Jump to content

Kończąca się żywotność DLE-55


RV4
 Share

Recommended Posts

Witam Kolegów bardzo serdecznie,chciał bym poruszyć pewien problem dotyczący mojego silnika DLE-55 oraz poradzić się co może mu dolegać,gdyż nie chciał bym by mi w nieodpowiednim momencie zgasł co może kiepsko zakończyć się dla mojego modelu.Latam na 98E z dodatkiem oleju 1:35 power racing castrol 2t,regularnie co 40h wymieniam świecę NGK-CM6 wraz z filtrem paliwa,a jak zajdzie potrzeba to wczesniej tak jak miało miejsce kilka dni temu tylko że po 21h.Silnik ma za sobą ponad 500lotów po ok,9-10min doliczając ewentualne regulacje co można by było sprostować +,- 2-3h.Latam bardziej przelotowo na jednakowych obr.silnika w zakresie 65-80% otwarcia przepustnicy.Od czasu do czasu jakaś figura,przegazówka,max obr,i tyle.Problem zaczął się kilka dni temu,jak wybrałem się na lotnisko i zaczełem latać non stop,zrobiłem 17lotów oczywiście z przerwą 2h.Silnik sprawował się idealnie do 14lotu.Potem zaczął mi przerywać jak wchodziłem z średnich na max obr.Średnich nie miał stabilnych,przerywa i widzę że zaczyna mu brakować mocy.1-2lot po pierwszym uruchumieniu jest ok,ale potem jak się dobrze rozgrzeje to zaczynają się problemy wspomniane wyżej,mało tego dla jasności jak wspominałem, wymieniłem świecę i filtr było ok.I znów zaczeło mi się wczoraj to samo powtarzać oraz jak jest gorący odpali i gaśnie mi,muszę włączyć ssanie i powielać całą procedurę uruchamiania silnika tak jak na zimnym.Na wolnych obr chodzi jak suszarka,ma zwiększone obr,odkręciłem mu -L- o 1/8 i to samo.Czyżby należało go znów wyregulować,dodam że kilka dni temu zalałem świeżą benzynę z orlenu 98E,oczywiście odrzucam aspekt przypadłości kiepskiego paliwa.Czy po regulacji jeżeli praca silnika nie będzie się zmieniała należało by go rozebrać?

Pzdr.

Paweł.K

Link to comment
Share on other sites

zalałem świeżą benzynę z orlenu 98E,oczywiście odrzucam aspekt przypadłości kiepskiego paliwa

żeby się kolega nie zdziwił... http://regiomoto.pl/...twojego-regionu

ile razy jadąc za innym samochodem czujemy dziwny smrodek toluenu.. a kto jeździ samochodem za granicę może sam powiedzieć jak zachowuje się silnik na tam zatankowanym...

 

A pamiętacie aferę rafinerii w Trzebini, kiedy wyszło że wyprodukowali tyle "oleju technologicznego", że starczyłoby całej Unii na parę lat...

 

P.S. przed rozebraniem przydałoby się sprawdzić stopień sprężania.. każdy porządny warsztat samochodowy ma taki manometr.

 

tu o takich samochodowych pomiarach, ale zasady te same

 

http://www.s-tech.pl...dukty&kat_id=12

http://www.zpid.utp....nci/1B%20DT.pdf

http://www.zss.lubli...20sprezania.pdf

http://zssplus.pl/pu...ublikacje37.htm

http://www.google.pl....48705608,d.Yms (więcej w necie)

 

oczywiście musimy wyciągnąć wnioski właściwe naszemu silnikowi, czyli praktycznie stan pierścieni i uszczelki pod głowicą (dwusuw),ewentualnie +zawory (w czterosuwach) no i ogólny stan zużycia, zwłaszcza "próba olejowa" może nam wiele wskazać. nie wiem czy w DTR-ce silnika podają ten konkretny parametr, (ostatecznie można ~ obliczyć, poniżej wzór na obliczenie ciśnienia sprężania

przy znanym stopniu sprężania:

Pspr = 0,21 x ε

Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)

ε – stopień sprężania badanego silnika

współczynnik (wartość stała):

0,125 dla silnika benzynowego

0,21 dla silnika diesla ( http://www.sciaga.pl...nowych/strona/2 )

lub kalkulator http://www.csgnetwor...m/compcalc.html

Może nie będzie to idealnie dokładne ,ale da pewne pojęcie

 

 

http://manuals.hobbi...0055-manual.pdf

http://www.dle-engines.com/index.html

 

nie znam na tyle angielskiego, ale może koledzy się gdzieś doszukają..

http://www.rcgroups....d.php?t=1543315

http://www.troybuilt...DL55ENGINE.html

http://www.rcunivers..._8673009/tm.htm

http://www.flyinggia...ead.php?t=47835

 

 

dla porównania test silnika piły

http://www.youtube.com/watch?v=cZNLP498wgI

Link to comment
Share on other sites

Etylina 98 służy do napędzania silników o podwyższonym stopniu sprężania. Czy Twój DLE spełnia te wymagania? Był podrasowany?

