Jump to content
Volleyboy

JASTROWIE - Nasze Latanie

Recommended Posts

Witam serdecznie szanowne grono modelarskie :) Z uwagi na to że nie zawsze jest czas i chęci wybrania się do Piły na lotnisko (35 km) i do Złotowa (17 km) postanowiłem założyć nowy wątek. Jest Nas tylko narazie dwóch. ( możliwe że niebawem Nasze grono się powiększy o jedną a być może dwie osoby ;) ) Generalnie nie mamy w samym Jastrowiu dobrego miejsca do latania. Do tej pory do tego celu służyły Nam głównie łąki i ugory na obrzeżach miasta (około 4 km). Kilka dni temu sytuacja zmieniła się. Diametralnie na lepsze. Korzystając z gościnności włodarzy ościennej wioski Brzeźnica (7 km) i Prezesa tamtejszego Klubu Sportowego, mamy do dyspozycji bardzo przyzwoite boisko piłkarskie w koło którego praktycznie brak drzew ( tzn od zachodu tylko jest las ale oddalony od boiska o około 60 m ) a tak to same pola ;) Dzisiaj z Kolegą Adamem wybraliśmy się tam na latanie :) Kolega Adam z dwoma modelami ( MENTOR do regulacji i X-RAY do zabawy), ja niestety jako początkujący modelarz tylko z jednym ;) Własnej produkcji Cessną 185 :) Zamieszczam filmiki z lotów ;)

 

X-RAY

http://youtu.be/jG84ebUvX7E

 

CESSNA 185

http://youtu.be/RuzC-MUYkqg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z bramkami musimy się liczyć :huh: , ale na elaporowo-depronowy plankton miejsce idealne ! Murawa pozwala na start modelami na kołach 50mm. Tubylcy bardzo przychylni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj z uwagi na piękną pogode sobie troche polataliśmy ;) mieliśmy nowego adepta. Latał na " kablu" bez "kabla" :) Po dosłownie kilku godzinach spędzonych na symulatorze, z zaskoczenia wręczyłem mu nadajnik z Cessną w górze ;) ( oczywiście obawy były ) taka mała niespodzianka :) ( miał latać dragon fly na kablu z Kolegą Adamem ale z uwagi na wymiane silnika nie udało się) jak na pierwszy raz bardzo dobrze sobie radził ;)

Zdjecia z dzisiejszych lotów zamieści Kolega Adam ;)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Dzisiejszym adeptem byłem ja. Kolega Tadeusz z zaskoczenia oddał mi nadajnik wiedząc, że na symulatorze miałem przelatane tylko 3 godziny. Dzisiejszy dzień był bardzo udany co do lotów. Latało mi się bardzo dobrze było trochę szarpanych ruchów ale pomimo to bardzo mi się podobało. Teraz czekamy tylko na zdjęcia z lotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polataliśmy :) , wróciliśmy bez strat.

 

8e13784472bfbbb2.jpg

 

f5543b3860c07536.jpg

 

f0adfce6e5b250b1.jpg

 

d5a92158740a7a37.jpg

 

4dfc116b3130cb01.jpg

 

00b7ecf157ae528c.jpg

 

ff406256f53fded3.jpg

 

62fc9977e84db972.jpg

 

 

Kolega Błażej bardzo sobie dobrze radził. Na jego przykładzie widać jak dużo potrafi dać symulator, chociaż jak mówił :serce mu waliło młotem". Wiadomo na lotnisku nie ma klawisza spacja B) .

 

08113114643e9a22.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha :) no te moje foto z mentorem.. Mina bezcenna :P Stefan (bo taką ma ksywe) jeszcze po powrocie szukał miejsca :) chodził strasznie nerwowo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A witam Kolege Pawła :) radyjko ok ;) jeden model przez nie poległ ;) MIG 3. Wina modułu. Ale już naprawiłem :) Narazie nie narzekam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i Cesenka ucierpiała :D na sobotnich lotach jakieś zakłócenia. 3x50 sek w powietrzu. Nici z latania. Regiel chyba siał.( bez latania się grzał ) W niedzielę wymieniony regiel, odbiornik ( na wszelki wypadek ). Najpierw sprawdzenie sprzętu na lotnisku na ziemi. Wszystko ok. Pierwszy pakiet w górze i bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Drugi pakiet. Kamerka na skrzydło i w górę. 40 sek i bardzo piękny kret :D bardzo ale bardzo odporna wyszła na uderzenia. Strefa zgniotu jest idealna :D Z kilku metrów na pełnym gazie ;) i tylko sam przód kadłuba ucierpiał. Wszystko zatrzymało się około 3 cm przed natarciem :) teoretycznie do odbudowania. Ale zrobię drugą :rolleyes: ta już była trochę "zmęczona" lataniem. Zdjęcia z wczorajszych lotów wstawi kolega Adam. Bilans wczorajszego dnia: 3-1 :D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyny kraksy trudne do ustalenia :huh: . Model dobrze ją zniósł ;) , sprzęt nie ucierpiał, strefa zgniotu spełniła swoje zadanie.

 

b62ef57e7cff444f.jpg

 

786771b39dae8b7e.jpg

 

Moje loty były udane.

