ahaweto Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Przegladając RCGroups natrafiłem na taki temat http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1696964 . Model zafascynował mnie swoimi własnościami lotnymi u uzytkowymi. Paczka zielonego podkładu z Komfortu (obustronnie gładki) czekała na to trzy lata, więc szybka decyzja - robię. Plany są w temacie. Wybrałem podział A4 na 30 kartek. Zrobiłem szablony, a nuż przydadzą się jeżeli model spełni pokładane nadzieje. Poprawiłem krawędź natarcia płata. Wyprostowałem ją, myślę że nie pogorszy to własności lotnych modelu. Zrobiłem to po to aby celem wzmocnienia okleić ją listwą balsową 6x4. Konstruktorzy modelu przewidzieli wzmocnienie płata trzema węglowymi rurkami srednicy 4mm. Wpuszczanymi w płat, aby to wykonać konieczne byłoby frezowanie kanałów. Jako że to prototyp (w moim wykonaniu) zdecydowałem się zastąpić węgiel, sosnowymi listwami 6x3, ale przecinając płat przez całą szerokość. Ma to swój cel. Arkusz depronu z Komfortu ma wymiary 1000x500mm, płat ma głębokość565mm i stąd te przecięcia płata. Trudnością jaką napotkałem było zamknięcie bocznym elementem, pływaka. Trzeba go bardzo dokładnie dopasować aby nie było dużych szczelin. depron kleiłem UHU-Porem i dodatkowo wzmacniałem dwuskładnikowym Gospodarczym Dragonem. Na dziś wgląda to tak. cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ciekawy projekt. Nie jestem zwolennikiem depronu między innymi dlatego, że modele nienaturalnie lekkie dziwnie zachowują się w powietrzu. Ten model trudno określić do czego służy, chyba do akrobacji nad wodą ale skoro lekki, zwinny i startuje z brzegu albo z ręki to po co mu te pływaki? Ciekaw jestem też jego możliwości startu z wody przy lekkiej bryzie lub fali topiącej skrzydło....na spokojnym akwenie na pewno będzie to przyjemna zabawka. Życzę powodzenia w budowie i będę obserwował temat ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Fajny . Chyba zrobię sobie taki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Krzysztof, na wieczorne loty w Starym Dworze jak znalazł. Mocowanie silnika wg. planów wydało mi się trchę słabe. Wykonałem nowe, wewnętrzne wzmocnienie ze sklejki 1,8mm. Wręgę silnikową ze sklejki 6mm i zaznaczyłem na niej otwory pod trzy rodzaje mocowań silników. Tak na wszelki wypadek aby wybrać najlepszy silnik. Zrobiłem zastrzały w usterzeniu. Żeby uniknąć przebicia depronu przez zastrzały, końcówki zastrzałów są oparte na listwach wzmacniających i zabezpieczone małymi ogranicznikami przed przesuwaniem. Na dziś model wygląda tak. cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Dzisiaj dokonalem oblotu . Start odbył się z trawy o własnych siłach, i to mnie bardzo cieszy. Już od monentu startu była walka o utrzymanie modelu w powietrzu. Model cholernie pompował, udało się zdobyć wysokość i uspokoić lot. Ma ogromną tendencję do zadzierania. Konieczne doważenie przodu, na początek dodam 10g. Silnik Emax CF2812 ze śmigłem 7x4 jest za słaby i grzeje się. Regulator TP 18A również sie grzeje. Poeksperymentuję z silnikami. Cieszę się że udało sie go nie rozbić. Dzięki Tadek za zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 To ja dziękuje za oblot i zawsze do usług Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Jaka waga do lotu wyszła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Z pakietem 3S 1800 40C - 558g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Filmik z dzisiejszych lotów Szczegółowych informacji udzieli Kolega Adam http://youtu.be/BmlBZXI7Iug Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Skorygowałem ŚĆ, pakiet poszedł maksymalnie na dziób, oś silnika podniosłem bardziej do góry ( jedna podkładka). Silnik Emax 2812 zamieniłem na Emax GT 2210/11 - 1470 kv . Na początek założyłem śmigło TP 7x4, i latał tak sobie. Następnie spróbowałem na śmigle 3-łopatowym 6x4. Rewelacji również nie było, dodatkowo regulator TP 25A po locie był mocno gorący. Do następnego lotu założyłem śmigło 7x5 i... model ożył . Regulator po locie miał normalną temperaturę, zdecydowanie wydłużył się czas lotu Model jest bardzo zwrotny i całkiem przyjemny w locie. Niestety samodzielnie nie chce jeszcze wystartować z trawy. Lot odwrócony nie sprawia problemu, nawet nie trzeba mocno wypychać steru wysokości. Zakupiłem silnik o kv 2200 (na takim latali konstruktorzy modelu) i planuje jeszcze go wypróbować. Na początek ze śmigłem 6x4. Jak próby się powiodą to spróbuję startów z wody . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi