wicherek899 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Witam, Posiadam model samolotu PZL 24E. Samolot ma: - silnik FOXY C4035 + regulator FOXY R-85 - pakiety Li-Po 11,1 V 4500 - 5000 mAh - 2 szt. Waga 5-6 kg Zdjęcia: http://modelesuchocki.pl/model-29 Chcę zamienić go na spalinowy. Podjechałem do serwisu w Krakowie. Zalecają silnik Saito 20 ccm 4-takt. A dokładniej: Silnik Saito FA-125A. lub opcjonalnie silnik O.S. MAX FSa-110-P z pompą paliwa - 1682 zł Teraz pytanie: Dlaczego zalecają silnik czterosuwowy? Dlaczeniu nie dwu? Dlaczego zalecają silnik żarowy a nie spalinowy? Czy 20 cm3 to nie za mało? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Po pierwsze to bardzo ładny model ,gratulacje . Po drugie serwis zaleca czterotakta być może dlatego że będzie on miał fajny dżwięk do takiej makiety ale też kosztuje on dość sporo i "chleje" dość sporo drogiego paliwa (miałem Saito 125 ). 20 cm pojemności spokojnie by Cie wystarczyło do lotu ,wszak to nie akrobat. Ja na Twoim miejscu wybrałbym silnik benzynowy..o poj. ok 20-26 cm i nie dość że jest on sporo tańszy w zakupie to potem eksploatacja to groszowe sprawy.Dżwiek też będzie odpowiedni a masa takiej benzyny nieznacznie przekroczy wagę Saito (ok 780g kontra 1000 g). Oczywiście to moje zdanie,zrobisz zgodnie z przekonaniem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicherek899 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Funduszami się nie przejmuję, mam na to budżet odpowiedni Liczę się z kosztem silnika, ale chcę w tej cenie silnik bezawaryjny i pewny. Koszty paliwa i elementów eksploatacyjnych są oczywite, więc i to biorę pod uwagę. Co ciekae, modelarz który budował model na zamówienie twierdzi, że w przypadku silnika 4taktowegopotrzebny jest silnik 36 ccm . A w serwisie polecają właśnie czterotakt o pojemności 20 ccm.. Z pewnością nie będzie za mały? Co polecacie innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 ale chcę w tej cenie silnik bezawaryjny i pewny. Dlatego sugeruję benzynowy silnik ! 30 cm benzyna zrobiła by Ci z tego modelu rasowego akrobata i odwdzięczyła się tanią i bezawaryjną pracą. Z doświadczenia lotniskowgo wiem iż np.Osmax 32 cm czterotakt ok 5 kg Funtaną zamiatał niemiłosiernie więc nie wiem po co Ci w makiecie tak spory nadmiar mocy ..(oczywiście lepiej jest jak jest jej nadmiar jak niedobór). O tym że przy takiej pojemności baniak 5 litrów starcza na wypad na lotnisko już się nie rozpisuję.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicherek899 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 a 4takt saito to nie benzyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Ten który podałeś to nie, ale owszem są i benzynowe np. sugerowane przez Ciebie 36 cm http://www.modele.sk...AITO-FG-36.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicherek899 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Czyli ten który podałem, to żarowy tak? (w temacie spaliniaków jestem zielony, więc proszę o wytozumiałość). Tak więc prosze jeszcze koledzy, powiedzcie, czy ten saito 125 4takt będzie odpowiedni do mojego modelu i czy nie braknie mu mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Saito FG to benzyny, Fa żarki. Będzie odpowiedni ale nadmiaru mocy nie będzie. Poprawne ,makietowe latanie jak najbardziej,jakieś "szaleństwa" zapomnij ,ogólnie bidniutko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicherek899 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Samolot jest samolotem rekreacyjnym. Nie będzie latał akrobacyjnie, w końcu to górnopłat Czasem może jakąś pętlę, albo beczkę zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Być może ktoś coś jeszcze Ci doradzi ,ja upieram się przy benzynie ,po prostu z doświadczenia ,praktyki,kosztów eksploatacji,bezawaryjności .. co nie oznacza że nie lubię Saito czy innych czterotaktów-mistrzostwo wykonania ,,wspaniały dżwięk ,wygląd. Powodzenia w wyborze,udanych lotów i zdaj z nich relację . