdy silnik będzie wystarczający.

Opublikowano

Jaśko, zacznij pisać starannie i bez błędów. Tak jak w twoich postach piszą tylko niechluje, wyglądają te posty tak, jakby pisał je jakiś głupkowaty neo kid. No i szkoda tak szargać nasz język. Na pewno więcej osób pomogłoby Ci, gdybyś okazał choć to minimum szacunku dla kolegów z forum, poprawnym pisaniem. Nie odbieraj moich słów jako atak. Zwracam na to uwagę każdemu koledze -jest takie przysłowie: jak Cię widzą, tak Cię piszą, a w Twoim wypadku , niestety, z pisownią i składnią jest źle. Bo jak piszesz, tak Cię widzą.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

dobrze.postaram się pisać lepiej :) i bardziej zrozumiale.poważe napisze.

Wsołych Świąt :)

 

Więc tak koledzy i koleżanki , ważylem i wszystko wyszlo ze zbiorniczkiem kolami itp bez elektroniki

1,147kg

 

a 4 serwa oddzielnie ważyłem 0,225

Więc w miej niż 3kg chyba się zmieszczę?

Asp 52 wazy 0,475 + paliwko 0,2 L. noi śmigło itp. więc liczę na 2,5kg max.

Opublikowano

O 5kg zapomnij przy tej rozpiętości, jeśli jesteś pewien, że tyle ci wyjdzie waga to daruj sobie ten model ,zwłaszcza na początekm Miałem a6m5 rozpiętość 136 i latałem nim na gms 61 bardzo duży nadmiar mocy ale sedno sprawy to jego waga 2950g i powiem szczerze, że nie była to rewelacja :D Ale tragedii też nie było.

Opublikowano

Panowie bez przesady.Powierzchni trochę jest,ma gruby profil na .52 mocy przy wadze nawet 3kg wystarczy całkowicie.Aczkolwiek nadal twierdzę że nie jest to model jako pierwsza spalina.Jeżeli nie będziesz kombinował a waga pustego jest taka jak podałeś,to powinieneś raczej bez problemu zmieścić się w wadze 2100-2200 do lotu bez paliwa.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.