nisza Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Witam zakupiłem sobie model Pioneer ROplanes ze sklepu ABC-RC model w wersji ARF (kit+silnik) wszystko przyszło zgodnie z tym co zamawiałem Regulator ESC min 20A Akumulator lipol Aparatura min. 4- kanałowa Odbiornik miałem z poprzedniego modelu Problem zaczął sie, gdy podłączyłem silnik do regulatora, regulator do odbiornika i wszystko pod akumulator lipo 1500mAh 11,1v silnik pika i nic się nie dzieje, gdy łapię za wał on obraca się z tą metalową osłoną ale strasznie ciężko chodzi, wydaje mi się że jest uszkodzony I nie wiem czy to ja nie umiem czegoś podłączyć, czy to problem z silnikiem. Proszę o pomoc bo nie wiem czy oddać go na gwarancje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryan Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Zbindowałeś odbiornik z nadajnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Silniki z tych zestawów są dość mocne i mają silne magnesy także obracają się ciężko (przeskakują pola). Pikanie to wina braku sygnału czyli jak wyżej - zbindować odbiornik, sprawdzić wtyczki itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 co to znaczy zbindować? przy dodaniu gazu silnik robi lekkie drgania, po czym pika tylko raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Zobacz u mnie w temacie masz napisane co zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Jeżeli aparatura działała w poprzednim modelu nie trzeba bindować. Sprawdz czy dobrze podłączyłes regulator na 3 kanał (zazwyczaj) i ustaw zakres obrotów tzn gaz z nadajnika max silnik popika potem na dół popika rozłacz odbiornik , gaz na dół i załacz odbiornik powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 No właśnie działała i dalej działa przy tamtym modelu 2 rzecz to to ze w odbiorniku nie ma czegoś takiego ja wejścia bind z tym gazem tez nic nie dało dalej nic nie działa ;// przeczytałem gdzieś żeby spróbować podłączyć silnik bezpośredni pod pakiet wtedy dostaje cały "prąd" i powinien kręcić się na maksymalnych obrotach wiec tak uczyniłem i mój silnik robi 2 mocne szarpnięcia jeden w prawo drugi chyba w lewo i nic się dalej nie dzieje jak myślicie powinienem go oddać do sklepu ? czy jest możne jeszcze coś co robię nie tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Jeżeli dalej dzała z 2 gim modelem to nie musisz bindowac (problem z głowy) Co do podłączenia silnika bezpośrednio pod pakiet to zły pomysł . To silnik 3 fazowy w ten sposób możesz go spalić . Sprawdż na którym kanale masz podpięty regulator w 2 gim modelu i do tego gniazda podłacz regulator załącz nadajnik z pełnym wychyleniem drążka gazu , załącz zasilanie regulatora ,silnik powinien pikać po 3 sek daj drążek gazy w dolne położenie znowu zacznie pikać jak skończy wyłącz wszystko . Załącz nadajnik drążek gazu na doł i załącz zasilanie odbiornika powinno działać. Pamietaj o kolejności załaczamy nadajnik potem odbiornik - wyłaczamy najpierw odbiornik potem nadajnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 A więc podłączam regulator do odbiornika tak jak w drugim modelu, podłączam silnik następnie włączam aparature z wychyleniem drążka gazu na maksa, następnie są 3 piknięcia (nadajnik chyba się loguje) po 3 sekundach silnik faktycznie pika, potem drążek gazu na dół, silnik znów pika, odłączam odbiornik następnie apke, potem włączam apke następnie odbiornik dodaje gazu i silnik robi lekkie drgania na początku i dalej nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galaxy Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 z regulatora idą trzy kable do silnika zamień miejscami te dwa zewnętrzne ze soba i spróbuj jeszcze raz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 z regulatora idą trzy kable do silnika zamień miejscami te dwa zewnętrzne ze soba i spróbuj jeszcze raz . I nic to nie da. Z tego co piszesz wynika, że ciągle wchodzisz w programowanie regulatora. Znajdz instrukcję regulatora i zobacz co oznaczają te "piknięcia". Ewentualnie sprawdź jeszcze czy w czasie tego pikania chodzą serwa podłączone do innych kanałów odbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 zamieniałem i zewnętrzne tak jak napisałeś i żółty z czarnym tak jak oznaczyłeś kolorami i niestety dalej nic... A może przyczyną jest to że na stronce z której zamawiałem źle był podane parametry regulatora jakie powinny być. Mój regulator ma 20A na stronce też tak jest napisane, ale może powinien być np. 30A po podłączeniu wszystkiego( po pikaniu) serwa pracują. Regulator mam z poprzedniej wersji modelu RTF więc tak owej instrukcji nie posiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galaxy Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 nie ma znaczenia jkai jest regulator 20 , 30 czy 100A , na każdym silnik musi ruszyć , tylko jak silnik pobiera więcej niz regulator to latanie na nim skończy się spaliniem regla a dalej nawet samolotu , ale silnik muis ruszyć a nie trykać i pikać, tu barkuje fazy , więc podłącz jakkolwiek jak nie ruszy to zamień zewnętrzne kable jak napisałem nie sugeruj się moimi wymyślonymi kolorami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek78 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Sprawdź jaki masz ustawiony timing w ESC i czy jest zgodny z Twoim silnikiem. Kolega miał podobny problem, po zmianie timingu działa super. Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 podłączałem na wszystkie możliwe sposoby silnik tylko na początku lekko drga i później nic się nie dzieje zbyszek78 jak mam sprawdzić timing w ESC (esc=regulator ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek78 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Tak ESC to regulator, sprawdź w instrukcji jak go programować powinno być tam wszystko opisane. Dla mnie najlepsze są te regulatory, które można programować za pomocą karty lub przez połączenie z PC, Twojego niestety nie znam. Wysłane z mojego Transformer Prime TF201 za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 no właśnie problem polega na tym że instrukcji nie posiadam i wujek Google też nic nie wie na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Znalazłem na stronce jak ustawić timing nadajnikiem http://www.emodel.pl/download/Regulator_Dynam_instrukcja.pdf tak wiec zacząłem kombinować i efekt jest taki ze silnik z modelu 2 giego zachowuje się teraz identycznie jak tez z pioneera czyli Zbyszek masz chyba racje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Regulator wymieniłem na nowy, tamten prawdopodobnie był uszkodzony. Teraz wszystko jest ok z tym, że po włączeniu silnika na najwyższe obroty po 5-10 sek. silnik sam zwalnia tak, jakby kręcił się na 30% gazu i samolot opada. Moje pytanie zatem, jakie ustawienia regulatora trzeba zmienić żeby silnik sam nie zwalniał? i tak przy okazji gdzie znajduje się środek ciężkości w tym modelu (w instrukcji nic nie ma na ten temat)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Środek ciężkości 63mm od krawędzi natarcia. Co do silnika , to bardzo ciekawy objaw nie spotkałem się z czymś takim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi