Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów bardzo serdecznie,chciał bym poruszyć pewien problem dotyczący mojego silnika DLE-55 oraz poradzić się co może mu dolegać,gdyż nie chciał bym by mi w nieodpowiednim momencie zgasł co może kiepsko zakończyć się dla mojego modelu.Latam na 98E z dodatkiem oleju 1:35 power racing castrol 2t,regularnie co 40h wymieniam świecę NGK-CM6 wraz z filtrem paliwa,a jak zajdzie potrzeba to wczesniej tak jak miało miejsce kilka dni temu tylko że po 21h.Silnik ma za sobą ponad 500lotów po ok,9-10min doliczając ewentualne regulacje co można by było sprostować +,- 2-3h.Latam bardziej przelotowo na jednakowych obr.silnika w zakresie 65-80% otwarcia przepustnicy.Od czasu do czasu jakaś figura,przegazówka,max obr,i tyle.Problem zaczął się kilka dni temu,jak wybrałem się na lotnisko i zaczełem latać non stop,zrobiłem 17lotów oczywiście z przerwą 2h.Silnik sprawował się idealnie do 14lotu.Potem zaczął mi przerywać jak wchodziłem z średnich na max obr.Średnich nie miał stabilnych,przerywa i widzę że zaczyna mu brakować mocy.1-2lot po pierwszym uruchumieniu jest ok,ale potem jak się dobrze rozgrzeje to zaczynają się problemy wspomniane wyżej,mało tego dla jasności jak wspominałem, wymieniłem świecę i filtr było ok.I znów zaczeło mi się wczoraj to samo powtarzać oraz jak jest gorący odpali i gaśnie mi,muszę włączyć ssanie i powielać całą procedurę uruchamiania silnika tak jak na zimnym.Na wolnych obr chodzi jak suszarka,ma zwiększone obr,odkręciłem mu -L- o 1/8 i to samo.Czyżby należało go znów wyregulować,dodam że kilka dni temu zalałem świeżą benzynę z orlenu 98E,oczywiście odrzucam aspekt przypadłości kiepskiego paliwa.Czy po regulacji jeżeli praca silnika nie będzie się zmieniała należało by go rozebrać?

Pzdr.

Paweł.K

Opublikowano
zalałem świeżą benzynę z orlenu 98E,oczywiście odrzucam aspekt przypadłości kiepskiego paliwa

żeby się kolega nie zdziwił... http://regiomoto.pl/...twojego-regionu

ile razy jadąc za innym samochodem czujemy dziwny smrodek toluenu.. a kto jeździ samochodem za granicę może sam powiedzieć jak zachowuje się silnik na tam zatankowanym...

 

A pamiętacie aferę rafinerii w Trzebini, kiedy wyszło że wyprodukowali tyle "oleju technologicznego", że starczyłoby całej Unii na parę lat...

 

P.S. przed rozebraniem przydałoby się sprawdzić stopień sprężania.. każdy porządny warsztat samochodowy ma taki manometr.

 

tu o takich samochodowych pomiarach, ale zasady te same

 

http://www.s-tech.pl...dukty&kat_id=12

http://www.zpid.utp....nci/1B%20DT.pdf

http://www.zss.lubli...20sprezania.pdf

http://zssplus.pl/pu...ublikacje37.htm

http://www.google.pl....48705608,d.Yms (więcej w necie)

 

oczywiście musimy wyciągnąć wnioski właściwe naszemu silnikowi, czyli praktycznie stan pierścieni i uszczelki pod głowicą (dwusuw),ewentualnie +zawory (w czterosuwach) no i ogólny stan zużycia, zwłaszcza "próba olejowa" może nam wiele wskazać. nie wiem czy w DTR-ce silnika podają ten konkretny parametr, (ostatecznie można ~ obliczyć, poniżej wzór na obliczenie ciśnienia sprężania

przy znanym stopniu sprężania:

Pspr = 0,21 x ε

Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)

ε – stopień sprężania badanego silnika

współczynnik (wartość stała):

0,125 dla silnika benzynowego

0,21 dla silnika diesla ( http://www.sciaga.pl...nowych/strona/2 )

lub kalkulator http://www.csgnetwor...m/compcalc.html

Może nie będzie to idealnie dokładne ,ale da pewne pojęcie

 

 

http://manuals.hobbi...0055-manual.pdf

http://www.dle-engines.com/index.html

 

nie znam na tyle angielskiego, ale może koledzy się gdzieś doszukają..

http://www.rcgroups....d.php?t=1543315

http://www.troybuilt...DL55ENGINE.html

http://www.rcunivers..._8673009/tm.htm

http://www.flyinggia...ead.php?t=47835

 

 

dla porównania test silnika piły

http://www.youtube.com/watch?v=cZNLP498wgI

Opublikowano

Etylina 98 służy do napędzania silników o podwyższonym stopniu sprężania. Czy Twój DLE spełnia te wymagania? Był podrasowany?

Opublikowano

Etylina 98 służy do napędzania silników o podwyższonym stopniu sprężania. Czy Twój DLE spełnia te wymagania? Był podrasowany?

Zgodnie z teorią ponoć tak. Nie nadaje się więc teoretycznie do napędu w/w silnika ?

Pytam z ciekawości bo od 3 sezonów "upalam" DLE 55 w akrobatach i cały czas na E-98 ,silnik docierany był na mineralnym potem zaczął chodzić na syntetyku .Odstukać ale jak do tej pory chodzi jak zegarek,pali od strzału i przede wszystkim mam do niego zaufanie ;) że nie zgaśnie np .podczas prób zawisu czy niskich przelotów/akrobacji. Owszem zgasł raz -jak nie odetkałem odpowietrzenia i ostatnio -do końca nie wiadomo czemu,był ostry start oraz paliwo pożyczone od kolegi..Oba zgaśnięcia bezkolizyjne :) .

Tak więc kurcze jak to jest z tym paliwem 95/98? bo teoretycznie nie a w praktyce jak najbardziej.

Opublikowano

No i nie dziwota jak Pb98 ma 95, albo i nie...? ;)

 

"W przypadku benzyny najczęściej kwestionowano niedotrzymanie wymagań RON - badawczej liczby oktanowej. Zbyt niska liczba oktanowa może być powodem występowania w silniku spalania stukowego co oznacza nieprawidłowy przebieg spalania, powodujący głośną i nierównomierną pracę silnika oraz większe zużycie paliwa."

http://auto.dziennik...roli-uokik.html

http://www.wykop.pl/...wojego-regionu/

 

A głowy bym nie dał za to, czy napisano wszystko co wyszło... a jak widać z praktyki (kosy, piły, kosiarki, et cetera), niezależnie którą wlejemy, chodzi jakoś tak podobnie.. :huh: i niech nie zwalają wszystkiego na często Bogu ducha winne stacje, bo czy one wiedzą co im cysterny od dystrybutora "firmowego", (sic!) przywiozły ?

Znajomy ma stację która jest w arendzie BP, paliwo odbiera w... Płocku.

Zgadnijcie gdzie?

Opublikowano

Myślę Kolego że paliwo nie ma aż tak bagatalnego znaczenia jeśli chodzi o okatny gdyż 95E a 98E dzieli różnica zaledwie 3 oktanów,mało tego większość producentów silników benzynowych zaleca 95E lub 98E no chyba że w danym kraju nie ma tego rodzaju benzyny o tej wartości oktanowej o której wspomniałem tak jak w przypadku Chin czy USA jeśli się nie mylę to występuje u nich 93E.A co sprawdzania ciś.w cylindrze w miejscu fajki skąd moge wiedzieć że w danym silniku występuje takie ciś a nie inne przecież producenci nie piszą i nie wspominają o ciś.

Opublikowano
A co sprawdzania ciś.w cylindrze w miejscu fajki skąd moge wiedzieć że w danym silniku występuje takie ciś a nie inne przecież producenci nie piszą i nie wspominają o ciś.

 

dlatego podałem jak można je policzyć teoretycznie, choć może to nie być idealnie miarodajne, choć lepiej byłoby zmierzyć na innym egzemplarzu i porównać lub znaleźć u producenta(co może być trudne). Taki test pozwoli na weryfikację jednej z przyczyn niedomagania silnika i skupieniu się na innych możliwych, nawet bez konieczności jego rozkładania na części (o ile wynik będzie w normie).

Miałem kiedyś sporo do czynienia z remontami silników samochodowych i możesz mi wierzyć lub nie, że ta prosta metoda pozwala na wyciągnięcie wielu słusznych wniosków co do stanu silnika, poszczególnych jego części (pierścienie, uszczelka pod głowicą, zawory o ile są, zużycie ogólne cylindrów..)

No, ale to tylko moja rada...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.