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicherek899 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Rozważę wszystkie za i przeciw, dam znać co wybrałem i po zamontowaniu wrzucę zdjęcia i jeszcze jeden cytat pana, który budował model: Silnik czterosuwowy o pojemności 20 cm jest zdecydowanie za słaby, powinien mieć min. 30 cm. Silnik dwusuwowy powinien mieć min. 25 cm. Waga modelu gotowego do lotu (bez paliwa) powinna wynosić 5 - 5,5 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Proponują 4suw, a nie 2suw nie dlatego, że ładnie brzmi tylko dlatego, że do 4suwa dajesz większe smigło niż 2suwa. P-24 ma maske o dużej powierzchni czołowej więc trzeba dużego śmigła. Oczywiście do silnika benzynowego załozysz jeszcze wieksze smigło niż do 4suwa. Jakiej rozpiętości jest model? Ja w górnopłacie o rozp 190cm i masie do lotu ponad 6kg miałem OS FS 91 ze smigłem 16' i nie narzekałem na brak mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicherek899 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 rozpietosc 2 metry, dlugosc 1,4 metra. Waga 5,5 kg bezpaliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 No to niewiele wiekszy od mego Fokker d.VIII. W moim średnica maski silnika 22cm, w Twoim chyba ciut więcej(?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Ja do tego typu modelu założyłbym silnik 30ccm benzynka dwusów , fakt może dźwięk nie taki jakby powinien ale gwarant bezawaryjności, jeszcze lepiej 4takt , oczywiście benzyna ok. 40ccm ... wg mnie żarka 1.25 jest za słaba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicherek899 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 koledzy, ale mieszacie.. jedni piszą, że 20cm bedzie za dużo. Drudzy, że 40cm to za mało. Zdecydujcie się prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 koledzy, ale mieszacie.. jedni piszą, że 20cm bedzie za dużo. Drudzy, że 40cm to za mało. Zdecydujcie się prosze Kolego Andre Tak się składa, że mam podobny model od Pana Suchockiego P-11c. Skala i ciężar taka jak u Ciebie. Silnik zakupiłem benzynowy RCGF26 ponieważ już w tym rozmiarze daje on nadmiar ciągu w stosunku do masy i mogę dobrać skalowe śmigło. Czyli gdybyś chciał wybrać silnik benzynowy to taki silnik o pojemności ok.30cm3 jest OK. Silnik benzynowy waży więcej od żarowego co jest cechą w tym modelu pożądaną. Dwutaktów żarowych nie brałbym pod uwagę bo są poprostu za lekkie, mają mniejszy moment obrotowy i kręcą mniejszymi śmigłami. A tutaj osłona silnika ma 23cm! Czterotaktowy silnik benzynowy będzie idealny tym bardziej, że masz na to budżet zaklepany. Dokładnie taki model jak twój w spalinie ma kolega Pietka z tego forum i on Ci może naprawdę wiele doradzić. http://pfmrc.eu/inde...24/page__st__40 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Chodzi też o to, że czterosówy mają mniejsze moce od 2 taktów, dlatego też napisałem, że jeśli 2takt o poj okolo 30ccm jest dobry to 4takt ,żeby miał podobną moc musi mieć około 40ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Chodzi też o to, że czterosówy mają mniejsze moce od 2 taktów, dlatego też napisałem, że jeśli 2takt o poj okolo 30ccm jest dobry to 4takt ,żeby miał podobną moc musi mieć około 40ccm Moc to nie jest najważniejszy parametr. Ważny jest też moment obrotowy a przy tym jest jaki ciąg uzyskuje zespół silnik-śmigło. Na silnik czterotaktowym 40cm3 zrobiłbyś z tego modelu 3D i to w agresywnym wydaniu! Przykład z mojego podwórka: OSmax FS110Alpha + śmigło 15/7 daje 4,5kg ciągu! Silnik identyczny kolegi "z podwórka" daje na trójłopatowym 5,5kg ciągu. Jak widzisz silnik o tej pojemności spokojnie targałby tego pezetela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 : OSmax FS110Alpha + śmigło 15/7 daje 5kg ciągu! 5,5kg to mam na OS FS 91 i śmigle Bambula 16'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi