Skocz do zawartości

Zmiana elektryka na spaliniaka


wicherek899
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

5,5kg to mam na OS FS 91 i śmigle Bambula 16'.

Bardzo dobry wynik. A dokładnie jakie to śmigło i jakie obroty uzyskujesz?

 

Koledzy, powtarzam! Samolot to górnopłat i ma latać rekreacyjnie!

Krótka piłka - ten saito FA125 będzie pasował, czy szukać czegoś innego?

Ciągu wystarczy ale ten silnik jest bardzo lekki i będziesz sporo doważał a poza tym nie dopasujesz skalowego śmigła.

Montuj benzynę 26-30cm3 lub O.S.maxa FS-155-P i będzie gitara. Tak jak pisałem wcześniej w razie pytań skontaktuj się z kolegą "Pietka", który ma ten model z silnikeim benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry wynik. A dokładnie jakie to śmigło i jakie obroty uzyskujesz?

Nie pamiętam teraz obrotów ale wszystko jest opisane w moim temacie o Fokker D.VIII. Ale waśnie zorientowałem sie, że skłamałem co do śmigła: to nie bambula bo tych używam do benzyny tylko angielskie...wyleciała mi nazwa z głowy. Takie niebiesko fioletowe z kremowymi końcówkami - 16x8.

Na końcu filmu widać owe śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, powtarzam! Samolot to górnopłat i ma latać rekreacyjnie!

Krótka piłka - ten saito FA125 będzie pasował, czy szukać czegoś innego?

 

Oczywiscie ze bedzie pasowac. Skad sie bierze maniera, ze silnik do modelu musi miec wiekszy ciag niz masa? Tak lataja akrobaty 3D.

Tutaj np: http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=6967&page=2#post92093

podaja ze na paliwie 30% i smigle 16x6 Saito 125 ma 12 lb uciagu (co daje 5.4kg) przy 26C i 60% wilgotnosci powietrza.

 

Czego jeszcze oczekiwac? Chcesz startowac tym pionowo z reki? Jezeli obawiasz sie kosztow paliwa to moze byc benzyna - nawet DLE20 wystarczy do rekreacyjnego latania (daje ok 11.5 lbf na smigle 16x8):

 

Latam w spalinowych kombatach i tam stosunek ciagu do masy jest troche ponizej 1:1 i modele lataja po 150 km/h - o takie cos Ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze bedzie pasowac. Skad sie bierze maniera, ze silnik do modelu musi miec wiekszy ciag niz masa? Tak lataja akrobaty 3D.

Tutaj np: http://www.flyinggia...age=2#post92093

podaja ze na paliwie 30% i smigle 16x6 Saito 125 ma 12 lb uciagu (co daje 5.4kg) przy 26C i 60% wilgotnosci powietrza.

 

Czego jeszcze oczekiwac? Chcesz startowac tym pionowo z reki? Jezeli obawiasz sie kosztow paliwa to moze byc benzyna - nawet DLE20 wystarczy do rekreacyjnego latania (daje ok 11.5 lbf na smigle 16x8):

http://www.youtube.com/watch?v=AOf-glJ2CcI

 

Latam w spalinowych kombatach i tam stosunek ciagu do masy jest troche ponizej 1:1 i modele lataja po 150 km/h - o takie cos Ci chodzi?

 

Wszystko ładnie tylko mowa była też o tym, że model trzeba dociążyć z przodu więc nie rozumiem dlaczego zamiast mocniejszego slnika walić ołów ??

A nadmiar mocy jeszcze nikomu nie zaszkodził wręcz przeciwnie ,choćby szybszy start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu bardzo się mylisz; nie jeden rozwalił model bo silnik był za mocny niż ten dedykowany.

Przy starcie ?? Jakim cudem ?? W locie ok wiadomo, że trzeba latać z głową (nie zawsze na maksa). Ale uważam, że przy starcie wskazana jest duża moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Andre ma już zapewne totalny mętlik jak czyta te wywody :angry: :angry: . Ludzie to jest model P-24 z ogromną maską i krótkim nosem. Silnik musi być odpowiednio ciężki (1-1,2kg) i kręcić śmigłem 18' i tyle. A czy da ciągu 5kg czy 7kg nie ma aż takiego znaczenia. Jak kolega da Saito 125 to będzie miał śmigło 16' - model poleci ale spokojnie, jak da benzyne 26cm3 i śmigło 17' też model poleci, jak da OSmaxa FS-155 i śmigło 17' to też będzie dobrze. Ja wybrałem do P-11c benzyne 26cm3 ale jaby mnie było stać kupiłbym żarowego OSa FS155.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, powtarzam! Samolot to górnopłat i ma latać rekreacyjnie!

Krótka piłka - ten saito FA125 będzie pasował, czy szukać czegoś innego?

Eh Andre ale masz parcie na to Saito... ;)

Pit w ostatnim poście dobrze pisze,model bedzie latał na rożnych silnikach, jednak dziwi mnie to iż wg mnie i innych tu piszących silnik benzynowy będzie najbardziej optymalnym wyjściem a to ze względu choćby na wyważenie ,osiągi.ekonomię oraz atrakcyjną cenę zakupu, a Ty brniesz w coś co da mizerne osiągi ..to nie bedzie rekreacja tylko mało komfortowe latanie z powodu małej mocy tego Saiciaka 125 (do tego modelu)

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że większość żarek a w szczególności czterotakty uświniają model niespalonym olejem,po roku takiej eksploatacji folia lubi sie odklejać,konstrukcja namaka takim olejem -brrr ,przeżyłem ,nigdy więcej..Poza tym w takim Saito trzeba czasem wyregulować zawory,wymienić łożyska,gdy będziesz latał na sporym nitro trzeba po sezonie silnik dobrze wypłukać After runem bo zardzewieje..

Tego wszystkiego nie masz w benzynie..poza tym jak lot z czterotaktem ma Cię kosztować +- 6-10 zł. za 15 minut a benzyną ok 2,5 zł. to warto się dobrze zastanowić..

Na przykład któryś z tych silników sprawiłby iż banan gościłby po każdym locie na Twojej twarzy

http://www.modelemax...oducts_id=12199

http://www.modelmoto...-evo-23-ii.html

http://www.modelmoto...rcgf-20-v2.html

A tu bardzo się mylisz; nie jeden rozwalił model bo silnik był za mocny niż ten dedykowany.

Irek ,bzdety ..idę o zakład iż 90 % modeli rozbija się z powodu braku mocy przy starcie,potem w locie, kończąc na jej braku w sytuacjach ekstremalnych..Po to masz drąg gazu aby nim dozować moc.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał - bzdety to Ty piszesz - nie chę przez grzeczność nazywać tego idiotyzmami twierdząc, że 4suw brudzi model olejem...Po przejściu z 2suwa na 4suw model jest niemal suchutki. Wierze, że pomyliło się Tobie z 2suwem. Gdy odpaliłem pierwszy raz benzynę w moim Nieuporcie 11( pokryty folią typu "płótno" ) - to jest on nie do wytarcia z resztek spalin po benzynie...

Dziwisz się dlaczego rozbijesz model z za mocnym silnikiem - to akurat jest jeszcze prostsze niż wiedza o czystym modelu napędzanym 4suwem: modelu o zbyt mocnym silniku nie opanujesz przy starcie tym bardziej gdy pilotuje raczej mało doświadczona osoba. To są tak podstawowe wiadomości, że aż dziwię się, że ktoś z Twoim doświadczeniem może je negować...

Ja akurat nie mieszam koledze twierdząc, że może zakładać nawet 15cm 4suwa. Napisałem tylko, że ten silnik spokojnie poradzi sobie w locie z modelem o tej masie i nie będzie to lot na " rzęsach". Przyznaję tym samym rację kolegom wybierającym silnik benzynowy z uwagi na duże śmigło. Wymieniany np DLE 30 ma sprawdzony ciąg statyczny 8 czy ponad 8kg czyli dużo więcej niż trzeba. Ale to oczywiście na max obrotach, ktore nie są wymagane przez cały czas lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może i ja coś dołożę, w swoim Pupie 1/4, waga bez paliwa około 6.8kg mam jc evo 30 benzyna 2 takt (na oryginalnym tłumiku, dźwięk o dziwo całkiem fajny, nie brzęczy jak kosa spalinowa) , silnik jest sporo za mocny, tak jak Irek pisze jeśli chcę nim wystartować makietowo to z gazem muszę obchodzić się bardzo delikatnie.

latać można nawet na 1/4 gazu. ale to jest myśliwiec z I wś, twój to jednak II wś i wiec powinien być trochę bardziej dynamiczny, rozumię że podajesz masę modelu jeszcze bez silnika i ostatecznego wyważenia ?, jeśli tak to dojdzie ci jeszcze jakieś 1,2 -2 kg. Więc taka benzyna 2 t 26-30 powinna być ok, co do wyboru międzuy żarką a benzyną to każdy ma to co lubi. za benzyną przemawia cena paliwa za żarką mniejsza komplkacja, nie ma zapłonu i takie tam. 2 t żarowy raczej bym sobie darował, bo tej wielkości to już będzie smok na paliwo, no i wrażenia akustyczne raczej mi osobiście nie podchodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek,z racji tego iż bardzo szanuję Twoją osobę i wypowiedzi, tym razem potraktuję Twój post w moją stronę jako żart ?, gafa ?,nietakt?...

Absolutnie się nie gniewam,chętnie podyskutuję dalej,szkoda że mało pomagamy tym koledze w wyborze silnika..

Rozumiem iż ubodło Cie być może moje stwierdzenie, że napisałeś bzdet ,więc przepraszam lecz podtrzymuję resztę mojego zdania o nadmiarze mocy..

To co napisałem o CZTEROTAKTACH I PLUCIU OLEJEM TO PRAWDA nie wyczytana, usłyszana, tylko praktyczne, organoleptyczne odczucia.

Miałem Saito,kolega również,jeszcze inny OS-a,na piknikach nieraz widziałem jadących ze szmatą po czterotakcie i każdy z nich walił olejem bo musiał ,bo one oleju nie spalają tylko on służy do smarowania.I on niestety siada na spodzie modelu .Syf,brud,trawsko,pył -sama radość...

Mam benzynę 50 -tkę i raz na 2-3 tyg. przetrę szmatą bo i owszem trafi się kilka ! kropel spalonego oleju ,reszta to skoszona śmigłem trawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! Autor tego tematu chciał się doinformować czy SAITO 125 jest dobrym wyborem do tego modelu. Po przeczytaniu bardziej i mniej emocjonalnych wypowiedzi myślę, że wszyscy jesteśmy zgdni - NIE JEST.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego nie jest to dobry silnik? Co polecacie - konkretnie. Model silnika, ewentualnie linki.

właśnie - podałem masę z silnikiem elektrycznym i dwoma pakietami 5500. Tak więc co nieco trzeba odjąć, chociaż i tak dojdzie jeszcze zbiornik paliwa 400ml i silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego nie jest to dobry silnik? Co polecacie - konkretnie. Model silnika, ewentualnie linki.

właśnie - podałem masę z silnikiem elektrycznym i dwoma pakietami 5500. Tak więc co nieco trzeba odjąć, chociaż i tak dojdzie jeszcze zbiornik paliwa 400ml i silnik.

Piotr i Rafał podali liniki. Przeglądnij cały temat. Jest wiele propozycji, wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego nie jest to dobry silnik? Co polecacie - konkretnie. Model silnika, ewentualnie linki.

właśnie - podałem masę z silnikiem elektrycznym i dwoma pakietami 5500. Tak więc co nieco trzeba odjąć, chociaż i tak dojdzie jeszcze zbiornik paliwa 400ml i silnik.

Wybacz ,ale mam wrażenie iż ta cała ta nasza dyskusja była niepotrzebna :( ..

Zadając w tym momencie takie pytanie widać iż nie wyciągasz żadnych wniosków,tym bardziej się nie określasz w którą stronę byłbyś skłonny iść -żarowy czy benzynowy silnik.Podejrzewam iż mocno uparłeś się na to Saito 125 (gdzie silnik jest sam w sobie super) lub go po prostu masz i oczekujesz potwierdzenia że to idealny wybór..

Modelarstwo ma to do siebie iż można wiele rzeczy robić na wiele sposobów,nie iść utartymi ścieżkami,nie sugerować się zdaniem innych.To ma Tobie sprawiać przyjemność,możesz zaskakiwać innych ..

Zapraszam Cię ,bo masz niedaleko do nas do Kęt na lotnisko,może coś podpatrzysz,polatamy-w grupie każdy coś Ci doradzi,podpowie a być może i sam się nauczy.

Skoro piszesz że masz kasę, to może inne produkty Saito Cie skuszą ,pasujące jak ulał do takiego modelu

Z mojej strony to chyba na tyle,będę śledzić temat ,pochwal się na co się zdecydowałeś,zamieść jakiś filmik z lotu :) .

SAIE325R5D.jpg

big_sai-200r3.jpg?updated_at=1368035557

SAIEG57T.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj to Saito bo tylko 4takt pasuje do tego modelu, ciąg jaki daje ten motor na śmigle 16x5 lub jeśli wolisz wolniejsze loty 17x4 jest wystarczający nawet do akrobacji .Kultury pracy tego sinika z 2 taktową benzyną nie da się nawet porównać Jeśli jednak lubisz zapach starej beczki po benzynie to kup 2taka na benzynę będziesz miał taniej ale na pewno nie lepiej. Jedyny problem jaki ja widzę to czy to Saito nie będzie za lekkie by wyważyć ten model bez ołowiu. Tu musisz zadecydować czy lepiej wozić ołów czy montować silnik pierdzący jak podkaszarka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Janem Saito 125 wystarczy, ja nie wiem jak Wy dobieracie te śmigła ja w saito 115 mam założone 16x8 wiec do 125 na-pewno da się założyć większe i będzie ok. W instrukcji do saito rozmiary podawanych śmigieł są dobrane dla modeli akrobacyjnych. Wiadomo że do myśliwca nie da się takiego rozmiaru jak do akrobata bo innej charakterystyki się oczekuje od napędu. Saito 115 mam w modelu spitfire który wazy ponad 4,5 kg i model lata jak rakieta. Oto dowód http://

Saito 125 mam zanotowane w 2 metrowym Piper Arrow ale tamten model jeszcze nie latał wiec nie wiem jak się sprawdzi. Ja na twoim miejscu bym zaryzykował. 200 ml paliwa no lot 10 min to też nie tragedia no chyba ze ktoś lata po 3 godziny dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.