 

a3a42a81cacc8396.jpg

 

MAKO dostał nowy silnik i śmigło i nabrał wigoru :)

 

990e560d795e21c7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Tadziu. Mój RWD kilka razy tak wyglądał jak Twoja Cessna i dalej lata. Takie są uroki naszego hobby. Płyta depronu plus klej, plus chęci w Twoich rękach dadzą jej drugie wcielenie. Będzie latać, może nawet lepiej. Powodzenia w naprawie. Pozdrawiam, Piotr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj Piotrze :rolleyes: ta zapewne jeszcze poleci ;) ale już nie ja będe ją pilotował. Oddałem model dla naszego kolegi Błażeja. Jest początkujący więc jak na naukę latania jak znalazł. Narazie omineło go składanie modelu. Ale to kwestia czasu ;) lada dzień zakończy się budowa nowej Cessny :D tak więc na następny weekend śmiało można ruszać :D budowa wersji XL narazie została zatrzymana.

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można coś więcej napisać o tym modelu X-RAY ? Bardzo ładny modelik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dołączył do naszego małego grona, kolega Grzegorz. Do tej pory latał 4-kanalowym śmigłowcem który wyrabia inne nawyki. I było to widać na symulatorze. Nie mniej jednak :) symulator został zaliczony.

Do lotu na kablu przygotowany został Dragon Fly VA trenerek z EPP. Model w sam raz na takie okazje.

 

e81a0b937dd03d8e.jpg

 

Na skutek mojego błędu Grzegorz przez 5 minut latał z odwrotnie działającymi lotkami ! I model utrzymywał w powietrzu :unsure: . Dopiero po nieśmiałej jego uwadze wylądowałem i sprawdziłem. Wstyd :( szkolny błąd, nie przestawiłem modelu w menu nadajnika.

Po korekcie było już dużo lepiej. Drugi lot był już całkiem poprawny :) .

 

d9a02b27845d6f34.jpg

 

de04c58eee222513.jpg

 

734050ac220dc7b4.jpg

 

O zachodzie słońca polatała jeszcze Floride.

 

83373fc65d4cee97.jpg

 

1a59d89b8462906a.jpg

 

Jak do tej pory lato nas rozpieszcza, pogoda idealna.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, pierwszy raz latałem i jestem nadal pod niesamowitym wrażeniem :). Było klika sytuacji w których nie mialem pojęcia co zrobić naszczęście Pan Adam wszystko kontrolował i w odpowiednim momencie reagował .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś był "Cessenny" dzionek. Polataliśmy sobie :D na naszym lotnisku oblot miały aż trzy Cessny 185 skywagon :) Kolegi Adama nowy nabytek ;) moja nowa "panna" i "była" :P bilans lotów 3-1 :( niestety nasz początkujący kolega Błażej z moją "byłą" nie dali rady powrócić do domu zadowoleni :( ale początki niestety są ciężkie. Kolega Adam zadowolony :) są pewne niuanse do poprawienia co prawda, ale model wspaniały. Gratuluje udanego oblotu :) Ja również jestem mega zadowolony z mojej nowej Cessny. Nie wiem jaka jest waga gotowej do lotu bo nie zdążyłem zważyć.( jest lekko lżejsza na "oko" ) Wyważałem ją na palcach na lotnisku :) Ale jak to na tą sprawdzoną konstrukcję przystało lata idealnie. Lepiej niż poprzedniczka :) jest troche wolniejsza ( choć profil Clark-a jest inny (11,7%) cieńszy ) ale to może z uwagi na nowy silnik) ale sterowność i prowadzenie jak w trenerku :) zdjecia doda Kolega Adam :) a tu tymczasem oblot jego Cessny :)

 

P.S. Przepraszam za jakość ale po 1 meszki gryzły jak nie wiem co, a po 2 z tego kalkulatora więcej się nie wyciśnie :P;)

 

http://youtu.be/zZLm9P7Lm6s

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to obloty były udane, tylko Stefan pokiereszował w swoim modelu skrzydła. W mojej Cessnie przy trzecim lądowaniu nadwyrężyło się podwozie,jednak mocowanie jest słabe. Dzisiaj je wzmocniłem. Model docelowo będzie wyposażony w pływaki, z taką myślą go zakupiłem.

Nowy model Tadka okazał się nad wyraz udany. Posiada najlepsze cechy udanego trenerka. Pilotaż jest bezstresowy.

 

f104c70e268de760.jpg

 

72c73c1bdc68a4de.jpg

 

58bf64a4f40914ab.jpg

 

46e12050df738bf7.jpg

 

85bd15e13397ff57.jpg

 

2a46dc0cd89e0764.jpg

 

cd766b20da6aa093.jpg

 

97b7134db8682c17.jpg

 

694ca407019bd3c6.jpg

 

63b1a7f716035814.jpg

 

5d1e2d09fa33b19a.jpg

 

a4dd1237873e871d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Volleyboy
      Witam serdecznie No i w końcu Nas też dopadło Co prawda jest Nas tylko trzech narazie, ale grono chyba niebawem się powiększy A więc tak: MiG 3, KI-61 i Hawker Hurricane Mk I. Co tu dużo pisać. Modele zakupione, poskładane, pomalowane i narazie oblatane wstępnie. Mój MiG już po pierwszej walce. Z Naszą Matką Ziemią ale dał rade Grzegorza KI-61 bez większych wydarzeń a model Adama nówka. Świeżo malowany i świeżo po oblocie No i czas na jakieś dane. Wszyscy latamy na silnikach E-MAX 2210-20. Śmigła to Tower Pro 8x4. Pakiety jak wiadomo to 1300mAh. Może każdy niech doda coś od siebie
       

       
      http://youtu.be/jny59hRXiMg
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.