Zgodnie z teorią ponoć tak. Nie nadaje się więc teoretycznie do napędu w/w silnika ?

Pytam z ciekawości bo od 3 sezonów "upalam" DLE 55 w akrobatach i cały czas na E-98 ,silnik docierany był na mineralnym potem zaczął chodzić na syntetyku .Odstukać ale jak do tej pory chodzi jak zegarek,pali od strzału i przede wszystkim mam do niego zaufanie ;) że nie zgaśnie np .podczas prób zawisu czy niskich przelotów/akrobacji. Owszem zgasł raz -jak nie odetkałem odpowietrzenia i ostatnio -do końca nie wiadomo czemu,był ostry start oraz paliwo pożyczone od kolegi..Oba zgaśnięcia bezkolizyjne :) .

Tak więc kurcze jak to jest z tym paliwem 95/98? bo teoretycznie nie a w praktyce jak najbardziej.

Link to comment
Share on other sites

No i nie dziwota jak Pb98 ma 95, albo i nie...? ;)

 

"W przypadku benzyny najczęściej kwestionowano niedotrzymanie wymagań RON - badawczej liczby oktanowej. Zbyt niska liczba oktanowa może być powodem występowania w silniku spalania stukowego co oznacza nieprawidłowy przebieg spalania, powodujący głośną i nierównomierną pracę silnika oraz większe zużycie paliwa."

http://auto.dziennik...roli-uokik.html

http://www.wykop.pl/...wojego-regionu/

 

A głowy bym nie dał za to, czy napisano wszystko co wyszło... a jak widać z praktyki (kosy, piły, kosiarki, et cetera), niezależnie którą wlejemy, chodzi jakoś tak podobnie.. :huh: i niech nie zwalają wszystkiego na często Bogu ducha winne stacje, bo czy one wiedzą co im cysterny od dystrybutora "firmowego", (sic!) przywiozły ?

Znajomy ma stację która jest w arendzie BP, paliwo odbiera w... Płocku.

Zgadnijcie gdzie?

Link to comment
Share on other sites

Myślę Kolego że paliwo nie ma aż tak bagatalnego znaczenia jeśli chodzi o okatny gdyż 95E a 98E dzieli różnica zaledwie 3 oktanów,mało tego większość producentów silników benzynowych zaleca 95E lub 98E no chyba że w danym kraju nie ma tego rodzaju benzyny o tej wartości oktanowej o której wspomniałem tak jak w przypadku Chin czy USA jeśli się nie mylę to występuje u nich 93E.A co sprawdzania ciś.w cylindrze w miejscu fajki skąd moge wiedzieć że w danym silniku występuje takie ciś a nie inne przecież producenci nie piszą i nie wspominają o ciś.

Link to comment
Share on other sites

A co sprawdzania ciś.w cylindrze w miejscu fajki skąd moge wiedzieć że w danym silniku występuje takie ciś a nie inne przecież producenci nie piszą i nie wspominają o ciś.

 

dlatego podałem jak można je policzyć teoretycznie, choć może to nie być idealnie miarodajne, choć lepiej byłoby zmierzyć na innym egzemplarzu i porównać lub znaleźć u producenta(co może być trudne). Taki test pozwoli na weryfikację jednej z przyczyn niedomagania silnika i skupieniu się na innych możliwych, nawet bez konieczności jego rozkładania na części (o ile wynik będzie w normie).

Miałem kiedyś sporo do czynienia z remontami silników samochodowych i możesz mi wierzyć lub nie, że ta prosta metoda pozwala na wyciągnięcie wielu słusznych wniosków co do stanu silnika, poszczególnych jego części (pierścienie, uszczelka pod głowicą, zawory o ile są, zużycie ogólne cylindrów..)

No, ale to tylko moja rada...

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.