SilverMan Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Witam ! Latam od 2 lat... Zaczynałem od elektryków lecz na ten sezon sprawiłem sobie edga 540 z silnikiem os max 61fx. Silnik kupiłem w okazyjnej cenie jako nowy z sieci graupner z niemiec niestety bez tłumika. Dokupiłem tłumik Pitts przeznaczony do tego silnika. Przy pierwszym odpaleniu w listopadzie zeszłego roku w celu sprawdzenia silnika rozpocząłem docieranie, wtedy jeszcze nie miałem pittsa i zastąpiłem go tłumikiem kumpla modelarza przeznaczonego do modelu asp. Tłumik pasował idealnie a silnik pracował jak żyleta równo i bez żadnych problemów... Przepalił 1 zbiornik. Kolejno kupiłem tłumik Pitts i niedawno chciałem kontynuować docieranie. Niestety nigdy nie jest tak różowo jak by sie chciało... Silnik pracował nie równo, gasł, wystąpiły problemy przy odpalaniu... Jest to mój pierwszy samolot z silnikiem spalinowym i nie mam pojęcia co zrobić żeby ten silnik pracował jak za pierwszym razem. Znajomy modelarz ma doświadczenie w tym fachu lecz sprawy sie pokomplikowały i nie jest w stanie udzielić mi żadnych rad... Nie wiem co może być przyczyną takich problemów... Można rzec że to tłumik lecz nic nie jest pewne. W tym fachu jestem zielony. Jestem z Tychów na Śląsku mam na dzieje że ktoś wie jak mi pomóc bo ja nie mam pojęcia a wypadałoby otworzyć sezon tego samolotu. Z góry dzięki Pozdrawiam
MASK Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Ten tłumik podaje mniejsze ciśnienie do zbiornika, więc cały proces regulacji musisz powtórzyć pod ten konkretny tłumik.
Paweł Prauss Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 http://www.mdk2tychy.pl/ teraz mamy przerwę wakacyjną, więc zapraszam tutaj: http://www.mdkkatowi...lotniczego.html
SilverMan Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Opublikowano 4 Lipca 2013 A w jaki sposób reguluje się takowy silnik ? Po za regulacją dopływu paliwa która jest otwarta na 2-2.5 obrotu widzę także śrubkę na gaźniku zakładam że o nią chodzi. Za pierwszym razem wyregulował mi go kumpel modelarz jednocześnie informując że tej śrubki na gaźniku mam nie ruszać Szczerze mówiąc obstawiałem że nastąpiła zmiana ciśnienia. Pamiętam także że kupiony przeze mnie tłumik nie miał uszczelki. Zastosowaliśmy "uszczelkę w płynie" która zastygła lecz w mojej ocenie może być nie szczelna. To także może się przyczynić do utraty ciśnienia.
MASK Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 szczelność między tłumikiem a silnikiem jest ważna tylko z estetycznego punktu widzenia - nie pluje olejem stamtąd. Z tą drugą śrubką nie jest związana żadna tajemna wiedza. Po prostu jeśli chcesz latać spalinami, to musisz wiedzieć po co ona jest i kiedy nią kręcić. Regulacja jest opisana w instrukcji silnika i wielokrotnie na tym forum. Powodzenia!
AndrzejC Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 A z tą szczelnością , czy nieszczelnością, to nie do końca się zgadzam .Spróbuj polatać, pojeździć czy popływać ( zwłaszcza) z nieszczelną rurą rezonansową z tlumikiem... A Osmaxy to silniki dla zwykłych uzytkowników są i wiele wybaczają, także niewiedzę ( do pewnego stopnia, oczywiście). Mam wrażenie, że po tym jesiennym odpalaniu coś mogło się stać z tym motorkiem. I jak nie wiesz Kolego co zrobić, to jednak udaj się do fachowca. Któryś zaoferował Ci pomoc, więc skorzystaj i bedzie po problemie A.C.
MASK Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Rezonans, to inna para kaloszy, haha - pełna zgoda. Ja też zawsze dbam o to żeby połączenia były szczelne. Ale, nie wyobrażam sobie, że akurat tego typu nieszczelność powodowała tak drastyczne zmiany w pracy silnika. Ten silnik równie dobrze może pracować bez tłumika i to nawet z istotnym wzrostem mocy. W przypadku silników jakie Ty Andrzeju używasz jest dokładnie odwrotnie Ale faktycznie SilverMan, masz zaproszenie od Pawła Prausa. Nie dość, że wyreguluje Ci silnik, to jeszcze poznasz ciekawego człowieka
SilverMan Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Opublikowano 4 Lipca 2013 Dziękuję, z pewnością skorzystam z zaproszenia, lecz jak przystało najpierw próbowałem zrobić coś sam przy odrobinie pozyskanej wiedzy. Myślę że w najbliższym terminie zawitam do Katowic i zrobię kolejny krok w modelarskiej karierze dzięki współpracy z poznanymi tam ludźmi
Nielot Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 Ja niestety po wymianie tłumika oryginalnego w os 90FX na typu pitts musiałem ograniczyć średnicę wylotu spalin za pomocą tulejek w rurkach wydechu, bo jak Marcin powiedział za małe było ciśnienie do zbiornika i nie pomagała ponowna regulacja. Było lepiej ale nie tak jak powinno być, później wywaliłem tulejki i wstawiłem pompę Perry
AndrzejC Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 Jest jeszcze druga droga pomocy . Udaj się tu: http://www.modelarniatychy.cba.pl Nie wypuszczą Cię zanim Twój motorek nie będzie chodził jak zegarek I poznasz nie jednego, a z dziesięciu zakręconych i ciekawych ludzi No i przy okazji zobaczycz kawal porządnego modelarstwa na najwyższym poziomie A.C.
SilverMan Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Opublikowano 5 Lipca 2013 Przynależałem tam przez pół roku tam udałem się z pierwszym samolotem. Oni jednak specjalizują się w FSR.
Paweł Prauss Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 Ale tak czy inaczej na silniczkach spalinowych i ich regulacji znają się doskonale. Od września zapraszam tutaj: http://www.mdk2tychy.pl/ to nowa (wystartowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku) i zarazem jedyna modelarnia LOTNICZA w Tychach.
SilverMan Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 Odwiedziłem Pana Pawła Prausa w jego modelarni w Młodzieżowym Domu Kultury w Katowicach i jestem bardzo zadowolony z tej wizyty Silniczek pracuje idealnie, przedstawiono mi bardzo odmienny świat samolotów i oczywiście poznałem wspaniałego człowieka, mistrza a zarazem fachowca w dziedzinie modelarstwa i jego podopiecznych Jeszcze raz dziękuję za pomoc i życzę sukcesów w zbliżających się zawodach. Za niedługo wrzucę filmik z oblotu.
Rekomendowane odpowiedzi