Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam model samolotu PZL 24E.

Samolot ma:

- silnik FOXY C4035 + regulator FOXY R-85

- pakiety Li-Po 11,1 V 4500 - 5000 mAh - 2 szt.

Waga 5-6 kg

Zdjęcia:

http://modelesuchocki.pl/model-29

 

Chcę zamienić go na spalinowy.

Podjechałem do serwisu w Krakowie.

Zalecają silnik Saito 20 ccm 4-takt. A dokładniej: Silnik Saito FA-125A.

 

lub opcjonalnie

 

silnik O.S. MAX FSa-110-P z pompą paliwa - 1682 zł

 

Teraz pytanie:

Dlaczego zalecają silnik czterosuwowy? Dlaczeniu nie dwu? Dlaczego zalecają silnik żarowy a nie spalinowy?

Czy 20 cm3 to nie za mało?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po pierwsze to bardzo ładny model ,gratulacje :) .

Po drugie serwis zaleca czterotakta być może dlatego że będzie on miał fajny dżwięk do takiej makiety ale też kosztuje on dość sporo i "chleje" dość sporo drogiego paliwa (miałem Saito 125 ). 20 cm pojemności spokojnie by Cie wystarczyło do lotu ,wszak to nie akrobat.

Ja na Twoim miejscu wybrałbym silnik benzynowy..o poj. ok 20-26 cm i nie dość że jest on sporo tańszy w zakupie to potem eksploatacja to groszowe sprawy.Dżwiek też będzie odpowiedni a masa takiej benzyny nieznacznie przekroczy wagę Saito (ok 780g kontra 1000 g).

Oczywiście to moje zdanie,zrobisz zgodnie z przekonaniem :P .

Opublikowano

Funduszami się nie przejmuję, mam na to budżet odpowiedni :)

Liczę się z kosztem silnika, ale chcę w tej cenie silnik bezawaryjny i pewny. Koszty paliwa i elementów eksploatacyjnych są oczywite, więc i to biorę pod uwagę.

Co ciekae, modelarz który budował model na zamówienie twierdzi, że w przypadku silnika 4taktowegopotrzebny jest silnik 36 ccm . A w serwisie polecają właśnie czterotakt o pojemności 20 ccm..

Z pewnością nie będzie za mały?

Co polecacie innego?

Opublikowano

ale chcę w tej cenie silnik bezawaryjny i pewny.

Dlatego sugeruję benzynowy silnik !

30 cm benzyna zrobiła by Ci z tego modelu rasowego akrobata i odwdzięczyła się tanią i bezawaryjną pracą.

 

Z doświadczenia lotniskowgo wiem iż np.Osmax 32 cm czterotakt ok 5 kg Funtaną zamiatał niemiłosiernie ;) więc nie wiem po co Ci w makiecie tak spory nadmiar mocy ..(oczywiście lepiej jest jak jest jej nadmiar jak niedobór).

O tym że przy takiej pojemności baniak 5 litrów starcza na wypad na lotnisko już się nie rozpisuję.. :P

Opublikowano

Czyli ten który podałem, to żarowy tak? (w temacie spaliniaków jestem zielony, więc proszę o wytozumiałość).

Tak więc prosze jeszcze koledzy, powiedzcie, czy ten saito 125 4takt będzie odpowiedni do mojego modelu i czy nie braknie mu mocy?

Opublikowano

Saito FG to benzyny, Fa żarki.

Będzie odpowiedni ale nadmiaru mocy nie będzie. Poprawne ,makietowe latanie jak najbardziej,jakieś "szaleństwa" zapomnij ,ogólnie bidniutko :) .

Opublikowano

Być może ktoś coś jeszcze Ci doradzi ,ja upieram się przy benzynie ,po prostu z doświadczenia ,praktyki,kosztów eksploatacji,bezawaryjności :D ..

co nie oznacza że nie lubię Saito czy innych czterotaktów-mistrzostwo wykonania ,,wspaniały dżwięk ,wygląd.

Powodzenia w wyborze,udanych lotów i zdaj z nich relację :) .

Opublikowano

Rozważę wszystkie za i przeciw, dam znać co wybrałem i po zamontowaniu wrzucę zdjęcia :)

 

i jeszcze jeden cytat pana, który budował model:

 

Silnik czterosuwowy o pojemności 20 cm jest zdecydowanie za słaby, powinien

mieć min. 30 cm. Silnik dwusuwowy powinien mieć min. 25 cm. Waga modelu

gotowego do lotu (bez paliwa) powinna wynosić 5 - 5,5 kg.

Opublikowano

Proponują 4suw, a nie 2suw nie dlatego, że ładnie brzmi tylko dlatego, że do 4suwa dajesz większe smigło niż 2suwa. P-24 ma maske o dużej powierzchni czołowej więc trzeba dużego śmigła. Oczywiście do silnika benzynowego załozysz jeszcze wieksze smigło niż do 4suwa.

Jakiej rozpiętości jest model? Ja w górnopłacie o rozp 190cm i masie do lotu ponad 6kg miałem OS FS 91 ze smigłem 16' i nie narzekałem na brak mocy.

Opublikowano

Ja do tego typu modelu założyłbym silnik 30ccm benzynka dwusów , fakt może dźwięk nie taki jakby powinien ale gwarant bezawaryjności, jeszcze lepiej 4takt , oczywiście benzyna ok. 40ccm ... wg mnie żarka 1.25 jest za słaba.

Opublikowano

koledzy, ale mieszacie.. jedni piszą, że 20cm bedzie za dużo. Drudzy, że 40cm to za mało. Zdecydujcie się prosze

Kolego Andre

Tak się składa, że mam podobny model od Pana Suchockiego P-11c. Skala i ciężar taka jak u Ciebie. Silnik zakupiłem benzynowy RCGF26 ponieważ już w tym rozmiarze daje on nadmiar ciągu w stosunku do masy i mogę dobrać skalowe śmigło. Czyli gdybyś chciał wybrać silnik benzynowy to taki silnik o pojemności ok.30cm3 jest OK. Silnik benzynowy waży więcej od żarowego co jest cechą w tym modelu pożądaną.

 

Dwutaktów żarowych nie brałbym pod uwagę bo są poprostu za lekkie, mają mniejszy moment obrotowy i kręcą mniejszymi śmigłami. A tutaj osłona silnika ma 23cm!

 

Czterotaktowy silnik benzynowy będzie idealny tym bardziej, że masz na to budżet zaklepany.

 

Dokładnie taki model jak twój w spalinie ma kolega Pietka z tego forum i on Ci może naprawdę wiele doradzić.

http://pfmrc.eu/inde...24/page__st__40

 

pozdrawiam

Opublikowano

Chodzi też o to, że czterosówy mają mniejsze moce od 2 taktów, dlatego też napisałem, że jeśli 2takt o poj okolo 30ccm jest dobry to 4takt ,żeby miał podobną moc musi mieć około 40ccm

Opublikowano

Chodzi też o to, że czterosówy mają mniejsze moce od 2 taktów, dlatego też napisałem, że jeśli 2takt o poj okolo 30ccm jest dobry to 4takt ,żeby miał podobną moc musi mieć około 40ccm

Moc to nie jest najważniejszy parametr. Ważny jest też moment obrotowy a przy tym jest jaki ciąg uzyskuje zespół silnik-śmigło. Na silnik czterotaktowym 40cm3 zrobiłbyś z tego modelu 3D i to w agresywnym wydaniu! Przykład z mojego podwórka: OSmax FS110Alpha + śmigło 15/7 daje 4,5kg ciągu! Silnik identyczny kolegi "z podwórka" daje na trójłopatowym 5,5kg ciągu. Jak widzisz silnik o tej pojemności spokojnie targałby tego pezetela.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.